Ootteko huomanneet etta sellaiset joilla itsella on mielenterveysongelmia ja mahdollisesti syovat laakkeita tahan, niin ovat aina muille sita ehdottamassa. Eli siis jos joku on
vaikka toista mieletä, niin nää aina sanoo, ett ota lääkkees tai että mee hoitoon jne. Mistä tää johtuu? Mulle ei yleensä tule ensimmäsieksi tuollainen vastaus mieleen. Joo ja en oo koskaan saanut lääkkeitä mielenterveysongelmiin. Muutaman kerran olen käynyt vaikeassa tilanteessa juttelemassa, mutta hoitaja on todennut mut " normaaliksi" .
Kommentit (2)
Olin vähän yli 10-vuotias ja mentiin kotikaupunkini grillikioskille äitin kanssa. Myyjä oli hirveän mukavan ja avoimen oloinen ja juteltiin siinä samalla kun odoteltiin annoksien valmistumista.
Myyjä sanoi jotain, että " äitis on mukava tyyppi" tms ja sitten mä siihen, että " joo, mut se on hullujen huoneella töissä" tms. Sitten myyjä katosi takahuoneeseen.
Äiti nuhteli mut kotimatkalla ja sanoi, että myyjä oli kaikonnut itkemään julmia sanojani, sillä tämä oli ollut hoidossa myöskin. Hirveä kuinka häpesin.
Yksikin ilkeä kommentti voi saada toisen raiteiltaan. Olla se tippa liikaa, joka saa ämpärin läikkymään yli. Ja muistetaan, että kuka tahansa saattaa sairastua mielelliseen sairauteen.
Ehkä kysessä on huumori jolla pyritään selviämään omasta tilanteesta?
Mutta itse olen syönyt lääkkeitä, enkä kyllä niitä erityisemmin suosittele jollei ole ihan pakko.