Sinä joka et käytä alkoholia. Saako muut käyttää vai oletko jatkuvasti naputtamassa asiasta?
Miten on? Näetkö jatkuvasti vaivaa muiden käyttämisestä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä te juomattomat olette ikävää porukkaa :(
Onneksi teitä ei ole minun lähipiirissäni.
Täälläkin väitätte, että ette naputa muiden juomisesta. Silti kommenteissanne vilisee negatiivisia sanoja kuten kännääminen, juopot, sössötys jne. Teillä on pahoja asennevammoja. On tosi ikävää, että te saatte purkaa noin vapaasti lapsuustraumojanne kaikkiin muihin :(
Niin, kenellä se asennevamma onkaan...
Ihan sama mulle, jos tietää rajansa eikä päädy hoiperteluasteelle. Tosin en itse täysin absolutisti olekkaan, vaikka sitä manttelia viikonloppukännejä harrastavat yrittävät sovitella mulle. Alta kymmenen annosta vuodessa yleensä ja korkeintaan kaksi (tai kolme oikein pitkässä tilaisuudessa) en pidä humaltumisen tunteesta ja ei se niin hyvää ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan se ja sama mitä muut tekee, kukaan ei valita mun juomattomuudesta eikä minulle kuulu kuin omien perheenjäsenien juominen jos se menee yli. Elin nuoruusvuoteni alkoholistin kanssa, enkä sellaista enää katselisi, siksi valitsin puolisokseni ihmisen joka ei ole alkoholisti. Aikuinen tytärkään ei ole koskaan tykännyt alkoholista, hänelle ostin joskus jotain alkoholijuomaa synttäreille kun oli yläasteella, ja tuli siihen tulokseen että helvetin pahaa.
Ihan kuin oltaisiin samasta muotista. Minun tyttäreni villiintyi yo-juhlissaan pyytämään toista lasillista roseta, muttei saanut juoduksi.
Käytän itse mm.viiniä ruuanlaitossa. Mies osaa ottaa fiksusti. Jos hän haluaa röpöttää enemmän, hän tekee sen esim mökillä kavereiden kanssa. Poika ei vielä käytä, mutta osaa sekoittaa drinkkejä, kun isi haluaa. Enää ei kulu energiajuomiakaan.
Juomattomuutta pitää aina selitellä. En ole raskaana tms. Mikä ongelma on jos ei juo? Mä oon juonu aikasemmin todella rankasti ja enää ei vaan kiinnosta se touhu. Mulla menee kroppa aivan sekaisin, vaikka ei joisi siaksi itseäni. Mulla ei kiinnosta kenenkään juominen, jos ei tarvitse elää sen ihmisen kanssa arkea. Työkaverit juo miten juo, mutta vituttaa jos maanantaina on krapulassa ja sitten toiset joutuu paikkaamaan. Tai kännissä teloo itsensä niin että saikkua useampi kuukausi. En mäkään kysele niiltä, jotka juo että miksi juot.. miksi siis mun pitäis avautua omasta juomattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin väitätte, että ette naputa muiden juomisesta. Silti kommenteissanne vilisee negatiivisia sanoja kuten kännääminen, juopot, sössötys jne. Teillä on pahoja asennevammoja. On tosi ikävää, että te saatte purkaa noin vapaasti lapsuustraumojanne kaikkiin muihin :(
Onko se normaalia, että ihminen yrittää kännissä nolata toisia, patistaa ikäviin tilanteisiin joihin itse ei halua mennä nolaamisenpelossa? Onko se normaalia että yritetään pakottaa toinen juomaan ja mahdollisimman humalaan? Onko se normaalia että valitetaan toisen juomattomuudesta jos toinen ei ole sanonut sanaakaan näiden juomisesta? Miksi juojalla on oikeus lääppiä ja alistaa toista? En ymmärrä mikä tuossa sinunmielestäsi on hauskaa. Onneksi minulla on sen verran arvostettavia ystäviä jotka ei tuollaista touhua tee.
T: tämän kokenut, rajallisesti ja harvoin juoja.
Juopot on niin rasittavia. Jos kaverin harrastukset alkaa olla sitä että joka harrastuksessa voi (ja pitää) ottaa kaljaa/siideriä siinä lomassa ja lisäksi on varsinaiset viikon ryyppy-illat "pohjien" ottamisineen niin tulee mieleen että kaverilla on paha alkoholiongelma.
Jos sanot siitä kaverille niin välit on poikki koska "älä rupee saarnaamaan".
HäH ! Mä ole useinkin se iloisin bilettäjä ! Mua EI TODELLAKAAN kiinnosta juoko joku muu, tai mitä muut
muutenkin tekevät tai jättävät tekemättä. Olen aina ollut limsan juoja, ja tulen olemaankin.
Mulle ei oo koskaan mainittu / kysytty / kyseenalaistettu miksi EN JUO alkoholia. Ja vaikka oliskin, niin ei mua KIINNOSTA mitä muut kurkustaan alas kittaavat.
Mulle alkoholittomuus on aina ollut niin JEES, kuin myös kaverien alkoholin käyttö.
Meillä menee hyvin ystävien ja perheen kesken. Tässä asiassa ainakin :)
Huomenna bileet ✌️ todellakin juon, kerran kuussa läträän alkoholin kanssa joten en mikään suuri kuluttaja
Kyllä mä voin ihan todeta, että miehelle ei ole kukaan sitten nuoruusvuosien kukaan tarjonnut alkoholia, eikä sitä tuputtanut tai sanallakaan siitä maininnut. Harvemmin kukaan on enää missään ihan naamallaan. Kukaan ei ole miestä sen kummemmin häirinnyt.
Silti, Jäntti on ottanut asiakseen kaikkien juomisesta kysellä ja naputtaa.
Saa käyttää niin paljon kuin tykkää, ei kuulu mulle.
En vietä aikaani alkoholin vaikutuksen alaisena olevien kanssa. Toki moni ystävistäni alkoa käyttää, mutta tapailen heitä ainoastaan kun ovat selvinpäin.
En ole absolutisti, vaikka moni sitä epäilee. Nuoruudessa tuli otettua reippaammin, mutta kun ympäriltä katosi vähitellen opiskeluaikojen kaverit, se baareissa käyminenkin jäi. Kirsikkana kakkuun geneettinen lottokone arpoi minulle autoimmuunisairauksia jotka ärsyyntyvät alkoholista. Säästelen siis kroppaani niihin tilaisuuksiin kun katson alkoholinkäytön kohdallani asiaan kuuluvaksi. Lähinnä siis työpaikan saunaillat (max. 1krt/vuosi) ja äärimmäisen harvoin suku/perhejuhlissa. En silti koe että ympäristö minua painostaisi juomaan. En myöskään koe tarvetta nipottaa ja nyrpistellä tai häipyä seurasta kun muut juo. Eihän se mulle kuulu. Omapa on ongelmani jos ei viina maistu.
sinä joka käytät alkoholia, saako muut olla käyttämättä vai alatko heti tyrkyttämään.?