Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla kertoa miehelleni olevani todella köyhä

Vierailija
23.02.2018 |

Olen siis seurustellut 4 kk ihanan miehen kanssa. Minulla on tällä hetkellä elämäntilanne, jonka vuoksi rahani ovat todella tiukilla. Joudun laskemaan joka pennosen. Lähipiirini ei kuitenkaan tiedä tilanteestani, sillä häpeän sitä suuresti ja myös pärjään hyvin vaatimattomalla elintasolla. Välillä saatan olla päivän tai pari lähes syömättä. Mieskään ei tätä tilannettani ole huomannut, ihmettelee varmaan vain miksi hänen ollessaan luonani tarjoilen ruokaa hyvin niukasti. Haluaisin aina olla vieraanvarainen, mutta nyt näytän lähinnä itaralta kitupiikiltä. Ei ole asiasta valittanut, mutta varmasti nälkä jää. :/

Miten voisin kertoa tilanteestani vaikuttamatta säälittävältä?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna, minkä ikäinen olet? 

Vierailija
2/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkenna, minkä ikäinen olet? 

Olen 24-vuotias. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehiä kiinnosta naisen rahat.

Vierailija
4/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa kertoisit sille että sulla on nyt vähän rahaa?

Ei hyvänen aika..

Vierailija
5/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vielä nuori, esim. opiskelijat on köyhiä, eli ihan hyvin voit sanoa. :D

Vierailija
6/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap kultaseni. Kerro sille miehelle rehellisesti tilanteesi. Etkö saisi mistään apua, ei ihmisen tarvitse ihan syömättäkään olla. Ei sinun tarvitse köyhyyttäsi hävetä. Se on nykyään hyvin yleistä, valitettavasti.

Ota yhteyttä Kelaan sosiaalietuuksien kartoittamista varten.  Älä jää yksin miettimään tilannettasi.

Vierailija
7/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne, kun olin juuri muuttanut omilleni ja päässyt ensimmäiseen oikeaan työpaikkaan. Eipä tullut mieleenikään salailla sitä suht tuoreelta poikaystävältäni. Autoa en pystynyt korjauttamaan ennen palkkapäivää, kun se hajosi kesken kaiken. Onneksi pääsin töihin pyörälläkin, vaikkakaan ei ollut herkkua polkea kovassa pakkasessa yli 10 kilometriä päivässä. Maitoa ei ollut varaa ostaa. Onneksi oli makaronia ja muita kuivatarvikkeita riittävästi, että selvisi tuosta tiukasta ajasta.

Vierailija
8/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan sama tilanne. Varakas miesystävä, itse pieni tuloinen. Hän ei tajunnut, että tuloeromme olivat suuret. Ihmetteli, kun tarjosin ruuan kanssa halpaa viiniä. Kerran vaan piipahdin ja kerroin totuuden. Hän alkoi tuoda viinit ja kävimme paljon ulkona syömässä . Hän maksoi. Asuntoni oli kauniisti sisustettu ja hyvällä alueella, koska olin saanut sen erotessani.

Vierailija
9/66 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, ehkä tästä rohkaistun kertomaan. :) -AP

Vierailija
10/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei katso rahaa, ei katso. Ei haittaa vaikka olet köyhä

God's plan - Drake

Vierailija
11/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan mieluummin köyhän miehen kuin rikkaan. Haluan rakastua ihmiseen ja hänen sydämeensä ja sieluunsa, ei ulkoiseen

Vierailija
12/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä köyhyytesi johtuu? Oletko niitä, jotka saivat kotoa lähtiessään vain sata metriä etumatkaa ja jokainen oma tavara on pitänyt hankkia omilla ansioilla? Silloin ei ole mitään syytä jättää kertomatta.

Vai oletko pelannut tai juonut rahasi, tai maksanut edellisen poikaystävän tai muun läheisen veljoja?

Vierailija
13/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttamatta säälittävältä? Olenkos hölmömpää kuullut. Sulla on asennevamma, mies ei varmasti halua sinua koska sinusta köyhyydestä kertova voi vaikuttaa säälittävältä. Eli siis yrityksesi olla itsenäinen ei ole sinussa aitoa. Oikeasti yrityksesi olla itsenäinen on sinusta liikaa vaadittu ja vain koitat suorittaa sitä muiden vaatimuksesta.

Vierailija
14/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä köyhyytesi johtuu? Oletko niitä, jotka saivat kotoa lähtiessään vain sata metriä etumatkaa ja jokainen oma tavara on pitänyt hankkia omilla ansioilla? Silloin ei ole mitään syytä jättää kertomatta.

Vai oletko pelannut tai juonut rahasi, tai maksanut edellisen poikaystävän tai muun läheisen veljoja?

