Nyt loppui tämän ÄITIPUOLEN pompottelu!
Lakkaan olemasta äitipuoli ja piste! (lapsi asuu meillä) En kuuntele enää lapsipuolen kiukuttelua, koska äitinsä ei ole leikkinyt tai kuunnellut häntä hänen ollessa äidillään. En vahdi lasta, koska mies tai äitinsä on töissä. Jos väsyn, soitan äidille ja pyydän hakemaan! Tiedän että olen tämän jälkeen täysi nolla, mutta mulla on omatkin lapset! Lapsen äidin mielestä hänet tulisi nostaa jalustalle. Ei onnistu! Hoitakoon itse oman pentunsa kun on kerran hankkinutkin! Ja vielä kehtaa valittaa miten yhden kanssa on rankkaa! (kaksi kertaa kuussa, joo...)
Kommentit (58)
Minusta taas ap on realistinen, ja ottaa kyllä vastuun lapsesta, mutta tunnustaa rehellisesti omat tunteensa ja mietteesä, sortamatta siltikään lasta.
Sinänsä ap turha täällä saada minkäänlaista fiksua keskustelua aikaan tällaisesta aiheesta, omat asenteet on usein porukalla liian tiukassa ja niitä ei edes haluta muuttaa..
Heipä hei ap,
Yritä jaksaa.
Muista, että lapsi ei ole voinut valita elämäntilannettaan, eikä vanhempiaan, eikä sitä miten he käyttäytyvät.
Bioäiti voi, muttei ole kanssasi yhtistyöhaluinen..
Isä voi ja asuu kanssasi saman katon alla.
Ottakaa illalla lasten mentyä nukkumaan tuumaustalkoot, mitä voisitte tehdä, että pääsisitte tilanteessa eteenpäin.
Esim. jos lapsi alle kouluikäinen, laittakaa päiväkotiin miehen töissäoloajaksi.
Jos äiti ei otakaan sovittuna viikonloppuna, järjestäkää varahoito, esim bioäidin vanhemmat, isän vanhemmat tai kummit, tädit,sedät jne. Isovanhemmat varmaan mielellään pitäisivät yhteyttä lapsenlapseen, mutteivat erotilanteessa osaa ottaa yhteyttä omaaloitteisesti. Ja sitten on vielä niitä lomaperheitä sossun kautta.
Tärkeintä olisi mielestäni, että miehesi, siis lapsen isä heräisisi kantamaan oman vastuunsa, näytä vaikka tämä viestiketju, varmaan erättää ajatusia miehessäsikin. Joskus miehet on niin sokeita etteivät tajua missä mennään ennen kuin on liian myöhäistä. Älä anna asioiden mennä niin pitkälle.
Uskon, että jos pidät itsestäsi huolta, jaksat miehesi lastakin paremmin ja kukaties joskus aikuisena hän jopa kiittää?
Ajattele myös omia lapsiasi. isosisko vaikkakin vain " puoli" on myös heille rikkaus.
Voimahalaus!
lapsipuolet EIVÄT SAA KIUKUTELLA. Se on vain OMIEN lasten oikeus.
Todella törkeää lapselta, että kehtaakin kiukutella!
*huoh*
hänen äitinsä ei välitä yhtään. Voisipa sanoa että " Varjelkoon luoja kaikkia huonoja äitejä synnyttämästä.. " kun ei yhdestä lapsesta jaksa huolehtia, ja pitäisi saada jo lisää.. no onneksi on ÄITIPUOLIA hoitamassa näitä lapsiressuja! T:ap joka on väsynyt haukkumiseen vaikka pyyteettömästi on hoitanut kaikki lapsensa...
Vierailija:
Hoitakoon itse oman pentunsa kun on kerran hankkinutkin! )
Ja sinulla ei siis ole velvollisuuksia, vaikka olet lapsen isän kanssa yhteen hankkiutunut?
Olisitpa jo alun perin ilmoittanut miehellesi, että HÄNEN PENTUNSA ei kiinnosta sinua pätkän vertaa. Olisi hänkin voinut sitten hankkiutua sinusta ajoissa eroon.
Ja jos (KUN?) ero teille jossain vaiheessa tulee, toivon lastesi vuoksi, että HEIDÄN äitipuolensa ei ole samanlainen kusipää kuin sinä.
ollut osallinen. Jos jaksamisesi ei riitä, sinulla on oikeus vaatia lapsen vanhempia hoitamaan jälkikasvunsa. Sinä olet tehnyt ihan tarpeeksi.
Ap. tiesit varmasti miehesi ottaessasikin, että lapsi tulee mukana, vai?
Vittu että vituttaa tollaset ihmiset, jotka ei omaa napaansa kauemmaksi pysty ajattelemaan. Tuliko mieleen, että sen sijaan ,että olisi vain vittumainen, sillä lapsella saattaisi olla paha olla? Että se oikeasti ymmärtää, että äiti ei välitä, ja että hänen olemassaolonsa vaan vituttaa äitipuoltakin? Eikä isä ilmeisesti ole yhtään parempi...
Sinä et todellakaan ole mikään hyvä äiti, jos et pysty pitämään huolta kaikista kodissanne asuvista lapsista, koska itse olet siihen tilanteeseen mennyt.
ei ole yhteistä lasta, eikä tule. Olet kyllä idiootti jos luulet että automaattisesti uusperhe tekee myös niitä yhteisiä. Meidän tapauksessa kyse on äidistä, joka ei kanna vastuuta omasta lapsestaan vaan sysää sen minulle. Helppohan sitä on mennä dokaamaan ja ilmoittaa että en tulekaan hakeen lasta! Juuri tuollaisten ei pitäisi lapsia saadakaan! T:ap
Ainakin parempi kuin puolueellinen äitipuoli suosimassa omia lapsiaan yhteisessä kodissa.
Ei äitipuolikaan voi vetäytyä vastuusta, jos häntä alkaa väsyttää tai ottaa päähän.
Ap on tiennyt suhteen alkaessa, että miehellä on lapsi. Ja että lapsi asuu heidän kanssaan. Siinä vaiheessa täytyy miettiä, mitä mahdollisesti joutuu kestämään. Jos lapsi ei vielä ole kovin vanha, pahimmat ajat ovat vielä edessäpäin!
Uusperheen ongelmista kai jokainen on tietoinen? Jos lapsen oma äiti ei välitä, ei se oikeuta sinua tai lapsen isää olemaan välittämättä. Sinä olet suhteeseen ryhtyessäsi sitoutunut myös lapseen ja hän on osa perhettäsi, halusitpa tai et!
Lapsi on lapsi ja hänelle et saa kostaa sitä, että et voi sietää miehesi exää. Päin vastoin - sinun pitäisi olla sitäkin kärsivällisempi, kun tiedät ja tunnet taustat.
Lakkaa rutisemasta ja kanna vastuusi. Älä kuvittele, että sinä voit sanoutua irti silloin kuin sinusta siltä tuntuu.
ei saa väsyä? Ilmeisesti sen takia koska pitää hoitaa tuollaisten lapsia...
voin todellakin vetäytyä. En ole missään kirjoittanut, että kostaisin tän lapselle, suosisin, tai muuten kohtelisin väärin lasta. Että olette hölmöjä. Äiti joka uhkaa ensin opiskelevansa, ja sitten vasta ottavansa huoltajuuden on minun mielestäni täysi urpo. Mutta siihen saakka me saadaan " kunnia" kasvattaa ja hoitaa. Jep, sanoin heti että siinä tapauksessa otat heti sen huoltajuuden, en nimittäin ala kenenkään kynnysmatoksi. AP
Kuka nyt niin on sanonut, ettei saisi??
Mutta ap on muutakin kuin väsynyt, hän on katkera miehensä exälle eikä halua lainkaan kantaa vastuuta miehensä lapsesta. Ja taatusti hän ei kohtele lasta tasapuolisesti omiensa kanssa, se tuli kyllä selväksi.
Väsymys on eri asia kuin vastuuttomuus ja lapsen käyttäminen koston välineenä.
Laita miehesi hoitamaan lasta ja päiviksi tarhaan, jos on töissä. Isovanhemmat myös hoitamaan, silloin kun pystyvät. Yritäkää kasvattaa kunnon kansalainen, vaikka äitinsä onkin paska.
Oletko hakemassa olalle taputtajia täältä vai miksi ihmeessä sitten kirjoitat koko asiasta, kun kerran olet jo päättänyt??
Ja miksi syyllistät vain lapsen äidin?? Kai miehelläsikin nyt on vastuuta omasta lapsestaan?? Vai vaaditko, ettei miehesikään enää saa olla isä lapselleen?
Mielestäni olet itse keskenkasvuinen ja itsekäs pentu, et mitään muuta.
tämä ottaa lasta joka päivä syliin ja kertoo rakastavansa häntä. Samoin omiani. Mutta saahan minua arvostella ja haukkua vaikka olisin kuinka väsynyt... lapsikin on sanonut rakastavansa minua. Että se siitä huonommuudesta... t:ap
Ai niin, eihän BIOLOGISTA ÄITIÄ SAA ARVOSTELLA KOSKA OMA ÄITI ON AINA TÄRKEIN JA PARAS :D
että suurin osa teistäkin kuuluu näihin paskoihin äiteihin, jotka ei välittäisi eron jälkeen mistään muusta kuin kiusanteosta uutta äitipuolta kohtaan? t:ei ap..
Ihanko soitat äidille kun väsyt? Hoidat lapsei ja jos et jaksa toisten lasta niin käännät hänelle vaan selkänsä??
Lapset on kuitenkin vaan lapsia! Jonkunhan niitä on rakastettava. Olen samaa mielte edellisten kanssa: Jos tiedät huonon taustan niin ole entistä parempi itse!
Mutta täähän kasvatus on kuin kilpailu: olet huonompi tai parempi. Itse vertaat itseäsi toisiin. No, sää oot tajunnu et kun kerrot lapselle rakastavasi häntä niin hän kertoo sulle sen tärkeimmän: rakastaa SUA. -Vaikka olet tollanen TOLLO paremmuus ääliö itte!
NAUTI!
kostaa lapselle oman henkisen keskenkasvuisuutensa.