Mikä helvetin pakko tupakkaa on aina polttaa juuri sisäänkäyntien edessä!
Voisi olla sen verran huomaavaisuutta että jättäytyisi vaikka edes 10m päähän polttamaan sen syöpäkääryleensä, mutta ei, pakko päästä siihen 3m päähän kaupan/linja-autoaseman tms ulko-ovesta sauhuttelemaan niin että muut sitten joutuvat pidättelemään hengitystään.
Mä kun en suoraa kehtaa mennä sanomaan, niin aina yskin todella äänekkäästi jos joku sauhuttelee kulkuväylien läheisyydessä. Siirtyisivät helvetti soikoon kauemmas, ei kuulu olla muiden tehtävä vältellä heidän myrkkyjään.
Kommentit (81)
Tupakoitsijoilla ei mene elämässä hyvin. He haluavat tietoisesti tuhota omaa elimistöä ja samalla aiheuttaa terveyshaittoja myös muille. Eikö olisi helpompi hypätä suoraan sillalta alas? Ei tarvitsisi kitua loppuelämää sairaalassa hengityskoneessa meidän veronmaksajien piikkiin. Sama koskee juoppoja, huumeiden käyttäjiä..
Tupakasta pääsee erittäin helposti eroon jos niin haluaa. Jos itsetunto on huono niin tarvitaan kaiken maailman nikotiinituotteita jotta siitä pääsee. Ihminen voi lopettaa tietyn "tavan" kuin seinään jos niin oikeasti haluaa. Monesti valehdellaan vaan itselle että lopetan polton mutta ei todellisuudessaan edes haluta lopettaa.
Tykkään eritoten itse siitä, kun olen kahden kauppakeskuksen ulko-oven läheisyydessä töissä. Kaikista kielto- ja opastekylteistä huolimatta lukutaidottomat kanssakansalaiseni eivät ymmärrä hilata takalistoaan muutamaa metriä kauemmas heitä varten pykätylle tupakkapaikalle (ajatella, ihan vain Heille!), niin meidän työntekijöiden päivät kuluu käryssä ja vaatteet haisee aina työpäivän jälkeen kuin itse olisi imenyt sen puoli askia. Toki tämä vain pientä muihin ikuisessa käryssä pönötyksen aiheuttamiin haittoihin.
Koska kääryleen imeminen vie kaiken veren aivoista, joten normaali ajattelu ei toimi.
Aivan turhaa mäkätystä koko tupakointiasia, itse kasvoin siskojeni ja veljieni kanssa pienessä pirtissä (meitä on seitsemän) jossa isä poltti ja olemme kaikki terveitä kuin nyt voi olla, vanhin meistä on 61 vuotias ja nuorin 43 vuotias, kellään ei ole mitään sairautta, ei ihottumia, ei allergiaa, ei astmaa eikä laktoosivaivoja eikä edes cronintautia, ei syöpää...aivan siis turhaa, antaa ihmisten polttaa jos haluavat kunhan eivät sisällä julkisilla tiloilla polta tai busseissa. Kannattaa ajatella mistä alkaa leukojaan louskuttaa.
Tupakansavu on kuin painettais likaista ovimattoa naamalle. Jotain ihan kauheeta. Tupakoitsijat ei ikinä näytä ymmärtävän tätä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa mäkätystä koko tupakointiasia, itse kasvoin siskojeni ja veljieni kanssa pienessä pirtissä (meitä on seitsemän) jossa isä poltti ja olemme kaikki terveitä kuin nyt voi olla, vanhin meistä on 61 vuotias ja nuorin 43 vuotias, kellään ei ole mitään sairautta, ei ihottumia, ei allergiaa, ei astmaa eikä laktoosivaivoja eikä edes cronintautia, ei syöpää...aivan siis turhaa, antaa ihmisten polttaa jos haluavat kunhan eivät sisällä julkisilla tiloilla polta tai busseissa. Kannattaa ajatella mistä alkaa leukojaan louskuttaa.
Trololololoooo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tönii kärryillä kaupanjonossa, käännyn ja sanon, älä työnnä niillä kärryillä - odota vuoroasi. Ja se on siinä, ei sen kummempaa. Oven edessä tupakoiville sanon myös, mene muualle polttamaan. Aina on tehonnut. Mikä tässä on vaikeaa?
Olen se, joka kertoi tuosta tönimisestä, ja mietin kotimatkalla, että olisinpa napannut kärryistä kiinni ja tuupannut takaisin. En tehnyt mitään koska hämmennyin niin kovasti tuosta tilanteesta. Minua on kyllä tökitty ostoskärryllä ennenkin, mutta kukaan ei ole ikinä seurannut kärryineen sitkeästi perässä ja työntänyt minua metrikaupalla eteenpäin. Minusta on kyllä niin itsestäänselvyys, että aikuiset ihmiset eivät töni jonossa, että tuntuisi typerältä sanoa asiasta. Jos ihminen on noin idiootti niin tuskin asiallinen sanominen sellaisen tyypin käytöstä muuttaa.
Jos olen pahalla tuulella ja joku tönäisee minua tahallaan kaupassa, pyytämättä anteeksi, menen ja tönäisen takaisin ja ovat siitä menneet ihan hämmennyksiin ja hyvä niin.
Ehkäpä miettivät ensi kerralla, ettei kannata ihan piruuttaan töniä vieraita ihmisiä, se voi nimittäin töniä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sun äidillä on tekoastma, jos käyttää itse voimakkaita hajuvesiä, mutta ei siedä tuulahdusta tupakanhajua. Huh huh enpä ole ennen moista kuullutkaan. Että ihan itse käyttää hajuvesiä? Minä en voi edes käyttää yleisiä busseja, kun jos joku on lätrännyt pullollisen hajusteita, niin se on sairaalareissu. Tämä piti kokea kahdesti ennen kuin uskoin todeksi.
Ei ole todellakaan tekoastma, on sydänastma saa tupakanhajusta aivan kauhean astmakohtauksen, ei tuoksuista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koska kääryleen imeminen vie kaiken veren aivoista, joten normaali ajattelu ei toimi.
Tutin imijät eivät ole äidistään vieroittuneet, tämähän on tutkittu juttu. Se antaa näille jotain "turvallisuuden tunnetta"
Vierailija kirjoitti:
Tupakansavu on kuin painettais likaista ovimattoa naamalle. Jotain ihan kauheeta. Tupakoitsijat ei ikinä näytä ymmärtävän tätä.
Hyvä ilmaistu, juuri tuolta se tuntuu, oikein oksettaa.
Kaikki on niin suhteellista... 70-luvulla jouduit altistumaan syöpäsavuille jopa bussissa, et vain pysäkillä ootellessa. Hengissä vielä, ihme kyllä ;)
Tupakoitsijat voisi kärrätä vaikka Ahvenanmaalle, tarpeeksi kauas!
Helsingissä kauppakeskus Kampin ovien edustalla on jatkuvasti kauhea basaari. Jatkuvaa mölinää ja huutoa, tupakansavua, ilmassa viuhtovia käsiä, ohikulkeville naisille huutelua jne.
Kysymys: jos juna-aseman ovessa on tupakoinninkieltokyltti, mutta n. 5 metrin päästä ovesta on tuhkis, nii saako siinä tupakoida?
Mua kävi joku vanhempi ukko tänään komentamaan että ei sais vaikka itse aina ajatellut että siellä missä on tuhkis, saa polttaa.
Et se kielto siinä ovessa omasta mielestä tarkoittaa aseman sisätiloja, eipä siellä olekaan tuhkiksia ja on kaikille selvää ettei siellä saa polttaa...
Yleensä tupakoitsijoilla on huono verenkierto ja palelevat herkemmin. Siksi haluavat oleskella lähellä sisäänkäyntiä?. Tämä ärsyttää minuakin mutta yleensä tupakoitsijat eivät ole niin tiukkapipoisia ja ovat paljon rennoimpia kuin esim. minä joka ei tupakoi.