HoidonTarpeessa' 05 viikkoon 16
[color=008B00][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=7CFC00][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=008000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=FF7F00][size=4][b]HoidonTarpeessa' 05:[/b][/size][/color]
[color=00EE00]************************************************[/color]
[color=32CD32]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=006400]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=32CD32]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=006400]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
1. IVF 11/2005 julkisella puolella, nega (monitumaisuutta)
2. IVF+ICSI 1/2006 yksityisellä puolella, nega
3. IVF-hoito lähestyy alkuaan... kp 30/29 (-30) menossa ja kp 2 alotan Gonal-F:n.
Sinnikkäästi vaan yritetään edelleen![/color]
[color=32CD32]Jeanel
22v. ja mies 21v.
Satakunta
Ensimmäisestä haaveillaan.
Yritys aloitettu 9/05. Minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat 2/06.
Nyt syön teroluteja, ja kesällä katsotaan onko kierto tasaantunut. [/color]
[color=006400]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=32CD32]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=006400]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=32CD32]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=006400]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=32CD32]Lupus
Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta.
Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta
kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005.[/color]
[color=006400]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06. Keväällä edessä uusi inssi ja toivottavasti plussa.[/color]
[color=32CD32]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI alkaa helmikuussa.[/color]
[color=006400]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=32CD32]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=006400]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=32CD32]SanniAnniina
Minä ja mieheni 29v.
pääkaupunkiseudulta ollaan.
Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:
niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja
toinen Clomikin takana.[/color]
[color=006400]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin
pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=32CD32]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=006400]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]
[color=32CD32]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=006400]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=32CD32]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=006400]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=66CD00][size=2]Päivitykset: [/size][/color]
[color=8B0000][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=B22222]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=FF7F50]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=B22222]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=FF7F50]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=B22222]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=FF7F50]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=B22222]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=FF7F50]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=B22222]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=FF7F50]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=B22222]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (38)
...teille kaikille ihanista lämpimistä ja niin sydämellisistä onnentoivotuksistanne! Alkoi ihan nekin itkettää :)
Lohtuhalaukset EMMAEElle!!!! Voi kun niin toivoin, että olisitte saaneet hyviä uutisia! Toivottavasti asiat ratkeavat pikimmiten sitten suuntaan tai toiseen. Kauhean paljon jaksuja sinulle! Samat toivotukset myös VIIVIlle!
VM1974 Toivottavasti saatte pian kutsun julkiselle puolelle! Aika harvinaista kai olisi, että neljä munasolua olisi kaikki aivan yhtä aikaa lähdössä liikkeelle, mutta ilmeisesti mahdollista. Olishan sekin aika paukku neloset :) Tsempit seuraavaan inssiin ja kai tässäkin kierrossa pikkuriikkinen mahdollisuus voi olla...
LEIMUlle onnitteluja jo etukäteen häihin! Onko sormukselle jo etsitty sopiva piilo, että jätät sen rauhaan ? :) Onnea kovasti teille!
LUPUS: toivottavasti pas onnistuisi seuraavaan kiertoon! Toivottavasti lisääntyvä kevätaurinko tuo sinulle energiaa ja jaksat vielä tsempata! Jaksuja sylillinen!
TUUPAlle peukutuksia! Toivottavasti tärppi käy!
TIRPPA: aivan, mitäs sinä sanoit :) Hyvin sanottu!
TUITTU: Tsempit ssg:hen! Ota tosiaan särkylääkettä ennen toimenpidettä ja varaa pikkuhousunsuoja tai pieni terveysside pöksyihin (sairaalasta saa kauheita paksuja möttejä pöksyihin...). Toivottavasti kaikki menee hyvin. Itselle toimenpide oli tosi helppo, eikä juuri sattunut (kuin kuukautiskipuja hetken aikaa).
Kiva VARJOKAS, että olet palannut palstalle :) Adoptiosuunnitelmanne ovat jo hyvässä vauhdissa, toivottavasti saatte lapsenne pian!
JOALIN: Vieläkö piinailet?
Anteeksi, että vielä roikun täällä. Tämä on niin tuttu ja turvallinen paikka ja vielä en oikein uskalla mennä tuonne odotuspuolelle. Pelkään kauheasti että tämä onkin joku kohdunulkoinen tai tuulimuna. Ensiviikolla mennään TAYS:iin ultraan, josko siellä jotain näkyisi.
Jokatapauksessa halusin kiittää teitä kaikkia ja varmasti " taustaluen" kuulumisianne vielä pitkään. En kuitenkaan halua pahoittaa kenenkään mieltä tai tuottaa pahaaoloa kirjoittelullani, joten tyydyn taustailuun.
Aurinkoista kevättä kaikille!
[color=red][size=6]♥[/size][/color] Keinuhepo
Kauhistuttaa ihan kamalasti!!!! Siis ei se itse toimenpide vaan ne tulokset.. Voi apua.. Ajatelkaa, huomenna selviää aika pitkälle se, loppuuko meidän biologisen lapsen hankinta tähän. Tai jos ei lopu niin todennäköisesti taukoaa x ajaksi.
Itse en ole ehkä IVF:n kannalla, ainakaan vielä. Tiedä sitten, jos se vain on vaihtoehto niin miten siihen suhtautuu.
Jos on jotain tässä reilu vuoden aikana oppinut niin sen, ettei koskaan sano ei koskaan..
-Tuittu-
Ps. Huomenna kerron sitten tuloksia ja kokemuksia sekä kommentoin kirjoitettuja juttuja. Jotenkin nyt vain ajatukset keskittyy tuohon huomiseen.. Kauhistuttaa!!!
Minäkin täällä välillä taustailen, toivottavasti ette pahastu. Kun kuitenkin monta kuukautta tuli seurattua muiden tilanteita, niin edelleen olen hengessä mukana ja kovasti aina toivon tähän pinoon uusia plussia. Olette siis kaikki lämpimästi ajatuksissani!
Keinuhevolle tulin toivottamaan isot onnentoivotukset ja ymmärrän oikein hyvin tunteesi sen suhteen, että odotuspuolelle siirtyminen on vaikeaa! Itse en oikein vieläkään uskalla sinne kirjoitella, kunhan kurkin ja taustailen.
Lämmintä keväistä viikonloppua kaikille!
Terveisin,
ex-palstakamunne Pikmin
Eli ssg on takana ja kaikki oli ihan ok. Vasen munatorvi oli hienosti auki, mutta oikea jäi vähän kysymysmerkiksi. Neste näkyi kyllä siellä, mutta jotenkin sen kulkua (tai jotain) ei kunnolla näkynyt. No, lääkäri oli sitä mieltä että ei ole syynä lapsettomuuteen eikä tarvitse enää jatkotutkimuksia, joten diagnoosi on meillä nyt sitten selittämättömästi lapsettomat. En ole oikein vielä päättänyt pitäisikö olla iloinen asiasta vai ei..
Ennen tutkimusta lääkäri katsoi ultralla ja löysi oikealta (tietysti sieltä huonommalta) puolelta 13mm follikkelin joten näyttäisi että tässäkin kierrossa on ovulaatio tulossa. Kohdun limakalvokin oli minulle ennätykselliset 6,5mm! Ensi kierrossa on sitten ensimmäinen inssi ja clomeilla vahvistettuna. Tämäkin lääkäri oli tarjosi minulle puregonkynää ja totesi sen olevan minun kohdallani parempi hoitomuoto kuin clomit.. Sovittiin sitten niin että kokeillaan ensimmäinen inssi clomeihin ja sitten katsotaan asiaa uudestaan. Edelleen tuo pistäminen tuntuu pahalta, mutta yritän valmistella itseäni siihen ensi kierron aikana. Ja sitäpaitsi minusta siinä puregon kynässä oli tosi pitkä piikki.. Hui..
Itsessään ssg ei ollut mahdottoman ikävä tutkimus. Aluksi kun laitettiin jotain instrumenttia niin se tuntui ikävältä, mutta muuten kipu oli nimenomaan menkkakipuja muistuttavaa. En tiedä onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, mutta lääkäri ei meinannut saada sitä letkua pysymään minun sisälläni.. Vasta neljäs kerta onnistui. Jotenkin se neste (suolaliuos) valui aina ulos. Hetken jo mietin että noinkohan sinne torviin menee mitään sisään..:) Särkylääkkein ja sitein kannattaa varautua matkaan, kiitos vain vinkeistä kaikille!!
