Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaikki joiden työpaikoilla on paljon sairaan lapsen takia sairaslomalla olevia naisia!!!

Vierailija
21.02.2018 |

Muistuttakaa työnantajaa että heillä on oikeus vaatia selvitystä lapsen isän työvuoroista ja työssä olemisesta!
Saadaan naisten poissaolot vähenemään!

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkästään naisten etu että herätään kaikki tähän asiaan.

Ja ei kärsi aina ne naisten työkaverit!

Vierailija
2/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla perheelliset jakavat kyllä useimmiten sairaan lapsen hoitamisen vuorotellen, välillä hoitaa äiti ja välillä isä. Ne naiset jotka aina hoitavat sairaan lapsen itse, ovat yksinhuoltajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä ainakaan. Miehiä kylläkin.

Pitääpä muistuttaa.

Vierailija
4/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa työpaikassa se isän pomo kirjoittaa sellaisen todistuksen että isällä ei ole mahdollisuutta olla pois.

Miksi ottaisivat omille niskoille sairasajan palkan maksun.

Vierailija
5/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tuo käytössä nyt vuoden verran ja havainto on, että naisten tilapäiset perhevapaat on vähentyneet dramaattisesti. Lisäksi moni on poissa vain osan päivästä, koska yllättäen vuorotyötä tekevät miehet joutuvat nyt olemaan sairaan lapsen kanssa osan päivästä.

Toinen tärkeä juttu on sairauslomalapun vaatiminen lapsen sairastaessa. Jo sillä saatiin palkallisten vapaiden määrä vähenemään 30 %.

Vierailija
6/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa työpaikassa se isän pomo kirjoittaa sellaisen todistuksen että isällä ei ole mahdollisuutta olla pois.

Ja monessa paikassa todetaan, että isällä on liukuva työaika eli varsin hyvin voi olla lapsen kanssa esim. aamulla klo 10asti, jolloin äiti ehtii olemaan töissä 7-10

Vierailija
7/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies. Kuukausipalkka noin 5000 euroa kuukaudessa bruttona. Hoidan useammin sairasta lasta kotona tilapäisenä hoitovapaana kuin vaimoni. Ja joo, lapsia on useampia eli vaikka kukaan ei kroonisesti sairastele niin pitkin vuotta näitä hoitopäiviä on lopulta aika monta.

Vierailija
8/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä naisten jatkuva ”Eemillä oli aamulla nuhaa, jään kotiin” on jo iso kansantaloudellinen ongelma, kuten kaikki työssäolevat lapsettomat tietävät.

Vierailija
9/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monessa paikassa todetaan, että isällä on liukuva työaika eli varsin hyvin voi olla lapsen kanssa esim. aamulla klo 10asti, jolloin äiti ehtii olemaan töissä 7-10

Miksi sulle on tärkeämpää pirstaloida molempien työpäivät kuin että toinen olisi koko päivän pois? Ja missäänhän en nyt sano että kotiin jäävä olisi automaattisesti nainen.

Vierailija
10/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tuo käytössä nyt vuoden verran ja havainto on, että naisten tilapäiset perhevapaat on vähentyneet dramaattisesti. Lisäksi moni on poissa vain osan päivästä, koska yllättäen vuorotyötä tekevät miehet joutuvat nyt olemaan sairaan lapsen kanssa osan päivästä.

Toinen tärkeä juttu on sairauslomalapun vaatiminen lapsen sairastaessa. Jo sillä saatiin palkallisten vapaiden määrä vähenemään 30 %.

Todella hyvä muutos, varsinkin tk:n resursseja ajatellen.

Vierailija
11/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten jatkuva ”Eemillä oli aamulla nuhaa, jään kotiin” on jo iso kansantaloudellinen ongelma, kuten kaikki työssäolevat lapsettomat tietävät.

Suurempi ongelma taitaa olla lapsettomien "maanantaiflunssa".

Vierailija
12/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ”jään varmuuden vuoksi kotiin” nimenomaan! Ja usein se Kimiteemu siellä kotona on 13 v.

Vierailija
13/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nais- ja lapsivihaa tällä palstalla :D

Vierailija
14/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se auttaa? Mun mies on reissutyössä eli arkisin pois, joten itse olen sairaan lapsen hoitanut. Tilanne ei ole todistuksista huolimatta muuksi muuttunut.

Vierailija
15/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies. Kuukausipalkka noin 5000 euroa kuukaudessa bruttona. Hoidan useammin sairasta lasta kotona tilapäisenä hoitovapaana kuin vaimoni. Ja joo, lapsia on useampia eli vaikka kukaan ei kroonisesti sairastele niin pitkin vuotta näitä hoitopäiviä on lopulta aika monta.

Näin myös meillä. Vaimolla on pitkä työmatka, joten mun on helpompi jäädä kotiin. Liksa on hiukan yli 5k.

Vierailija
16/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pomot yleensä kirjoittaa sellaisia todistuksia mitä pyydetään.

Ex-mieheni halusi yleensä aina hoitaa lastamme kun hän sairastui.

Oikeasti olisin pystynyt siirtämään omat työni iltaan, jolloin kummankaan ei olisi tarvinnut olla töistä pois.

Pomoni kuitenkin kirjoitti exän pomolle todistuksen, jossa sanottiin että minun työaika klo 7-15 (sama kuin exällä)eikä siitä voi joustaa.

Vierailija
17/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla sairaan lapsen kanssa kotona omalla ilmoituksella neljä päivää. Miehellä työnantaja vaatii välillä selvitystä, miksi minä en voi olla juuri silloin lapsen kanssa kotona ja vaatii lapselle lääkärintodistuksen. Oma työnantaja ei ole kysellyt.

Miehen kanssa kuljemme töissä ristiin - minä virka-aikaa viikolla ja hän kolmivuoroilee. Nyt molemmilla lapsilla oli kuumetaudit (vissiin sitä influenssaa) ja peräjälkeen olivat molemmat melkein viikon sairaana vuorotellen.

Suuren osan ajasta mies on ollut se, jolla ollut helpompi olla töistä pois jollei ole ollut vapaalla jo muutenkin. Hänellä sattuu usein vapaapäivät viikolle.

Joulun jälkeen alkuvuonna olen ollut neljä päivää yhteensä itse sairaiden lasten kanssa kotona. Mies on ollut varmaan kymmenen päivää. Niistä pari ihan työpäivää.

Ilman muuta saa kuka tahansa tulla kyttäämään, tarkastamaan ja vaatimaan minulta selvitystä. Olen kuitenkin kiitollinen, että omalla ilmoituksella saa olla lasta hoitamassa. Etenkin oksennustaudin iskiessä (aina) yöllä on mahtavaa, kun ei tarvitse sairaan lapsen kanssa lähteä lääkärintodistusta hakemaan.

Sehän on selvää, että tällainen etu ei säily, jos sitä väärin käytetään - jota meidänkin työpaiakalla on valitettavasti tehty.

Vierailija
18/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tälläiset poissaolot voidaan jakaa. Sitä kannattaa käyttää.

Ja vaatikaa että isän työvuorot tarkistetaan ja vaihtakaa naisten vuorot toiseen.

Harvoin tarvii oikeasti olla pois.

Muistakaa ehdottaa ulkopuolista hoitajaa!

Hyvä naiset! Pois hellan ja nyrkinisku välistä!

Tasa-arvo rules!!!!

Vierailija
19/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä muistuttaa.

Työtön naisasianainen päivystää ja tarinoi. Suloista.

Vierailija
20/117 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä muistuttaa.

Työtön naisasianainen päivystää ja tarinoi. Suloista.

Miksi sinulle on noin vieras ajatus, että nykyisät hoitavat lapsiaan?