Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kaikki joiden työpaikoilla on paljon sairaan lapsen takia sairaslomalla olevia naisia!!!

Vierailija
21.02.2018 |

Muistuttakaa työnantajaa että heillä on oikeus vaatia selvitystä lapsen isän työvuoroista ja työssä olemisesta!
Saadaan naisten poissaolot vähenemään!

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on joillekin niin vaikea myöntää, että naiset ovat useasti sairaan lapsen takia pois töistä? Paljon useammin kuin miehet, paljon useammin kuin joku nuori lapseton bilehirmu joka on maanantaina "kipeenä". Ei se tarkoita että te kaikki äidit olisitte aina innoissanne poissa kun lapsi vähän aivastaa, mutta melko yleistä tuo tuntuu olevan. En ymmärrä mikä pointti on alkaa jostain "no mutta kun kyllä lapsettomatkin sitä ja tätä.." jauhamaan? Ei liity nyt tähän mitenkään.

Kyllä senkin voi kyseenalaistaa miksi joku on maanantaisin krapulalomalla, mutta tässä oli nyt kyse siitä että isäkin on velvoitettu vaihtamaan vuoroa ja perhe on velvoitettu vekslaan vuoroja jotta parhaassa tapauksessa molemmat pääsevät töihin.

Ja varsinkin mieskin voi vaihtaa vaihtaa vuoroa ja olla poissa.

Vierailija
62/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa ollaan vihaisia, jos sinne vie nuhaisen (mutta kuumeettoman lapsen).

Työnantaja on vihainen, jos jää kotiin hoitamaan sitä nuhaista ja kuumeista lasta. 

Työkaverit on vihaisia, koska lapsi sairastaa usein, koska päiväkodissa on niin kipeitä lapsia usein, koska niiden vanhemmat taas ei uskalla olla töistä pois. 

Jos aikuinen on influenssassa, se on ok ja ymmärrettävää.

Jos lapsi on samassa taudissa, se on väärin.

Tästä listasta unohtui tämä:

Kotiäiti hoitaa kipeän lapsensa kotona itse, ja puoliso saa tehdä töitä rauhassa. "Kaikki" vihaavat kotiäitejä. 

No kotiäiti ei nyt kyllä vaikuta työnantajan tai työkavereiden puuron syöntiin..

Ootko sä ottanut jotain? :D

Se oli sellainen yleinen huomiolista kansakunnan tilasta. Juolahti vain mieleen vihattu kotiäiti, joka hoitaa lapsen ihan itse oli se kipeä tai ei. Se ei olekaan keltään pois. Se oli vain sellainen heitto keskelle keskustelua, johon sinä menit tarttumaan typerällä tavalla. 

Voi että! :D

Mä oon ihan jopa vaatinut miehen kotiin kun olin itse kovassa kuumeessa ja oksennustauti toinen.

Sai sairasloman sille päivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan työnantajan tehtävä olla selvillä oikeuksistaan. Ei tavallisen työntekijän tarvitse ruveta kyttäämään kenenkään poissaoloja ja muistuttaa työnantajaa sen oikeuksista ja velvollisuuksista.

Vierailija
64/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus.

Yhteiset lapset, joten pidän ikävänä tilannetta, jossa vain äiti leimataan.

Isä voi olla pois töistä siinä, missä äitikin.

Kyllä, näin juuri.

Ja kyllä pitäisi herkemmin isäkin vaihtaa sitä vuoroa jos siihen mahdollisuus, eikä vaan niin että toki äiti jää kotiin.

Vierailija
65/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään ihan oikein ole, että pitäisi tehdä etätöitä kun kotona on sairas lapsi. Usein lapsi kaipaa hoivaa, tosin voi tietysti nukkuakin paljon. Ei aina pysty mitään hommia tekemään ja niihin keskittymään eikä tarvitsekaan kun oikeus on olla tekemättä.

Meillä koulussa ainakin opettajista miehet ovat kyllä helpostikin hoitamassa lapsia kotona. Taitaa voittaa se pari sairasta lasta kotona sen parikymmenpäisen lauman.

Vierailija
66/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan työnantajan tehtävä olla selvillä oikeuksistaan. Ei tavallisen työntekijän tarvitse ruveta kyttäämään kenenkään poissaoloja ja muistuttaa työnantajaa sen oikeuksista ja velvollisuuksista.

