Tolkuton maidon ja limsan kittaaminen - miksi?
Voisiko joku auttaa mua ymmärtämään uutta miestäni, jolla on tapana vetää ruoan kanssa kokonainen LITRA maitoa. Päivässä saattaa siis mennä pari litraa maitoa. Jos on mun luona kylässä eikä maitoa ole (en itse tykkää) vaan ruokajuomana vesi, juo ihan normaalin määrän vettä ruoan yhteydessä. Mua ei yleensä kiinnosta kalorit tippaakaan, mutta oon alkanut miettiä että onhan litrassa maitoa vissiin jonkin verran energiaakin. Mies on pyöreyteen taipuvainen ja erityisesti siksi tuo tapa tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä. Lisäksi ostaa vissiin useamman kerran viikossa puolentoista litran limsapullon, jonka vetää käytännössä ykkösellä alas. En tajua. Mun mahaan ei edes mahtuis niin paljon nestettä kerralla. Mitä järkeä tommoisessa on?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Olitkin näemmä porvoosta kotoisin.
Mikä tämä Porvoo-juttu on? Miksi sitä käytetään täällä haukkumisena?
Ohis
Siksi, että molemmat on hyviä.
Maito etenkin pitsan kanssa ja limukka rapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla ainoa maa jossa aikuiset litkivät maitoa kuten 4-vuotiaat ruoan kanssa.En ole ostanut maitoa moneen vuoteen.
Onko Suomi myös ainut maa missä olutta tai viiniä ei saa juoda ruokajuomana?
Vesikö on se mitä saa juoda?
Kun Suomessa on kaatokänni yleisenä tapana,olisi aika outoa jos tämän LISÄKSI vielä olisi viiniä ruoan kanssa.
Suomi on maitomaa. Itse lopetin lehmänmaidon ostamisen ja yllättävän kivuttomasti se mieskin vaihtoi kahvi- ja ruokajuomakseen kasviperäisen maitojuoman. Eikä tarvitse ryystää litraa kerralla.
Selvä kepulainen, ei tuota muulla voi selittää.
Vierailija kirjoitti:
Me juodaan kyllä maitoa tulisten ruokien kanssa, mutta ei muuten. Se jotenkin rauhoittaa vatsaa ja suuta, jos ruoka on kovin tulista. Ja itse juon aamukahvina laten, johon tulee varmaan 2,5dl maitoa joten kyllä sitä maitoa jonkin verran menee. Lapsi (tai no teini, 17v) juo aina maitoa ruuan kanssa, mutta se hänelle sallittakoon.
Normaalisti juodaan vissyä ja sitä voi mennä kyllä paljonkin. Jos en ole juonut vähään aikaan, menee helposti kaksi lasillista jo ennen ruokaa ja kolmas lasillinen (ehkä vähän päälle) ruuan kanssa. Ei siitä litraa tule, mutta 7dl helposti. Miehellä saattaa mennä saunoessa litra tai pari, ruokapöydässä puoli litraa vähintään.
Limsat ei kuulu meidän ruokavalioon, mutta teini saattaa joskus viikonloppuna ostaa itselleen tölkillisen herkuksi. 1,5l pulloissa ei myydä edes mitään hyviä limuja vaan ne on jotain bulkkia.
Jatkakaa samaan malliin, 10-.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maitomaa. Itse lopetin lehmänmaidon ostamisen ja yllättävän kivuttomasti se mieskin vaihtoi kahvi- ja ruokajuomakseen kasviperäisen maitojuoman. Eikä tarvitse ryystää litraa kerralla.
Vaihdoit sitten maidon lisäainekorvikelitkuun :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla ainoa maa jossa aikuiset litkivät maitoa kuten 4-vuotiaat ruoan kanssa.En ole ostanut maitoa moneen vuoteen.
Kun Suomessa on kaatokänni yleisenä tapana,olisi aika outoa jos tämän LISÄKSI vielä olisi viiniä ruoan kanssa.
Mitä se sinulle kuuluu jos puolisosi juo oluen, tai pari lasia viiniä ruuan kanssa? Ei pitäisi kuulua sinulle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Yäk, yäk, yäk. Kuka laittaa kahvinsa jotain kasvislientä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoit sitten maidon lisäainekorvikelitkuun :D:D
No ei se vasikalle tarkoitettu maitokaan ilman lisäaineita siellä hyllyssä ole :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko ymmärtää, että suomalaiset eivät ole mitään maagisia ihmisiä. JOKA PUOLELLA MAAILMAA vedetään perseitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kasvislientä, kuin lientä joka on ensisijaisesti tarkoitettu vasikoille. Mikset käytä kahvissasi ihmisen maitoa? Sehän olisi luontaisempi vaihtoehto, ethän sinä kuitenkaan lehmä jälkeläinen ole.
Anna se mies mulle, ap. Mulla olisi ihan samat tavat. Ei tarttis ruveta muuttamaan miestä.
Hyi, nyt alkoi soida päässä se Arttu WIskarin ällöttävä kahvimaitobiisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Anna se mies mulle, ap. Mulla olisi ihan samat tavat. Ei tarttis ruveta muuttamaan miestä.
Joo, ota vaan. Annan mukaan kymmenen litraa maitoa, pillimehun ja vaikka tommosta O'boy kaakaojauhetta.
Miten sun mahaan muuten mahtuu se litra maitoa ruoan yhteydessä? Tämä siis ihan ystävällinen kysymys. Ap
Munkin mies aikoinaan joi kauheasti maitoa, varmaan 2 litraa päivässä. Hän on maalta kotoisin ja oli varmaan tottunut siihen.
En muista, miten sain hänet luopumaan siitä, vissiin jotain terveysohjeita esittelemällä, mutta kyllä se maito vaihtui veteen..
Mies laihtui sen maidosta luopumisen seurauksena 10 kiloa ja on pysynyt siinä painossaan. Ei hän nyt hirveän pulska ollut ennenkään, mutta on tämä uusi paino terveellsempi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies aikoinaan joi kauheasti maitoa, varmaan 2 litraa päivässä. Hän on maalta kotoisin ja oli varmaan tottunut siihen.
En muista, miten sain hänet luopumaan siitä, vissiin jotain terveysohjeita esittelemällä, mutta kyllä se maito vaihtui veteen..
Mies laihtui sen maidosta luopumisen seurauksena 10 kiloa ja on pysynyt siinä painossaan. Ei hän nyt hirveän pulska ollut ennenkään, mutta on tämä uusi paino terveellsempi kuitenkin.
No tätäpä olen miettinyt itsekin. Mua ei kyllä haittaa miehen paino, mutta itseään tuntuu jonkin verran vaivaavan kun koko ajan jotain herkkulakkoja suunnittelee. Veikkaan että tuon maidon lipittämisen lopettaminen pudottaisi painoa jo ihan huomattavasti. Mutta mitäköhän mahtaa tehdä parisuhteelle, jos ryhdyn terveysvalistajaksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä. Vatsa ei kestä laktoosia, joten tulin kokeilleeksi eri vaihtoehtoja. Jäin kiinni soijakahvimaitoon, se on täyteläistä ja sopii hyvin maitokahviin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu jos puolisosi juo oluen, tai pari lasia viiniä ruuan kanssa? Ei pitäisi kuulua sinulle mitenkään.
Mitä se ap:lle kuuluu, jos hänen miehensä haluaa juoda litran maitoa ruoan kanssa? Nih.
Suomessa saa juoda ruokajuomana vain vettä. Näin on mammat päättäneet. Kaikkia muita katsotaan pahalla silmällä.