Miksi niin harva pystyy samaistumaan miesten ongelmiin?
Kyllä miehilläkin on ihan oikeita ongelmia ja vaikeuksia .
Kommentit (62)
Kaikkien naisten tulisi käydä eturauhastutkimuksessa niin ymmärrystä syntyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis ettei naiset ymmärrä, kun mielestäsi se nähtävästi olisi naisten tehtävä? Ei riitä että miehet ymmärtää. Tai jos on niin ettei edes miehet samaistu toisten miesten ongelmiin, niin miten sellaista voi sitten naisiltakaan edellyttää?
esim. kun sain ystävänpäiväkortin serkultani niin ex oli silloin yksin kotona ja oli heittänyt kananmunapaketin seinään. En siis tarkoita , että pitäisi olla kanssani samaa mieltä vaan tajuta kuinka typerä tilanne oli.
Tai kerran hän suuttui kun näin kaupungilla flamingotanssiryhmän ja kerroin , että näin flamingotanssiryhmän.
Siis ei nähtäisi kaikkea miehet vastaan naiset.
ap
No hulluhan tuo nainen on, mutta todennäköisesti valitsit hänet ulkonäön perusteella, piittaamatta luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis ettei naiset ymmärrä, kun mielestäsi se nähtävästi olisi naisten tehtävä? Ei riitä että miehet ymmärtää. Tai jos on niin ettei edes miehet samaistu toisten miesten ongelmiin, niin miten sellaista voi sitten naisiltakaan edellyttää?
esim. kun sain ystävänpäiväkortin serkultani niin ex oli silloin yksin kotona ja oli heittänyt kananmunapaketin seinään. En siis tarkoita , että pitäisi olla kanssani samaa mieltä vaan tajuta kuinka typerä tilanne oli.
Tai kerran hän suuttui kun näin kaupungilla flamingotanssiryhmän ja kerroin , että näin flamingotanssiryhmän.
ap
No hulluhan tuo nainen on, mutta todennäköisesti valitsit hänet ulkonäön perusteella, piittaamatta luonteesta.
Mitä sitten jos hänet olisi valittu ulkonäön perusteella? Naiset eivät halua apua ja ymmärrystä jos komea mies raivoaa typeristä asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä sitten jos hänet olisi valittu ulkonäön perusteella? Naiset eivät halua apua ja ymmärrystä jos komea mies raivoaa typeristä asioista?
No osaa ainakin ottaa opikseen seuraavaa kumppania valitessa
Vierailija kirjoitti:
Koska miehen ongelma yleensä sisältää sen, että nainen ei suostu alistettavaksi.
Palstalla tosiaan on joukko miehiä, joille kelpaa ratkaisuksi heidän ongelmiinsa vain se, että he saavat rajattomasti seksiä 18-25 -vuotiaiden kanssa. Siis eri naisten, mahdollisimman monen kanssa. Näiden miesten ongelman ydin on se, että naiset saavat valita Suomessa seksikumppaninsa.
On kyllä ihme, että naiset eivät sankoin joukoin tue nuorten naisten seksiorjuutta, joka olisi se ratkaisu näiden miesten (ei kaikkien, ei normaalien mieste) mielestä. Hirveää epäempaattista kylmyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehen ongelma yleensä sisältää sen, että nainen ei suostu alistettavaksi.
Palstalla tosiaan on joukko miehiä, joille kelpaa ratkaisuksi heidän ongelmiinsa vain se, että he saavat rajattomasti seksiä 18-25 -vuotiaiden kanssa. Siis eri naisten, mahdollisimman monen kanssa. Näiden miesten ongelman ydin on se, että naiset saavat valita Suomessa seksikumppaninsa.
On kyllä ihme, että naiset eivät sankoin joukoin tue nuorten naisten seksiorjuutta, joka olisi se ratkaisu näiden miesten (ei kaikkien, ei normaalien mieste) mielestä. Hirveää epäempaattista kylmyyttä!
Mutta kuten nämä miehet ovat itse kertoneet, he vaikuttavat täällä naisten mielipiteisiin. Oudosti vain ne mielipiteet eivät yhtään muutu siihen suuntaan kuin nämä valistajat toivoisivat. En ymmärrä miten, erikoista!
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliroolit. Miesten pitää olla maskuliinisia selviytyjiä, eivätkä he saa pyytää apua. Se nähdään ruikuttamisena ja ulinana jne. ja naiset vihaavat sitä.
Niin ja kaikkien miesten pitäisi olla matalaäänisiä ja jykeväleukaisia laatikkopäitä. Tätäkö tarkoitit? Uliuli
Taas avaus miesten ongelmista, joita ei avata vaan aletaan syyttelemään naisia aivan kaikkia. Alkaa vaikuttamaan siltä että oikeita ongemia ei ole.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliroolit. Miesten pitää olla maskuliinisia selviytyjiä, eivätkä he saa pyytää apua. Se nähdään ruikuttamisena ja ulinana jne. ja naiset vihaavat sitä.
Mä olen nainen ja mun mies on juuri tuollainen kovaksi maskuliiniseksi kasvatettu. Mä en tykkää siitä, olen yrittänyt sanoa että ei aina vaan voi olla vahva eikä tarvitsekaan. Nyt kymmenen vuoden jälkeen mies alkaa osata pyytää apua ja pari kertaa jopa itkenyt. Arvostan, tiedän että hänen ei isänsä opetusten vuoksi ole helppoa näyttää tuota pehmeämpää ja "heikompaa" puolta.
Et tykkää kovaksi kasvatetusta maskuliinisesta miehestä, joten valitsit elämänkumppaniksesi kovaksi kasvatetun maskuliinisen miehen.
Right.
Kas kun taas pääsemme muutamaan ristiriitaan. Olet itse mainostanut mm. Suomikaksnelosessa ettet halua maskuliinista naista jolla miehekäs vartalo, ja saisi myös olla perinteinen ja nuori. Nainen valitsee miehen joka on kasvatettu olemaan pyytämättä apua ja kätkemään tunteensa. Harmi, mutta olisiko mies pitänyt jättää tämän takia valitsematta? Onhan miehellä varmasti muitakin ominaisuuksia, hänellä on luonne ja persoonallisuus.
Vastaa: missä on ongelma jos miehiä kasvatetaan sukupolvisten perinteiden ja luutuneiden ajatusmallien tiettyyn muottiin jossa mm. avun pyytäminen on epämiehekästä ja on esitettävä vahvaa ja tunteita ei saa näyttää? Minun mielestäni pitäisi puuttua miesten ahtaisiin roolimalleihin eikä siihen että aloittaja pariutui miehen kanssa joka on kasvatettu, huom. kasvatettu jörrikäksi. Sehän ei kerro miehestä muuta kuin kasvatuksen, ei sitä onko hän jykeväleukainen alfa. Sinä olet varmaan eri mieltä ja syy on varmaan myös äidissä eli naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Taas avaus miesten ongelmista, joita ei avata vaan aletaan syyttelemään naisia aivan kaikkia. Alkaa vaikuttamaan siltä että oikeita ongemia ei ole.
Miksi miehen ongelman pitäisi olla suuri, että siihen reagoidaan? Haluaisin vain, ettei miehiä pidettäisi jonain suorittaja robottina ja naiset voisi joskus myöntää, että joskus parisuhteissa ongelmat on naisen vika. Joskus voitaisiin parisuhdeongelmista puhuttaessa myöntää, että mies on oikeassa.
ap
Naiset eivät pysty samaistumaan miesten ongelmiin, koska heillä on pimpero ja se tuottaa ongelmia tarpeeksi omasta takaa. Pimpero sotkee, haisee ja aiheuttaa tunnekuohuja, ja lisäksi vielä miehet yrittävät päästä jatkuvasti siihen käsiksi. Ei siinä jää aikaa miesten ongelmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehilläkin on ihan oikeita ongelmia ja vaikeuksia .
Kaikilla ihmisillä on. Tarkoitatko nyt sitä, että miehet eivät osaa samaistua toisten miesten ongelmiin vai naiset? Osaavatko miehet samaistua naisten ongelmiin?
Tietenkin osaavat. Suurin osa miehistä pitää mm. raiskaamista ja seksiin maanittelua kamalana naisen kannalta. Vastaava kun on sukupuolet toisinpäin, niin ainakin 50% naisista on sitä mieltä että ei mies voi raiskata/pakottaa tai pahimmillaan "mitä se ulisee, sai sentään pillua".
Miehet myösymmärtävät, että on paha naisten kannalta kun naiset itse aktiivisesti mokaavat uransa, jättäytyvät liiaksi kotiin tai eivät ole tarpeeksi kunnianhimoisia vaikka palkka ja raha kyllä kelpaisi heille.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan! Haluan ihmisen enkä robottia. Siis jos ketään ylipäätään haluaisin, niin haluaisin _inhimillisen_ kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
On naisten oman edun mukaista, että mahdollisimman suuri osuus resursseista käytetään nimenomaan naisten auttamiseen. Siksi miehiä ei haluta edes yrittää ymmärtää, sehän olisi naisilta pois! Huonosti pärjäävät miehet leimataan tämän takia luusreiksi ja ressukoiksi, jotka eivät edes halua parantaa elämäänsä, ja jos haluavatkin, niin heidän on tehtäväsä se itse ilman apua, kuten Tosimiehet tekevät. Avun pyytäminen on ulinaa.