Kyllä se on, jos se työpaikan äippä on aina pois ja mies hyvässä lykyssä kotona tai ei suostu vaihtamaan vuorojaan.

Kun se rupeaa vaikuttamaan muihin, on aihetta huomauttaa.

Toisekseen se on naisten asia.

Vierailija
67/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään ihan oikein ole, että pitäisi tehdä etätöitä kun kotona on sairas lapsi. Usein lapsi kaipaa hoivaa, tosin voi tietysti nukkuakin paljon. Ei aina pysty mitään hommia tekemään ja niihin keskittymään eikä tarvitsekaan kun oikeus on olla tekemättä.

Meillä koulussa ainakin opettajista miehet ovat kyllä helpostikin hoitamassa lapsia kotona. Taitaa voittaa se pari sairasta lasta kotona sen parikymmenpäisen lauman.

Niitä etätöitä voi tehdä koko päivän, myös sitten kun se puoliso tulee kotiin ja rupeaa hoitamaan sitä sairasta lasta.

Vierailija
68/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä puolustelu vaikuttaa siltä, että vaikka naiset kuinka valittaa kuinka heidän pitää olla kotona ja muut siitä miksi kaikki äidit on aina lapsi saikulla, niin silti ei halutakaan mitään muuta. Erikoista.

Vierailija
69/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten jatkuva ”Eemillä oli aamulla nuhaa, jään kotiin” on jo iso kansantaloudellinen ongelma, kuten kaikki työssäolevat lapsettomat tietävät.

Itse olen it-alalla töissä jossa työkavereista suurin osa on miehiä. Ihan samalla lailla nääkin jää kotiin töistä lapsen sairauden takia. Välillä on Ellillä nuha tai sitten Juhani oksentelee tarhassa. En sitten tiedä kuinka paljon lasten äidit joutuvat olemaan pois töistä, mutta välillä mietityttää kyllä että onko se kaikki lapsivastuu näillä isukeilla...

Vierailija
70/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla parempi palkka jää lapsen kanssa kotiin. Ei taida laskea kuluja vai mitä?

Vierailija
71/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten jatkuva ”Eemillä oli aamulla nuhaa, jään kotiin” on jo iso kansantaloudellinen ongelma, kuten kaikki työssäolevat lapsettomat tietävät.

Itse olen it-alalla töissä jossa työkavereista suurin osa on miehiä. Ihan samalla lailla nääkin jää kotiin töistä lapsen sairauden takia. Välillä on Ellillä nuha tai sitten Juhani oksentelee tarhassa. En sitten tiedä kuinka paljon lasten äidit joutuvat olemaan pois töistä, mutta välillä mietityttää kyllä että onko se kaikki lapsivastuu näillä isukeilla...

Ihan sama selvitys oikeus on toisinkin päin.

Päätös vaan auki työmaalla niin asiat selviää.

Sielläkin voi varmaan jakaa vastuun ja jopa järjestellä töitä ja vuoroja.

Huomauta asiasta!!

Vierailija
72/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin työnantaja kirjoittaa aina työssäolotodistuksen jossa olen samaan aikaan töissä kuin vaimoni, vaikka tosiasiassa harvemmin näin on. Tästä hyvästä olen luvannut vaimoni aina jäävän kotiin kun lapsi sairastuu. Kaikki ovat tyytyväisiä paitsi ehkä vaimoni työnantaja.

Vierailija
73/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v*tun vuoroja? Meillä on molemmilla päivätyö 8-16.

Vierailija
74/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26 jatkaa:

Tosin oma työni sellaista, ettei alle parin viikon poissaolo aiheuta kenellekään muille lisätöitä (kuin itselleni, kun töihin palaan) eikä sijaista oteta milloinkaan. Teen sitten kotona sairasta lasta hoitaessa kiireellisimmät ja liukumia kertyy monta päivää jälkikäteen.

Eikö sun lapsilla ole isää?

Niin, eikä se että on naiselle ex tee sitä että olisi isyydessä ex.

Valitettavan moni mies pääsee kuin koira veräjästä jos ei lapsi kiinnosta.

Tuliko taas liian vaikea kielikuva? Selitetäänkö sulle taas porukalla tuon koiran ja veräjän merkitys?

Ai kauhee, joku vetää hernemaissipaprikaa nokkaan, vaikka yhteisellä tasa-arvon asialla pitäisi olla.

Toivottavasti sunkin työnantaja rupeaa ottamaan lapsen isän työvuoroista selvää.

Mitä tasa-arvoa se on, että iso osa miehistä hylkää lapsensa eron jälkeen?

Mitä sää nyt sekoilet?

Työnantaja pystyy kyllä ottamaan selvää sen lapsen isän työvuoroista ja sanomaan että nyt kun se on vapaalla, voi hoitaa lasta eikä äidin tarvitse olla pois.

Mitä sä sekoilet? Nyt puhuttiin niistä isistä jotka nostaa kytkintä eron jälkeen. Niitten työvuoroilla ole mitään merkitystä kun ei ole lapsen huoltaja.

Joo, niitä on varmasti ihan pilvin pimein! :D

Muistuta työpaikalla että työnantajalla on oikeus vaatia miehen työvuorot ja selvitys siitä, voiko vuoroja vaihtaa tai tehdä vaikkapa etätöitä.

Eli sun mielestä totaaliyh on joku tilastoharvinaisuus?

Työnantaja voi vaatia selvityksen toki, mutta ei se mihinkään muutu että kaikilla etätyömahdollisuutta ei ole ja työtä ei tehdä vuoroissa.

Vierailija
75/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jolla parempi palkka jää lapsen kanssa kotiin. Ei taida laskea kuluja vai mitä?

Vuoroja voi järjestää, etätöitä voi antaa.

Jopa mahdollista että kumpikin pääsee töihin, edes hetkeksi. Myös mahdollista palkata hoitaja kotiin.

Ei tarvi välttämättä kenenkään olla pois, ja sehän olisi parasta.

Vierailija
76/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttakaa työnantajaa että heillä on oikeus vaatia selvitystä lapsen isän työvuoroista ja työssä olemisesta!

Sulla ei taida olla lapsia?

Vierailija
77/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näin talvisin sekä miehet että naiset jonkin verran pois töistä lasten sairastelun takia, ja ymmärtääkseni aika tasaisesti kaikki hoitavat vuorotellen lapsia jos sairaus yllättää. Eli ei ole tarvetta kyttäämiselle onneksi. Ikävää, jos aina puolisoista toinen jää kotiin, kun lapsi sairastaa. Huono juttu kotiin jäävän kollegoille ja joissakin tapauksissa myös hänelle itselleen, jos työt sitten kasaantuu. 

Vierailija
78/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin työnantaja kirjoittaa aina työssäolotodistuksen jossa olen samaan aikaan töissä kuin vaimoni, vaikka tosiasiassa harvemmin näin on. Tästä hyvästä olen luvannut vaimoni aina jäävän kotiin kun lapsi sairastuu. Kaikki ovat tyytyväisiä paitsi ehkä vaimoni työnantaja.

Toivottavasti vaimon työpaikalla joku kyseenalaistaa teidän tilanteen.

Vierailija
79/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla lapsia?

On, mä oon vuorotöissä ja niin on mieskin, kumpikaan ei ole koskaan pois töistä.

Ollaan palkattu niinä päivinä kun lepoajat ei meinaa toteutua, kotiin hoitaja.

Myös etätöitä ollaan pyydetty. Ja jopa tehty lyhyempi vuoro jos meinaa mennä päällekkäin, menty kun ollaan keretty.

Jotkut ilmoittaa että oon nyt pois kun lapsi kipeänä, heti olen pyytänyt selvittämään missä lapsen isä menee. Usein saatu selvitettyä niin, ettei kenenkään tarvi olla pois töistä.

Vierailija
80/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoroja voi järjestää, etätöitä voi antaa.

Jopa mahdollista että kumpikin pääsee töihin, edes hetkeksi. Myös mahdollista palkata hoitaja kotiin.

Ei tarvi välttämättä kenenkään olla pois, ja sehän olisi parasta.

Ei voi vaihtaa, kun töitä tehdään yhdessä vuorossa.

Etätyö ei ole mahdollista.

Hoitajan palkkaaminen ei ole mikään vaihtoehto, ei kukaan halua jättää sairasta lasta ventovieraalle. Ja kustannus on niin suuri, ettei ole edes taloudellisesti mahdollista.

Uskoisit jo..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi