Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tolkuton maidon ja limsan kittaaminen - miksi?

Vierailija
26.02.2018 |

Voisiko joku auttaa mua ymmärtämään uutta miestäni, jolla on tapana vetää ruoan kanssa kokonainen LITRA maitoa. Päivässä saattaa siis mennä pari litraa maitoa. Jos on mun luona kylässä eikä maitoa ole (en itse tykkää) vaan ruokajuomana vesi, juo ihan normaalin määrän vettä ruoan yhteydessä. Mua ei yleensä kiinnosta kalorit tippaakaan, mutta oon alkanut miettiä että onhan litrassa maitoa vissiin jonkin verran energiaakin. Mies on pyöreyteen taipuvainen ja erityisesti siksi tuo tapa tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä. Lisäksi ostaa vissiin useamman kerran viikossa puolentoista litran limsapullon, jonka vetää käytännössä ykkösellä alas. En tajua. Mun mahaan ei edes mahtuis niin paljon nestettä kerralla. Mitä järkeä tommoisessa on?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että maidon kittaaminen on merkki jostain puutoksesta, ja elimistö himoitsee sen takia maitoa. Elimistö huutaa että maitoa maitoa maitoa. On elimistön hätähuuto.

Mies kävi just laajemmassa terveystarkastuksessa, kaikki labrat ok. Ap

Niissä labroissahan, mitkä otetaan terveystarkastuksessa, ne puutokset näkyykin :D:D:D

Miehellä on krooninen sairaus, jonka vuoksi mm. ravinnon imeytymistä seurataan säännöllisesti labroissa. Kaikki pitäisi olla ok. Mutta mitäköhän labroja sitten pitäisi ottaa, jos ihminen himoitsee maitoa? Jotenkin nyt kyllä veikkaan että kyse on enemmän korvien välistä kuin puutostilasta. Ap

Veikkaan diabetesta.

Alkaako etunimi Jiillä?

Vierailija
62/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on näitä ylimeneviä tapoja: jotkut saunoo joka pv pari h, jotkut syö joka pv suklaalevyn, toiset kiskoo juomia kuin viimeistä päivää, jotkut urheilee 3 h joka pv, eräät tekee töitä 12h joka pv, mutta koti/lastenhoitotyötä 0h joka pv.

Oli yli- tai alimenevä toiminto mikä tahansa, niin usein se alkaa jossain vaiheessa ottaa puolisoa pattiin.

Parasta olisi, jos kyseisen toiminnon haitat minimoitaisiin puolison näkökulmasta tai että haittaa kompensoitaisiin puolisolle jotenkin. Jos näitä kumpaakaan ei tapahdu, ei se hyvää tiedä.

Öööö.... mitenköhän mies voisi kompensoida mulle maidonjuomisensa :D Ap

Heh, haittojen minimoinnin hän voi ainakin tehdä, eli kantaa maitonsa ja limsansa itse kaupasta, myös maksaa juomansa itse ja hoidella myös jätteen pois ihan itse. Mun eksä oli samanlainen, joi tuoremehua tyyliin purkin pari päivässä, mutta vaati mua kantaan niitä kaupasta ja kaikeksi iloksi jätti vielä tyhjät purkit pöydille lojumaan. Että otti pattiin. Ja sekin otti pattiin, että kun olisin ite ottanut pari krt viikossa lasillisen mehua, niin eihän sitä ikinä ollut. Ja jo se pelkkä jääkaapin vieresrä kuuluva kluk kluk- ääni.... hrrr.... 😂

Hrrr tosiaan :D Jotenkin tommonen maidon tai sokerilitkujen imeminen yhdistyy mun päässä vähän niinkuin tissinkaipuuseen. Mulla menee aina kylmät väreet kun mies puhuu limsasta jotenkin semmosilla pikkulapsinimityksillä tyyliin "pitäisköhän ostaa vähän limpsaa / limua / limukkaa tänään?" Ai että pitäiskö? No EI pitäis. Ap

Meillä mies ostaa limskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti onko maitua enää? Join juuri kannullisen ja tässä pyörittelen päätäni että eikö ole maitua enää? Äiti onko maitu loppu?

Vierailija
64/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että maidon kittaaminen on merkki jostain puutoksesta, ja elimistö himoitsee sen takia maitoa. Elimistö huutaa että maitoa maitoa maitoa. On elimistön hätähuuto.

Mä en kyllä usko tohon. Mä olen nähnyt monta miestä työmaaruokalan pöydässä mättämässä ruokaa ja juomaa, eikä ne kyllä tasan tarkkaan kuuntele elimistön huutoja. Ihan vaan syövät ja juovat sitä mihin ovat tottuneet. Ei ne lue tai kuule mitään ravintosuosituksia eikä tasan tarkkaan kuuntelen elimistön viestejä. Pottua ja lihaa/makkaraa ja maitoa, siihen ovat tyytyväisiä. Ketsuppia ja sinappia mausteeksi.

Monen ukon kroppa huutaa kuituja ja vitamiineja, ravinteita, mutta ei ne semmosia syö vaikka tarjolla olis.

Vierailija
65/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka vetää maitoa myös litroittain. Kyse ei ole mistään terveysaspektista, hänestä maito vain on niin mahdottoman hyvää. Muutenkin hän rakastaa maitotuotteita niiden maun vuoksi.

Ymmärrän sinänsä ap:ta, että on minustakin huvittavaa, että joku vetää maitoa litratolkulla. Mutta en ikinä kyllä harkitsisi ihmissuhteen päättämistä tuolla perusteella, mitä väliä?

Vierailija
66/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut kyllä tosi rumasti tästä miehestä. Parempi olisi jos eroatte, ei kukaan normaalisuhteessa puhu nin rumasti rakkaastaan.

Vierailija
67/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on näitä ylimeneviä tapoja: jotkut saunoo joka pv pari h, jotkut syö joka pv suklaalevyn, toiset kiskoo juomia kuin viimeistä päivää, jotkut urheilee 3 h joka pv, eräät tekee töitä 12h joka pv, mutta koti/lastenhoitotyötä 0h joka pv.

Oli yli- tai alimenevä toiminto mikä tahansa, niin usein se alkaa jossain vaiheessa ottaa puolisoa pattiin.

Parasta olisi, jos kyseisen toiminnon haitat minimoitaisiin puolison näkökulmasta tai että haittaa kompensoitaisiin puolisolle jotenkin. Jos näitä kumpaakaan ei tapahdu, ei se hyvää tiedä.

Öööö.... mitenköhän mies voisi kompensoida mulle maidonjuomisensa :D Ap

Heh, haittojen minimoinnin hän voi ainakin tehdä, eli kantaa maitonsa ja limsansa itse kaupasta, myös maksaa juomansa itse ja hoidella myös jätteen pois ihan itse. Mun eksä oli samanlainen, joi tuoremehua tyyliin purkin pari päivässä, mutta vaati mua kantaan niitä kaupasta ja kaikeksi iloksi jätti vielä tyhjät purkit pöydille lojumaan. Että otti pattiin. Ja sekin otti pattiin, että kun olisin ite ottanut pari krt viikossa lasillisen mehua, niin eihän sitä ikinä ollut. Ja jo se pelkkä jääkaapin vieresrä kuuluva kluk kluk- ääni.... hrrr.... 😂

Hrrr tosiaan :D Jotenkin tommonen maidon tai sokerilitkujen imeminen yhdistyy mun päässä vähän niinkuin tissinkaipuuseen. Mulla menee aina kylmät väreet kun mies puhuu limsasta jotenkin semmosilla pikkulapsinimityksillä tyyliin "pitäisköhän ostaa vähän limpsaa / limua / limukkaa tänään?" Ai että pitäiskö? No EI pitäis. Ap

Meillä mies ostaa limskaa.

Sellaiset terveiset että tosimies ei sokerilitkua litki.

Vierailija
68/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti onko maitua enää? Join juuri kannullisen ja tässä pyörittelen päätäni että eikö ole maitua enää? Äiti onko maitu loppu?

Iiiiik :D :D :D ! No just tuolta se musta tuntuu katsella sitä maidon imemistä. Nyt kyllä kuvottaa niin että varpaankynsiinkin sattuu. Ap

Vierailija
69/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka vetää maitoa myös litroittain. Kyse ei ole mistään terveysaspektista, hänestä maito vain on niin mahdottoman hyvää. Muutenkin hän rakastaa maitotuotteita niiden maun vuoksi.

Ymmärrän sinänsä ap:ta, että on minustakin huvittavaa, että joku vetää maitoa litratolkulla. Mutta en ikinä kyllä harkitsisi ihmissuhteen päättämistä tuolla perusteella, mitä väliä?

Juu siis en ole päättämässä ihmissuhdetta tämän takia suinkaan. Ap

Vierailija
70/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näette kassajonossa miehen jolla ei ole limsaa ostoksissaan, niin kyseessä saattaa olla melko harvinainen tosimies.

Vierailija
71/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu siis en ole päättämässä ihmissuhdetta tämän takia suinkaan. Ap

Miksi sitten puhut miehestäsi hyvin halveksuvasti ja rumasti? 

Vierailija
72/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi lapsia, ruoan kanssa kaadettaisiin lasi maitoa, korkeintaan kaksi, sitten saisi lisäksi vettä. Tämä ihan osana terveellistä syömistä. Ei kuulu vetää itseään ähkyyn.

Lapset ei tarvitse lehmänmaitoa, kasvijuomat ovat paljon terveellisempiä. T. sekaani

Vierailija
73/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteesta tuskin voi tulla kovin pitkäaikaista ja vakavaa jos pelkkä maito herättää tämätntasoisia tuntemuksia aloittajassa. Sen vilä tajuaa että oluen suurkuluttajat otta apäähä, ne jotka kittaa sitä illassa useita tölkillisiä. Mutta maito... ei sen pitäisi kyllä vaikuttaa muitten elämään tuolla tasolla, senkus juo tai on juomatta.

Vierailija
74/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maitomaa. Itse lopetin lehmänmaidon ostamisen ja yllättävän kivuttomasti se mieskin vaihtoi kahvi- ja ruokajuomakseen kasviperäisen maitojuoman. Eikä tarvitse ryystää litraa kerralla.

Vaihdoit sitten maidon lisäainekorvikelitkuun :D:D

En ole se jolle vastasit, mutta itse esimerkiksi käytän Juustoportin kauramaitoa, jota ei kyllä voi lisäaineistaan moittia.

"vesi, gluteeniton kaura (10%, Suomi), rypsiöljy, kalsium, suola, B2-vitamiini, B9-vitamiini, D-vitamiini, B12-vitamiini"

Mikä tuossa on mielestäsi ihmiselle pahaksi?

Kauramaitoa voit tehdä halvemmalla suoraan kaurahiutaleista ja vedestä jos sitä ihmelitkua johonkin tarvitaan.

Vierailija
75/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies myös tykkäsi juoda maitoa ja limsaa runsaasti. Joi myös aamuisin limsaa, kun ei syönyt aamupalaa ja tuli aina nälkä ennen lounasta. Vähän huomauttelin joskus, että olisi edes pöytätavat ja kylässä ei maitoa juo. Tajusi sitten, että juomissa on paljon energiaa ja vaihtoi rasvattomaan kunnes ylipäätään vähensi. Limua ei näy muuten kuin yhdessä ostettuna herkuksi. Onhan toi maidon ja limun lipitys todella junttia. Anoppi edelleen kaataisi pojalleen litratolkulla maitoa ruokapöydässä, jos ollaan siellä.

Vierailija
76/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava diabetes? 

Vierailija
77/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite join maitoa viimeksi lukioaikana varmaan ja vain koulussa sen yhden lasillisen silloinkin, kotona maito oli vain kahvia varten.

Muistan joskus kouluterveydenhoitajan vastaanotolla kuinka hän kauhisteli, että maitoa join vain lasin päivässä ja hänen mielestään maitoa/maitotuotteita tulisi nauttia reilummin joka päivä, vaikka muutoin söin erittäin monipuolisesti urheilevana nuorena.

Olen syntynyt v. -92, joten ihan 2000-luvullakin kouluissa esiintyy tai ainakin on esiintynyt tällaista maitopropagandaa. Nykyään juusto ja ajoittainen raejuusto on ainoat aktiivisessa kulutuksessa olevat maitotuotteet, muuten olen vaihtanut kaurapohjaisiin valmisteisiin.

Täällähän kuvitellaan että kalsiumin liikatankkaus vahvistaa luita,oikea ongelma on ollut D-vitamiinin puute.

Vierailija
78/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi lapsia, ruoan kanssa kaadettaisiin lasi maitoa, korkeintaan kaksi, sitten saisi lisäksi vettä. Tämä ihan osana terveellistä syömistä. Ei kuulu vetää itseään ähkyyn.

Lapset ei tarvitse lehmänmaitoa, kasvijuomat ovat paljon terveellisempiä. T. sekaani

Millähän perusteella?

Vierailija
79/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maitomaa. Itse lopetin lehmänmaidon ostamisen ja yllättävän kivuttomasti se mieskin vaihtoi kahvi- ja ruokajuomakseen kasviperäisen maitojuoman. Eikä tarvitse ryystää litraa kerralla.

En ole se jolle vastasit, mutta itse esimerkiksi käytän Juustoportin kauramaitoa, jota ei kyllä voi lisäaineistaan moittia.

"vesi, gluteeniton kaura (10%, Suomi), rypsiöljy, kalsium, suola, B2-vitamiini, B9-vitamiini, D-vitamiini, B12-vitamiini"

Rypsiöljy osui heti silmään, noi vitamiinitkaan ei oikein kuulu kasvislitkuun, ovat eläinperäisiä. Ihmisen elimistö ei pysty niitä tuossa muodossa hyödyntämään.

Hyi hyi paha rypsiöljy. Mutta nuo vitamiinilisät ei ole eläinperäisiä, tuokin Juustoportin kauramaito sopii myös vegaaneille.

Vierailija
80/102 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rypsiöljy osui heti silmään, noi vitamiinitkaan ei oikein kuulu kasvislitkuun, ovat eläinperäisiä. Ihmisen elimistö ei pysty niitä tuossa muodossa hyödyntämään.

Hyi hyi paha rypsiöljy. Mutta nuo vitamiinilisät ei ole eläinperäisiä, tuokin Juustoportin kauramaito sopii myös vegaaneille.

Kyllähän ne on eläinperäisiä siinä mielessä, että ne saadaan eläinravinnosta. Kasviksista ei ihmisen elimistö pysty niitä hyödyntämään.