Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
Minusta sinun tapasi kytätä naapureiden menemisiä monta kertaa päivässä vaikuttaa paljon omituisemmalta kuin näiden oleminen.
Yläkerran naapuri käyttää ihan järkyttävän paljon vessapaperia (se paperitelineen kitinä kuuluu rakenteita pitkin :D )
Yläkerran yh saa jonkin virkeyskohtauksen aina puolen yön jälkeen. Tällöin viedään roskat, ruvetaan siivoamaan kellaria (rapussa ravaaminen), kaappeja, ilmeisesti laittamaan ruokaa veden laskemisesta päätellen yms.
En ole valittanut ja ymmärrän, että näihin toimiin on rajatusti aikaa tuossa elämäntilanteessa.
Käy kyllä siis töissä, joten ihmettelen vähäisiä yöunia. Lähtee kuitenkin jo seitsemän jälkeen viemään lapsia hoitoon ja on heidän kanssaan illat varmaan nukkumatta, koska lapset ovat kummatkin alle kolmivuotiaita.
Mutta mitäpä se minulle kuuluu todellakaan. Itse en vain jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta kuuntelee aina aamuviideltä radiouutiset. Sen jälkeen ei kuulu mitään, esim. että laittaisivat kahvin tippumaan.
Eli jatkavat ilmeisesti unia tämän rituaalin jälkeen. Tätä ennen kuuluu herätyskello, joten varta vasten heräävät näihin uutisiin.
Ei häiritse mitenkään enkä edes herää, jos nukun. Kuitenkin, jos olen valveilla niin aina tämä.
Outo tapa?
Jotenkin hellyyttävää :)
Ovat ties vuosikymmeniä olleet naimisissa ja on muotoutunut tämä perinne. Voin kuvitella.
Jos kovinkin vanhoja ovat, niin on tärkeää juuri nämä aamun varhaisimmat uutiset. Eivät ehkä käytä nettiä ja aikataulut Ylen uutisten suhteen ovat merkittäviä.
Naapurissa asuu yksinäinen ja sosiaalisia tilanteita kammoava mies. Jos olen tulossa asunnosta ulos ja naapuri on rappukäytävässä, niin miehelle tulee kova kiire painua asuntoonsa ja oikein paukauttaa ovensa kiinni. Miehellä oli myös pitkään tapana pukea ja riisua kengät rappukäytävän puolella, tätä ei tee enää jostakin syystä. :D On kyllä mukavan hiljainen naapuri, mutta melko erikoinen tapaus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta kuuntelee aina aamuviideltä radiouutiset. Sen jälkeen ei kuulu mitään, esim. että laittaisivat kahvin tippumaan.
Eli jatkavat ilmeisesti unia tämän rituaalin jälkeen. Tätä ennen kuuluu herätyskello, joten varta vasten heräävät näihin uutisiin.
Ei häiritse mitenkään enkä edes herää, jos nukun. Kuitenkin, jos olen valveilla niin aina tämä.
Outo tapa?
Jotenkin hellyyttävää :)
Ovat ties vuosikymmeniä olleet naimisissa ja on muotoutunut tämä perinne. Voin kuvitella.
Jos kovinkin vanhoja ovat, niin on tärkeää juuri nämä aamun varhaisimmat uutiset. Eivät ehkä käytä nettiä ja aikataulut Ylen uutisten suhteen ovat merkittäviä.
Ovat aivan ihania yli 90-vuotiaita ja täysin ilman kotiapua edelleen. Käyvät kaupassa itse, mies rollaattorin varassa, rouvalla ei sitäkään. Ehkä käy siivooja tai ainakin satunnaisesti sellaisen olen ollut näkevinäni.
Elmänmyönteisiä ja fiksuja. Usein heitä katsellessani mietin, että jos vain tuossa iässä olisin samanlainen, niin erittäin hyvä.
Ehkä pitää ottaa tavaksi aamuviiden uutiset tämän tavoitteen toteutumiseksi :)
Meidän taloyhtiössä asuu vanhempi mies, joka käy monta kertaa päivässä tarkistamassa autonsa parkkipaikalla. Hetken kiertelee sitä, ehkä avaa oven ja puuhastelee jotain sisällä, mutta ei lähde mihinkään. Sitten menee takaisin sisälle. Tätä olen nähnyt hänen tekevän jatkuvasti useamman kerran päivässä (olen paljon pihalla lapsen ja koiran kanssa, joten tulee nähtyä häntä usein). Auto on ihan tavallinen, ei uusi eikä kalliskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
Minusta sinun tapasi kytätä naapureiden menemisiä monta kertaa päivässä vaikuttaa paljon omituisemmalta kuin näiden oleminen.
Asutaan rivitalossa ja meidän olohuoneen ikkunat on parkkipaikalle päin ja takapiha sattuu olemaan ihan parkkipaikan vieressä. Lähtivät aina pihastakin niin, että hiekka ja kivet vaan lenteli auton renkaiden alta. Ei voi aina olla kuulematta/näkemättä kun meiltä nyt vaan sattuu olemaan suora kuulo- ja näköyhteys tuonne parkkipaikalle.
Naapurit harrastivat seksiä aina Ravelin Boleron tahtiin. En voi nykyisin kuunnella kyseistä kappaletta ilman nauramista.
Ihan normaali kasvatustapa jos ei muuten totella ;)
Isä aikoinaan sanoi kyllä tuosta tyhjän perässä autoilusta kun itse ei oikein kummallisena tuolloin vielä pitänyt muiden silmissä.Taas kaveria kun rassaa nuo toiselle puolelle Suomea anoppilaan reissut kun sitten kodin työt taas yötä myöten viikolla tehtävä.
Naapurini olivat saaneet joululahjaksi kahvimyllyn. Tiedän sen koska heräsin aina annanaikaisesti myllyn surinaan. Nyt ilmeisesti pavut ovat loppuneet tai innostus myllyyn mennyt kun on ollut niin rauhallista... Voi se olla joku smoothie konekin...
Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..
Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.
Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.
No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".
Vierailija kirjoitti:
Naapurini olivat saaneet joululahjaksi kahvimyllyn. Tiedän sen koska heräsin aina annanaikaisesti myllyn surinaan. Nyt ilmeisesti pavut ovat loppuneet tai innostus myllyyn mennyt kun on ollut niin rauhallista... Voi se olla joku smoothie konekin...
Tästä tuli mieleen kun kaveripariskunta oli saanut lahjaksi jonkinlaisen jalkakylpylaitteen.
He sillä sitten kylvettivät jalkojaan ahkerasti. Joskus ovikello soi. Nämä ei mennyt avaamaan ja niinpä huoltomies tuli omilla avaimilla sisään.
Alakerran naapuri oli soitellut hätääntyneenä yläkerrasta kuuluvasta surinasta.
Kaverit oli ihan noloina istunut siellä jalat kylvyssä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..
Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.
Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.
No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".
Hyi, miten puhut kissallesi. Kannattaa antaa parempaan kotiin.
Nuorena sinkkuna asuin kerrostalossa. Aina sunnuntai-aamupäivisin naapurissa pompoteltiin koripalloa. Po-pom-po-pom-po-pom. Pompottelija oli sitkeä ja taitava, joskus pallo pysyi liikkeessä puolikin tuntia. Joskus pallo ilmeisesti karkasi, mutta pienen tauon jälkeen pompotus jatkui taas rytmikkäänä. Loppua kohti pompottelija yleensä nopeutti rytmiä, varmaan lisätäkseen vaikeuskerrointa.
Vuoden asumisen jälkeen tajusin että ei se mikään koripallon ystävä ole, sängyn pääty siellä hakkaa seinää vasten :-D
Naapurin parikymppinen mies paiskaa (????) jokaikinen kerta hanan kiinni. En ole eläessäni edes ajatellut, että hanan voisi PAISKATA kiinni. Tuosta lähtee todella ärsyttävä ja kova ääni asuntooni. Olen alkanut toimia samoin ja paiskaan nykyään aina hanan kiinni. Eipä tuo urpo ole mitään tajunnut, vaan sama jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)
Tämä johtunee siitä, että Venäjällä ei ole ainakaan aiemmin ollut taloyhtiöitä (sellaisia kuin Suomessa) eikä näin ollen palkattuja huoltomiehiäkään, jotka huolehtisivat yleisistä tiloista. Talojen ulkoinen remontointi oli kaupungin vastuulla, rahaa ei ollut --> mitään ei tehty.
Tämän vuoksi esim. kerrostalojen rappukäytävät olivat likaisia/rähjäisiä, hissit rikki jne., sillä jokainen huolehti vain omasta kämpästään. Ne, joilla kiinnostusta on ollut, ovat sitten puunanneet muidenkin puolesta.
Mutta nykyisin on ilmeisesti lainsäädäntöä muutettu niin, että asukkaat ovat velvollisia huolehtimaan myös ulkoisista tiloista.
Vierailija kirjoitti:
Kerrosta alempana toisinaan joku huutaa ja kiroilee lapsille "voi jumalauta!" jne. En tosin ole varma, onko kyseessä perheen äiti vai esim. perheen vanhin tytär, joka on jo teini. Jos on äiti kyseessä, kuulostaa varsin erikoiselta kasvatustavalta.
Ihanko kiroilee oikein, voi kamala sentään...
Opiskeluaikana asuttiin vuokralla omakotitalon yläkerrassa. Vuokranantajat olivat olevinaan parempaa väkeä, mies oli ilmaislehden päätoimittaja ja nainen kai kotirouva. He riitelivät hyvin usein, niin että sanat kuuluivat selvästi yläkertaan - ja aina täydellisellä kirjakielellä. Se oli aika kammottavaa.
Myöhemmin toisessa asunnossa seinänaapurina oli opiskelijapariskunta, jota aloimme kutsua Voiv*tuiksi, koska ainoa mitä naapurista kuului (kotibileiden lisäksi) oli miehen satunnainen äänekäs huuto "Voi v*ttu" tai "V*tun v*tun v*ttu". Joskus hän myös samalla heitti jotain seinään. Googlasin sen verran, että hän opiskeli peruskoulun luokanpettajaksi... :/