Mitä ihmettä? Eikö ole ihan luonnollista, jos 24v on köyhä, kun on opiskelija tai pienipalkkaisessa työssä, kun työura on vasta edessä ja elää itsenäistä elämää, muussa tapauksessa napanuora on vielä kiinni vanhemmissa, jotka auttavat taloudellisesti ja nuori on täysin riippuvainen vanhemmistaan, eikä voida puhua nuoren itsenäisyydestä ja elämän ottamista omiin käsiin, vaan elää vanhempiensa kautta.

Köyhyydessä ei ole mitään hävettävää ja muutkin osan kokeneet sen, todennäköisesti myös miesystäväsi, ellei tosiaan roiku vanhempien rahoissa ja heidän talutusnuorassaan. Tsemppiä ap.

Vierailija
15/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on kyllä varakkaita, mutta en ole heiltä ikinä aikuisena pyytänyt rahaa. Kotona sain ruuat, vaatteet, pyörät, luistimet, lukiokirjat yms. tarvittavat, mutta kännykät ja muut "ylimääräiset" ostin itse tienatuilla rahoilla. Rahaa sai, kun teki ylimääräisiä kotitöitä. En ole siis mitenkään huonolla etumatkalla lähtenyt liikkeelle.

Olen opiskelija. Omaa tyhmyyttäni menetin opintotuen, ja tällä hetkellä opiskelen ilman tukea, teen töitä sen verran kuin pystyn opintojen häiriintymättä. Nolottaa siis kertoa enemmänkin tämän syyn takia, köyhyydessä itsessään ei pitäisi olla hävettävää. -AP

Vierailija
16/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin kunnon miehen arvostavan jo sitä, ettet pyydä häneltä rahaa ja että pystyt kuitenkin opiskelemaan vaikka et saa opintotukea. Opiskelijalle on ihan normaalia olla tiukassa rahatilanteessa. Mielestäni olet hoitanut tilanteesi erittäin hyvin, kun pystyt opiskelemaan töiden ohella opintojen häiriintymättä.

Kun kerrot miehelle rahatilanteestasi, hän voi varautua siihen, ettei luvassa ole runsasta tarjoilua.

Jos mies ei vielä tiedä, että käyt työssä opiskelemisen rinnalla, sen kertomisella on hyvä aloittaa. Siitä hän todennäköisesti hoksaa, ettet välttämättä saa opintotukea, vaan kustannat itse opiskelusi.

Onnea opintoihin ja elämään.

Vierailija
17/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin kunnon miehen arvostavan jo sitä, ettet pyydä häneltä rahaa ja että pystyt kuitenkin opiskelemaan vaikka et saa opintotukea. Opiskelijalle on ihan normaalia olla tiukassa rahatilanteessa. Mielestäni olet hoitanut tilanteesi erittäin hyvin, kun pystyt opiskelemaan töiden ohella opintojen häiriintymättä.

Kun kerrot miehelle rahatilanteestasi, hän voi varautua siihen, ettei luvassa ole runsasta tarjoilua.

Jos mies ei vielä tiedä, että käyt työssä opiskelemisen rinnalla, sen kertomisella on hyvä aloittaa. Siitä hän todennäköisesti hoksaa, ettet välttämättä saa opintotukea, vaan kustannat itse opiskelusi.

Kiitos paljon! Onpas hienoa huomata, että täällä tuntemattomat ovat itseäni kohtaan lempeämpiä kuin olen itse. Ehkä olen siis jännittänyt kertomista vähän liikaa. :) -AP

Vierailija
18/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, olen mies, ja en tunne ketään miestä jota kiinnostaa naisissa raha....en ketään.... luuletko että kaikki kuuluisat miehet menee naimisiin mallien ja missien kanssa rahasta.....

Jos on hoikka kaunis ja mukava, saa 99% maailman miehistä

Vierailija
19/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on kyllä varakkaita, mutta en ole heiltä ikinä aikuisena pyytänyt rahaa. Kotona sain ruuat, vaatteet, pyörät, luistimet, lukiokirjat yms. tarvittavat, mutta kännykät ja muut "ylimääräiset" ostin itse tienatuilla rahoilla. Rahaa sai, kun teki ylimääräisiä kotitöitä. En ole siis mitenkään huonolla etumatkalla lähtenyt liikkeelle.

Olen opiskelija. Omaa tyhmyyttäni menetin opintotuen, ja tällä hetkellä opiskelen ilman tukea, teen töitä sen verran kuin pystyn opintojen häiriintymättä. Nolottaa siis kertoa enemmänkin tämän syyn takia, köyhyydessä itsessään ei pitäisi olla hävettävää. -AP

No mutta tuohan on oikein ymmärrettävä syy, ettei rahaa ole. Vaikka saisit opintotukeakin, niin silloinkin rahat on tiukilla. Ei miehen tarvitse tietää, ettet saa opintotukea. Jokainen täysijärkinen ymmärtää, ettei opiskelijat (edes töissä osa-aikaisesti käydessään) ryve rahassa.

Vierailija
20/66 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elämisen kustantaa itse. Opinnot kustantaa veronmaksaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan