Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kaikki joiden työpaikoilla on paljon sairaan lapsen takia sairaslomalla olevia naisia!!!

Vierailija
21.02.2018 |

Muistuttakaa työnantajaa että heillä on oikeus vaatia selvitystä lapsen isän työvuoroista ja työssä olemisesta!
Saadaan naisten poissaolot vähenemään!

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttakaa työnantajaa että heillä on oikeus vaatia selvitystä lapsen isän työvuoroista ja työssä olemisesta!

Sulla ei taida olla lapsia?

On, mä oon vuorotöissä ja niin on mieskin, kumpikaan ei ole koskaan pois töistä.

Ollaan palkattu niinä päivinä kun lepoajat ei meinaa toteutua, kotiin hoitaja.

Myös etätöitä ollaan pyydetty. Ja jopa tehty lyhyempi vuoro jos meinaa mennä päällekkäin, menty kun ollaan keretty.

Jotkut ilmoittaa että oon nyt pois kun lapsi kipeänä, heti olen pyytänyt selvittämään missä lapsen isä menee. Usein saatu selvitettyä niin, ettei kenenkään tarvi olla pois töistä.

Niin, teillä onnistuu koska molemmilla vuorotyö. Aika moni perhe ei tee vuorotyötä.

Vierailija
82/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näin talvisin sekä miehet että naiset jonkin verran pois töistä lasten sairastelun takia, ja ymmärtääkseni aika tasaisesti kaikki hoitavat vuorotellen lapsia jos sairaus yllättää. Eli ei ole tarvetta kyttäämiselle onneksi. Ikävää, jos aina puolisoista toinen jää kotiin, kun lapsi sairastaa. Huono juttu kotiin jäävän kollegoille ja joissakin tapauksissa myös hänelle itselleen, jos työt sitten kasaantuu. 

Parasta tuollaisissa kasaantuvissa töissä on palkata se hoitaja kotiin tai järjestellä niin ettei kummankaan tarvitse olla poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, mä oon vuorotöissä ja niin on mieskin, kumpikaan ei ole koskaan pois töistä.

Myös etätöitä ollaan pyydetty. Ja jopa tehty lyhyempi vuoro jos meinaa mennä päällekkäin, menty kun ollaan keretty.

Jotkut ilmoittaa että oon nyt pois kun lapsi kipeänä, heti olen pyytänyt selvittämään missä lapsen isä menee. Usein saatu selvitettyä niin, ettei kenenkään tarvi olla pois töistä.

Niin, teillä onnistuu koska molemmilla vuorotyö. Aika moni perhe ei tee vuorotyötä.

Niin, sitten voi pyytää sitä etätyötä tai palkata sen hoitajan.

Vierailija
84/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jolla parempi palkka jää lapsen kanssa kotiin. Ei taida laskea kuluja vai mitä?

Vuoroja voi järjestää, etätöitä voi antaa.

Jopa mahdollista että kumpikin pääsee töihin, edes hetkeksi. Myös mahdollista palkata hoitaja kotiin.

Ei tarvi välttämättä kenenkään olla pois, ja sehän olisi parasta.

Ei voi vaihtaa, kun töitä tehdään yhdessä vuorossa.

Etätyö ei ole mahdollista.

Hoitajan palkkaaminen ei ole mikään vaihtoehto, ei kukaan halua jättää sairasta lasta ventovieraalle. Ja kustannus on niin suuri, ettei ole edes taloudellisesti mahdollista.

Uskoisit jo..

Jätäthän sä niitä vantovieraille tarhaankin.

Kunnalta saa koulutettuja hoitajia.

Ja molemmat voi tehdä vaikka neljän tunnin päivän.

Vierailija
85/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitten voi pyytää sitä etätyötä tai palkata sen hoitajan.

Miten kaupan kassa tekee etätöitä? Tai hitsari?

Noilla palkoilla ei myös palkata hoitajaa kotiin. Ja aika paska vanhempi olisi jos palkkaisi sairaalle lapselle ventovieraan hoitajan, pthyi!!

Vierailija
86/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on koko arkityöviikon kipeä (5pv), ja äiti voi olla vain kolme päivää palkalla pois niin jatkaako se isä sitten ne loput päivät? Lapsi tulossa ja mietin miten nää kaikki menee. Pitääkö se lapsi käyttää uudelleen esim lääkärillä jos vaikka on maanantaina on määrättu saikku? Siis sen isän pitääkö käyttää,vai käykö se sama lappu isän työnantajalle?

Vierailija
87/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko eräs tiimistämme on pois töistä. Ihan joka ikinen viikko. Todella outoa että tällainen on mahdollista ja sallittua!

