Tolkuton maidon ja limsan kittaaminen - miksi?
Voisiko joku auttaa mua ymmärtämään uutta miestäni, jolla on tapana vetää ruoan kanssa kokonainen LITRA maitoa. Päivässä saattaa siis mennä pari litraa maitoa. Jos on mun luona kylässä eikä maitoa ole (en itse tykkää) vaan ruokajuomana vesi, juo ihan normaalin määrän vettä ruoan yhteydessä. Mua ei yleensä kiinnosta kalorit tippaakaan, mutta oon alkanut miettiä että onhan litrassa maitoa vissiin jonkin verran energiaakin. Mies on pyöreyteen taipuvainen ja erityisesti siksi tuo tapa tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä. Lisäksi ostaa vissiin useamman kerran viikossa puolentoista litran limsapullon, jonka vetää käytännössä ykkösellä alas. En tajua. Mun mahaan ei edes mahtuis niin paljon nestettä kerralla. Mitä järkeä tommoisessa on?
Kommentit (102)
Miehillä ei ole monesti mitään käsistystä ravintoaineiden määristä. Jos hänelle vaikka demontroisi, millaisen määrän "voita" hän juo maidon mukana viikossa. Litrassa kevytmaitoa on 15 grammaa rasvaa. Se on noin 3 teelusikallista. Kulutusmaidossa vielä puolta enemmän.
Ja sokerilimsan sokerin jos laittaa lasiin, niin saattaa herätystä tulla. itselle tuli herätys jo sokerittoman omenamehun sokeripitoisuudesta.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005265161.html
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/19/maidon-terveysvaikutukset-suur…
https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/ravinto/tutkija_maito_on_ter…
Vierailija kirjoitti:
Mun mies myös tykkäsi juoda maitoa ja limsaa runsaasti. Joi myös aamuisin limsaa, kun ei syönyt aamupalaa ja tuli aina nälkä ennen lounasta. Vähän huomauttelin joskus, että olisi edes pöytätavat ja kylässä ei maitoa juo. Tajusi sitten, että juomissa on paljon energiaa ja vaihtoi rasvattomaan kunnes ylipäätään vähensi. Limua ei näy muuten kuin yhdessä ostettuna herkuksi. Onhan toi maidon ja limun lipitys todella junttia. Anoppi edelleen kaataisi pojalleen litratolkulla maitoa ruokapöydässä, jos ollaan siellä.
Äitini tyrkyttää minulle maitoa vaikken ole juonut sitä kymmeniin vuosiin.
Huh mitä määriä jotkut vetää! Kyllä meilläkin maitoa käytetään, mutta edes alakouluikäinen ei juo sitä litratolkulla, vaan lasi per ateria. Me aikuiset emme sitä yleensä ruualla juo, eikä juuri muutenkaan.
Joidenkin on ilmeisesti tosi vaikea pysyä kohtuudessa, oli kyseessä sitten maidon tai kahvin litkiminen, karkkien mättäminen, hulluna saunominen tai pakonomainen liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole monesti mitään käsistystä ravintoaineiden määristä. Jos hänelle vaikka demontroisi, millaisen määrän "voita" hän juo maidon mukana viikossa. Litrassa kevytmaitoa on 15 grammaa rasvaa. Se on noin 3 teelusikallista. Kulutusmaidossa vielä puolta enemmän.
Ja sokerilimsan sokerin jos laittaa lasiin, niin saattaa herätystä tulla. itselle tuli herätys jo sokerittoman omenamehun sokeripitoisuudesta.
Naisilla taas ei ole mitään ymmärrystä ravintoaineiden merkityksestä. Edelleen rasvaa pidetään suurena vihollisena.
En voisi olla miehen kanssa, joka juo maitoa. Sori, en vaan voisi. Oma miesystäväni käyttää sitä kahvissa ja se on ok, mutta että aikuinen mies joisi ruokajuomana maitoa - ei kiitos. Vesi, vissy, olut ja viini ovat ok, maito kuuluu vasikoille. En ole trolli enkä provoa, ihan aikuinen, yli viisikymppinen kaupunkilaisnainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aikuisten maidon litkiminen erikoista, sitä harrastetaan lähinnä Suomessa. Ja joo, yhdessä maitodesissä (rasvan määrästä riippuen) on noin 40 kcalia, joten parista litrasta maitoa saa päivässä jopa 800 kcal (!). Se on aika paljon myös miehille, ei ihmekään, jos pötsi kasvaa.
Suomessahan on myös paljon osteoporoosia, josta kuulemma runsas maidon juominen ehkäisee. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aikuisten maidon litkiminen erikoista, sitä harrastetaan lähinnä Suomessa. Ja joo, yhdessä maitodesissä (rasvan määrästä riippuen) on noin 40 kcalia, joten parista litrasta maitoa saa päivässä jopa 800 kcal (!). Se on aika paljon myös miehille, ei ihmekään, jos pötsi kasvaa.
Suomessahan on myös paljon osteoporoosia, josta kuulemma runsas maidon juominen ehkäisee. :D
D-vitamiinin puutteesta on kyse eikä kalsiumin.
Tolkuton maidon ja limsan kittaaminen - miksi? Tältä "listalta" oli unohtunut liika vedenjuonti jostain syystä pois.. Olen katsellut ja ihmetellyt kun jotkut naiset eivät pääse mihinkään, ellei heillä ole vesipullo mukana!!! Liiallinen vedenjuonti voi tappaa ja ainakin poistaa tehokkaasti suolaa elimistöstä, mikä on siis vaarallista. Ei myöskään tarvitse ihmetellä miksi 99% naisista kärsii heikoista luista, koska eivät saa kalsiumia, jota maito siis sisältää.
"En voisi olla naisen kanssa joka juo vain vettä", vesi kuuluu kasveille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinin puutteesta on kyse eikä kalsiumin.
Maito sisältää myös D-vitamiinia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies laihtui 12kg kun lopetti maidon,kaljan ja limsan kiskomisen huvin vuoksi ja urheilun kannalta, eikä ole kilot tulleet takaisin vaikka nykyään kohtuukäyttää kaikkea noista.
Monen n 40v miehen isä on tehny ruumiillista työtä, ja ruokailu sen mukaista. Tstotyötä tekevä poika jos on ottanut mallia tässäkin asiassa isukistaan, niin tulevaisuutensa on aika iso 😐
Työpaikallani on tuollainen vakavasti ylipainoinen maidonjuoja, hänen pitäisi hitsata mutta enimmän osan työajasta hän istuu tupakoimassa taukokopissa. Joinakin päivinä hän ei tee mitään työtehtäviään. Painoa hänellä on vähintään 120 kg ja naama ihan punainen, viikonlopun juopottelujen jäljiltä maanantaina hänen naamansa punoittaa entisestään. Poskien kohdalla tummemman punaiset läikät. Lieneeköhän kovin pitkäikäinen, kun hän on saanut sydäninfarktin alle 50-vuotiaana ja sydäntä on operoitu ja siltikin hän vetää ainakin kaksi askia tupakkaa päivässä ja juopottelee ahkerasti viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Äiti onko maitua enää? Join juuri kannullisen ja tässä pyörittelen päätäni että eikö ole maitua enää? Äiti onko maitu loppu?
Tuo "maitu" on jotenkin aivan järkyttävän inhottava sana. Täälläpäin nuo alkuperäisasukkaat käyttävät tuota maitu-sanaa ja aina se puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tolkuton maidon ja limsan kittaaminen - miksi? Tältä "listalta" oli unohtunut liika vedenjuonti jostain syystä pois.. Olen katsellut ja ihmetellyt kun jotkut naiset eivät pääse mihinkään, ellei heillä ole vesipullo mukana!!! Liiallinen vedenjuonti voi tappaa ja ainakin poistaa tehokkaasti suolaa elimistöstä, mikä on siis vaarallista. Ei myöskään tarvitse ihmetellä miksi 99% naisista kärsii heikoista luista, koska eivät saa kalsiumia, jota maito siis sisältää.
"En voisi olla naisen kanssa joka juo vain vettä", vesi kuuluu kasveille.
