Kuumemittari, mikä idea?
Siis milloin digitaalinen mittari näyttää oikean lämpötilan? Piippaa aika nopeasti mutta jos pitää kainalossa sen jälkeen, lukema kohoaa. Mikä on oikea lämpötila? Mikä merkitys piippauksella on, kun se ei näytä oikeaa lämpöä? En ymmärrä.
Kommentit (5)
Piippaa nopeasti, mutta ei näytä sillon vielä oikeaa lämpöä, pitää pitää kauemmin.
Pidä sitä kainalossa vaikka 5 minuuttia. Tuo piippaus tulee tosiaan aika nopeasti monissakin mittareissa.
Anna mittarin olla vaan ja katso vasta sen 5 minuutin jälkeen.
Ostin uuden Omronin mittarin joku aikaa sitten. Sepä ei piippaa ollenkaan, vaikka pitäisi.
Oon miettiny ihan samaa!
Meillä nyt kuumeessa minä ja molemmat muksut ja on siinä vähän eroa onko vauvalla vaan 37 astetta lämpöä vai 38 astetta kuumetta. Mulle näyttää viiden sekunnin mittari normaalilämmöksi 36,0 vaikka elohopeamittarilla se on vuoskaudet ollut 36,6.
Olenkin pitänyt mittaria, myös äitiyspakkauksen mukana tullutta, kainalossa niin pitkään kuin näyttö pysyy päällä tai lukema jatkaa nousemistaan. Se mittaustuloshan jää sinne muistiin ja edellinen mittaus näkyy hetken näytöllä kun mittarin taas laittaa päälle.
Meillä antaa digitaalinen mittari oikean lukeman ainoastaan suusta.
Vastaisitteko, kiitos.