Äitiäni, joka on vanhus huijattiin Stockalla. Laitanko vähintäänkin kiukkuista palautetta vai mitä?
Eli osti puhelimen toimimattoman tilalle. Oli myyty tällainen lähes 200 euroa maksava Doro easyphone 625.
Katoin, että samoilla toiminnoilla varustettua saa kolmella kympillä. Eli ei halua sen kummemmin kuin soitella ja vaivalloisesti tekstailla. Mitään erikoistoimitonja ei tarvitse.
Aion antaa palautetta, vaikka kauppa on kauppa.
Ostos on ostos. Ja koska ei minkään huoltajuuden alla, niin ei voi mitään.
Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.
On siis 84-vuotias ja minä 57v., jos tällä on merkitystä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on omatoimisesti hoitanut itselleen uuden puhelimen, kun on sellaisen tarvinnut. Mennyt itse kauppaan, jutellut myyjän kanssa, kertonut mitä tarvitsee, myyjä on esitellyt nimenomaan vanhuksille suunnitellun puhelimien, äitisi on ollut sitä mieltä, että tuo puhelin on hänelle sopiva ja raahakin on todennut löytyvän sen hankintaan eli kaupat on tehty. Sitten äitisi on tullut kotiin tyytyväisenä, kun on uusi, toimiva ja helppokäyttöinen puhelin, ja kertonut siitä sinulle. Ja sen sijaan, että olisit onnellinen, että 84-vuotias äitisi on kykeneväinen itse hoitamaan tuollaisen asian noin näppärästi ja toteaisit hänelle, että hienoa, että asia hoitui ja sai vielä hyvän puhelimen, sinä aloitat rääkymisen, että liian kallis, huijattu on tyhmää vanhusta, huono hankinta, väärin toimittu.
Niin sitä pitää - vuoden tyttären palkinto odottaa. Sen sijaan, että äitisi olisi tyytyväinen siihen, että osaa hoitaa hommansa ja omistaa hienon puhelimen, hänellä on nyt paha mieli siitä, että on toiminut väärin, tuhlannut rahaa ja ollut tyhmä vanhus jota kusetetaan.
En todellakaan ole rääkynyt kenellekään.
MIetin vain, että vanhuksia nyt kusetetaan näissä teknologisssa vempaimissa, joista eivät tod. mitään ymmärrä.
Mutta jos olette toista mieltä ja kaikki hyvin markkinoinnin näkökulmasta, niin ok sitten.
Vierailija kirjoitti:
idiootti ja hänen tyttärensä kirjoitti:
Miten häntä huijattiin? Oikeustoimikelpoinen aikuinen tekee itse ostopäätöksensä. Jos hänen ostamansa tuote on ehjä ja toimiva, niin mitään huijausta ei ole tapahtunut.
Asiakkaan oma vika, ellei ota selvää hintatasosta. Ei kai myyjän tehtävä ole suositella menemään toiseen liikkeeseen, häh?
Myyjä on puhunut vanhukselle lööperiä ja katsout, että saa ylipuhuttua vanhuksen. Muutoinhan vanhus olisi vertaillut itse netissä puhelimia ja ostanut sitten myyjän mielipidettä kysymättä sen parhaimman.
Yli 80-vuotias vanhus vertailemassa puhelimia netissä:DDDD Salli mun nauraa:DDDD
Miksi kukaan vähänkään varoissaan oleva aikuinen ostaisi halvimman puhelimen? Köyhillä kavereillani on niitä ja ne ovat kuin leluja ja puhelut katkeilee, silloin kun mitään edes kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
äitis on tyhmä etkä sinäkään älyllä loista
Et ole penaalin terävin kynä sinäkään. Katsotaan kun olet itse 84 vuotias, kuinka hoidat itse omia asioitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten häntä huijattiin? Oikeustoimikelpoinen aikuinen tekee itse ostopäätöksensä. Jos hänen ostamansa tuote on ehjä ja toimiva, niin mitään huijausta ei ole tapahtunut.
Asiakkaan oma vika, ellei ota selvää hintatasosta. Ei kai myyjän tehtävä ole suositella menemään toiseen liikkeeseen, häh?
Myyjä on puhunut vanhukselle lööperiä ja katsout, että saa ylipuhuttua vanhuksen. Muutoinhan vanhus olisi vertaillut itse netissä puhelimia ja ostanut sitten myyjän mielipidettä kysymättä sen parhaimman.
Yli 80-vuotias vanhus vertailemassa puhelimia netissä:DDDD Salli mun nauraa:DDDD
Missä meni muuten se raja minkä jälkeen netissä ei voi enää lukea puhelimista?
Ymmärrän sinua, ap. Ja tällä palstalla saa kysyä ja sanoa ihan mitä tahansa, aina saa haukkuja ja idioottimaista huutelua.
Fiksu myyjä kartoittaa asiakkaan tarpeen. Myyjällä ei ole velvollisuutta, mutta monet yritykset nykypäivänä painottavat, että heidän ideologiansa on ottaa selville asiakkaan tarpeet ja myydä sen mukaan. Olen monesti törmännyt myyjiin, jotka todellakin kysyvät, mitä haluaisin. Niistä kerroista syntyy yleensä kauppa, jos oikea tuote vaan löytyy. Tyrkkymyyjiltä en osta mitään.
Mielestäni puhelinmyyjä ei todellakaan ymmärrä eri-ikäisten ihmisten puhelimen käyttötarkoitusta. Todennäköisesti myyjänä on ollut nuori tai nuorehko ihminen.
Ota yhteys Stokkaan ja anna palautetta rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Typerää myyjältäkin, mutta miksi vanha ihminen, joka ei yhtään tiedä millaista puhelinta on hakemassa, menee yksin sitä ostamaan?
Sitä mäkin nyt tässä vähän ihmettelin.
Haluaa olla itsenäinen ja joutuu kuitenkin niin monessa asiassa turvautumaan sukulaisapuun eli tässä nyt teki näin.
-ap
Mutta toi raha on siis täysin yhdentekevä. Mietin lähinnä kulltuuria, jossa vanhukset ovat huijattavina. Vaikka juridisesti eivät olekaan. Ei kukaan kiellä myymästä näitä puhelimia halukkaalle ostajalle. Ei vain mitään moraalia.
Ihan käsittämätöntä, että iäkkäälle on tarjottu iäkkäille suunnattu puhelin.
Miten asia sitten pitäisi hoitaa? Jokaiselta eläkkeelle jääneeltä sukulaisen tai tuttavan todistus, että on kykenevä tekemään itsenäisiä päätöksiä? Vai että iäkkäille on aina myytävä halvin vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua, ap. Ja tällä palstalla saa kysyä ja sanoa ihan mitä tahansa, aina saa haukkuja ja idioottimaista huutelua.
Fiksu myyjä kartoittaa asiakkaan tarpeen. Myyjällä ei ole velvollisuutta, mutta monet yritykset nykypäivänä painottavat, että heidän ideologiansa on ottaa selville asiakkaan tarpeet ja myydä sen mukaan. Olen monesti törmännyt myyjiin, jotka todellakin kysyvät, mitä haluaisin. Niistä kerroista syntyy yleensä kauppa, jos oikea tuote vaan löytyy. Tyrkkymyyjiltä en osta mitään.
Mielestäni puhelinmyyjä ei todellakaan ymmärrä eri-ikäisten ihmisten puhelimen käyttötarkoitusta. Todennäköisesti myyjänä on ollut nuori tai nuorehko ihminen.
Ota yhteys Stokkaan ja anna palautetta rakentavasti.
Kiitos asiallisuudesta.
Näin olen tekemässä. Ja nimenomaan rakentavasti, ei aggressiivisesti. Kukaan ei ole tehnyt väärin, mutta toimintakulttuurissa on parantamista.
84 kirjoitti:
Tää on ehkä väärä foorumi avautua asiasta, olisit tuollakin vaivalla ottanut ja selvittänyt kaupan purun mahdollisuutta stockalta.
Miten tuli edes mieleen aloittaa keskustelu asiasta ja vielä VAUVA palstalle
Ystäväiseni, VAUVApalsta ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vain te vauvat saatte kirjoittaa ja kommentoida täällä.
Ap, olen viisikymppinen, äiti 89 v. Hän on itse ottanut älypuhelimen ja tabletin tehdasasetuksista haltuun - sen verran jeesasin etänä, että loin gmail-tilin. Tätä ennen äiti ei ollut edes koskenut tietokoneeseen, mutta tabletista kiinnostui! On se aika mamma!
Tästä kun puhun alan liikkeissä asioidessani, myyjät katsovat minua vähän kuin kertoisin, että äiti myös leikki dinosaurusten kanssa pienenä - silmät pyöreinä, ja voi wow 😀!
Eli ei se myyjä varmastikaan ole halunnut huonoa ja kallista myydä - nuo myyjät vain ovat useimmiten niin nuoria, että jo kolmikymppiset saattavat olla heidän mielestään vanhusluurin tarpeessa ☺.
Jos äitisi on tyytyväinen, anna olla. Jos ei ole - no johtuuko se tästä kouhotuksestasi ja reklamaatiosuunnitelmista, vai onko tuote oikeasti vääränlainen? Nolaat kyllä äitisi myös, jos lähdet hänen päänsä yli tätä ajamaan.
Jatkossa ehkä shoppailette isompia juttuja yhdessä? Älä silloinkaan sotkeudu, anna äidin hoitaa, kun pystyy ja osaa. Voit sitten kysellä muistakin vaihtoehdoista, jos vain yhtä tarjotaan, oli tuote mikä vain. Loppuviimeksi äiti päättää!
Vierailija kirjoitti:
En väittänyt, että huijattu.
Mutta ammattitaitoinen myyjä esittelee laitteet tarpeiden mukaan. Nyt ei niin käynyt, vaan äidilleni myytiin mahdollisimman kallis näppäinpuhelin. Ja varmasti olisi muitakin ollut tarjolla, ei olisi tarvinnut ohjata toiseen liikkeeseen.
Eli vilunkia ilman muuta, ei mitään lainvastaista sinänsä.
Ja äärettömän huonoa asiakaspalvelua ainakin.
Ja otsikko "Äitiäni, joka on vanhus huijattiin..."
Väitithän.
Tuskin Stocka haluaa huonoa julkisuuutta. Mene palauttamaan ostos. Jos ei käy, ota yhteyttä toimistoon. Kyllä siellä on kaikenlaista aiemminkin hoidettu.
Älä räyhää, vaan selitä asiallisesti tilanne. Räyhääminen on vasta viimeinen kortti.
Minulla lähipiirissä samanlainen tilanne. Iäkäs sukulaiseni osti uuden puhelimen. Hänelle oli myyty muutaman sadan euron hintainen älypuhelin kosketusnäytöllä. Hän EI osaa käyttää kosketusnäyttöä, piste. Sanoin, että olisi kannattanut ostaa samanlainen puhelin kuin minulla, muutaman kympin maksanut perus-Nokia, jolla voi soittaa ja tekstata. Sukulaiseni vähän ihmetteli ja sanoi vain, että kaupassa tuollaisen möivät. Luulisi jo myyjällä raksuttavan puhelimia esitellessä, kun toinen ei tajua mistään mitään. Ei myöskään osaa puhua puhelimeen, vaan pitää korvallaan sitä suojakotelon läppää ja ihmettelee, kun on huono kuuluvuus.
Kai siitä joku jotkut bonukset sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallisessa kaupassa ole mitään palautusoikeutta ellei ole sopinut avointa kauppaa. Aina kannattaa tietysti kysyä asiakaspalvelusta josko tekisivät poikkeuksen. Nettikaupoissa on lainmukainen oikeus peruuttaa ostos. Fyysisillä kaupoilla saattaa olla lisäpalveluna se, että kaupan voi peruuttaa, useasti lukee siinä kuitissa tai kuitin takapuolella. Tietysti myös niin että tuote on myyntikuntoinen eli käyttämätön.
Höpö höpö. Palautusoikeus on 14 päivää, jos kyseessä ei ole elintarvikkeet, tupakka, lehdet, kosmetiikka, hygieniatuotteet(alusvaateet, lakanat, jne)
Ei ole. Palautusoikeutta kivijalkakaupasta ostettaessa ei automaattisesti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
86-vuotias isoisäni kyllä katselee monenmoista netistä. Vertailee myös tuotteita, jos siihen on tarve
Mikä tässä nyt kovasti naurattaa? Kyllä vanhuksissa on paljonkin internetin käyttäjiä. Totta kai on paljon niitäkin, jotka eivät ole tutustuneet yhtään.
Mitäs laitoit vanhan äitisi yksin puhelinostoksille, jos olisit välittänyt kysellä kuulumisia olisi varmaan puhelimen tarve tullut ilmi ja olisitte sopineet menevänne kaksin. Doro on muutenkin vanhuksille suunniteltu eikä 200 € ole puhelimesta nykyään paljon. Piste.
Sitä paitsi älä aliarvioi mutsiasi noin paljon. Kunnioita hänen päätöstään eri asia jos hän itse olisi mielestään ryöstön uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli osti puhelimen toimimattoman tilalle. Oli myyty tällainen lähes 200 euroa maksava Doro easyphone 625.
Katoin, että samoilla toiminnoilla varustettua saa kolmella kympillä. Eli ei halua sen kummemmin kuin soitella ja vaivalloisesti tekstailla. Mitään erikoistoimitonja ei tarvitse.
Ostos on ostos. Ja koska ei minkään huoltajuuden alla, niin ei voi mitään.Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.
On siis 84-vuotias ja minä 57v., jos tällä on merkitystä.Sanot, että "samoilla toiminnoilla" varustettuja ja kolmella kympillä. Voisitko antaa esimerkin tuollaisesta puhelimesta?
Ennen kuin ryhdyt valittamaan, oletko täysin varma että äitisi ei ole nimenomaan halunnut simpukkamallista puhelinta, jollainen Doro PhoneEasy 625 on? Simpukkamallisia puhelimia on vaikea nykyään löytää muilta valmistajilta. Oletko varma että Stockmannilla olisi ollut halvempi sellainen tarjolla?
Oma 80-vuotias äitini osti vähän aikaa sitten uuden puhelimen, hän halusi ehdottomasti simpukkapuhelimen ja suostui sitten tuosta Dorosta maksamaan vaikka olisi saanut muutamalla kympillä ei-simpukkamallisen. Mutta kun hän ei sellaista missään nimessä halunnut.
Jos kyseessä on simpukkapuhelin, niin luulen että ap:n äiti on juuri sellaisen halunnutkin, muuten olisi varmasti ostanut jonkun muun. Ja muutenkin, eiköhän ap:n äiti ole siellä liikkeessä osannut katsella ja kysellä hintoja.
Eli ap:n äiti osti sellaisen puhelimen kun haluaa ja tarvitsee ja on tyytyväinen ostokseensa.
Jostain kumman syystä ap ei ole tyytyväinen, vaikka puhelin on äidin, ei ap:n käytössä.
idi ja ootti ostoksilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostos on ostos. Ja koska ei minkään huoltajuuden alla, niin ei voi mitään.Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.
On siis 84-vuotias ja minä 57v., jos tällä on merkitystä.Mitä ihmettä te eläkeläiset avaudutte oamsta tyhmyydestänne VAUVAPALSTALLE?
Mitä tekemistä satavuotiaan puhelinkaupoilla on vaujojen kanssa? Te olette molemmat samasta puusta, ei voi muuta sanoa.
Tämä on aihe VAPAA, eikä mikään vauvapalsta. Sattuu vain olemaan VAPAAT aiheet vauva.fi sivustolla.
Ymmärräthän ap, että ne oikeasti halvat puhelimet ovat todella surkeita ja niitä ostaa lähinnä asunnottomat ja päihteiden ongelmakäyttäjät, joiden puhelimet varastetaan tai hukkuvat joka tapauksessa, joten niiden ei tarvitsekaan kestää puolta vuotta kauemmin?