Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiäni, joka on vanhus huijattiin Stockalla. Laitanko vähintäänkin kiukkuista palautetta vai mitä?

Vierailija
23.02.2018 |

Eli osti puhelimen toimimattoman tilalle. Oli myyty tällainen lähes 200 euroa maksava Doro easyphone 625.

Katoin, että samoilla toiminnoilla varustettua saa kolmella kympillä. Eli ei halua sen kummemmin kuin soitella ja vaivalloisesti tekstailla. Mitään erikoistoimitonja ei tarvitse.

Aion antaa palautetta, vaikka kauppa on kauppa.
Ostos on ostos. Ja koska ei minkään huoltajuuden alla, niin ei voi mitään.

Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.
On siis 84-vuotias ja minä 57v., jos tällä on merkitystä.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla seniilillä on tuo Doro. Seon hyvin kädessä pysyvä, selvänäyttöinen ja lisäksi simpukka. Ei tarvitse lukituksia availla, sen kun nostaa kannen. Tykkään.

Vierailija
42/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, 

Olen perintöjä kyttäävä köyhä mt-ongelmainen kaikin puolin luuseri. 

Tuli selväksi. 

Olisin halunnut avata keskustelua vanhusten elåmästä tässä nettimaailmassa iloineen ja suruineen ja vaikeuksineen .

Mutta tässä tämä ja joku ehkä sai jonkin ajatuksen poikasen kuitenkin . Se on aina hyvä. 

Uhri, uhri, uhri, uhri, uhriuhriuhri. Voi sinua hyväntahtoista raukkaa. Jaxuhalit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

mene käymään siellä Power liikkeessä. Dorolla on edullisempiakin ja ymmärrykseni mukaan kätevämpiäkin malleja, kuin tuo äidillesi myyty. Katselin äsken Powerin sivuilta ja itseäni alkoi kiinnostaa Doro 8020 puhelin. En ole enää mikään tyttönen itsekään, vaan 64 vuotias mummeli. Äitisi on toki hiukan iäkkäämpi,

mutta uskoisin tuon em. tyyppisen mallin myös hänellä toimivan. Hintaa tuolla on 138 euroa.

Powerilla on myös vielä tuostakin edullisempia malleja, katso Powerin sivuilta tai käykää liikkeessä.

Kannattaa! Onnea kaupoille.

Vierailija
44/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iäkkäällä tädillä on tollainen äly-doro. En nyt muista onko just sama malli. Täti on alkanut mm lähetellä whatsapp-viestejä lastenlasten kanssa ja ottaa ahkerasti valokuvia ja lähettelee niitäkin. Peruskapulalla ei tollaista pystyisi tekemään.

Ehkä ap:n äitikin innostuu viestittelemään kännykkänsä kanssa?

Vierailija
45/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on omatoimisesti hoitanut itselleen uuden puhelimen, kun on sellaisen tarvinnut. Mennyt itse kauppaan, jutellut myyjän kanssa, kertonut mitä tarvitsee, myyjä on esitellyt nimenomaan vanhuksille suunnitellun puhelimien, äitisi on ollut sitä mieltä, että tuo puhelin on hänelle sopiva ja raahakin on todennut löytyvän sen hankintaan eli kaupat on tehty. Sitten äitisi on tullut kotiin tyytyväisenä, kun on uusi, toimiva ja helppokäyttöinen puhelin, ja kertonut siitä sinulle. Ja sen sijaan, että olisit onnellinen, että 84-vuotias äitisi on kykeneväinen itse hoitamaan tuollaisen asian noin näppärästi ja toteaisit hänelle, että hienoa, että asia hoitui ja sai vielä hyvän puhelimen, sinä aloitat rääkymisen, että liian kallis, huijattu on tyhmää vanhusta, huono hankinta, väärin toimittu.

Niin sitä pitää - vuoden tyttären palkinto odottaa. Sen sijaan, että äitisi olisi tyytyväinen siihen, että osaa hoitaa hommansa ja omistaa hienon puhelimen, hänellä on nyt paha mieli siitä, että on toiminut väärin, tuhlannut rahaa ja ollut tyhmä vanhus jota kusetetaan. 

Vierailija
46/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, 

Tuli selväksi. 

Olisin halunnut avata keskustelua vanhusten elåmästä tässä nettimaailmassa iloineen ja suruineen ja vaikeuksineen .

Mutta tässä tämä ja joku ehkä sai jonkin ajatuksen poikasen kuitenkin . Se on aina hyvä. 

Kiteytys tästä palstasta. :(  Hyvin luettiin sun kommentit; Raha ei siis ollut se pointti, vaan "vääränlainen" puhelin, mutta mitäs  sulle vastataankaan? No tietenkin niin, että kyttäät perintöä! Tyhjentävää.

Lisäksi eläkeikä on muutamilta hukassa. Eivät seuraa valtakunnan politiikkaa, eikä näköjään kiinnostakaan. Mutta taitavat ollakin työstä vieraantuneita ja tuilla eläviä läpi elämänsä. Palsta halutaan pitää pelkästään omana temmellyskenttänä, mistä  somekuplassa kelluvat häätävät herjaamalla toisin ajattelevia ja realistisessa maailmassa eläviä pois.

Kaksikymppisten kupla on harhainen, itsekäs ja kaikkitietävä.

Vierailija
47/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhus tulee ostamaan puhelinta Stockmannin kylkikaupasta, niin minä myyjänä olettaisin että hänelle ei välttämättä edes kelpaisi halvin vaihtoehto.

Oletus saattaisi tietysti olla väärä, mutta kun ostaa niitä 30€ rutkuja, niin niitä saa muutaman ostaa elinaikanaan, vaikka olisi 80-vuotias ostoksilla.

Olisi järkevämpää ostaa se tyyriimpi ja vankempi vehje, ettei tulisi turhaa päänvaivaa siitä käyttiksen opettelusta.

Ja suhteellista se kalleuskin. Mun puhelimeni maksoi 800.

Jos vanhus oli ostamassa lankapuhelinta niin 30eurolla saa Gigasetin langattoman lankapuhelimen.Lankapuhelimet ei oo enää kauaa käytössä niin ei oo järkeä satsata lankapuhelimeen.Luuri ei ehkä kestä paria vuotta kauempaa, mutta tuolla 200euron hinnalla saa melkein 7 Gigasetin luuria eli 14 vuodeksi puhelimen.powerilla on 30 päivän palautusoikeus.Kannattaa yrittää palauttaa ostos.Puhelin on joillekin statusesine. Siitä ei seuraa että kaikki haluaa maksaa turhasta.

Vierailija
48/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitis on tyhmä etkä sinäkään älyllä loista

Vierailija
49/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli osti puhelimen toimimattoman tilalle. Oli myyty tällainen lähes 200 euroa maksava Doro easyphone 625.

Katoin, että samoilla toiminnoilla varustettua saa kolmella kympillä. Eli ei halua sen kummemmin kuin soitella ja vaivalloisesti tekstailla. Mitään erikoistoimitonja ei tarvitse.

Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.

Sanot, että "samoilla toiminnoilla" varustettuja ja kolmella kympillä. Voisitko antaa esimerkin tuollaisesta puhelimesta?

Ennen kuin ryhdyt valittamaan, oletko täysin varma että äitisi ei ole nimenomaan halunnut simpukkamallista puhelinta, jollainen Doro PhoneEasy 625 on? Simpukkamallisia puhelimia on vaikea nykyään löytää muilta valmistajilta. Oletko varma että Stockmannilla olisi ollut halvempi sellainen tarjolla?

Oma 80-vuotias äitini osti vähän aikaa sitten uuden puhelimen, hän halusi ehdottomasti simpukkapuhelimen ja suostui sitten tuosta Dorosta maksamaan vaikka olisi saanut muutamalla kympillä ei-simpukkamallisen. Mutta kun hän ei sellaista missään nimessä halunnut.

Vierailija
50/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavallisessa kaupassa ole mitään palautusoikeutta ellei ole sopinut avointa kauppaa. Aina kannattaa tietysti kysyä asiakaspalvelusta josko tekisivät poikkeuksen. Nettikaupoissa on lainmukainen oikeus peruuttaa ostos. Fyysisillä kaupoilla saattaa olla lisäpalveluna se, että kaupan voi peruuttaa, useasti lukee siinä kuitissa tai kuitin takapuolella. Tietysti myös niin että tuote on myyntikuntoinen eli käyttämätön.

Höpö höpö. Palautusoikeus on 14 päivää, jos kyseessä  ei ole elintarvikkeet, tupakka, lehdet, kosmetiikka, hygieniatuotteet(alusvaateet, lakanat, jne)

Palautusoikeus on kaupan myöntämä "lisäpalvelu." Mitään lakisääteistä palautusoikeutta ei ole, paitsi verkosta ostetuille tuotteille. 

Vierailija
51/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

idi ja ootti ostoksilla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te eläkeläiset avaudutte oamsta tyhmyydestänne VAUVAPALSTALLE?

Mitä tekemistä satavuotiaan puhelinkaupoilla on vaujojen kanssa? Te olette molemmat samasta puusta, ei voi muuta sanoa.

Mitäs teinit roikkuu tällä palstalla? Menkää oman ikäisillenne tarkoitetuille palstoille. Hus!

Vierailija
52/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää myyjältäkin, mutta miksi vanha ihminen, joka ei yhtään tiedä millaista puhelinta on hakemassa, menee yksin sitä ostamaan?

Vierailija
53/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitettyä kätevää nokiaa saa viidelläkytä eurolla.

Akku kestää ja toimii kuin unelma .

Monet nuorekin alkaneet ottaa tuon kun ei kiinnostaa käyttää "äly"puhlinta.

Vierailija
54/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

mene käymään siellä Power liikkeessä. Dorolla on edullisempiakin ja ymmärrykseni mukaan kätevämpiäkin malleja, kuin tuo äidillesi myyty. Katselin äsken Powerin sivuilta ja itseäni alkoi kiinnostaa Doro 8020 puhelin. En ole enää mikään tyttönen itsekään, vaan 64 vuotias mummeli. Äitisi on toki hiukan iäkkäämpi,

mutta uskoisin tuon em. tyyppisen mallin myös hänellä toimivan. Hintaa tuolla on 138 euroa.

Powerilla on myös vielä tuostakin edullisempia malleja, katso Powerin sivuilta tai käykää liikkeessä.

Kannattaa! Onnea kaupoille.

Miksi pitäisi ostaa aina halvin, eikä se miellyttävin, jos ei ole rahasta kiinni?

Ainakin kun mä meen ostamaan puhelinta, tablettia, telkkaria tms mulla on mietittynä hintaluokka, paljonko suunnilleen haluan maksaa, ja vaikka suunnilleen samanlaisia olisi halvempiakin, niin ostan sen joka miellyttää itseäni eniten.

En koe että minua huijataan, koska en halua aina tyytyä halvimpaan vaihtoehtoon. Eri asia jos olisi kyse siitä ettei ole varaa ostaa kun se halvin.

Sama pätee vaatteisiin, joskus sitä maksaa merkistä, vaikka muuten samanlaisen saisi halvemmallakin.

Vierailija
55/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, 

Tuli selväksi. 

Niin no, aloituksesi oli sen verran hyökkäävä että kaipa tässä metsä vastasi kuten sinne huudettiin. Aloituksesi olisi voinut olla myös asiallinen, vaan eipä jostain syystä ollut.

Vierailija
56/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pointti taisi olla päästä dissaamaan Stockaa. Mummo osti puhelimen Powerista ja otsikossa reviteltiin kuinka Stockalla huijataan.

Vierailija
57/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei ole selvinnyt mitä mieltä äiti itse on asiasta?

Vierailija
58/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pointti taisi olla päästä dissaamaan Stockaa. Mummo osti puhelimen Powerista ja otsikossa reviteltiin kuinka Stockalla huijataan.

Samaa mieltä. Vaihtoehtoisesti sekä ap että äitinsä ovat jonkin sortin, no kauniisti sanottuna hahmotushäiriöisiä, kun eivät edes tiedä mistä kaupasta puhelin on ostettu.

Vierailija
59/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo valita ihmeessä Stockalle vaikka puhelin on ostettu Powerista.

Vierailija
60/98 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkään ei ole selvinnyt mitä mieltä äiti itse on asiasta?

Vähån harmissaan, kun tajusi, ettei mennyt ihan oikein. 

Kuitenkin on täysin itsellinen ja myös siitä harmissaan, että puutun. 

-ap