Vierailija
88/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa palkattua hoitajan norovirusta paskovalle lapselle? Paljonko maksaa?

Vierailija
89/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jolla parempi palkka jää lapsen kanssa kotiin. Ei taida laskea kuluja vai mitä?

Jopa mahdollista että kumpikin pääsee töihin, edes hetkeksi. Myös mahdollista palkata hoitaja kotiin.

Hoitajan palkkaaminen ei ole mikään vaihtoehto, ei kukaan halua jättää sairasta lasta ventovieraalle. Ja kustannus on niin suuri, ettei ole edes taloudellisesti mahdollista.

Uskoisit jo..

Millaisia koulutettuja hoitajia ja mistä niitä voi kysellä kunnasta?

Vierailija
90/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisit jo..

Ne tarhantädit on kuule tuttuja ihmisiä lapsille. Eivätkä hekään ota sairasta lasta hoidettavaksi.

4h työpäivä on aivan älytön idea, ajanko rekan puoliväliin matkasta, jätän sinne ja tuun taksilla himaan? Mieti nyt vähän.

Vierailija
91/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen meidän työpaikalla ainoa nainen jolla on lapsia. viimeeksi kun lapsi oli kipeä, minä olin 1 päivän pois ja mies 2. Lisäksi tein etänä hommia koko päivän. Mutta kyllä, tiedostan ongelman enkä ymmärrä miksi juuri äiti on se joka jää töistä pois.... Meillä mennään 50-50, on aina menty ja tullaan menemään. Lisäksi en onneksi kuormita muita kun pystyn tekemään suurimman osan hommista kotoa käsin. 

Toivottavasti teilläkin on mietitty ratkaisua jossa molemmat pääsee töihin eikä kummankaan tarvitse olla koko päivää poissa töistä.

Täh?? miksi? Nyt en ymmärrä....  ei meillä valitettavasti ole sellaista ratkaisua. Toinen mummu asuu 200 km päässä ja toinen 300 km päässä. Naapurit yms. mahdolliset hoitajat hätätapauksessa ovat kaikki töissä. Miksi ei voisi olla koko päivää poissa jos seuraavana on paikalla ( ja tekee etänä 90% hommista pois eikä rasita kollegoja oikeastaan yhtään, vain jossain kiirehätäpaniikkiasiassa joka ei voi mahdollisesti odottaa seuraavaa päivää ) 

Vierailija
92/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisit jo..

Millaisia koulutettuja hoitajia ja mistä niitä voi kysellä kunnasta?

Ja kuinka monta tälläistä hoitajaa keskimäärin on kunnassa päivystämässä ja valmiina rientämään paikalle jos jonkun lapsi yhtäkkiä sairastuu?

Vierailija
93/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tuo käytössä nyt vuoden verran ja havainto on, että naisten tilapäiset perhevapaat on vähentyneet dramaattisesti. Lisäksi moni on poissa vain osan päivästä, koska yllättäen vuorotyötä tekevät miehet joutuvat nyt olemaan sairaan lapsen kanssa osan päivästä.

Toinen tärkeä juttu on sairauslomalapun vaatiminen lapsen sairastaessa. Jo sillä saatiin palkallisten vapaiden määrä vähenemään 30 %.

Eikö lapsen sairaudesta pidä aina olla lääkärintodistus?

Jotenkin olen luullut että omalla ilmoituksella voi olla pois vain jos itse on sairas.

No joo, huomaa etten ole ajatellut asiaa,kun ei itsellä ole lapsia.

Vierailija
94/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa työpaikassa se isän pomo kirjoittaa sellaisen todistuksen että isällä ei ole mahdollisuutta olla pois.

Miksi ottaisivat omille niskoille sairasajan palkan maksun.

Ei pelkkä todistus riitä esteellisyydestä, sillä äidin työnantajalla on oikeus olla hyväksymättä syytä ja lopulta asian ratkaisevat muut esim. työsuojelupiiri, työnantajaliitot jne.

Meillä ei riittänyt lapsen isän jo etukäteen sovitut asiakastapaamiset vieraalla paikkakunnalla, vaan katsottiin, että isä voi olla pois töistä ja perua tapaamiset.

No mun mielestä tää menee jo vähän sekopäiseksi, ellei ollut todella painavaa syytä sille, että juuri silloin oli juuri hänen oltava työpaikallaan. Kuulostaa jo ihan kiusanteolta ja uhkaa jo sen miehen työtä, jos ei sovittuja asiakastapaamisia pysty hoitamaan (=tappio miehen työnantajalle, seuraavissa YT-neuvotteluissa näkyy ja kuuluu - no, sit on sillä sairaalla lapsella hoitaja...)

