Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla kertoa miehelleni olevani todella köyhä

Vierailija
23.02.2018 |

Olen siis seurustellut 4 kk ihanan miehen kanssa. Minulla on tällä hetkellä elämäntilanne, jonka vuoksi rahani ovat todella tiukilla. Joudun laskemaan joka pennosen. Lähipiirini ei kuitenkaan tiedä tilanteestani, sillä häpeän sitä suuresti ja myös pärjään hyvin vaatimattomalla elintasolla. Välillä saatan olla päivän tai pari lähes syömättä. Mieskään ei tätä tilannettani ole huomannut, ihmettelee varmaan vain miksi hänen ollessaan luonani tarjoilen ruokaa hyvin niukasti. Haluaisin aina olla vieraanvarainen, mutta nyt näytän lähinnä itaralta kitupiikiltä. Ei ole asiasta valittanut, mutta varmasti nälkä jää. :/

Miten voisin kertoa tilanteestani vaikuttamatta säälittävältä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä siinä mielessä harvinaisessa tilanteessa, että oma, erittäin varakas miesystävä pitää mun omaa pienituloisuuttani/köyhyyttäni ongelmana. Hän suorastaan järkyttyi miten huonoa palkkaa minulle maksetaan ja kun en saa vanhemmiltani yhtään apua, mutta minkäs minä sille voin. Mies on pihi, tarjoaa kyllä joskus, mutta erittäin harvoin. Minä tarjoan aina kun tilanne sen sallii. Häntä harmittaa kun emme pääse koskaan ulkomaan matkoille. Kaverini kävi vähän aikaa sitten Thaimaassa miehen kustantamana, ja hänen mies tienaa ihan tavallista sähköasentajan palkkaa.

Eli ei se hyvätuloinen mies aina takaa naiselle "helppoa" ja vakavaraista elämää. :D eikä itseäni kiinnosta miehen pankkitilin saldo.

Ihan kauheaa. Eihän tuollaisen ihmisen kanssa voi olla. Siis tuollaisen, jolle rahattomuus on ongelma, varsinkin jos se ei johdu mistään vastuuttomuudesta.

Tiedän, tuollaisia ihmisiä on ja se on rankka paikka tajuta se. Joskus ei riitä edes hyvät tulot, jos ei ole ison omaisuuden perijä. Mutta eihän sellaisen ihmisen kanssa voi olla.

Vierailija
42/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei miehiä kiinnosta naisen rahat.

Älä puhu muiden miesten puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan mieluummin köyhän miehen kuin rikkaan. Haluan rakastua ihmiseen ja hänen sydämeensä ja sieluunsa, ei ulkoiseen

No sinä se vasta tyhmä olet.

Vierailija
44/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei miehiä kiinnosta naisen rahat.

Miehiä kiinnostaa naisten rahat paljon.

Yksi tärkeimpiä valintaperusteita miehille naisenvalinnassa ovat naisen RAHAT.

Tämä on erittäin totta.

Vierailija
45/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ihmiset on tyhmiä ja laiskoja. Kyllä minä opiskeluiden lomassa tein sen verran töitä, ettei tarvinnut köyhyyttä valittaa. Aivan hyvin pystyy maksamaan sen muutaman satasen solukämpän vuokran ja elämisen kun käy iltaisin tekemässä muutaman tunnin siivouskeikkaa ja viikonloppuina tekee henk. koht avustajan hommia. Kesät tietysti kokopäivätöissä. Oli rahaa ruokaan ja viinaan eikä tarvinnut valittaa kenellekään kuinka rahat on tiukilla.

Menkää klyhät töihin! Siinä ratkaisu tilanteeseen. Ja turha rutista työttömyystilastoista ja työpaikkojen puutteesta. Henkilökohtaisen avustajan hommia ja siivoushommia on vaikka kuinka paljon tarjolla. Nuoret ihmiset kyllä jaksavat tehdä opiskelujen lomassa hieman ruumiillista työtä.

Vierailija
46/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ihmiset on tyhmiä ja laiskoja. Kyllä minä opiskeluiden lomassa tein sen verran töitä, ettei tarvinnut köyhyyttä valittaa. Aivan hyvin pystyy maksamaan sen muutaman satasen solukämpän vuokran ja elämisen kun käy iltaisin tekemässä muutaman tunnin siivouskeikkaa ja viikonloppuina tekee henk. koht avustajan hommia. Kesät tietysti kokopäivätöissä. Oli rahaa ruokaan ja viinaan eikä tarvinnut valittaa kenellekään kuinka rahat on tiukilla.

Menkää klyhät töihin! Siinä ratkaisu tilanteeseen. Ja turha rutista työttömyystilastoista ja työpaikkojen puutteesta. Henkilökohtaisen avustajan hommia ja siivoushommia on vaikka kuinka paljon tarjolla. Nuoret ihmiset kyllä jaksavat tehdä opiskelujen lomassa hieman ruumiillista työtä.

Hienoa, että olet noin reippaasti tehnyt töitä opiskelujen ohella. Itsehän tosiaan tienaan elantoni tällä hetkellä pelkästään käymällä töissä, opiskelen ilman opintotukea, joten en tee töitä saadakseni voita leivän päälle, vaan ylipäätään sitä leipää. Tilanteeni on siis itseasiassa erilainen, kuin sinun oli. :)

Mutta miksi haluat haukkua muita köyhiä tyhmiksi ja laiskoiksi? Rahallako arvotat ihmisen? Jotkut nuoret tai vanhat jaksavat työskennellä paljonkin opintojen ohella, toiset eivät, toiset eivät halua, koska pärjäävät hyvin ilmankin. Jotkut opinnot ovat niin vaativia, ettei täysipäiväisenä opiskelijanakaan eteneminen ole helppoa. Tuntematta noita ihmisiä, heidän elämiään ja tilanteitaan on aika vaikeaa tehdä "tuomioita" heistä. 

Toivottavasti et suhtaudu tuollaisella asenteella myöskään itseesi, ei ole hyvä olla liian ankara.

-AP

Vierailija
47/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mullakin. Isä just kysyi, että vieläkö mulla on rahaa tilillä. En kehdannut tunnustaa että en oo syönyt kahteen päivään, että saisin rahat riittämään seuraavaan opintotukeen. Jouduin lääkekuurille ja apteekkiin meni 30€. Isä varmaan ois satasen siirtänyt, mutta hävettää olla näin köyhä.

Vierailija
48/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mullakin. Isä just kysyi, että vieläkö mulla on rahaa tilillä. En kehdannut tunnustaa että en oo syönyt kahteen päivään, että saisin rahat riittämään seuraavaan opintotukeen. Jouduin lääkekuurille ja apteekkiin meni 30€. Isä varmaan ois satasen siirtänyt, mutta hävettää olla näin köyhä.

Ikävää olla samassa veneessä, mutta kiitos vertaistuesta! Ihana, että isäsi kuitenkin haluaa auttaa, vaikka et kehtaa vanhemmille tilannetta tunnustaa. Ei mun mielestä kuitenkaan sun tilanteessa ole mitään hävettävää, kun opiskelijana tuollainen lääkemeno on iso lovi lompakkoon. Itsehän olen omilla tyhmäilyillä tilanteeni aiheuttanut, enkä todellakaan halua että vanhemmat tietää niistä. :) Rohkaisen kuitenkin vaikka vähintään vihjaisemaan tiukasta tilanteesta, kun isäsi itse tarjoaa apua. Ei tarvi kertoa että oli lääke, jos on arka aihe. Monet vanhemmat on monesti vaan iloisia, jos niiden antaa välillä auttaa. Pata kattilaa soimaa.. ;D Ole rohkeampi ja nöyrempi kuin minä!

Vierailija
49/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin näin miehenä kertoa, että minua ei haittais yhtään, jos nainen olisi köyhä.

Joo, takuulla haluat köyhän muijan. Voisit kiristää häntä olemaan kanssasi, asumaan kanssasi, antamaan pildeä ruokansa ja asuntonsa eteen, palvelemaan sinua orjana ja muuta tällaista mukavaa. Ja nainen saisi olla sinulle kiitollinen jokaisesta murusesta. Sellaisestako haaveilet? Ei taida olla sinun ovesi takana jonoa...

miksi kukaan kiristäisi rakastamaansa ihmistä? Mitä te oikeesti ajattelette parisuhteista?

Kaukomailta tuodut vaimot ovat näitä naisia, joita kiristetään rahalla. Se on enemmän kuin normaalia, valitettavasti.

Vierailija
50/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän päälle saata opettaa miehellesi paljon jos kerrot. Jos se on hänelle ongelma tai hän alkaa jotenkin hyötyä siitä, niin sinä opit ihmistuntemusta.

Vierailija
51/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän päälle saata opettaa miehellesi paljon jos kerrot. Jos se on hänelle ongelma tai hän alkaa jotenkin hyötyä siitä, niin sinä opit ihmistuntemusta.

Tottahan tämä toisaalta. Elämässä voi tulla muutenkin kaikenlaista vastaan, vastoinkäymisiä ja virheitä puolin ja toisin. -Ap

Vierailija
52/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, että nykyisin opiskelijan asumistuki ei ole enää sidottu opintotukeen? Vaikka et saisikaan opintotukea, voit silti saada yleistä asumistukea, jos sinulla on tarpeeksi pienet tulot.

Vierailija
53/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin näin miehenä kertoa, että minua ei haittais yhtään, jos nainen olisi köyhä.

Joo, takuulla haluat köyhän muijan. Voisit kiristää häntä olemaan kanssasi, asumaan kanssasi, antamaan pildeä ruokansa ja asuntonsa eteen, palvelemaan sinua orjana ja muuta tällaista mukavaa. Ja nainen saisi olla sinulle kiitollinen jokaisesta murusesta. Sellaisestako haaveilet? Ei taida olla sinun ovesi takana jonoa...

Ööö...okei, taidan sitten haluta rikkaan..

Vierailija
54/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että nykyisin opiskelijan asumistuki ei ole enää sidottu opintotukeen? Vaikka et saisikaan opintotukea, voit silti saada yleistä asumistukea, jos sinulla on tarpeeksi pienet tulot.

Tämä on kyllä mennyt multa itseasiassa ihan ohi. :D -Ap

Vierailija
55/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on kyllä varakkaita, mutta en ole heiltä ikinä aikuisena pyytänyt rahaa. Kotona sain ruuat, vaatteet, pyörät, luistimet, lukiokirjat yms. tarvittavat, mutta kännykät ja muut "ylimääräiset" ostin itse tienatuilla rahoilla. Rahaa sai, kun teki ylimääräisiä kotitöitä. En ole siis mitenkään huonolla etumatkalla lähtenyt liikkeelle.

Olen opiskelija. Omaa tyhmyyttäni menetin opintotuen, ja tällä hetkellä opiskelen ilman tukea, teen töitä sen verran kuin pystyn opintojen häiriintymättä. Nolottaa siis kertoa enemmänkin tämän syyn takia, köyhyydessä itsessään ei pitäisi olla hävettävää. -AP

Ei sinulla ole mitään hävettävää. Vaikka nyt olisitkin kämmännyt opintotuen kanssa, niin kannat vastuusi omista töppäilyistäsi. Tuo on osa aikuisuutta, että vaikka virheitä tulee, niin ei mennä heti äidin helmoihin itkemään, vaan eletään niiden seuraamusten kanssa ja pusketaan eteenpäin. Sitten jos olisit korviasi myöten veloissa holtittoman shoppailun vuoksi, sitten saisit jo vähän hävetäkin. Mutta tuossakin tilanteessa vaan eletään sen kanssa mitä tuli tehtyä ja maksetaan ne velat pois, vaikka hommaan menee vuosikausia. 