Siis, tämä mallihan on lähtöisin miehiltä itseltään. Isät kasvattavat pojistaan maskuliinisia ja toitottavat esim.
etteivät pojat itke. Vai kuinka monen äiti on kieltänyt poikaansa itkemästä ja näyttämästä herkkää puoltaan? Oma äitini ei ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen ongelman pitäisi olla suuri, että siihen reagoidaan? Haluaisin vain, ettei miehiä pidettäisi jonain suorittaja robottina ja naiset voisi joskus myöntää, että joskus parisuhteissa ongelmat on naisen vika. Joskus voitaisiin parisuhdeongelmista puhuttaessa myöntää, että mies on oikeassa.
ap
Kurjaa jos koet, ettet ole saanut myötätuntoa. Kyllä parisuhteissa menee ikävän yleisesti asiat niin, että kumpikin osapuoli syyttää toista. Ne tapaukset on harvassa, jossa oikea syypää on selvä, eikä tuolloinkaan usein itse tätä myönnä.
Jostain syystä on syntynyt sellainen miehet vastaan naiset -valittamisperinne. Miesten naisia koskevat valitukset periytyvät menneiltä ajoilta ja yleensä puetaan erittäin seksistiseen kieleen. Ei ole mikään ihme, jos naiset kollektiivisesti eivät kuuntele tällaista tai ota sitä vakavasti. En minäkään mene hakemaan myötätuntoa lihavalta ystävältäni haukkumalla aluksi läskit kuvottaviksi ja sen jälkeen avautumalla ongelmistani, kun läskit kohtelee minua huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tällähän ei ole sukupuolen kanssa mitään merkitystä, vaan osalle ihmisistä on vaikeaa myöntää ja kohdata omia virheitään. Niin naisten kuin miestenkin.
Ja sitten päästään seuraavaan asiaan. Parisuhteissa on aina kaksi ihmistä (tai useampi). Voidaanko tällöin ajatella, että kaikki ongelmat mitä ikinä parisuhteessa onkaan, on vain ja ainoastaan toisen vika? Esimerkiksi riitelyyn tarvitaan se toinenkin osapuoli. Vai oletko sinä onnistunut joskus riitelemään vaikkapa seinän kanssa? Yksinäsi? Et? Niin, sitä minäkin.
Itse olen sitä mieltä, että parisuhdeongelmissa on molemmilla osapuolilla peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tällähän ei ole sukupuolen kanssa mitään merkitystä, vaan osalle ihmisistä on vaikeaa myöntää ja kohdata omia virheitään. Niin naisten kuin miestenkin.
Ja sitten päästään seuraavaan asiaan. Parisuhteissa on aina kaksi ihmistä (tai useampi). Voidaanko tällöin ajatella, että kaikki ongelmat mitä ikinä parisuhteessa onkaan, on vain ja ainoastaan toisen vika? Esimerkiksi riitelyyn tarvitaan se toinenkin osapuoli. Vai oletko sinä onnistunut joskus riitelemään vaikkapa seinän kanssa? Yksinäsi? Et? Niin, sitä minäkin.
Itse olen sitä mieltä, että parisuhdeongelmissa on molemmilla osapuolilla peiliin katsomisen paikka.
Lisään vielä, että hullut sekopäät ovat sitten asia erikseen. Heiltä tuntuu löytyvän kyky riidellä myös yksin, sekopäisiä kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
ap
Kenen pitää tajuta kuinka typerä tilanne oli. Exän vai jonkun jolle kerroit tuosta? Voin vastata: todella lapsellista käytöstä exältä, mutta liittyykö tuo hänen sukupuoleensa? Vai tarkoitatko että joku on hyväksynyt kananmunien heittämisen seinään, koska heittäjä oli nainen?
Onneksi feministit pitävät huolta miehistäkin:
murtavat niitä vanhoja miestenkin rooleja, jolloin mieskin saa näyttää tunteitaan, esim itkeä.
Kaikilla ihmisillä on. Tarkoitatko nyt sitä, että miehet eivät osaa samaistua toisten miesten ongelmiin vai naiset? Osaavatko miehet samaistua naisten ongelmiin?