Ai niin, Väestöliitto (Hki) on kiinni vain kaksi viikkoa heinäkuussa, joten voipi olla, että meillä ei tule insseihin yhtään taukoa kesälomien kanssa.. Nyt on silleen ihan positiivinen olo, koska tuntuu että taas nuo asiat menee eteenpäin, kun on jo kuukausia vain odoteltu..:)
Kiitos muuten kannustuksesta ja hengessä mukana elämisestä! Olette kyllä aikasta ihania!! *rutistus*
-Iloinen mutta hieman hämmentynyt Tuittu-
Mä taas haamuna täältä takavasemmalta huutelen... Tylsä perjantai kotona, ja ajattelin Tuittu sulle kommentoida lyhkäsesti. Ensinnäkin parempi kai se niin on ettei mitään ssg:ssä löytynyt?? Kun tuosta follikkelista oikealla puolella sanoit, niin mä oon lukenut jostain joskus että yleensä naisilla oikea puoli on aktiivisempi tuottamaan munasoluja, ja et kolmas tai neljäsosa ovulaatioista tulis vasemmalta puolelta. Itse kuulun ainakin tuohon ryhmään, mulla on niin vahvat oviskivut ettei jää epäselväksi mistä möllykkä puhkeaa, ja itsellä suunnilleen joka 4. kierto on vasurista. Ei ehkä paljoa lohduta sinua, mutta toisaalta, jos lääkäri oli sitä mieltä ettei siellä oikealla tukosta ollut niin... hyvä kai se niin on?
Ja toiseksi kiitos VL tiedotteesta! Itse olen just varailemassa meille jo aikaa jussi-viikolle kun meille ei oikein muu käy, toiveena et siihen mennessä ois jo kaikki testit tehty ja kaikki tulokset ja paperit valmiina. Ja sit vaan menoks. Ivf uskon olevan meidän hoito. Mitä mieltä muuten olet ollut VL toiminnasta?
No nyt ei muuta, varmaan tosiaan aktivoidun taas enenmmän tuossa jussin alla kunhan alkaa tapahtumaan, jos vielä haamun takas otatte!
Aurinkoista ja iloista viikonloppua kaikille!!
Tuittu, hyvä että kaikki meni hienosti ja tutkimus ei ollut kovin kivulias! Nyt ei muutako inssin odotusta ja toivottavasti apu löytyy siitä! :)
Pikmin ja keinis on kyllä minun mielestä tervetulleita tänne vastaisuudessakin! Mukavaa vain kuulla miten teidän raskaus edistyy!
Toivottavasti EmmaEe ja Viivi pääsee kans pian inseminoitumaan :) tuo ei kyllä taida olla oikea sana... Ja Emmalle myös iso lohtuhali, ku ei ollu kuuri purru. On se onni, että nuo luovutetut sukusolut on yksi vaihtoehto!
Mulla on myös ihan sama homma ku Tuitulla ja Pingulla, että ei tunnu pahalta nähdä vauvoja ja lapsia mutta ne raskaana olevat mahat, ne itkettää. Ne on pahimpia. Mutta toisaalta niihinki tottuu aika pian.
Q:lle myös vilkutuksia. Kerro ihmeessä kuulumisia! Ja kiitos peukutuksista!
VM1974, ootko sää käyttäny lugeja, vaikka saitte raskautumiskiellon? Vai ymmärsinkö mää väärin? Miks? Ens kerralla on varmaan kyllä parempi onni, meinaatko jatkaa silti clomeja vai mitä on suunnitelmissa? Mää en kuulemma enää saa syyä clomeja, eivät kertoneet sen kummemmin, mutta pähkäilin ittekseni, että ilmeisesti on limis ohentunu, kun ei enää clomeja... Jotenka siitä sitte oonki miettiny, että onko se limis sitte niin ohkanen, ettei siihen mikään takerru? :( Hyvä pähkäillä tämmöstä mihin ei varppina saa mitään vastausta...
Mites Milikon ultra meni?
Leimu, mulla oli kans jännittävää sen sormuksen valinnan kans, kävin varmaan neljä viikkoo kokeilemassa sitä ehkä joka toinen päivä :D Mutta oon ollu tyytyväinen kyllä, joten kannatti se tarkasti valita! Mones päivä ne häät onkaan? Onko jo hirvee jänskätys iskeny?
Lupus, joo tää piinis on menny tosi nopsaan, oiskohan jotain tekemistä sen mun vallattoman nukkumisen kans... Nukkuessa yleensä tuo aika tuppaa kuluun ;) Mutta joo piina on ihan loppusuoralla, en oikeen tiiä mitä ajatella. Hyvä homma kyllä, että oot jo paremmalla mielellä, nyt ei muuta ku peukut pystyyn että passi ois se teidän juttu! :)
Yritin tuota mörköö huhuilla tosiaan ihan oman otsakkeen alla, mutta kyllä se on nyt maa mörön nielly?
Mitä kuuluu muille nyt tällä kertaa nimeltämainitsemattomille! (pitkä sana vai kirjotetaanko se erikseen...)
