Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
No ainakin minä käyn tallilla hoitamassa hevostani. Jos niin kovasti naapurin menot kiinnostaa niin kysy äläkä ihmettele eiköhän sieltä jokin syy paljastu.
Entinen hienohelma-naapuri pisti aina täyden roskapussin asunnosta ulos oven viereen. Jos ei itse tykkää haistella täyttä roskista, en ymmärrä, miksi muiden pitäisi rappukäytävässä.
Nyt pari kerrosta alempana asuu möykkäävä perhe. Lapset huutaa, aikuiset huutaa, kaikki huutaa ja kivitalossa seinät raikaa. Välillä ottaa hermoille. Huuto on sellaista päätöntä möö-möö-hyyyy-ääääää.
Naapuri seuraa ilmeisesti jalkapalloa tai jotain muuta urheilua, jota kuitenkin tulee usein. Kiroilu, huuto, pelaajien neuvominen ja haukkuminen kuuluvat hyvin. Ensin luulin, että heillä on parisuhde huonossa kunnossa, ennenkuin oivalsin, että kyseessä lienee urheilun seuranta. Aluksi touhu kävi hermoille, mutta nyt vain naureskelen tuolle sekoilulle.
Vierailija kirjoitti:
Entinen hienohelma-naapuri pisti aina täyden roskapussin asunnosta ulos oven viereen. Jos ei itse tykkää haistella täyttä roskista, en ymmärrä, miksi muiden pitäisi rappukäytävässä..
En ole hienohelma mutta tein ennen noin. Syy: koira, joka tykkäsi tonkia roskapussia. Nyt kun koiraa ei enää ole, pussi odottaa sisäpuolella ulosvientiä.
Edellisen asuntoni naapurissa, vastapäisen kerrostalon minun ikkunasta suoraan vastapäisessä asunnossa oli valot yötä päivää auki kaikissa huoneissa, koko sen kaksi vuotta putkeen kun siellä asuin. Mutta omituisinta oli etten koskaan nähnyt asunnossa ihmisiä. Minun asunnosta oli täydellinen näkyvyys tämän asunnon melkein kaikkiin huoneisiin ja kissa siellä aina välillä käyskenteli mutta ei ihmisiä. Monta kertaa mietin, että entä jos siellä on joku yksinäinen vanhusraukka kuollut eikä ole ketään läheistä joka pistäisi katoamisen merkille, mutta kissaa selvästi joku ruokki kun se on siellä selvinnyt kaksi vuotta. Omituinen tapaus kyllä. Olin silloin sellainen kotihiiri kun ei ollut töitä tai opiskeluja ja harvoin poistuin kotoa, että olisin varmasti pistänyt merkille jos siellä yhtä-äkkiä olisikin joku liikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen hienohelma-naapuri pisti aina täyden roskapussin asunnosta ulos oven viereen. Jos ei itse tykkää haistella täyttä roskista, en ymmärrä, miksi muiden pitäisi rappukäytävässä..
En ole hienohelma mutta tein ennen noin. Syy: koira, joka tykkäsi tonkia roskapussia. Nyt kun koiraa ei enää ole, pussi odottaa sisäpuolella ulosvientiä.
Ei ole vaikka vessaa, mihin laittaa roskapussi siksi ajaksi?
Mulla kans kissa repii pussin auki, laitan vessaan odottamaan, kunnes vien roskat.
Vierailija kirjoitti:
Seksiaikataulu (tiedän koska muija huutaa kuin hyeena). Eilenkin ensimmäinen sessio oli klo 19 ja toinen keskiyöllä. Tämä sama jatkuu joka päivä. Heillä on myös lapsia. Lähinnä mietin että miten lapsille perustellaan kotona nuo huutoulinat.
Hyi helvetti!
Eikö ihmisillä oo mitään rajaa? Ei noi kuulu lasten korville, yäk.
-teininä äidin ulinasta traumatisoitunut
Naapurissani asuu aivastelija. Ei siinä mitään, kaikkiahan välillä aivastuttaa, mutta tällä aivastelijalla on erikoinen tapa kiljaista aina kolmannen aivastuksen jälkeen. Ei ikinä yhden tai kahden jälkeen, vaan sen kolmannen jälkeen, ja nykyään aina jännityksellä odotan kaksi aivastusta kuultuani millainen kiljahdus tällä kertaa kuuluu sen seuraavan jälkeen. AAATSHIH! AAAATSSHIHH!! AAAAAATSHHIIIUUUIIUUUIIIIIUUU!!! Parhaimmillaan saman päivän aikana on kuulunut kymmenittäin näitä aivastus-aivastus-aivastuskiljaisu -sarjoja. Olen päätellyt, että tämä aivastelija on varmaan talossamme asuvan Pesuaineperheen äiti. Kolmesti viikossa nimittäin koko talo löyhkää niin huumaavasti pesuaineelta tietyn perheen käytettyä pesutupaa, että aivastuttaisi minuakin jos niin suurella pesuainemäärällä pyykättyjä vaatteita käyttäisin :D
Naapurini laittaa volyymit kaakkoon yöllä kolmen, neljän maissa. Kuuntelee pianon pimputusta, klassista musiikkia tai katselee telkkaria.
Meidän talo on hyvin äänieristetty joten ei hirveesti uniani häiritse tuo musiikki. Ihmettelen vaan kun muuten on koko päivän hiljaista mutta sitten keskellä yötä naapuri intoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on ymmärrettävää omakotitalossa tai rivitalossa. Mutta jos kerrostalossa laittaa rappuun, en yhtään ymmärrä.
Kai sen voi laittaa johonki eteisen kaappiin odottamaan ulosmenoa?
-Yksi naapuri siivotessaan ottaa virtaa rappukäytävän pistokkeesta imuriin postiluukun kautta. Tuskin on sähkölasku maksamatta, ihan työssäkäyvä ihminen.
-Eräs entinen naapuri jätti vanhoja ruokia rappuun oven taakse meidän koiralle. Tavallaan ihan kiva, mutta alkuun oli vähän outoa jotain paistettua kananmunaa pussissa oven takana.
-Yksi nuorehko nainen liikkuu rapussa kauhealla jyminällä, tömistelee raput alas ja paiskaa ulko-oven niin kovaa auki että se osuu ulkoseinään. On myös tosi kovaääninen, sääliksi käy seinänaapureita.
-Tämä on paras: eräs naapuri sammutti pesutuvassa kuivurit edelliseltä vuorolaiselta kun hänen vuoronsa alkoi, koska silloin ei saanut muka kuivattaa. Pesutuvan ohjeissa kuitenkin oli että vielä puoli tuntia seuraavan vuoron alettua saa käyttää kuivuria eli sen aikaa kun seuraavan pesukone on päällä jolloin kuivureita ei vielä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Remontti kestänyt 11 vuotta.
Lopputulos lienee sitten sitäkin parempi.
Naaapurini kerrostalossa on vanha pariskunta, luultavasti yhdeksänkymppisiä. Rouvalla taitaa olla muistisairautta, kulkee usein rappukäytävässä pelkkä yöpaita päällä, käy usein noin myös pyykkituvassa. Mies käy välillä etsimässä vaimoaan ja vie takaisin kotiin. Lähikauppaan kävelevät aina käsi kädessä. Vähän huolestuttaa oikeastaan miten pärjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä asuu vanhempi mies, joka käy monta kertaa päivässä tarkistamassa autonsa parkkipaikalla. Hetken kiertelee sitä, ehkä avaa oven ja puuhastelee jotain sisällä, mutta ei lähde mihinkään. Sitten menee takaisin sisälle. Tätä olen nähnyt hänen tekevän jatkuvasti useamman kerran päivässä (olen paljon pihalla lapsen ja koiran kanssa, joten tulee nähtyä häntä usein). Auto on ihan tavallinen, ei uusi eikä kalliskaan.
Meidän naapurin vanhahko setä on ihan samanlainen. Varsinkin talvisin rapsuttelee joka päivä autoaan harjalla ainakin puolitoista tuntia, vaikka auto olisi ihan puhdas lumesta. Olen tulkinnut sen niin, että siinä on hyvä tekosyy ukkelin samalla kyttäillä pihalla kulkevia naapureita. :
Yksi koirahullu psykomamma taas käy toistuvasti valittamassa eräälle asukkaalle kun sen kissa "raivoaa ja on uhka" hänen koirilleen. Käyttää siis kolmea vasikan kokoista mörssäri-hurttaansa paskalla ihan tietoisesti sen kissanomistajan terassin liepeillä ja häkeltyy siitä kun kissa käy niille sitten sähisemään.
Yhden tädin yllätimme kerran kyttäämästä aitamme takana kun vietettiin iltaa terassilla. Pelästyi kun huomasimme hänet ja lähti äkkiä livohkaan. Yöllä 12 aikaan kun olimme jo vetäytyneet nukkumaan ovikello soi ja postiluukusta kolahti lappu: "Pihoilla kulkee jänis poikasineen. Älkää pitäkö eläimiänne vapaana. T: (Kyttääjätädin nimi).
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri käyttää ihan järkyttävän paljon vessapaperia (se paperitelineen kitinä kuuluu rakenteita pitkin :D )
Mulla on ainakin niin karvainen perse, että kun pyyhkäisee ensimmäisen kerran ja kaikki kakka ei ole tippunut, vaan on karvojen kätköissä kiinni, niin tuntuu että levitän vain kakkaa ympäri läpeä ja siitä se vasta pyyhkimisurakka alkaakin! Menee kymmeniä tuplapaloja ennenkuin alkaa näyttämään siltä ettei enää mitään tartu.
Lapsena meidän naapurissa asui mies joka aina perjantai ja lauantai iltaisin alkoi leikkaamaan nurmikkoa.. myös juhannuksena! Ruohonleikkuri oli myös todella kovaääninen! Silti herran röyhtäilyt kuuluivat meidän pihaan😁
Vierailija kirjoitti:
Naapurin parikymppinen mies paiskaa (????) jokaikinen kerta hanan kiinni. En ole eläessäni edes ajatellut, että hanan voisi PAISKATA kiinni. Tuosta lähtee todella ärsyttävä ja kova ääni asuntooni. Olen alkanut toimia samoin ja paiskaan nykyään aina hanan kiinni. Eipä tuo urpo ole mitään tajunnut, vaan sama jatkuu...
Astianpesukoneessa tai pesukoneessa on vesilinjaan lisätty varmuuden vuoksi takaiskuventtiili. Tuosta tulee kova pamaus, kun sulkeutuu. Saa ihan vedenottoletkun hakkaamaan tiskiallasta vasten. Meillä on tollainen, pahoittelut. Hieman sai vaimennettua käärimällä letkun kuplamuoviin, mutta kyllä se katkaisupamaus kulkeutuu putkissa. 😞 Yritän siksi käyttää pesukoneita vain päiväsaikaan.
Vastapäisen talon naapuri hakkaa lapiolla ulko-oven edustaa, ainakin kerran puolessa tunnissa. Iltaisin ei voi olla huomaamatta kun kuuluu sisälle asti.
Naapurissa alkaa klo 23 paikkeilla laulua muistuttava naisen ulina bongorumpujen tai vastaavien paukkeen säestämänä. Tätä jatkuu yleensä klo 2.00 asti ja toistuu noin neljänä päivänä viikossa. Päivisin bongot korvataan raivokkaalla kantapääkävelyllä. Terkut sinne yläkertaan.