Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla kertoa miehelleni olevani todella köyhä

Vierailija
23.02.2018 |

Olen siis seurustellut 4 kk ihanan miehen kanssa. Minulla on tällä hetkellä elämäntilanne, jonka vuoksi rahani ovat todella tiukilla. Joudun laskemaan joka pennosen. Lähipiirini ei kuitenkaan tiedä tilanteestani, sillä häpeän sitä suuresti ja myös pärjään hyvin vaatimattomalla elintasolla. Välillä saatan olla päivän tai pari lähes syömättä. Mieskään ei tätä tilannettani ole huomannut, ihmettelee varmaan vain miksi hänen ollessaan luonani tarjoilen ruokaa hyvin niukasti. Haluaisin aina olla vieraanvarainen, mutta nyt näytän lähinnä itaralta kitupiikiltä. Ei ole asiasta valittanut, mutta varmasti nälkä jää. :/

Miten voisin kertoa tilanteestani vaikuttamatta säälittävältä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä sanota, että mitä paremmat tulot, sitä pihimmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen käy.

En usko tähän pätkääkään. Ei luonnostaan antelias ihminen siitä miksikään muutu, jos tulotaso nousee. Meillä on alusta asti ollut yhteiset rahat, ja alussa tulotasokin oli samalla hehtaarilla. Mutta matkan varrella tulotaso on revennyt eikä mies silti ole mitenkään kynsin hampain pitänyt kiinni omistaan vaan ihan yhdessä ollaan matkusteltu vaikken ole pystynyt kustannuksiin paljon osallistumaan. Eikä meillä ole mitään eri ruokia köyhälle vaimolle. Lapsenkin suhteen mies on aika höveli, ei ole koskaan valittanut lapsen kuluista ja lapselle on ostettu kalliitakin huonekaluja. 

Tuollaisen pihistelijämiehen kanssa ei kyllä kannata mitään perhettä ruveta perustamaan. Tuollaiselle miehelle lapset on aina ylimääräinen kuluerä tai vaimon projekti, johon häneltä on turha pyytää rahaa. Miehen rahat menee sijoituksiin ja vaikka sitä massia ajan kanssa kertyykin, ei hän osaa niistä säästöistään nauttia vaan sijoittaa osingotkin uudelleen.

Vierailija
62/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehelleni"? Miesystävä se on. Luulin tuosta että oot naimisissa/avoliitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että nykyisin opiskelijan asumistuki ei ole enää sidottu opintotukeen? Vaikka et saisikaan opintotukea, voit silti saada yleistä asumistukea, jos sinulla on tarpeeksi pienet tulot.

Tämä on kyllä mennyt multa itseasiassa ihan ohi. :D -Ap

Nyt äkkiä selvittelet asioita, niin ehdit vielä tehdä asumustukihakemuksen helmikuun aikana. Jos asut yksin vuokralla ja tulosi ovat korkeintaan 1000 eur kuukaudessa, niin voit esim. Helsingissä saada 500 euron vuokraan asumistukea lähes 400 euroa kuukaudessa. Suuremmillakin tuloilla voit kyllä saada asumistukea, mutta vähemmän. Jos asut jonkun toisen kanssa ja teillä on yhteinen vuokrasopimus, vaikuttaa myös tämän toisen tulot asumistukeen.

Kiitos erittäin paljon tästä vinkistä. :D Melkeimpä koomista etten ole huomannut. -Ap

Ole hyvä. Ja vaikka et tähän hätään ehtisi saada kokoon kaikkia tarvittavia liitteitä, niin tee itse hakemus vielä helmikuun aikana. Käsittääkseni saat siinä tapauksessa helmikuun asumistuen takautuvasti, ja liitteitä voi lisätä hakemukseen jälkikäteen. Kelan sivuilla on asumistukilaskuri, jonka avulla voit arvioida, kuinka suureen asumistukeen olet sinun tuloillasi ja vuokrallasi oikeutettu.

60

Vierailija
64/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

64, pitää heti taiteilla lomakkeet! :) -Ap

Vierailija kirjoitti:

"Miehelleni"? Miesystävä se on. Luulin tuosta että oot naimisissa/avoliitossa.

Sori, lipsahti hassu ilmaus tuonne. Tosielämässä käytän etunimeä tai jotain "hanikultamussumössö"-tyylistä, en keksinyt tähän luontevaa ilmausta. :)

Vierailija
65/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä siinä mielessä harvinaisessa tilanteessa, että oma, erittäin varakas miesystävä pitää mun omaa pienituloisuuttani/köyhyyttäni ongelmana. Hän suorastaan järkyttyi miten huonoa palkkaa minulle maksetaan ja kun en saa vanhemmiltani yhtään apua, mutta minkäs minä sille voin. Mies on pihi, tarjoaa kyllä joskus, mutta erittäin harvoin. Minä tarjoan aina kun tilanne sen sallii. Häntä harmittaa kun emme pääse koskaan ulkomaan matkoille. Kaverini kävi vähän aikaa sitten Thaimaassa miehen kustantamana, ja hänen mies tienaa ihan tavallista sähköasentajan palkkaa.

Eli ei se hyvätuloinen mies aina takaa naiselle "helppoa" ja vakavaraista elämää. :D eikä itseäni kiinnosta miehen pankkitilin saldo.

Onkohan mies oikea sinulle? 

Vierailija
66/66 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista ettet tiennyt asumistukiuudistuksesta? Elätkö jossain tynnyrissä? Oot näköjään köyhän lisäksi myös tyhmä.