Oma napa tai toisin sanoen pää on kyllä ihan sekasten. Välillä tuntuu että kyllä nyt on tärpänny ja välillä taas että ei missään tapauksessa oo. Mutta oireita on sen verran , että pissittää yölläki kaks tai kolme kertaa, paleltaa, öklöttää, ruoka ei maistu (kahvi varsinkaan), päätä jomottaa ja Väsyttää. Mutta niinku aina ennenki, ni nää kaikki voi tulla lugeista. Joten ei voi tietää. Täytyy oottaa ens viikkoon. Mutta kyllä se jo musta olis aika...
Nyt meen tunkeen töhnää, mikäli joku on kiinnostunu. :)
Tuupa pp 10
Ja samalla muutama nopea kommentti:
EmmaEmilialle pahoittelut siitä, etteivät miehesi tulokset olleet parantuneet! Mietin myös noita pohdintojasi odotuksesta.. Onko näitä mahdollista tehdä yhtäaikaa? Voiko miehesi syödä niitä hormoneja samaan aikaan kuin aloittelette hoitoja luovutetuilla? Ajattelin siis lähinnä sitä, että kyllä kai se inssi luovutetuilla prosessina vie jonkin aikaa.. Ja sitten lopuksi vielä tarkastaa uudelleen miehesi tilanteen. En tiedä oliko tuossa sepustuksessa mitään järkeä.. Ymmärsitköhän edes tarkoitan..:)
Viiville tsemppiä maanantaille! Kuulumisia odottelen edelleen! :)
Tuupalainen: Sinulla alkaa taas loppukierto häämöttää.. Maltilliset matalan profiilin peukutukset että tulos olisi positiivinen! bdbdbdbdbd
Manco: Kiva kuulla sinusta! Tule vaan haamunakin mukaan! Tosiaan jäi vähän hämärän peittoon tuo lääkärin sepustus mutta kai hän olisi passittanut minut lapraskopiaan jos olisi ollut aihetta jatkaa tutkimuksia!? Olen ollut ihan tyytyväinen Väestöliittoon, tosin nyt hieman rasittaa kun ei olla oikein kenenkään lääkärin potilaita kun " oma" siirtyy pois sieltä. Mutta asiat siellä tapahtuu ja palvelu on ollut ystävällistä. Ja olihan ne tulokset toki hyviä, mutta jotenkin juuri tämä selittämätön lapsettomuus on alusta alkaen ollut minusta se ahdistava diagnoosi. Ajattelisin, että jos olisi jokin syy, niin sitä voi surra ja asiasta päästä yli. Nyt ei ole mitään mistä päästä yli..:( Mikä muuten teillä on lapsettomuuden taustalla kun suoraan ivf:n siirrytte?
Kaikille jo onnelllisesti raskaina oleville: Älkää ihmeessä pyydelkö anteeksi onneanne!!! Kiva kun käytte välillä pistäytymässä!!!
Vielä itsestä.. Olin tosiaan aika yllättynyt kun oli jo 13mm follikkeli vaikka oli vasta kp8 menossa. Tänään aloitin ovistestien tekemisen lääkärin kehotuksesta.
Ja nyt kaipaisin kokeneempien kommentteja.. Olen nyt miettinyt sitä pistämistä ja ajatellut että josko sittenkin selviäisin siitä. Ainoa mitä mietin, että pitäisikö soittaa Väestöliittoon ja pyytää sittenkin Puregon-reseptiä jo ensimmäiseen inssiin vaiko kokeilla ensin clomeilla? Mitä te tekisitte?
Hyvää viikonloppua tasaisesti kaikille!!!
-Tuittu, joka on päättänyt olla urhea-
Mää ehkä sinuna kokeilisin ekaks clomeilla, jos sattuu että niistä oiski apua, ku ne taitaa olla ensinnäkin aika paljon halvempia ja sitte mikä parasta, ni ei tartte pistää... Muaki jo alkaa pelottaan jos ei nyt tärppää, niin se on väistämättä edessä se piikkitouhu! Hui.
Tuupa pp11
EmmaEmilia: Voi ei, kurjia uutisia olitte saaneet... :( mutta hyvä että jaksatte heti jatkaa eteenpäin ettekä jää suremaan! Kyllähän sen lääkärin luulisi ymmärtävän jos sanotte, että haluatte alkaa yrittämään suoraan luovutetuilla. Tuo parikin ylimääräistä kuukautta odottelua tuntuu aina kamalalle...
Miliko: Eipäs nyt vielä murehdita noita tulevia kiertoja... voihan se olla että seuraavia inssejä ei edes tarvita enää :) joo, helpommin sanottu kun tehty, itsekin tulee murehdittua kaikkea mahdollista aivan liikaa...
