Eksä ei huolinut 11v tyttöämme mukaan laskettelemaa, vei kuitenkin uuden puolisonsa pojat "Ei se ole tyttöjen juttu"
Tytär ei ole ennen lasketellut, mutta minä lupasin maksaa tytön reissun ja opettajan niin nämä kokeneemmat laskettelijat olisivat saaneet lasketella kaikessa rauhassa.
Mutta ei, kun ei se ole tyttöjen juttu. Siellä voi kaatua ja sitten pääsee itku ja sitten on reissu pilalla jne jne.
Itse en pääse töiltäni tyttöä viemään, mutta jotain piristystä täytyy nyt hänelle keksiä kun on ihan maassa.
Kommentit (277)
Uusi puoliso on näyttänyt kaapin paikan.
Että mua suututtaa tuollaiset 20-luvulle jämähtäneet jurakautiset mulkvistit. Vie tyttö lasketteluopetuksen yksityiskurssille. Kysy, haluaako lautailla vai laskea suksilla. Laskettelu on aivan sairaan hauskaa ja ihanaa!
terv. 3-vuotiaasta asti lajia harrastanut 16v laskettelijatyttö
Vierailija kirjoitti:
Hanki tytöllesi laskettelutaito, on varmasti se jälkeen tervetullut mukaan.
Jos enää haluaa lähteä kun on huomannut olevansa isälleen kakkosluokan lapsi...
Minkä ikäinen tyttö? Viitsisiköhän isä opettaa häntä laskettelemaan paremmalla ajalla?
Vierailija kirjoitti:
Että mua suututtaa tuollaiset 20-luvulle jämähtäneet jurakautiset mulkvistit. Vie tyttö lasketteluopetuksen yksityiskurssille. Kysy, haluaako lautailla vai laskea suksilla. Laskettelu on aivan sairaan hauskaa ja ihanaa!
terv. 3-vuotiaasta asti lajia harrastanut 16v laskettelijatyttö
Eiköhän toi sukupuoli ollut tässä tapauksessa pelkkä tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässynlässyn. Sitte ei auta kun olla menemättä.
Pian tyttö saa päättää tapaako toista vanhempaa lainkaan.
Kuinka pitkä reissu kyseessä? Päivä vai viikko? Minkä ikäisiä tyttö ja pojat?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikänen hän siis nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässynlässyn. Sitte ei auta kun olla menemättä.
Mäkin olen isäni hylkäämä mutten silti katkeroitunut. Harmi että sulle kävi toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jokainen laskettelua harrastanut tajuaa, ettei ensikertalainen voi lähteä kokeneiden laskettelureissulle, sillä ei ole mitään tekemistä arvojärjestyksen kanssa.
Isä oli fiksu ja ymmärsi, että tytön mukaan tulo ei olisi ollut kenenkään kannalta järkevää, siinä olisi kärsinyt sekä tyttö että muu seurue. Opettelureissut ovat erikseen.
Olemme tällä hetkellä Lapissa, uusperhekuvio. Molempien lapset ovat mukana. Lähdemme aamulla rinteessä klo 9 jälkeen, palaamme mökille klo 16-17. Jos mukana olisi aloittelija, olisi joku aina vastuussa hiihtokouluun viennistä jja hausta + sidottu olemaan loppuajan tämän aloittelijan kanssa, koska hiihtokoulu ei kestä noin kauan eikä aloittelija jakaa olla suksilla niin kauan.
Jos menevät miesten kesken niin sitten menevät. Mene sinä vaikka tytön ja uuden puolison kanssa shoppailemaan :)
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä yhen reissun takia kannattaa katkasta välit isäänsä! Ei väliä vaikka muuten olis ihan ok faija boikottiin vaan iäks!
Sinä olet eksä, joten voisitko pitää turpasi kiinni. Mene itse laskettelemaan tyttösi kanssa. Älä ota vieraita poikia mukaan.
Itse olen nainen ja lasketellut jo nuoresta.
Jos muut ovat koko päivän rinteessä ja tyttö aika nuori, hänen aika ei kulu siellä eikä jaksa lasketella koko päivää, eikä häntä voi jättää omin nokkineen pärjäämään hisseissä ja rinteissä. Hän olisi ehkä aloittelijoiden rinteessä ja muut haluaisivat mustiin rinteisiin. Olin itsekin joskus todella turhautunut lapin lomalla, kun itse olisin halunnut höylätä vaativia rinteitä koko päivän, ja mies ja lapsi olivat sinisissä rinteissä. Ja sitten piti kesken kaiken lähteä ruokaa laittamaan ja rinnelippua meni hukkaan.
Jos lasta kiinnostaa laskettelu, vie hänet nyt omalla ajalla säännöllisesti mäkeen joka viikonloppu, ja osta alkuun tunti, ja kun hän on pari talvea laskenut ahkerasti, voisi päästä kokeneempien mukaan. Ehkä. En tiedä kuinka nuorta ottausin silti vahdittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
No ymmärrän tuon exän toiminnan kyllä, jos muut reissuun lähtijät osaavat lasketella. Yksi kokematon pilaa hyvinkin helposti muiden reissun.
Rinteessä ollaan yleensä aamusta iltaan, joka päivä. Tuskin olisit opettajaa koko ajaksi maksanut?
Hanki tytöllesi laskettelutaito, on varmasti se jälkeen tervetullut mukaan.Kunnolliset laskettelureissut ovat sen verran luksusta, että niistä haluaa nauttia.
Itse laskettelin ekaa kertaa joskus seiskaluokalla, kun mentiin koulun kanssa. Ei mitään opetusta, monot ja sukset vaan jalkaan ja menoksi. Se meni ihan hyvin ja hauskaa oli, loppupäivästä aloin kokeilla jo jotain hyppyreitäkin. Ei siinä mitään kokeneempia laskijoita tarvinnut seuraksi tai opastamaan, joten en kyllä ymmärrä, miksei sitä 11-vuotiasta voisi ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jokainen laskettelua harrastanut tajuaa, ettei ensikertalainen voi lähteä kokeneiden laskettelureissulle, sillä ei ole mitään tekemistä arvojärjestyksen kanssa.
Isä oli fiksu ja ymmärsi, että tytön mukaan tulo ei olisi ollut kenenkään kannalta järkevää, siinä olisi kärsinyt sekä tyttö että muu seurue. Opettelureissut ovat erikseen.
Olemme tällä hetkellä Lapissa, uusperhekuvio. Molempien lapset ovat mukana. Lähdemme aamulla rinteessä klo 9 jälkeen, palaamme mökille klo 16-17. Jos mukana olisi aloittelija, olisi joku aina vastuussa hiihtokouluun viennistä jja hausta + sidottu olemaan loppuajan tämän aloittelijan kanssa, koska hiihtokoulu ei kestä noin kauan eikä aloittelija jakaa olla suksilla niin kauan.
Lisäksi se 11-vuotias ei pääse sinne mökille yksin, ja hänelle pitäisi olla ostamassa ja laittamassa ruuat. Ja mikä loma se hänelle on että on yksin mökissä 8h päivässä.
Ap ei varmaan ole itse ikinä ollut laskettelureissussa. Minä en kestänyt lähteä edes siskon kanssa, kun olisi aina halunnut olla osan lomaa jotain shoppailemassa ja kylpylässä. Minä halusin olla kaiken liikenevän ajan mäessä.
-se nuoresta lasketellut nainen
No ymmärrän tuon exän toiminnan kyllä, jos muut reissuun lähtijät osaavat lasketella. Yksi kokematon pilaa hyvinkin helposti muiden reissun.
Rinteessä ollaan yleensä aamusta iltaan, joka päivä. Tuskin olisit opettajaa koko ajaksi maksanut?
Kunnolliset laskettelureissut ovat sen verran luksusta, että niistä haluaa nauttia.