Ei sinun tarvitsekaan olla, katsos kun meillä jokaisella on oikeus valita seuramme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla taas ei ole mitään ymmärrystä ravintoaineiden merkityksestä. Edelleen rasvaa pidetään suurena vihollisena.
Ei ole pidetty rasvaa vihollisena sitten Ahtisaaren ollessa presidenttinä, kun oli se yleismaailmallinen fatfree -villitys, josta ei seurannut ainakaan terveyttä ja hoikkuutta.
Ei hieman ylipainoisen miehen ole mitään syytä syödä suuria määriä voita maidon seassa. Rasvaakin on hyvä saada eri lähteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti onko maitua enää? Join juuri kannullisen ja tässä pyörittelen päätäni että eikö ole maitua enää? Äiti onko maitu loppu?
Tuo "maitu" on jotenkin aivan järkyttävän inhottava sana. Täälläpäin nuo alkuperäisasukkaat käyttävät tuota maitu-sanaa ja aina se puistattaa.
"Syön puurua ja juon maitua ennen kuin lähden kotua."
Eikö jossain Pohjanmaan suunnalla puhuta noin? Tuo kuulostaa samanlaiselta lässytyskieleltä kuin se jyväskyläläisten kolkki nelkki viikki kuukki :D
Höh, miten voi aikusta ihmistä ärsyttää toisen aikuisen ruokailutottumukset noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pidetty rasvaa vihollisena sitten Ahtisaaren ollessa presidenttinä, kun oli se yleismaailmallinen fatfree -villitys, josta ei seurannut ainakaan terveyttä ja hoikkuutta.
Ei hieman ylipainoisen miehen ole mitään syytä syödä suuria määriä voita maidon seassa. Rasvaakin on hyvä saada eri lähteistä.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin on uponnut maitopropaganda. Että sitä _pitää_ juoda, muuten kuolee ennenaikaisesti.
Limsa nyt voi jollekin olla sama kuin suklaalevy, karkkipussi jne. herkku.
Musta tossa touhussa on jotain hieman syömishäiriöisen oloista. Lisäksi se tuntuu tosi juntilta. Jotenkin noloa, kun aikuinen mies vetää maitoa ruokajuomana ylipäänsäkään, saatika että vielä litran kerralla. Ap
Tajuan että on pahan näköistä kun aikuinen mies syö ja kittaa maitoa lasin kerrallaan purkin tyhjäksi. Siinä on jotain tosi junttia ja maalaista. Varman vielä päälle pyörittelee päätään, että eikö ole maitoa enää?
No just tää! En oikein edes tajua miksi se aikuisen ukon maidon juominen yhdistyy mun päässä nimenomaan junttiuteen ja sivistymättömyyteen. Siinä on jotain tosi noloa. Maito on mun mielestä vähän lasten juoma. Se, että vetää litran mitä tahansa nestettä ison aterian yhteydessä nyt on joka tapauksessa tosi outoa. Ap
Ai että sä olet lapsellinen ja yksinkertainen, Hahah hahahahah hahahah LOL.
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla miehen kanssa, joka juo maitoa. Sori, en vaan voisi. Oma miesystäväni käyttää sitä kahvissa ja se on ok, mutta että aikuinen mies joisi ruokajuomana maitoa - ei kiitos. Vesi, vissy, olut ja viini ovat ok, maito kuuluu vasikoille. En ole trolli enkä provoa, ihan aikuinen, yli viisikymppinen kaupunkilaisnainen olen.
Mä vielä varmaan voisin, jos sitä menisi jotenkin kohtuudella, niin pystyisin ehkä ohittamaan asian. Nyt tuntuu niin kuin mies hieroisi mun naamaani omaa junttiuttaan, jonka kohteliaasti yritin ohittaa. Ap
Pariterapiaan? Ravitsemusterapiaan?
Enempi mua tympäisis, jos mies joka aterialla vetäisi kaljan tai kaksi, kuin litran maitoa.
Mieheni ei juo juuri mitään ruokaillessa, joskus ottaa lasillisen maitoa tai vichyä. Vettä ei juo juuri ikinä! Iltaisin ottaa "rentoutuakseen" pari olutta. Vaihtaisin ihan heti nuo parit rentoutusoluet litraan maitoa / ateria.