Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysvauva tulossa enkä halua isäksi

Vierailija
25.02.2018 |

Poikuus meni, vahinko kävi, nuori olen enkä ole suhteessa tulevan äidin kanssa. Olen opiskelija ja naikkonen on töissä, mutta vastuun haluan kantaa. Järkytyin, kun puhelin soi ja tieto raskaudesta varmistui. Purkaudun täällä, kun en voi puhua kenellekään. En tiedä onko minulla varaa kustantaa vauvan elämä. Mitä teen?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää naisia jotka pitävät lapsen, joka on saanut alkunsa satunnaissuhteessa tai naisen päätöksellä ilman miehen lupaa. Kyllä nainen huomaa käyttikö mies yhdynnässä kondomia ja jos ei käyttänyt eikä naisellakaan ollut niin vielä voi käyttää apteekista saatavaa jälkiehkäisytablettia 48 tunnin sisällä ja senkin jälkeen on abortti. Miehen elämä menee ihan oikeasti tosi vaikeaksi siinä elareita maksellessa, ei ole varaa omaan perheeseen sen lisäksi että voi olla tosi hankalaa jos vanhemmat eivät tule toimeen keskenään. Terveisin nainen 32 v.

No sanotaan vaikka näin: Olen itse päälle 30v nainen. Henkisesti ihan tasapainoinen ja elämä suht mallillaan. Syön pillereitä ja käytän kumia, sillä en halua lasta. Jos ihme tapahtuisi ja tulisin kuitenkin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, minun olisi todella vaikea perustella itselleni, että mikä "oikeuttaa" minut siihen moraalisesti.

Olen siis erittäin pro choice, enkä tuomitse abortin tekemistä, kuin ehkä erittäin pitkälle menneissä raskauksissa, joissa syy on joku muu kuin sikiön vauriot ja geenivirheet.

Todennäköisesti tekisin abortin, mutta uskon että sillä varmasti olisi vaikutus psyykeeni hyvinvointiin. Pitäisin masennusta hyvin todennäköisenä seurauksena (ja itse en edes ole kovin lapsirakas!) ja potisin varmasti syyllisyyttä asian tiimoilta pitkään.

Tässä vaiheessa naisen on kysyttävä itseltään, kumpi on se vaihtoehto jonka seurausten kanssa voi elää.

Vierailija
22/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä oikeuttaa minut aborttiin t.21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Elarit lasketaan tulojesi mukaan. Sinulla on oikeus vaatia isyystutkimusta, koska kyseessä satunnaissuhde. 

Tosi ikävää että näin kävi. Varmaan muistat kondomin jatkossa - naisiin kun ei voi pieni poikanen luottaa.

Käytimme kondomia, mutta vahinko pääsi käymään. Ei ollut mikään yhden yön hairahdus, koska olen ollut ihastunut naiseen kohta vuoden päivät. Mitenköhän tuo elareiden maksu hoituu, kun olen vasta lukiolainen eikä minulla ole muuta tuloa kuin opintotuki. Olin kesällä töissä, mutta ne rahat on melkein kokonaan käytetty elämiseen yms. Olen 18v ja nainen on 26v. Jos joudun maksumieheksi niin kai saan tukea siihen?

Vierailija
24/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkaudun täällä, kun en voi puhua kenellekään.

Et sitten oppinut ensimmäisestä purkautumisesta mitään?

?? En ole purkautunut täällä aiemmin

Vierailija
25/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Elarit lasketaan tulojesi mukaan. Sinulla on oikeus vaatia isyystutkimusta, koska kyseessä satunnaissuhde. 

Tosi ikävää että näin kävi. Varmaan muistat kondomin jatkossa - naisiin kun ei voi pieni poikanen luottaa.

Käytimme kondomia, mutta vahinko pääsi käymään. Ei ollut mikään yhden yön hairahdus, koska olen ollut ihastunut naiseen kohta vuoden päivät. Mitenköhän tuo elareiden maksu hoituu, kun olen vasta lukiolainen eikä minulla ole muuta tuloa kuin opintotuki. Olin kesällä töissä, mutta ne rahat on melkein kokonaan käytetty elämiseen yms. Olen 18v ja nainen on 26v. Jos joudun maksumieheksi niin kai saan tukea siihen?

No kuvittelisin, että niin kauan kuin olet alaikäinen et ainakaan joudu maksamaan yhtään mitään. Kelan sivuilta löytyy puhelinneuvontanumero, voisit soittaa siihen ja tiedustella miten asiat menee sinun kohdallasi. Mitäs nainen arvelee kuviosta, oletteko ehtineet keskustella? Ymmärrän että raha-asiat sinua mietityttävät, mutta mietityttääkö isyydessä muukin asia, luultavasti?

Vierailija
26/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on vähän surullista, että yleinen mielipide painostaa miehiä jotka eivät isäksi halunneet, isäksi. Jos nainen päättää pitää lapsen, jonka hankinnasta ei ole yhdessä sovittu, saa mieskin päättää ryhtyykö isäksi. Siis tarkoitan isäksi sille lapselle. Elareitten maksamisesta nyt ei valitettavasti pääse. Mut en hirttäis ukkoa joka sanois, että "jos et tee aborttia ni hoida keskenäs."

Tiedän miehen joka ei halunnut isäksi mutta tyttöystävänsä päätti toisin. Nyt niillä on jo kaks pentua ja äijä tuntee olevansa vankilassa, ei voi ku ihmetellä et ite jäit siihe. On valintoja. Kyllä se lapsi joskus ymmärtää miksi isä teki kuten teki ja että äiti ei antanut mitään vaihtoehtoja, ei liity lapseen millän lailla vaan omaan elämään ja niihin valintoihin jonka vain nainen saa muka tehdä (pitämällä lapsen)

Niin. Mistäpä sitä pitäisi nykymaailmassa joutua vastuuta kantamaan.

Kivaa vaan pitäisi olla, itseaiheutetuista vastuistakin päästä eroon ihan sanomalla "en haluuu!".

Vierailija
27/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita tehdä semmonen diili naisen kanssa, että ette tunnusta isyyttä ainakaan ennen kuin olet töissä.

Nainen saa kuitenkin samat minimi elarit kuin mitä silloin jos isyys olisi tunnustettu. Samalla hän saa itse päättää kaikesta lapseen liittyvistä asioista ilman, että tarvitsee miettiä sinun mielipidettäsi mistään.

Vierailija
28/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatusmaksu maksetaan tuloista eikä säästöistä. Jos sinulla ei ole tuloja, Kela maksaa äidille ja itse alat maksaa sitten kun on tuloja. Opintotuen vaikutus elatusmaksuihin kannattaa kysyä suoraan Kelasta, niin saat ainakin oikeaa tietoa.

Ja hei, jos on nyt varmaa että nainen aikoo pitää lapsen, kerro mahdollisimman pian vanhemmillesi. Heiltä saat varmasti parasta tukea.

Vierailija
29/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatusmaksu maksetaan tuloista eikä säästöistä. Jos sinulla ei ole tuloja, Kela maksaa äidille ja itse alat maksaa sitten kun on tuloja. Opintotuen vaikutus elatusmaksuihin kannattaa kysyä suoraan Kelasta, niin saat ainakin oikeaa tietoa.

Nainen haluaa pitää lapsen ehdottomasti ja suon sen hänelle, vaikka alkushokki on vieläkin suuri. Kannan vastuuni rahallisesti ja onhan meillä aikaa jutella raskauden ajan osallistunko lapsen elämään ja muuttuuko mieleni isyydestä. Mielessä pyörii miljoona eri asiaa ja tutkin Kelan sivua.

Ja hei, jos on nyt varmaa että nainen aikoo pitää lapsen, kerro mahdollisimman pian vanhemmillesi. Heiltä saat varmasti parasta tukea.

Vierailija
30/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin Kelan sivuja sinä taidat nyt kaivata juttuseuraa. Jos et vielä halua kertoa raskaudesta kenellekään läheiselle, niin voisit vaikka soittaa Poikien Puhelimeen. Vaikka tämä onkin Vauva-lehden palsta, täältä ei kannata juuri empatiaa toivoa.

