Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko sinusta joskus, että vastauksesi johonkin ketjuun "tappaa" sen?

Vierailija
23.02.2018 |

Siis vastaat johonkin ihan hyvin käynnistyneeseen ketjuun, mutta ketju hiljenee kuin seinään sen jälkeen. Minusta tuntuu että näin käy usein. :( ehkä jotenkin imen keskusteluinnon muista?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kessantappaja ilmoittautuu.

Kohta selviää, kävikö niin taas...

Vierailija
22/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans kessantappaja ilmoittautuu.

Kohta selviää, kävikö niin taas...

Mä häivyn samantien, ettäs kehtasit droppaa mun tunnelman. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy usein silloin, kun kirjoitan asiallisen ja perustellun viestin 😉

Vierailija
24/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voi kyllä testata aloituksessakin. Silloin kun minulla oli vielä tapana kirjoittaa ns. älykkö-aloituksia jossa pohdin jotain vähän syvällisempää ajatusta tai tieteisnäkökulmaa ja perustelen havaintoni ja pyydän mielipiteitä niin ei varmasti kukaan vastaa mitään. Sinne se hukkuu muiden joukkoon ennen kuin alkaakaan. Siksi minä olen parikertaa yleisöön sopivasti kirjoittanut vähän yksinkertaistaen että saan keskustelua, mutta täydeksi idiootiksi en osaa heittäytyä. 

Vierailija
25/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi kyllä testata aloituksessakin. Silloin kun minulla oli vielä tapana kirjoittaa ns. älykkö-aloituksia jossa pohdin jotain vähän syvällisempää ajatusta tai tieteisnäkökulmaa ja perustelen havaintoni ja pyydän mielipiteitä niin ei varmasti kukaan vastaa mitään. Sinne se hukkuu muiden joukkoon ennen kuin alkaakaan. Siksi minä olen parikertaa yleisöön sopivasti kirjoittanut vähän yksinkertaistaen että saan keskustelua, mutta täydeksi idiootiksi en osaa heittäytyä. 

Joo, olen huomannut samaa.

Ehkä olen kirjoittanut liian pitkästi, epäselvästi tai vaikeasti ymmärrettävästi.

Tai sitten olen kirjoittanut liian vieraasta aiheesta tai epätyypillisesti AV:lle, jolloin lukijoille ei ole tullut mitään "kosketuspintaa". Ehkä on tuntunut siltä, ettei ole asiaan sanottavaa tai ettei osaa vastata oikealla tavalla.

Sitten taas sellainen tuttavallisempi aaveemainen läppä saa enemmän vastauksia, koska silloin kommentoijan ei tarvitse yrittää niin paljon. AV:llä toimii yleensä paremmin rento meininki. Ei ole mitään stressiä (jota on tarpeeksi elämässä muutenkin), kun ei tarvitse kuulostaa fiksulta ja voi ns. heittää aivot narikkaan.

Itse luen monesti tiede.fi-keskusteluja, mutten uskalla kommentoida sinne mitään, koska ajattelen olevani "liian tyhmä".

Vierailija
26/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä minä?

Olenko minä sinä?

Vierailija
27/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka usein. Se on tosi tylsää, kun on löytänyt itseään kiinnostavan keskustelun ja se kuoleekin heti, kun itse osallistuu siihen.

Vierailija
28/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ilmoja pidellyt.

Vierailija
29/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tappamiseksi lasketaan "Pääsy kielletty!", niin kyllä. Näin käy lähes aina. Luultavasti tämäkin ketju suljetaan.

Vierailija
30/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vastaat johonkin ihan hyvin käynnistyneeseen ketjuun, mutta ketju hiljenee kuin seinään sen jälkeen. Minusta tuntuu että näin käy usein. :( ehkä jotenkin imen keskusteluinnon muista?

Ainakin toisia mollaava vastaus ja huonoa henkeä levittävä vastaus tappaa ketjun kuin ketjun.

Vierailija
31/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielioppivirheistä avautuminen on varma keino dropata fiilikset.

Vierailija
32/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toisia mollaava vastaus ja huonoa henkeä levittävä vastaus tappaa ketjun kuin ketjun.

Niinkö? Minusta on kyllä vaikuttanut siltä, ettei tämä pidä paikkaansa. :/

Vierailija
33/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu!

Vierailija
34/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluthan kuolevat niihin persuväen kommentteihin. Pyrin kyllä monesti olemaan huomioimatta niitä ja jatkamaan kuitenkin, koska muuten niistä tulee liian kätevä tapa tappaa keskustelu.

Vierailija
35/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin insinöörinä kerron spekuloijille, miten asia oikeasti ovat. Lisäksi olisi hienoa, jos keskusteluun voisi liittää pari Excel-taulukkoa perusteluiksi.

Vierailija
36/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja teen sen välillä ihan tarkotuksella. Se kivikissaäiti on lähes ainoa joka jatkaa sitten yksinään jankkaamista. Onkohan kukaan saanut sitä koskaan hiljaseksi? Siis, hänen äitinsä lisäksi.

Ei se lopeta, kokeilin kerran tunnin väitellä. No ainoa luovutus oli että "ihan sama.." mutta sitten aloitti jostain muusta.

Vierailija
37/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavoitteeni, aina. Jos saan tapettua kaikki ketjut, myös emohirviö Vauva-palsta kuolee. Vielä on urakkaa jäljellä näillä selkosilla...

Vierailija
38/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein!

Vierailija
39/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina oikeassa kirjoitti:

Näin insinöörinä kerron spekuloijille, miten asia oikeasti ovat. Lisäksi olisi hienoa, jos keskusteluun voisi liittää pari Excel-taulukkoa perusteluiksi.

Liitä kakkara.

Vierailija
40/47 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin käy yleensä aina näin kun lyön faktat tiskiin. Ei jää enää keskusteltavaa.

Mulla sama juttu. Totuuden puhujaa ei kukaan rakasta.