Olenko ainoa "ylijäämäkaveri", joka jätetään kutsumatta juhliin?
Olen kolmekymppinen ja ikäisilläni on säännöllisesti hääjuhlia, syntymäpäiviä ym. En kuitenkaan saa näihin juhliin kutsua. Jos tapaan kaverini kanssa ja kaveri kertoo kihlautuneensa, muistaa heti perään mainita "kuinka häät ovat kesäkuussa, mutta emme kutsu sinua kun kutsumme vain 50 läheistä". Jos taas onnittelen kaveria lähestyvästä syntymäpäivänsä/kysyn häistä, menee kaveri vaikeaksi ja vaihtaa aihetta (koska minua ei ole kutsuttu).
Ymmärrän, että osa järjestää juhlat ihan vain lähimpien kesken, mutta tuollainen "emme kutsu sinua" alleviivaaminen tuntuu pahalta. Olenko ainoa ylijäämäkaveri, joka jätetään kutsumatta juhliin vai onko muillakin tällaista?
Kommentit (21)
Ihan tavallista ettei kutsuta kuin lähimmät. Jos kutsuisin kaikki kaverit/tutut, olisi vierasmäärä jo kolminumeroinen.
Uskon ettet oo ainoa. Harva kehtaa myöntää ääneen, ettei kutsua ole tipahtanut.
Minä olen joskus ollut samassa asemassa kuin sinä. Jos tuo jatkuu pitkään, olet vaarassa masentua. Minusta tuli ylimääräinen siinä tilanteessa, kun muut alkoivat tavata pariskunnittain ja myöhemmin lasten kanssa. Itse olin sairaana kotona. Nyt kun oma tilanteeni on muuttunut, en enää edes haluaisin viettää heidän kanssaan. Olen rakentanut itselleni uuden kaveripiirin sellaisten ihmisten kanssa, jotka välitävät minusta oikeasti. Tsemppiä!
Sama. Toisaalta ymmärrän et toiset haluaa alleviivata ettei kutsua ole tulossa, koska osa tuppautuu juhliin muuten kutsumatta. Toisaalta musta on ilkeää mainostaa kaverille esimerkiksi lähestyviä häitä, jos ei niihin aio kaveriaan kuitenkaan kutsua.
Sä olet kaveri tai hyvänpäiväntuttu, et ystävä. Siksi sua ei kutsuta
Olen tipahtanut pois joidenkin järjestämistä illanvietoista. Vaikka siis kaveriporukka on sama, vain osa kutsuu minut ja toisen sinkun.
Oon kampaaja ja oon sanonu kavereille et voin tottakai tulla laittamaan hiukset esim. häihin. Mua hävettää, koska ikinä mua ei kuitenkaan pyydetä, joten tulee olo että oon huonon kaverin lisäks vielä huono työssäni. :(
Onko sulla tälläisiä ystäviä kuin tuo yksi tuossa kiusanhenkenä? https://www.youtube.com/watch?v=EUKR6Idu0Mk
Mä luulin et oon ainoa! Yritän lohduttautua sillä, et säästän vuosien varrella aikamoisen summan rahaa, kun ei mene häälahjoihin ja muihin.
Minua ei kutsuta eräiden sukulaisten juhliin, koska piti taas vähän karsia osallistujia kun on niin vähän tilaa. Silti tuntuu että siellä on ollut 247642157 vierasta. Esitän vaan tyhmää, etten muka tajua. Mielestäni olisi parempi jos minulle kerrottaisi, jos olen joskus tehnyt tai sanonut jotain, minkä vuoksi minut aina karsitaan. Myös eräs entinen kaveri lakkasi kutsumasta minua perheensä luokse, kun aiemmin aina vietimme siellä aikaa.
Meidän häissä oli vain molempien vanhemmat ja kummit. Hääpari mukaanlukien 7 henkeä. Ei yhtään kummankaan kaveria tai ystävää.
Osa ihmisistä OIKEESTI pitää juhlia vain pienessä perhepiirissä.
Yläpeukuista päätellen tällainen ei oo ihan tavatonta.
Toivoisin, että ihmiset olisivat korrekteja juhliensa suhteen. Kaikkia ei tarvitse kutsua, mutta samalla voi myös miettiä, minkä verran kertoo. Eräs tuttu/kaveri on jo useamman kuukauden hehkuttanut somessa lähestyviä häitään. Kutsua en ole saanut ja kasvotusten varoo puhumasta aiheesta. Tekisi mieli ihan kiusallaan kysyä, että koskas kutsut tulee, kun on niin vaivaannuttavaa jo valmiiksi. :D
Pariskunta35hki kirjoitti:
Meidän häissä oli vain molempien vanhemmat ja kummit. Hääpari mukaanlukien 7 henkeä. Ei yhtään kummankaan kaveria tai ystävää.
Osa ihmisistä OIKEESTI pitää juhlia vain pienessä perhepiirissä.
Nää pienet juhlat on oikeasti ok ja ymmärrän täysin, et jotkut juhlii ihan vaan lähimpien kesken. Pienissä juhlissa ei oo mitään pahaa. Se sen sijaan tuntuu pahalta, että sanotaan kuinka "häät on ihan vaan lähimpien kesken ja taloudellisista syistä piti rajata porukka tarkasti" ja sit mukana on 150 ihmistä. :(
Voisko joku kaverinsa näin ulkopuolelle rajaava kertoa, miksi tekee niin? Johtuuko kaverin ulkopuolelle jättäminen kaverin persoonasta, käytöksestä vai mistä?
Minut on jätetty kutsumatta juhliin, koska "et osaa luontevasti jutella vieraiden kanssa ja olla sellainen oma itsesi". Olen siis introvertti ja ujo, en tietenkään osaa jutella ventovieraille samalla lailla kuin vuosia tuntemilleni ihmisille. :(
Monilla on nykyisin pienet juhlat, ei enää oo tapana kutsua puolta kaupungista paikalle. Toisaalta, jos jonkun kaverin kanssa näkee ihan säännöllisesti, miksi hänet jättäisi kutsumatta?
Jostain syystä teitä ei vaan haluta kutsua. Kyllä hyvät ystävät ja kivat ihmiset oikeasti kutsuttaisiin.
Kutsuisitko itse kaikki opiskelukaverit/entiset naapurit/työkaverit?
Johonkin on raja vedettävä. Oisko niin, että kun eka on jättänyt ap:n kutsumatta, on toistenkin ollut helppoa vetää raja samaan kohtaan. Kurjaa eikä tietenkään hyväksyttävää.
Luultavasti oot rasittavaa seuraa ja siksi sua ei kutsuta.