Olen menossa pään magneettikuvaukseen. Millainen kokemus se on?
Olen kuullut, että olisi kamala kokemus, mutta miksi? Mitä mun kannattaa odottaa tältä?
Kommentit (44)
Kuka nostele vanhaa ketjua. Sattui tosin sopivasti, koska olen juuri menossa pään magneettiin.
Itse teen samoin kuin moni muukin. Silmät kiinni ennen koneeseen menoa ja auki vasta, kun sieltä pääsee pois. Mulle laitetaan myös varjoaine, joten siinä välissä myös pidän silmiä hetken auki. Meteli on kova, mutta itse alan analysoimaan niitä napsutuksia, joten aika menee siinä.
Älä huoli. Sinut tarkistetaan että sinulla ei ole mitään metallia tai koruja, sen jälkeen menet vain makaamaan laitteeseen ja olet avoimen putkilon sisällä. Hoitajan neuvovat miten kaikki menee. Tarvittaessa saat kuulokkeet joista voit kuunnella kuvauksen aikana musiikkia. Laitteesta kuuluu erilaisia rytmisiä koputus ääniä tutkimuksen aikana, hoitajat seuraavat lasin takaa toisesta huoneesta. Tutkimus ei satu lainkaan. Joskus ennen kuvausta annetaan varjoainetta että saavat paremmat kuvat.
Mulla on pään kattava magneetti (25 mins) kerran vuodessa. Ei se tunnu missään. On meluisaa, eli ei niistä kuulokkeista ole paljon iloa. Lähinnä on tylsää. Olen käynyt tässä magneetissa aika monta vuotta, seuraavat päässä olevan kasvaimen kehittymistä. Mutta aina on ollut isoin epämukavuus sinne bussilla vääntäytyminen, ite magneetti ei tunnu missään.
Tatuoinnit ja lävistykset repeytyvät irti repien korvanlehdet sekä ihon riekaleiksi.