Keinuhepo: En usko että täällä kukaan pahastuu vaikka jatkatkin palstailua, koskee myös muita raskautuneita! Teidän kuulumisia on aina mukava kuulla, että miten se raskaus on lähtenyt etenemään.
Tuittu: Hienoa että ssg meni hyvin! Ja uutisetkin olivat hyviä!! Itsekin kauhistuin kun näin sen Puregon-kynän piikin ensimmäistä kertaa, pitkälle se näytti tosiaan... jauhoin tästä sulle jo aikaisemmin, mutta se itse pistäminen on tosi helppoa. Eka piikki oli vaikea, siis henkisesti, mutta seuraavat menivät todella helposti, kun oli huomannut että se ei satu. Mulla tuotti kyllä vähän vaikeuksia saada puristettua sopivankokoinen " makkara" vyötärölle pistämistä varten, kun olen niin laiha, mutta onneksi sitä vararengasta löytyi sen verran kuitenkin :) Sori kun taas selitän nämä samat jutut, itse vaan olen niin helpottnut kun pääsin suuresta pelosta eroon...
Mutta jos pistämisen aloittaminen tuntuu nyt liian pahalta, niin voittehan kokeilla ensin yhden kierron clomeilla.
Tuupalaisen oireet kuulostavat oikein lupaavilta! :) missäs vaiheessa aiot testata, meinaatko odottaa pp 14 asti?
Täällä vietetään rauhallista viikonloppua. Menossa kp 7, ensi viikolla aloitan sitten jossain vaiheessa ovulaatiotestien teon. JOS se ovis sieltä vaikka tulisi, saas nähdä onko kierto mennyt miten sekaisin tuon hormonikuurin jälkeen...
Mikä lie kriisi iskenyt, kun kaikki tuntuu niin typerältä yhtäkkiä. Elämä on pelkkää työntekoa ja lapsettomuushoitoja. Aion kai hakea opiskelemaan, kun ei tuo työ enää kiinnosta. Kai tää on joku myöhästynyt kahdenkympin kriisi, tai sitten lähestyvä 25:n kriisi :) onkohan sitä jo liian vanha jatkamaan opiskeluja, kun kaikki kaveritkin ovat jo valmistuneet...
No joo, taidan lähteä tuijottamaan telkkaria miehen kainaloon. KAIKILLE oikein aurinkoista viikonloppua!!!
-Lupus
Kiitos Tuupalainen ja Lupus pikaisista kommenteista!
Olen kyllä edelleen niin kahden vaiheilla. Toisaalta minulla on kaapissa vanhoja clomeja juuri sopiva määrä yhtä inssiä varten, mutta toisaalta mietityttää että jos ne ei kuitenkaan tehoa.. Ja olen kyllä niin monta onnistunutta piikkikammoisen pistämistarinaa teiltä kuullut, että on pikkuhiljaa noussut sisu pelon päälle..:) Mutta jään edelleen pohtimaan mitä tekisin. Johan tässä on odoteltu niin kauan, että mitäpä tuo yksi kuukausi siinä sitten enää vaikuttaa.
Jotain piti vielä kommentoida, mutta en nyt muista mitä.. höh!
Ai niin.. Lupus: Minäkin olen ajatellut ensi viikolla lähestyä esimiestäni virkavapaan merkeissä.. jotenkin tuntuu että töissä on liian kiire ja että haluaisin hieman isompaan yksikköön töihin. Nyt kuulin, että vanhassa työpaikassani olisi syksystä kaksi määräaikaista toimea auki ja ajattelin kysäistä vuoden virkavapaata. Jonkin näköistä muutosta kaipaa elämäänsä kun kerran äitiyslomalle ei voi vieläkään jäädä.. Mille alalle haluaisit? Itsekin olen ajatellut, että sitten kun lapset (niin mitkä?!) on sen verran isoja, niin voisin alkaa aikuisopiskelijaksi. Mutta siihen näyttää olevan vielä aika kauan aikaa..:)
-Tuittu-
Hienoa Tuittu, että selvisit ssg-tutkimuksesta ehjin nahoin! Kummallista mikä vaikutus auringolla on mielialaan! Auringonpaiste on tainnut tuplata hyvän fiiliksen perjantain ultrasta. Viimeinkin kaikki keskenmenon jämät ovat poistuneet kohdusta ja limakalvo kunnossa, clomikuurin tuloksena on 3 follikkelia! Ensi keskiviikkona on edessä inssi ja sen jälkeen kovaa jännitystä miten käy. Inssin onnistumisprosentti ei kovasti päätä huimaa, mutta ainakin omassa päässä haluan ajatella, että mahdollisuudet ovat nyt paremmat kolmella follikkelilla kuin vain yhdellä. Eikös niin?!
Tiistaina pitää piikittää mahaan pregnyl-piikki. Jostakin syystä piikitys ei tässä vaiheessa pelota yhtään, enemmänkin se tuntuu hurjan kiinnostavalta jutulta. Luultavasti tiistaina ajattelen ihan toisin, kun tärisevin käsin ryhdyn sekoittelemaan nestettä ja jauhetta ja pistämään piikkiä vatsaan. Kovasti olen innoissani, että asiat nyt viimein etenevät!
Miliko
Heippa tytöt pitkästä aikaa!
tokkopalle kuuluu keskinkertaista tai ihan hyvää oikeastaan. Metformiineja syön edelleen (tosin välillä on vaikeuksia muistaa ottaa lääkettä 3sti päivässä), ed kierto olikin jo lyhyempi kuin aikaisemmat eli köykäiset 49 päivää. Nyt kp 22 enkä aamulämpöjen perusteella ole vielä ovuloinut. Aamulämmöt on edelleen tosi alhaisia, mulla alkukierrossa aina n 35.5-35.8. Suurta muutosta metut ei nyt ainakaan vielä ole saaneet aikaan, syön niitä nyt rauhassa vielä 2-4 viikkoa ja soittelen sitten klinikalle. ärsyttävää kun mitään ei tapahdu.
Kaikille kaikkea hyvää, luin pikaisesti läpi viestejä, ja ainakin Keinuhepoa taitaa olla syytä onnitella!
tokkopa
Elikkäs, palasin tuossa reilut puolisen tuntia sitten lekurista ja fiilikset on tällä hetkellä ainakin ihan positiiviset. (lääkäri on mun mielestä niin mukava)
Luovutetuilla siittiöillä lähdemme nyt etenemään ja ensimmäinen etappi on se, että menemme psykologin juttusille. Varattiin aikakin saman tien ensi viikon torstaille. Tarkoituksena on, että psykologi juttelee asioista ja tuo esiin kysymyksiä, jotka mahdollisesti sitten tulevat esiin jos tämä hoito tuottaa tulosta ja lapsi rupeaa kasvaessaan niitä ihmettelemään. Useimmat käyvät sen yhden kerran, mutta on sitten niitäkin jotka käyvät muutaman kerran ennen kuin ryhtyvät hoitoihin.
Sovittiin myöskin sitten, että seuraavien kuukautisten alkuaikana soittelen sinne VL:n taas aikaa siihen SSG:n, jotta saadaan siitä sitten varmistus, että inssi on mahdollinen.
..varpaat ja sormet ristissä nyt toivoisin kaiken olevan siltä saralta kunnossa. Hieman toki jännittää itse toimenpidekin, mutta aika rohkaisevia juttuja on kuitenkin täällä ollut, joten enköhän minäkin siitä hengissä selviä.
Katsottiin nyt myös tässä samalla kohtu ja munasarjat ultralla, kun sattuu olemaan sopiva ajankohta. Kp 11 meneillään.
Toisessa muniksessa (en nyt muista kummassa) köllötteli jo 19mm follikkeli, joka on nyt ihan näinä päivinä ilmeisesti sitten lähdössä liikenteeseen. Limakalvon paksuus mua vähän mietitytti, kun lääkäri sanoi sen olevan n. 7mm (jos nyt oikein kuulin) ja totesi sen olevan hyvä?? Missäsä vaiheessa kiertoa ovat sitten olleet lie ne tyypit, jotka ovat puhelleet noista 12mm paksuisista limakalvoista?
Kaiken kaikkiaan lääkäri totesi, että inssi pitäisi olla se oikea hoitovaihtoehto, kun kaikki näyttää hyvältä.. mutta tietysti täytyy vielä katsoa onko ne torvet auki.
Että tallanen reissu siis tänään.
Tulen sitten paremmalla ajalla kommentoimaan teidän muiden juttuja.
Nyt tarttee mennä hommiin. =)
aurinkoista viikonalkua!
Tulin tässä pihan siivouksen lomassa vähän hengähtämään ja keittelemään kahvit, ja samalla kurkkaamaan kuulumiset täältä. Meillä ainakin on jo lähes koko piha sulanut niin hyvin, että pääsee jo haravalla rapsuttelemaan. Mites muut, oletteko jo aloittaneet keväthommia? Me asutaan omakotitalossa ja piha-aluekin on aika iso, niin täältä ei työ lopu. Etenkin näin keväisin tuntuu, että ei oikein tiedä mihin kätensä laittaisi, kun ois niin paljon kaikkee tekemistä.
Keinuhepo: Ei ole sormusta ainakaan vielä tarvinnut piiloon laittaa, vaikka kyllähän sitä on pitänyt muutaman kerran kurkata ja sovittaakin, ihan vain varmistuakseni siitä, että tallessa se on ja mahtuuhan se nyt ihan varmasti:)
Tuittu: Hieno homma, että ssg meni hyvin! Toivotaan, että ensimmäinen inssi tuottaisi teille toivotun tuloksen!
Tuupa: Meidän häät on 4.5, ja meidät vihitään maistraatissa. 12. päivä pidetään sitten ihan pienet juhlat meillä kotona. Kyllä vähäsen jänskättää nyt kun päivä alkaa lähestyä. Vaikka ¿helpollahan¿ me tavallaan päästään kun ei mitään isoja kirkkohäitä pidetä. Mitäs muuten piinaukselle kuuluu, joko olet testannut? Toivottavasti nyt olisi teidän vuoro!
Lupus ja Tuittu miettivät työasioita¿ Minä kerroin sillon joskus talvella niistä avoimista työpaikoista, joihin ajattelin mulla olevan ihan hyvät mahdollisuudet. Niin, se asia sitten ainakin ratkesi viime viikolla, kun sain tietää, että valinnat oli tehty, enkä mä päässy ees haastatteluun. Kyllähän se harmitti aika vietävästi, mutta minkäs teet. Täytyy vaan jatkaa työpaikan metsästystä.
Täytyy tästä lähteä jatkamaan urakkaa tuolla pihamaalla, auringon paistetta viikkoonne!
T:LeiMu
Nyt pääsin vähän istahtamaan, kahvikupposen ääreen, niin voin vähän kirjoitella teille muillekin. =)
..etten nyt pelkkää omaa napaa hömpöttele..
Tuupalla onkin jännät paikat edessä tällä viikolla.
Täällä ollaan jännityksessä mukana ja toivotaan sitä odotettua tulosta pian sinne raskaustestiin. =)
Oireitakin sulla kuulostaa olevan.. eiköhän nyt jo viimein olisi aika..
Tuitulle kiitokset muistamisesta, niin kuin myös EmmaE:llekin.
Mukavaa kun joku on kiinnostunut kuulumisista.
Ja kiva, että Tuitun röörit olivat auki. ;)
Ikäväähän se tosin on, että olette selittämättömästi lapsettomia, mutta ainakin teillä on olemassa kaikki eväät myöskin sitten
sille luomuyllätykselle, joka niin monellekin on tapahtunut.
Helpompaa tosin tietysti on, kun tietää missä vika on, niin ei tarvitse aina miettiä ja toivoa..
EmmaE, meinaatteko nyt sitten odotella sen pari kuukautta vielä, josko niitä siittiöitä ilmaantuis, vai kuin?
Mun mies on ollut jo aikalailla ensimmäisten simppatulosten jälkeen sillä kannalla, että luovutettuja käytetään jos ei muuta mahdollisuutta ole. Biopsiaan hän ei halua, varsinkaan kun lääkäri ei antanut hirveitä toiveitakaan sen suhteen, joten minullekaan se asia ei NIIN tärkeä ole. En halua pakottaa miestäni toimenpiteeseen, joka hänestä on varmasti epämukava, kun kuitenkaan ei ole takeita siitä, että niitä siittiöitä olisi sielläkään.
Tokihan se olisi ihanaa jos meillä olisi mahdollisuus siihen yhteiseen lapseen, niin että se olisi perimältään täysin meidän, mutta mielestäni tämäkin vaihtoehto on varsin hyvä. Jos sattuu niin, että itsessänikin on jotain häikkää, niin en kieltäytyisi myöskään luovutetuista munasoluista.
Mutta siinä saattaa kyllä jo sitten tulla vastaan rahakin.
No, yksi asia kerrallaan..
Katotaan mitä tässä tuleman pitää.
Jos kaikki menee hyvin, niin meillä olisi ensimmäinen inssi tiedossa jo toukokuun alussa!
Leimulle pahoittelut, ettet saanut työpaikkaa. =(
Muistan itse kun hain työpaikkaa reilu vuosi sitten vielä, niin yli vuoden verran taisin kaiken maailman hakemuksia laitella ennen kuin sitten tänne päädyin. Tämä nykyinenkin paikka on tosin määräaikainen, mutta katsellaan sitten taas kun sen aika koittaa, että mitä seuraavaksi. Edellisessä työpaikassa rupesi tahti olemaan sen verran kova, että oman jaksamisen kannalta oli paras lähteä kävelemään, vaikka vakituinen paikka olikin.
Kyselit myös pihanlaitto puuhista, niin täällä ainakin ilmoittautuu yksi innokas viherpeukalo! =)
Olin koko eilisen päivän melkein pihan kimpussa, kun siistin kukkapenkkejä ja istutin pari uutta köynnöstä ja laitoin maahan töistä tuodut narsissit (oisivat muuten menneet roskiin).
Takapihan siistiminen jäi vielä tekemättä, kun aika loppui kesken, mutta ehkäpä sitten ensi viikonloppuna voisi tehdä sen.
Nähtiinpä muuten ensimmäiset käärmeetkin (kyitä) tälle keväälle, joten nyt saakin sitten olla varovainen kun tuolla pelloilla tallustelee ettei saa hampaista.
Mitenkäs muuten, ootteko kertoneet töissä missä käytte kesken päivän, kun ootte käyneet hoidoissa?
Tätä on varmasti aiemmin kyseltykin, mutta ajattelin tässä, että itsekin on varmaan otettava asia nyt esimiehen kanssa puheeksi ettei hänen ainakaan sitten tarvitse ihmetellä, että missä ihmeen lääkärissä ravaan koko ajan. Varmasti rupeaa jossain välissä ihmettelemään, kun ravaan vähän väliä tässä lyhyen ajan sisällä lääkärissä enkä kuitenkaan kipeä ole ollut.
Vilkutukset myöskin Lupukselle, Varjokkaalle, Milikolle, Pingulle ja kaikille muille, joiden nimeä en nyt maininnut.
Nauttikaahan auringon paisteesta ja lämmöstä!
Kyllä on IHANAA kun tulee kesä!!
-viivi-
...piti tulla lisäämään, että jostain ihmeen syystä se meidän lääkäri ei vielä haluaisi luovuttaa, vaan miehen pitää mennä uudestaan verikokeisiin ja sitten ehkä kokeilla (tuloksesta riippuen) jotain muuta hormonikuuria. Itse en oikein tiedä mitä ajatella: onko se turhaa ajan, rahan ja energian tuhlausta, josta ei lopulta ole mitään hyötyä? Vai onko oikeasti jotain mahdollisuuksia, että niitä simppoja alkaisi muodostua? Mies on sitä mieltä, että jätetään " turha" yrittäminen ja siirrytään luovutettuihin, koska ei jaksaisi enää herättää edes sitä pientä toivonkipinää, joka kuitenkin sitten sammuu ison pettymyksen kera. Vähän samat (kärsimättömät) fiilikset on itsellänikin, mutta toisaalta mietin, että pitäisi varalta katsoa kaikki keinot että tietää sitten varmasti. Ja miksi lääkäri sitä suosittelisi, jos ei jotain toivoa kenties vielä olisi...? Ja onhan tässä jo odotettu, mitä muutama kuukausi lisää odottelua tuntuu enää missään? Mutta kun tuntuu se!! Siis kun ainut hyvä asia, mikä huonoista uutisista nousi mieleen oli se, että nyt voisi oikeasti alkaa yrittämään niillä luovutetuilla ja saada kenties jotain tulostakin aikaan joskus. Apua, menee kyllä ajatukset niin sekaviksi ettei niistä ota selvää enää yhtään. Helpotti kuitenkin taas millin verran, kun sain tulla vuodattamaan :)
Viivi, mitä siellä teidän lääkärikäynnillä on tarkoitus käydä läpi? Valitsetteko jo sen luovuttajan ja päätätte päivämäärät inssille? Inssi kai siinä on se ensimmäinen (ja toivottavasti heti samalla viimeinen) keino? Millä mielellä miehesi on muuten ollut tämän asian tiimoilta? Itsellä painaa takaraivossa vielä se uusi hedelmöityshoitolakikin, että loppuuko ne luovutetut siittiöt koko Suomesta jos luovuttajan tunnistamisesta tulee pakollista. Sekin vähän kannustaisi aloittamaan hoidot mahd. pian ennen kuin laki tulee voimaan... No joo, mutta tule tosiaan kertomaan kaikki heti maanantaina! Ja tsemppiä kovasti myös sinne suunnalle!
Näihin tunnelmiin tällä kertaa...