Mikä tähän on ollut syy? Millä on perusteltu se, että näin pitää toimia?

Meillä pyrittiin aina jakamaan poissaolot, juuri sillä perusteella, että kummalla on asiakastapaamisia tai tärkeitä kokouksia/työmatkoja menee töihin ja toinen on pois. Mun mies oli yhdessä vaiheessa ihan älyttömän paljon työmatkoilla. Olisko miehen pitänyt ottaa lennot kotiin Kiinasta kun lapsi sai vatsataudin? 

Korostan että me jaettiin, mutta mun työnantaja tiesi tilanteen, eikä mitään valittamista ollut, edes silloin kun kaksi lasta sai peräkkäin vesirokon. ja mies oli 3 kk komennuksella USA:ssa. Tein myös kotona aina töitä, mutta kyllä ne oli mun asiakastapaamiset jotka oli pakko siirtää, koska järkevää vaihtoehtoa ei todellakaan ollut.

Onneksi lapset jo teinejä ja vuorostani pystyn paikkaamaan muiden duuneja. Meidän miesvaltaisessa työyhteisössä on muuten todella monta pienten lasten isää, he elävät nyt sitä systeemiä mitä minä kymmenen vuotta sitten. Ja ovat omalta osaltaan pois sairaiden lasten kanssa. Edelleenkään ei puolisoiden asiakastapaamisia ja töitä udella eikä lippulappuja tarvita.

Vierailija
95/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta saa tukea, kotihoidontukea, siihen että palkkaa sen hoitajan.

Huomatkaa kyseenalaistaa työpaikoilla tätä juttua hei, jos joku äiti on jatkuvasti pois.

Vierailija
96/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies. Kuukausipalkka noin 5000 euroa kuukaudessa bruttona. Hoidan useammin sairasta lasta kotona tilapäisenä hoitovapaana kuin vaimoni. Ja joo, lapsia on useampia eli vaikka kukaan ei kroonisesti sairastele niin pitkin vuotta näitä hoitopäiviä on lopulta aika monta.

Voisit olla mieheni, mutta meillä on vain kaksi lasta.

Meillä on kummallakin joustavat työajat ja etätyömahdollisuus, mutta miehen on helpompi säätää omia työjttujaan lyhyellä varoajalla.

Muutenkin mies on hyvin aktiivinen perheenisä eikä mikään äidin apulainen 😊

Vierailija
97/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa kyseenalaistaa työpaikoilla tätä juttua hei, jos joku äiti on jatkuvasti pois.

No eikä saa, höpsö.

Hyvä muuten huomioida, ettei ne miehen poissaolot tietenkään näy äidin työpaikalla. Et voi tietää vaikka isä ois ihan yhtä usein Poissa kuin äitikin, jos useampi lapsi ja paha sairastelukierre menossa.

Vierailija
98/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä saa, höpsö.

Hyvä muuten huomioida, ettei ne miehen poissaolot tietenkään näy äidin työpaikalla. Et voi tietää vaikka isä ois ihan yhtä usein Poissa kuin äitikin, jos useampi lapsi ja paha sairastelukierre menossa.

Kyllä saa.

Vierailija
99/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tuo käytössä nyt vuoden verran ja havainto on, että naisten tilapäiset perhevapaat on vähentyneet dramaattisesti. Lisäksi moni on poissa vain osan päivästä, koska yllättäen vuorotyötä tekevät miehet joutuvat nyt olemaan sairaan lapsen kanssa osan päivästä.

Toinen tärkeä juttu on sairauslomalapun vaatiminen lapsen sairastaessa. Jo sillä saatiin palkallisten vapaiden määrä vähenemään 30 %.

Eikö lapsen sairaudesta pidä aina olla lääkärintodistus?

Jotenkin olen luullut että omalla ilmoituksella voi olla pois vain jos itse on sairas.

No joo, huomaa etten ole ajatellut asiaa,kun ei itsellä ole lapsia.

Meillä riittää oma ilmoitus.

Palkallista hoitovapaata saa 4 arkipäivää.

Jos lasta on hoitanut kotona perjantain, saa häntä hoitaa vielä seuraavalla viikolla keskiviikkoon asti. Torstain jos vielä on pois niin se on palkatonta.

Meillä on muutenkin hyvät edut työpaikalla. Yksi etu on mahdollisuus käyttää yksityistä lääkäriasemaa myös päivystystapauksissa iltaisin ja viikonloppuisin. Ei tarvitse lähteä mihinkään yhteispäivystykseen jonottamaan.

Vierailija
100/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä saa, höpsö.

Kyllä saa.

Kela ei maksa etuuksia tilapäisen hoitovapaan aikana http://www.kela.fi/jos-lapsi-sairastuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan