Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Minun naapurini vievät voiton. Yksikään naapuri ei ole koskaan raportoinut, kuinka paljon on hakenut ja saanut sosiaalitukia. Kaikkien muiden naapurit tuntuvat auliisti jakavan tällaisia tietoja saman talon väelle. Onko meillä jotenkin huono yhteishenki?
Naapurin perhe imuroi ja kiillottaa autonsa joka päivä. Koko perhe osallistuu touhuun, joko katsomalla vierestä, yksi pyyhkii rätillä ja yksi imuroi. Siis joka päivä. Wtf
Minun naapureillani on tosi outo naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)
Ihania. ♡
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurit on kivoja, mutta joskus ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Nelihenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta yhdeksän-kymmenen jälkeen illalla kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Kivoja ihmisiä ovat.
He elävätkin elämäänsä ja hakevat elämyksiä. Liian moni suomalainen (sinä mukaanlukien) vietät varmasti kaikki viikonloppusi kotona kykkien :) Kaikki arki-illat kans.
Naapurin naikkonen rymistelee joka ilta jotain keittiön laatikostojen kanssa. Siis usean tunnin putkeen, taukojen kera tosin saattaa vetää vaikka vetolaatikkoa auki ja samantien kiinni. Toistaa saman. Paiskoo keittiön kaappeja voimalla ja se pärinä kuuluu omaan kämppääni, vaikka olisi kuulokkeet korvissa. Ei voi käsittää :D äänieristys siis aika huono, ihan kuin viereisestä huoneesta kuuluisi. Joskus on klonksuttanut kotiinsa kolmen aikaan yöllä ja PAISKANNUT ovensa kiinni, vaikka hänen viereisessä kämpässä asuu lapsiperhe. Idiootti mikä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri käyttää ihan järkyttävän paljon vessapaperia (se paperitelineen kitinä kuuluu rakenteita pitkin :D )
Mulla on ainakin niin karvainen perse, että kun pyyhkäisee ensimmäisen kerran ja kaikki kakka ei ole tippunut, vaan on karvojen kätköissä kiinni, niin tuntuu että levitän vain kakkaa ympäri läpeä ja siitä se vasta pyyhkimisurakka alkaakin! Menee kymmeniä tuplapaloja ennenkuin alkaa näyttämään siltä ettei enää mitään tartu.
Käsisuihku vois auttaa?
Alakerrasta kuuluu aivan kuin tykinlaukauksia. PUM PU PU PUM PUM. On varmaan joku tietokonepeli ja ämyrit täysillä. Sitten myös huokaili ääni. Ihan kuin joku huokailisi sydämensä pohjasta. Ehkä sekin on jonkun pelin efekti. Vauvan itku kuulostaa ihanan normaalilta.
Sääliksi käy entisiä naapureita ajalta, jolloin omat lapset olivat pieniä. Huutoa, kiukkua, itkua, naurua, riehumista.... Mutta sellaista se on kerrostalossa.
Tupakan haju ja savu on ärsyttävimmät. Melusta voi keskustella, mutta koska tupakkaa ei ole kielletty taloyhtiössä, siitä ei voi valittaa.
En voi ilman nauramista = nauramatta :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..
Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.
Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.
No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".
Anteeksi, mutta tää sai nauramaan vedet silmissä. Vai että kissanpentu Paskaperse. :D
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä asuu vanhempi mies, joka käy monta kertaa päivässä tarkistamassa autonsa parkkipaikalla. Hetken kiertelee sitä, ehkä avaa oven ja puuhastelee jotain sisällä, mutta ei lähde mihinkään. Sitten menee takaisin sisälle. Tätä olen nähnyt hänen tekevän jatkuvasti useamman kerran päivässä (olen paljon pihalla lapsen ja koiran kanssa, joten tulee nähtyä häntä usein). Auto on ihan tavallinen, ei uusi eikä kalliskaan.
Joko näitä on useampi tai sitten asut samassa paikassa kun minä ennen :)
Naapurissa asuu vanha nainen ja hänen eläkkeellä oleva poika. Pihatyöt, lumen kolaus ja nurmikon leikkuu tapahtuu aina öisin. 8 vuoden aikana en ole vaihtanut sanaakaan kyseisten ihmisten kanssa. Nainen seisoo joskus ulkona kuistilla ja jos meiltä joku menee ulos pakenee nainen takaisin sisälle.
Nykysessä kodissa ei kuuluu naapurista mtn ääniä, mutta edellisessä asunnossa (kerrostalo) oli yläkerran naapurilla ilmeisesti jokin iltarutiini, josta en oikein ottanut selvää. Siellä asui siis pariskunta ja noin 2 vuotias lapsi ja joka ikinen ilta kuului sellaista teputusta, itse olen sen tulkinnut lapsen juoksuksi. Sitä vaan kesti joka ilta yhtäjaksosesti jostain puolesta tunnista tuntiin. Sen jälkeen taas alkoi hirveä lapsen itkuhuuto, joka kesti myös puolesta tunnista tuntiin. Ainoa selitys mitä keksin, on se että lapsi oli tosi huono nukahtamaan ja vanhemmat laittoi sen aina iltasin ennen nukkumaanmenoa juoksemaan ittensä väsyksiin. Vai mitä lie :D
Vierailija kirjoitti:
Nuorena sinkkuna asuin kerrostalossa. Aina sunnuntai-aamupäivisin naapurissa pompoteltiin koripalloa. Po-pom-po-pom-po-pom. Pompottelija oli sitkeä ja taitava, joskus pallo pysyi liikkeessä puolikin tuntia. Joskus pallo ilmeisesti karkasi, mutta pienen tauon jälkeen pompotus jatkui taas rytmikkäänä. Loppua kohti pompottelija yleensä nopeutti rytmiä, varmaan lisätäkseen vaikeuskerrointa.
Vuoden asumisen jälkeen tajusin että ei se mikään koripallon ystävä ole, sängyn pääty siellä hakkaa seinää vasten :-D
Mistä hoksasit että ääni lähteekin sängystä? Jäi vaivaamaan 🤔
Naapurin teini käy rivitalon päätyasuntoon kurkkimassa, päädyssä vessan ikkuna ja vieressä tikapuut katolle. Ihanaa varmaan nähdä meidän vessanpytty. Jäljet näkyvät lumessa, selväksi tulee kuka ja mistä on käyty kurkkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
Tässä tarinassa eräs toinen on se outo naapuri.
Nuo joidenkin mainitsemat vanhat miehet, jotka kuupailevat pihalla, tuskin tekevät sitä ilkeyttään tai kytätäkseen ketään. Luultavasti tekemistä ei elämässä paljoa ole, eikä aika tahdo kulua. Ne miehet on ehkä oppineet kotoaan tai omasta aiemmasta elämästään, että miesväki touhuaa päivän ulkohommissa. Muuta eivät sitten kerrostalossa keksi kuin auton puunaamisen. Ja voihan olla että välit puolisonkin kanssa käyvät hermoille, pakko välillä päästä pihalle. Omakotitalo sopisi tuollaisille hyvin asumismuodoksi.
Minusta ne on liikuttavia ja vähän riipaisevia, ei outoja tai epäilyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..
Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.
Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.
No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".Anteeksi, mutta tää sai nauramaan vedet silmissä. Vai että kissanpentu Paskaperse. :D
Nyt mä ymmärrän että on ihmisiä jotka pitävät Ellen Degeneresiä oikeasti hauskana jos toi saa jonkun nauramaan VEDET SILMISSÄ?! Mutta tietysti jokainen nauraa sille mikä naurattaa kunhan ihmettelen.
Naapurissa asuu eläkeikäinen pariskunta.
Heillä on uudehko auto, ei mikään kallis tai hienomerkkinen, ihan tavallinen pikkuauto. Ei koskaan likainen koska mies hinkaa sitä puhtaaksi joka käänteessä.
Kun lähtevät autolla liikenteeseen kaksin niin nainen ei saa hivuttautua autoon kun se on parkissa muiden autojen vieressä ettei hänen vaatteensa tai laukkunsa vahingoita auton maalipintaa vaan hänen tulee mennä seisomaan pihan keskelle, kauaksi autosta. Vaikkei meidän parkkiruuduissa ole ahdasta eikä nainen ole isokokoinen.
Mies kiertää ja tarkistaa auton 5-10 min ajan, harjaa sitä mahdollisesti lumesta eli 10-50 min lisää. Nainen ei saa koskea autoon lumiharjalla ettei se hajoa. Kun auto on harjauksen jälkeen tarkastettu joka puolelta eli taas se 5-10 min, niin mies peruuttaa auton keskelle pihaa ja nainen saa vihdoin nousta autoon :D
Kun palaavat niin nainen joutuu jäädä autosta pois keskellä pihaa, ja odotella siinä taas tumput suorina kun mies pysäköi ja kiertää ja tarkistaa auton. Tuossa kestää aina se 5-10 min.
Kaikki tämä vaiva jonkun 15 tonnin käyttötavaran eli auton takia :DD
Tarkoitat varmaan että sinua naurattaa, ilman nauramista tarkoittaa että olet totinen. Nauramatta on oikea muoto.