En uskalla kertoa miehelleni olevani todella köyhä
Olen siis seurustellut 4 kk ihanan miehen kanssa. Minulla on tällä hetkellä elämäntilanne, jonka vuoksi rahani ovat todella tiukilla. Joudun laskemaan joka pennosen. Lähipiirini ei kuitenkaan tiedä tilanteestani, sillä häpeän sitä suuresti ja myös pärjään hyvin vaatimattomalla elintasolla. Välillä saatan olla päivän tai pari lähes syömättä. Mieskään ei tätä tilannettani ole huomannut, ihmettelee varmaan vain miksi hänen ollessaan luonani tarjoilen ruokaa hyvin niukasti. Haluaisin aina olla vieraanvarainen, mutta nyt näytän lähinnä itaralta kitupiikiltä. Ei ole asiasta valittanut, mutta varmasti nälkä jää. :/
Miten voisin kertoa tilanteestani vaikuttamatta säälittävältä?
Kommentit (66)
Oon ehkä siinä mielessä harvinaisessa tilanteessa, että oma, erittäin varakas miesystävä pitää mun omaa pienituloisuuttani/köyhyyttäni ongelmana. Hän suorastaan järkyttyi miten huonoa palkkaa minulle maksetaan ja kun en saa vanhemmiltani yhtään apua, mutta minkäs minä sille voin. Mies on pihi, tarjoaa kyllä joskus, mutta erittäin harvoin. Minä tarjoan aina kun tilanne sen sallii. Häntä harmittaa kun emme pääse koskaan ulkomaan matkoille. Kaverini kävi vähän aikaa sitten Thaimaassa miehen kustantamana, ja hänen mies tienaa ihan tavallista sähköasentajan palkkaa.
Eli ei se hyvätuloinen mies aina takaa naiselle "helppoa" ja vakavaraista elämää. :D eikä itseäni kiinnosta miehen pankkitilin saldo.
Kylläpä onkin hyvät lähtökohdat suhteelle, kun jo heti alussa jätät kertomatta sinua huolestuttavista asioista ja suorastaan valehtelet elintasostasi! Mikä ihme on syynä, että et ole voinut sanoa miehelle mitään? Filmaat ja esität jotain muuta kuin itseäsi ja annat miehen luulla kaikkea erilaiseksi, hienoa! Kuinka kauan meinasit vielä esitystäsi jatkaa?
Etkö voi sanoa miehelle seuraavalla kerralla kun hän luoksesi tulee syömään, että pidät aika tiukkaa taloutta toistaiseksi? Vai oletko mennyt jo liian pitkälle valheen tiellä?
Vierailija kirjoitti:
Oon ehkä siinä mielessä harvinaisessa tilanteessa, että oma, erittäin varakas miesystävä pitää mun omaa pienituloisuuttani/köyhyyttäni ongelmana. Hän suorastaan järkyttyi miten huonoa palkkaa minulle maksetaan ja kun en saa vanhemmiltani yhtään apua, mutta minkäs minä sille voin. Mies on pihi, tarjoaa kyllä joskus, mutta erittäin harvoin. Minä tarjoan aina kun tilanne sen sallii. Häntä harmittaa kun emme pääse koskaan ulkomaan matkoille. Kaverini kävi vähän aikaa sitten Thaimaassa miehen kustantamana, ja hänen mies tienaa ihan tavallista sähköasentajan palkkaa.
Eli ei se hyvätuloinen mies aina takaa naiselle "helppoa" ja vakavaraista elämää. :D eikä itseäni kiinnosta miehen pankkitilin saldo.
Onneksi miehellä on iso muna, se korvaa kaiken muun paskan!
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä sanota, että mitä paremmat tulot, sitä pihimmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen käy.
Yleensä, kun sanoo olevansa opiskelija, niin vuositulot usein jää opintotukeen ja maksimimäärään ansiotulojen. Miksi esität muuta kuin olet?
Miten tulit lähteneeksi tuolle linjalle? Elät yli varojesi ja silti jatkat esitystäsi, miksi? Tuohon vielä muutama pikavippi, että saat näyteltyä lisää ja ostettua nättejä vaatteita, sitten tuleekin pian perintätoimiston laskut ja niiden jälkeen ulosotto. Kannattaako oikeasti?
Jos menetät miehen sen takia, että hän ei ymmärrä sinun pennun laskemista, niin haittaako se? Jos menetät miehen sen takia, että hänen mielestään olet tietoisesti valehdellut hänelle nämä kuukaudet, niin sitäkö haluat? Jos sanot miehelle, että voisitte mennä mielummin kävelemään kuin johonkin harrastukseen johon sinun pitää hankkia varusteet, niin onko se oikeasti paha? Tai joku muu vastaava esimerkki, ymmärtänet kyllä. Älä myöskään odota, että mies tykkää maksaa sinun ruokasi ja menosi.
Vierailija kirjoitti:
ei miehiä kiinnosta naisen rahat.
Miehiä kiinnostaa naisten rahat paljon.
Yksi tärkeimpiä valintaperusteita miehille naisenvalinnassa ovat naisen RAHAT.
Itsellä jo vanhempana sinkkuna on kyllä sellainen käsitys, että kyllä miehet sitä rahaa ja varallisuutta tuijottaa.
Ainakin sellaiset miehet jotka ovat jääneet leskeksi pitkän avioliiton jälkeen ja on talot ja mammonaa.
Aina melkein jos uudestaan alkavat zeurustwlla ottavat vastaavanlaisen naislesken.
Oikein joskus ärsyttää lukea noita kertomuksia lehdistä joissa sitten kehuvat kuinka matkustelevat, ovat jommankumman mökillä tai valittavat kun on kaksi taloa niin on paljon työtä tms.
Köyhä sinkku tai eronnut nainen ei ole *hyvä saalis*.
Jotkut miehet oikein sanovat, että etsivät rikasta naista.
Nuorena opiskelijana asia on eri, kun elämässä kaikki vielä mahdollista ja tilanne väliaikainen.
Voit hyvin kertoa tilanteesi, koska kuitenkin opiskelet, se selittää rahatilateesi.
Älä stressaa tällä itseäsi liikaa, mutta kerro niin, että et arkaile tai nöyristele.
Elämäntilanteesi tällä hetkellä on tämä, mutta eteenpäin mennään.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan mieluummin köyhän miehen kuin rikkaan. Haluan rakastua ihmiseen ja hänen sydämeensä ja sieluunsa, ei ulkoiseen
Alapeukuista päätellen rakastumistapasi on väärä. Oikeassa rakastumistavassa ilmeisesti pitää rakastua rikkaaseen mieheen.
Tasa-arvottomuus kirjoitti:
Se on kuitenkin varmaa, mikäli miehellä ei ole rahaa, naista ei saa.
Alapeukuista päätellen naiset tietäät, ettei heitä kiinnosta miehen varallisuus, vaan he sattumalta aina rakastuvat rikkaisiin miehiin.
Feministi! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan mieluummin köyhän miehen kuin rikkaan. Haluan rakastua ihmiseen ja hänen sydämeensä ja sieluunsa, ei ulkoiseen
Alapeukuista päätellen rakastumistapasi on väärä. Oikeassa rakastumistavassa ilmeisesti pitää rakastua rikkaaseen mieheen.
alapeukkuja tuli varmaan, koska korvat lepatti kuin dumbolla.
Voin näin miehenä kertoa, että minua ei haittais yhtään, jos nainen olisi köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti juu. Miksi kuvittelet että köyhät ovat ihania ja rikkaat kamalia? Jos nyt kuvitellaan että tapaat kaksi miestä, jotka ovat tismalleen yhtä komeita ja ihania luonteeltaan, olen aivan varma että valitsisit rikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voin näin miehenä kertoa, että minua ei haittais yhtään, jos nainen olisi köyhä.
Joo, takuulla haluat köyhän muijan. Voisit kiristää häntä olemaan kanssasi, asumaan kanssasi, antamaan pildeä ruokansa ja asuntonsa eteen, palvelemaan sinua orjana ja muuta tällaista mukavaa. Ja nainen saisi olla sinulle kiitollinen jokaisesta murusesta. Sellaisestako haaveilet? Ei taida olla sinun ovesi takana jonoa...
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsikulta... Tuo on vain sanahelinää, mutta totuus on varmasti toinen. Toki jos itse olet hyvissä varoissasi, niin ehkä sitten, mutta silloin tilanne kyllä on vääristynyt miehen puolelta ja suhde tuskin tulee onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, takuulla haluat köyhän muijan. Voisit kiristää häntä olemaan kanssasi, asumaan kanssasi, antamaan pildeä ruokansa ja asuntonsa eteen, palvelemaan sinua orjana ja muuta tällaista mukavaa. Ja nainen saisi olla sinulle kiitollinen jokaisesta murusesta. Sellaisestako haaveilet? Ei taida olla sinun ovesi takana jonoa...
miksi kukaan kiristäisi rakastamaansa ihmistä? Mitä te oikeesti ajattelette parisuhteista?
Älkää nyt hölmöt menkö taas jälleen kerran lankaan, niin onneton provo kuin olla voi.
Selvennys osalle: En siis ole suoraan valehdellut mitään, tai esittänyt varakkaampaa. Jättänyt vain kertomatta tämän tilanteeni toistaiseksi. Jos mies kysyisi jotain, puhuisin totta. Vaatteita ja tavaraa mulla on tarpeelliset. Ei olla harrasteltu kalliita aktiviiteetteja, mies on halunnut tarjota ruuat pari kertaa ravintolassa. Ainoa, mistä rahatilanteeni voisi huomata on siis ruokatilanne mun kotona, enkä ole siinä yli varojeni mitenkään elänyt, minkä takia hävettääkin, että mies on täällä varmaan nälässä. Ja muutenkin toki olisi hyvä olla mahdollisimman avoin ja rehellinen. -AP
Se on kuitenkin varmaa, mikäli miehellä ei ole rahaa, naista ei saa.