Sinulla on kuitenkin hyvä tilanne, että on töitä joilla pystyt itsesi elättämään, vaikkakin niukasti. Kerro vain rohkeasti mikä tilanteesi on, niin mies voi sitten halutessaan maksella vaikka vähän suuremman osan ruuista, ettei jää ihan nälkäiseksi.

Monet nuoret ihmiset eivät taida ymmärtää kuinka pitkäkestoinen prosessi varallisuuden kerryttäminen on, kun lähtee tyhjästä. Sitä vain näkee sen tilanteen missä omat vanhemmat ovat, ja opiskelijoiden vanhemmat ovat päälle viisikymppisiä ja sen myötä usein varakkaitakin. Juuri tuossa kohtaa monilla alkaa olla asuntolainat maksettu (koska heidän nuoruudessaan asunnot olivat aika paljon halvempia kuin nykyisin), työura on lakipisteessä ja palkat sen mukaiset. On ehkä kesämökkikin ja sijoituksia. Mutta 20+ vuotta siihen on mennyt, että on saatu hankittua pelit ja pensselit ja säästöjä pahan päivän varalle. Nuorilla aikuisilla menee raha elämiseen ja kodin varustamiseen, asuntolainaan. Viisikymppisillä on isot hankinnat tehty ja lainanlyhennysten sijaan pukkaa osinkotuloja keväällä. 

Kyllä ne ap sinullakin on vielä vauraammat ajat edessä, jos vain saat olla terveenä ja pääset työelämään hyvin kiinni! Sinulla on asenne kunnossa, se merkkaa ehkä kaikista eniten.

Vierailija
56/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuon vähävaraisuuden aiheuttaman häpeän, vaikka siihen ei ole yhtään mitään syytä. Se vain kuuluu joidenkin luonteeseen. Puhu tosiaan ihan reilusti miehelle rahatilanteestasi ja samallahan voit pahoitella, kun et ole voinut tarjota sellaista ruokaa kuin olisit halunnut. Joku täällä viisaasti sanoikin, että koska et halua miestä rahastaa tilanteessasi, niin sekin osoittaa miehelle jotain tärkeämpää ominaisuuttasi. Tsemppiä! 💕

Vierailija
57/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on kyllä varakkaita, mutta en ole heiltä ikinä aikuisena pyytänyt rahaa. Kotona sain ruuat, vaatteet, pyörät, luistimet, lukiokirjat yms. tarvittavat, mutta kännykät ja muut "ylimääräiset" ostin itse tienatuilla rahoilla. Rahaa sai, kun teki ylimääräisiä kotitöitä. En ole siis mitenkään huonolla etumatkalla lähtenyt liikkeelle.

Olen opiskelija. Omaa tyhmyyttäni menetin opintotuen, ja tällä hetkellä opiskelen ilman tukea, teen töitä sen verran kuin pystyn opintojen häiriintymättä. Nolottaa siis kertoa enemmänkin tämän syyn takia, köyhyydessä itsessään ei pitäisi olla hävettävää. -AP

Ei sinulla ole mitään hävettävää. Vaikka nyt olisitkin kämmännyt opintotuen kanssa, niin kannat vastuusi omista töppäilyistäsi. Tuo on osa aikuisuutta, että vaikka virheitä tulee, niin ei mennä heti äidin helmoihin itkemään, vaan eletään niiden seuraamusten kanssa ja pusketaan eteenpäin. Sitten jos olisit korviasi myöten veloissa holtittoman shoppailun vuoksi, sitten saisit jo vähän hävetäkin. Mutta tuossakin tilanteessa vaan eletään sen kanssa mitä tuli tehtyä ja maksetaan ne velat pois, vaikka hommaan menee vuosikausia. 