Olet sikäli hyvässä vaiheessa, että haluat kantaa vastuusi lapsesta. Moni sinua vanhempi mies ei pysty samaan. Sinulla on myös koko raskausaika aikaa kypsyä ottamaan lapsesta muutakin kuin taloudellista vastuuta. Perhettä teidän ei tarvitse perustaa, mutta muista että lapsella on oikeus myös isäänsä ja isän puoleiseen sukuun. 

Vierailija
31/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei kylläkään taidettu mainita oliko ehkäisyä lainkaan käytössä?

Ja ylipäätään, seksissä on aina raskauden riski ehkäisystä huolimatta, eli vastuu on kannettava jos nalli napsahtaa. Tai sitten harrastettava seksiä vain oman käden kanssa, se ei voi tulla raskaaksi.

Vierailija
32/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIELLÄ KAIKKI!

Nainen ei voi vaatia isyystestiä, ja lapsella kestää vuosia ennen kuin voi itse vaatia isyyden testaamista. Sanot ettet tunne koko naista!

Vierailija
33/51 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIELLÄ KAIKKI!

Nainen ei voi vaatia isyystestiä, ja lapsella kestää vuosia ennen kuin voi itse vaatia isyyden testaamista. Sanot ettet tunne koko naista!

Nainen voi vaatia testiä ja jos isäehdokas ei mene testiin vapaaehtoisesti, hän menee sinne poliisin avustamana.

Vierailija
34/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on vähän surullista, että yleinen mielipide painostaa miehiä jotka eivät isäksi halunneet, isäksi. Jos nainen päättää pitää lapsen, jonka hankinnasta ei ole yhdessä sovittu, saa mieskin päättää ryhtyykö isäksi. Siis tarkoitan isäksi sille lapselle. Elareitten maksamisesta nyt ei valitettavasti pääse. Mut en hirttäis ukkoa joka sanois, että "jos et tee aborttia ni hoida keskenäs."

Tiedän miehen joka ei halunnut isäksi mutta tyttöystävänsä päätti toisin. Nyt niillä on jo kaks pentua ja äijä tuntee olevansa vankilassa, ei voi ku ihmetellä et ite jäit siihe. On valintoja. Kyllä se lapsi joskus ymmärtää miksi isä teki kuten teki ja että äiti ei antanut mitään vaihtoehtoja, ei liity lapseen millän lailla vaan omaan elämään ja niihin valintoihin jonka vain nainen saa muka tehdä (pitämällä lapsen)

Niin, onhan se toki aika ikävää, että omista tekosistaan joutuu tilanteen tulleen ottamaan vastuun, eikä siitä pääse luikertelemaan pois vain itkemällä ettei halua.

Vierailija
35/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sana naikkonen on ihan hinnaton.

Vierailija
36/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käyttänyt kondomia.

Vierailija
37/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIELLÄ KAIKKI!

Nainen voi vaatia testiä ja jos isäehdokas ei mene testiin vapaaehtoisesti, hän menee sinne poliisin avustamana.

Ai jaa. Eli kuka tahansa raskaana oleva naikkonen voi vaatia esim. Juha Sipilän testeihin. Jos ei suostu niin poliisit hakee?

Enpä usko että menee ihan niin...

Vierailija
38/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita tehdä semmonen diili naisen kanssa, että ette tunnusta isyyttä ainakaan ennen kuin olet töissä.

Nainen saa kuitenkin samat minimi elarit kuin mitä silloin jos isyys olisi tunnustettu. Samalla hän saa itse päättää kaikesta lapseen liittyvistä asioista ilman, että tarvitsee miettiä sinun mielipidettäsi mistään.

Joo ja sitten jos naiselle käy jotakin niin terve. Siinäpä on lapsi ilman huoltajaa.

Vierailija
39/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä joudu maksamaan elatusmaksuja ennen kuin sinulla on elatuskykyä. Teette lastenvalvojalla ns. nollasopimuksen, ja Kela maksaa elatustukea.

Vierailija
40/51 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkaudun täällä, kun en voi puhua kenellekään.

Et sitten oppinut ensimmäisestä purkautumisesta mitään?

?? En ole purkautunut täällä aiemmin

Tällä taidettiin viitata siihen, että purkauduit naisen sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä