Äitiäni, joka on vanhus huijattiin Stockalla. Laitanko vähintäänkin kiukkuista palautetta vai mitä?
Eli osti puhelimen toimimattoman tilalle. Oli myyty tällainen lähes 200 euroa maksava Doro easyphone 625.
Katoin, että samoilla toiminnoilla varustettua saa kolmella kympillä. Eli ei halua sen kummemmin kuin soitella ja vaivalloisesti tekstailla. Mitään erikoistoimitonja ei tarvitse.
Aion antaa palautetta, vaikka kauppa on kauppa.
Ostos on ostos. Ja koska ei minkään huoltajuuden alla, niin ei voi mitään.
Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.
On siis 84-vuotias ja minä 57v., jos tällä on merkitystä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Oletko ap ihan idiootti?
Kaupoilla ei ole minkään valtakunnan velvollisuutta opastaa asiakkaita kilpaileviin liikkeisiin. Jos äitisi halusi ostaa parin sadan euron puhelimen, hän saa sellaisen ostaa. Ja joku "vastaava" on ihan kuule sun omassa päässäsi. Mä voisin sitten kaiketi mennä raivoamaan jonnekin puhelinliikkeeseen, että Samsung edge on "ihan sama asia" kuin joku halpiskännykkäkin, koska sillä halvallakin saa tiettävästi netin auki ja puhelun soitettua...
Missä kohden olen "vaatinut" opastamaan muihin liikkeisiin? En ole vaan ihan tästä liikkeestä olisi varmasti löytynyt sopiva.
Ja totta kai äitini saa ostaa vaikka kymppitonnin puhelimen, ei sinänsä ole asiani.
Tuli olo, että huijataan... tulee varmasti jokaiselle vanhuksen kanssa toimijalle tässä maassa.
Mikset ollut äitisi kanssa yhdessä ostamassa, jos noin jälkikäteen kiukuttaa. Ei näistä valittajista pääse koskaan, aina on vika jossain muussa kuin itsessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallisessa kaupassa ole mitään palautusoikeutta ellei ole sopinut avointa kauppaa. Aina kannattaa tietysti kysyä asiakaspalvelusta josko tekisivät poikkeuksen. Nettikaupoissa on lainmukainen oikeus peruuttaa ostos. Fyysisillä kaupoilla saattaa olla lisäpalveluna se, että kaupan voi peruuttaa, useasti lukee siinä kuitissa tai kuitin takapuolella. Tietysti myös niin että tuote on myyntikuntoinen eli käyttämätön.
Höpö höpö. Palautusoikeus on 14 päivää, jos kyseessä ei ole elintarvikkeet, tupakka, lehdet, kosmetiikka, hygieniatuotteet(alusvaateet, lakanat, jne)
Myyjähän toimi fiksusti kun myi helppokäyttöisen ja yksinkertaisen puhelimen iäkkäälle henkilölle ,jonka sorminäppäryys ja lähinäkökään ei ole ihan priimaa.
Ei vaikka olisi kuinka täyspäinen ja itsellinen.
Dorot ei ole ns.halpispuhelimia.
Juujuu laita vaan palautetta aspaan! Älkää myykö plz parasta mikä sopii käyttötarkotukseen vaan halvinta ihan sama onko se hyvä tai sopiiko!
Eikö ihmisillä oo oikeesti aivoja? Hyi että tekee pahaa kaikkien kollegojen puolesta jotka joutuu tekemään töitä teidänlaisten ihmisten kanssa elääkseen nippanappa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallisessa kaupassa ole mitään palautusoikeutta ellei ole sopinut avointa kauppaa. Aina kannattaa tietysti kysyä asiakaspalvelusta josko tekisivät poikkeuksen. Nettikaupoissa on lainmukainen oikeus peruuttaa ostos. Fyysisillä kaupoilla saattaa olla lisäpalveluna se, että kaupan voi peruuttaa, useasti lukee siinä kuitissa tai kuitin takapuolella. Tietysti myös niin että tuote on myyntikuntoinen eli käyttämätön.
Höpö höpö. Palautusoikeus on 14 päivää, jos kyseessä ei ole elintarvikkeet, tupakka, lehdet, kosmetiikka, hygieniatuotteet(alusvaateet, lakanat, jne)
Kyllä, etä- ja kotimyynnissä. Ei liikkeillä ole mitään velvollisuutta ottaa palautuksia vastaan ELLEI kyseessä ole virheellinen (rikkinäinen) tuote. Tällöinkin useimmalle toimijalle tulee kyseeseen vain vaihto toimivaan laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, etämyynnissä.
Tuo on surkean yleinen käsitys että palautusoikeus on lakisääteinen myös myymälämyynnissä. Ei se ole, jotkut liikkeet vaan tarjoaa sen omasta tahdostaan.
Oi, kyllä myyjäkin pystyy toimimaan itseään vastaan. Aikoinani pyysin kundia myymään minulle toimivan puhelimen: tarpeet: voi soittaa ja vastata siihen kun se soi. Ei mitään muita toimintoja. Aikaa käytössä 20 minsaa (ruokis). Tämän kuultuaan, mutta ei kuunneltuaan, myyjäpoloinen kaivoi esille kansion, josta esitteli vekottimen hienouksia sen n. 15 min, eikä oltu kuin esittelykansion puolivälissä. Totesin, että sorry, aika loppui.
Seuraavana päivänä toiseen liikkeeseen, sama pyyntö setämyyjälle. "Sä tarviit tän." Siinä varttitunnissa oli puhelin taskussani ja sopimukset ja opastukset tehtyinä. Vekotin toimi erinomaisesti monta vuotta, tekstaritkin opin laittamaan. Tapahtui silloin, kun kännykät olivat uusi tuote.
Myyjä voi käyttää talonpoikaisjärkeä silloin kun sitä on. Minut on kyllä ystävällisesti ohjattu toiseen liikkeeseen, jos yhdessä ei ole ollut haluamaani. Näin toimiva myyjä jää mieleen ja tulen toistekin asioimaan. Ikävä ja/tai ammattitaidoton asiakaspalvelija saa asiakkaan helposti äänestämään jaloillaan, mikä ei ole liikkeenharjoittajalle hyvä juttu ensinkään.
Onko äitisi tyytyväinen puhelimensa? Jos on niin Älä pilaa hänen iloaan omilla mielipiteillään. Tarjoudu aina itse mukaan. Ja Älä syytä Stokkaa jos puhelin on Powerista. Luultavasti Powerissakin on hyvä vaihtoehto- ja palautusoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Apta kiukuttaa kun mummeli tuhlaa apn perintöä :Dd
Mummeli ehkä tarvitsisi satasensa ruokaan ja lääkkeisiin ja puhelinlaskuun.
Mä menin autokauppaan ja myyjä myi mulle ässämersun vaikka kaupassa olis ollut vanhoja ladojakin.
Nyt on kyllä apinaa koijattu!
Ihan hyvin tämmönen osaamaton ukonräppänä olis kauppareissunsa sillä ladallakin hoitanut!
HUIJAUSTA!
Jos vanhus tulee ostamaan puhelinta Stockmannin kylkikaupasta, niin minä myyjänä olettaisin että hänelle ei välttämättä edes kelpaisi halvin vaihtoehto.
Oletus saattaisi tietysti olla väärä, mutta kun ostaa niitä 30€ rutkuja, niin niitä saa muutaman ostaa elinaikanaan, vaikka olisi 80-vuotias ostoksilla.
Olisi järkevämpää ostaa se tyyriimpi ja vankempi vehje, ettei tulisi turhaa päänvaivaa siitä käyttiksen opettelusta.
Ja suhteellista se kalleuskin. Mun puhelimeni maksoi 800.
Ei ole kyse rahasta vaan vanhusten vedättämisestä.
Nykyteikniikka ja markiinointikeinot mahdollistavat tämän.
Äitini on varakas ihminen ja ei kärsi tästä taloudellisesti. Mutta moni muu voi kärsiä.
-ap
Mieluummin täällä lukee normaaleja vaikka sitten "100-vuotiaan" kommentteja kuin retardin teinin aivopieruja.
idi ja ootti ostoksilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli osti puhelimen toimimattoman tilalle. Oli myyty tällainen lähes 200 euroa maksava Doro easyphone 625.
Katoin, että samoilla toiminnoilla varustettua saa kolmella kympillä. Eli ei halua sen kummemmin kuin soitella ja vaivalloisesti tekstailla. Mitään erikoistoimitonja ei tarvitse.
Aion antaa palautetta, vaikka kauppa on kauppa.
Ostos on ostos. Ja koska ei minkään huoltajuuden alla, niin ei voi mitään.Vähän olisi voitu kysyä tarpeita ja tarjota tuotetta sen mukaan. Ihan törkeää mielestäni.
On siis 84-vuotias ja minä 57v., jos tällä on merkitystä.Mitä ihmettä te eläkeläiset avaudutte oamsta tyhmyydestänne VAUVAPALSTALLE?
Mitä tekemistä satavuotiaan puhelinkaupoilla on vaujojen kanssa? Te olette molemmat samasta puusta, ei voi muuta sanoa.
Montako vauvaketjua sinä, biologinen ihmetapaus, joka et ilmeisesti koskaan täytä maksimissaan kuin 25v, näet tällä keskustelupalstalla? Jos vauvajuttuja vain haluat, mene sinne missä jokelletaan, imetetään ja ollaan vauvakuumeisessa horroksessa.
Enimmäkseen täällä kirjoittelevat kehitystasoltaan lapsen asteelle jääneet teinit tai muuten heikkolahjaiset, aloituksista päätellen (mitä heillä on tänne asiaa, paisi että ovat samasta puusta toistensa kanssa, ei voi muuta sanoa?). Fiksujakin palstalaisia tosin löytyy, vaikka väki näyttäis kaikkoavan!
Minä olen 58-vuotias, äiti ja mummi, joka aikoo jatkossakin pyöriä täällä, toivottavasti vielä satasiaan viettäen, ja se olet sinä, joka etsit itsellesi uuden paikan missä huudella törkeyksiä muille.
Ap, voithan hyvin mennä selvittämään tilannetta, pääsette varmasti yhteisymmärrykseen, kunhan selität asiasi liikkeessä. Ei tietämättömälle saa myydä, vaikka ei olekaan mikään holhouksen alainen, kyllä ne osaa pistää pään sekaisin ja kertoa, kuinka "tarvitset juuri tällaisen monen sadan luurin". Sama juttu, kuin noiden imurikauppiaiden kanssa, joista oli juttua aikoinaan, kun lapset purkivat vanhemmiltaan niitä useiden satojen osamaksukauppoja. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse rahasta vaan vanhusten vedättämisestä.
Nykyteikniikka ja markiinointikeinot mahdollistavat tämän.
Äitini on varakas ihminen ja ei kärsi tästä taloudellisesti. Mutta moni muu voi kärsiä.
-ap
Onko sulle tullu mieleen että äitisi ehkä halusi ostaa juuri sen puhelimen? Vaikka se ei halvin ollutkaan.
Vai onko sanonut ettei hänelle ole esitelty muita vaihtoehtoja?
AP sunlaisille aaseille me myyjät nauretaan kahvitauolla. Olisit itse mennyt mukaan puhelinostoksille niin ei tarvitsisi nyt kiehua jossain vauvapalstalla. Aina kaikki on muiden syytä eikös niin; huono & vastuuton myyjä, väärä puhelin, väärin myyty.. Harmittaako kun kommenteissa ei paljon sympatiaa heru? Sitähän sinä uhriutuja tulit tänne hakemaan. Tästä viisastuneena muistat varmaan olla siellä ostoksilla mukana ensi kerralla tai muuten saattaa tulla takkiin taas;)
Vierailija kirjoitti:
idiootti ja hänen tyttärensä kirjoitti:
Miten häntä huijattiin? Oikeustoimikelpoinen aikuinen tekee itse ostopäätöksensä. Jos hänen ostamansa tuote on ehjä ja toimiva, niin mitään huijausta ei ole tapahtunut.
Asiakkaan oma vika, ellei ota selvää hintatasosta. Ei kai myyjän tehtävä ole suositella menemään toiseen liikkeeseen, häh?
En väittänyt, että huijattu.
Mutta ammattitaitoinen myyjä esittelee laitteet tarpeiden mukaan. Nyt ei niin käynyt, vaan äidilleni myytiin mahdollisimman kallis näppäinpuhelin. Ja varmasti olisi muitakin ollut tarjolla, ei olisi tarvinnut ohjata toiseen liikkeeseen.
Eli vilunkia ilman muuta, ei mitään lainvastaista sinänsä.
Ja äärettömän huonoa asiakaspalvelua ainakin.
Lue kirjoittamasi otsikko, sanot siinä että äitiäsi huijattiin.
Okei,
Olen perintöjä kyttäävä köyhä mt-ongelmainen kaikin puolin luuseri.
Tuli selväksi.
Olisin halunnut avata keskustelua vanhusten elåmästä tässä nettimaailmassa iloineen ja suruineen ja vaikeuksineen .
Mutta tässä tämä ja joku ehkä sai jonkin ajatuksen poikasen kuitenkin . Se on aina hyvä.
Menikö perintö osuus puhelimeen via mikä nyt tuossa todellisuudessa hiertää.