Sinulla on kuitenkin hyvä tilanne, että on töitä joilla pystyt itsesi elättämään, vaikkakin niukasti. Kerro vain rohkeasti mikä tilanteesi on, niin mies voi sitten halutessaan maksella vaikka vähän suuremman osan ruuista, ettei jää ihan nälkäiseksi.

Monet nuoret ihmiset eivät taida ymmärtää kuinka pitkäkestoinen prosessi varallisuuden kerryttäminen on, kun lähtee tyhjästä. Sitä vain näkee sen tilanteen missä omat vanhemmat ovat, ja opiskelijoiden vanhemmat ovat päälle viisikymppisiä ja sen myötä usein varakkaitakin. Juuri tuossa kohtaa monilla alkaa olla asuntolainat maksettu (koska heidän nuoruudessaan asunnot olivat aika paljon halvempia kuin nykyisin), työura on lakipisteessä ja palkat sen mukaiset. On ehkä kesämökkikin ja sijoituksia. Mutta 20+ vuotta siihen on mennyt, että on saatu hankittua pelit ja pensselit ja säästöjä pahan päivän varalle. Nuorilla aikuisilla menee raha elämiseen ja kodin varustamiseen, asuntolainaan. Viisikymppisillä on isot hankinnat tehty ja lainanlyhennysten sijaan pukkaa osinkotuloja keväällä. 

Kyllä ne ap sinullakin on vielä vauraammat ajat edessä, jos vain saat olla terveenä ja pääset työelämään hyvin kiinni! Sinulla on asenne kunnossa, se merkkaa ehkä kaikista eniten.

Kiitos paljon todella ystävällisestä viestistä. :) -Ap

Vierailija
58/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tuon vähävaraisuuden aiheuttaman häpeän, vaikka siihen ei ole yhtään mitään syytä. Se vain kuuluu joidenkin luonteeseen. Puhu tosiaan ihan reilusti miehelle rahatilanteestasi ja samallahan voit pahoitella, kun et ole voinut tarjota sellaista ruokaa kuin olisit halunnut. Joku täällä viisaasti sanoikin, että koska et halua miestä rahastaa tilanteessasi, niin sekin osoittaa miehelle jotain tärkeämpää ominaisuuttasi. Tsemppiä! 💕

Kiitos sinulle! <3 Ja kaikille muille rohkaisevista kommenteista. En odottanut näin kivoja kommentteja. :) -Ap

Vierailija
59/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt äkkiä selvittelet asioita, niin ehdit vielä tehdä asumustukihakemuksen helmikuun aikana. Jos asut yksin vuokralla ja tulosi ovat korkeintaan 1000 eur kuukaudessa, niin voit esim. Helsingissä saada 500 euron vuokraan asumistukea lähes 400 euroa kuukaudessa. Suuremmillakin tuloilla voit kyllä saada asumistukea, mutta vähemmän. Jos asut jonkun toisen kanssa ja teillä on yhteinen vuokrasopimus, vaikuttaa myös tämän toisen tulot asumistukeen.

Vierailija
60/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt äkkiä selvittelet asioita, niin ehdit vielä tehdä asumustukihakemuksen helmikuun aikana. Jos asut yksin vuokralla ja tulosi ovat korkeintaan 1000 eur kuukaudessa, niin voit esim. Helsingissä saada 500 euron vuokraan asumistukea lähes 400 euroa kuukaudessa. Suuremmillakin tuloilla voit kyllä saada asumistukea, mutta vähemmän. Jos asut jonkun toisen kanssa ja teillä on yhteinen vuokrasopimus, vaikuttaa myös tämän toisen tulot asumistukeen.

Kiitos erittäin paljon tästä vinkistä. :D Melkeimpä koomista etten ole huomannut. -Ap