Miksi jotkut ihmiset vetäytyy syrjään koulussa/työelämässä eivätkä edes yritä jutella muille?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmia.
En laske sosiaalisten tilanteiden pelkoa mielenterveysongelmaksi. Kyse on ihmisen temperamenttipiirteistä.
Sosiaalisten tilanteiden pelko on nimenomaan mt-ongelma. Se on sitä kun ei pysty käymään kaupassa tai hoitamaan tarvittavia asioita puhelimessa tai istumaan bussissa tai osallistumaan opetukseen kun luokassa olo ahdistaa.
Se on eri asia kuin ujous, introverttius, esiintymisjännitys tai turvallisuushakuinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tuollainen vuosikausia, johtui koko yläaste-ajan kestäneestä koulukiusaamisesta ja syrjinnästä. Kun vuosia on kokenut ettei kelpaa muille ihmisille, siihen alkaa itse uskoa, että on viallinen ja luulee että on turha edes yrittää tutustua. Onneksi olen päässyt noista asioista yli ajan kanssa ja nykyään juttelen ihmisille kyllä, vaikka vähän hiljainen ja ujo vielä olenkin. Tosin edelleen vähän välttelen kovaäänisiä taukoamatta höpöttäviä ihmisiä, eivät vaan ole mun tyylisiä.
sama. En luota keneenkään. Ainoastaan siskoihini, vanhempiini, mieheeni ja lapsiini. Se on siinä. Muihin ihmisiin olen saanut toistuvasti pettyä
Vierailija kirjoitti:
Onko ne ujoja?
Voipi olla tai sitten, niillä on jotain ongelmia. Sellaiset ihmiset ei kyllä mielestäni ole hyviä työ eikä koulukavereita, enkä mielelläni heidän kanssa lähtisi työskentelemään. Työelämässä tarvii sosiaalisia taitoja aivan jokaikisessä työssä, pitää osata puhua edes työkavereille, heidän kanssa kun joutuu olemaan paljon tekemisissä.
Sama itsellä
M35