Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Asuimme aikaisemmin kerrostalossa. Yläkerran naapurin naikkoselle tupsahti aina tämän tuosta kylään moottoripyörällä matkassa ollut mies. Noh, sen jälkeen tiesi aina mitä tuleman pitää.
Hirvittävä sänkyhommista kuuluva mölinä kuului meidän asunnon puolelle monta kertaa vuorokauden aikana. Tämä moottoripyörämies äänteli sängyssä kaiken mölinän ja kolinan saattelemana ihan kuin jokin gorilla: "Ugh, ugh, ugh!" - Ja heti perään tämä naikkonen: "Aah, aah, aah!" Ja tätä junttia mölinää oli pakko kuunnella niin kauan kuin tämä moottoripyörämies oli maisemissa. Tätä äänisaastetta kuului ihan päiväaikaankin, myös silloin kun naikkosen poika (n. 7 v) oli paikalla. Erittäin outoa. Alkoholiongelmalla lienee osuutta asiaan.
Jatkoa vielä edelliseen gorillameininkiin.
Sit kun seuraavana päivänä menin parvekkeelle aurinkoa ottamaan (laitoin ensin huolella aurinkoöljyä). Niin tämä yläkerran naikkonen alkas vimmatusti siivota ja pudisteli kaikki sänkyvaatteensa ym. omalta parvekkeeltaan niin, että kaikki hilseet ja p#rsekarvat leijui meikäläisen päälle ja parvekkeelle. Onneks kerkesin nippa nappa alta pois. Tarttuu aika hyvin öljytylle iholle sellainen moska.
Meillä pestään vessanpyttyä puhki. Joka päivä lukuisia kertoja kaikkiin kellonaikoihin, myös puolen yön jälkeen, ja suorituksen jälkeen harjan vartta kopistetaan pöntön reunaan kuin viimeistä päivää. Siis jos jonkun suolisto nyt ihan oikeasti tuottaa niin syövyttävää tavaraa että pöntöstä sulaa lasite ellei sitä juuri silloin keskellä yötä harjaa, niin olisiko kuitenkin mahdollista kopistaa harjaa hillitysti pöntön sisälaitaan siitä harjaosasta? Olen päätynyt ajattelemaan, että tässä kenties halutaan saattaa naapureiden tietoisuuteen että ollaan aivan erityislaatuisen hienostuneita, kun näin hyvin hygieniasta huolehditaan että vessakin siivotaan tunnin välein spektaakkelimaisin elein. Sääliksi käy pönttöparkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt ole outoa, että naapuri laittaa rasvankäryistä ruokaa (tyyliin karrelle paistettu kananmuna ja sipuliperunat). Mutta miksei se käytä liesituuletinta, kun sellainen yksiössään tasan varmasti on?
Kiva, kun nuo katkut leijailevat sakeina kylppäriini tarttuen tunkkaisina meikäläisen vastapestyihin pyyhkeisiin ja varsinkin hiuksiin - se siitä suihkunraikkaasta olosta :(
Tästä kannattaa soittaa isännöitsijälle. Naapurisi kämpän liesituuletin voi olla kytketty laittomasti hormiin, tai ilmanvaihto on säädetty väärin. Molemmissa tapauksissa käryt tulevat asuntoosi.
Naapurin rouvalla on ilmeisesti kasvanut pölynimurin letku käteen kiinni.Aina imuroimassa, kun satun vilkaisemaan heille päin. Tai ei ihan. Joka lauantai klo 13 tapmataan matot ja klo 16 pestään kaikki ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pestään vessanpyttyä puhki. Joka päivä lukuisia kertoja kaikkiin kellonaikoihin, myös puolen yön jälkeen, ja suorituksen jälkeen harjan vartta kopistetaan pöntön reunaan kuin viimeistä päivää. Siis jos jonkun suolisto nyt ihan oikeasti tuottaa niin syövyttävää tavaraa että pöntöstä sulaa lasite ellei sitä juuri silloin keskellä yötä harjaa, niin olisiko kuitenkin mahdollista kopistaa harjaa hillitysti pöntön sisälaitaan siitä harjaosasta? Olen päätynyt ajattelemaan, että tässä kenties halutaan saattaa naapureiden tietoisuuteen että ollaan aivan erityislaatuisen hienostuneita, kun näin hyvin hygieniasta huolehditaan että vessakin siivotaan tunnin välein spektaakkelimaisin elein. Sääliksi käy pönttöparkaa.
Sorry, Minä varmaankin. :D
Eri koirarodut käyttäytyvät eri tavalla. Toiset herkempiä karkaamaankin kuin toiset. Ei koirankouluttaja ole `taikuri`, mutta jos on oikeasti koulutettu ammattilainen, osaa kyllä hyviä vinkkejä (siis paneutuu asiaan opitun mukaan, eikä rahasta netistä kopioiduilla teksteillä ja leiki olevansa kouluttaja). Koiran omistajat usein eivät malta toteuttaa saamiaan kunnon ohjeita. No kuinkas sitten voi opastaa? Turha narista, jos ei asiassa edistytä. Vähän sama kuin lasten kasvatus, parhaiten tietävät siinäkin kouluttamattomat, jotka leikkivät lastenhoitajia, vaikka eivät tiedä asioista samalla tavalla kuin koulutuksen saaneet! Usein jo perusasiat ovat joillakin eläintenomistajilla `hukassa`. Ei auta vaikka olisi tusina koiraa, jos ei tiedä niistä mitään!!!!!!! Koirat ovat erilaisia yksilöitä, ja erilaisuutta voi olla saman rodun edustajissakin. Tiesitkös muuten, että kaloissakin on sekä intro- että ekstrovertteja (kenties myös ambivertteja!)
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävän ja mun yläkerrassa asuu suunnilleen meidän ikäinen nuori mies, joka tekee kaiken mahdollisen maksimivolyymilla kävelystä ja puhelimeen puhumisesta WC-käynteihin. Joka ilta kuulostaa siltä kun hän repisi kämppäänsä kappaleiksi, ja tuo möly kestää iltakymmenestä pikkutunneille. Muina naapureinamme on lähinnä vanhuksia joilla on ilmeisesti huono kuulo, joten heitä tuo ei tunnu vaivaavan.
Olen laittanut tyypille pari ihan ystävällistä heippalappua, joissa mainitsin melskaamisen haittaavan yöuniamme. Ilmeisesti se ei kuitenkaan ole häntä liikuttanut - itse asiassa hän on aina pitänyt vielä tavallistakin pahempaa meteliä pari päivää noiden lappujen jälkeen.
Otan osaa, kuulostaa täysin mun yläkerran naapurilta. Kyseessä on vielä pieni yksiö enkä ymmärrä miten siellä edes mahtuu metelöimään niin paljon. Kerran laitoin lapun, mutta ei tullut muutosta. Voin myös valitettavasti hyvin kuvitella, että metelöisi vielä enemmän jos huomauttaisi... Öisin varsinkin raskasta koska meteli kuuluu korvatulppien läpikin.
Vastapäisessä talossa on nainen, joka tuulettaa kodin tekstiilejä koko ajan. Tein aiemmin säännöllistä työaikaa ja aina aamukahvia juodessani klo 8 tuo nainen ravisteli peittoja parvekkeella. Sen kummempia miettimättä ajattelin, että on hieman neuroottista tuulettaa peitto joka ikisen yön jälkeen.
Havahduin jokin aika sitten, että vaikka teen nykyään vuorotyötä, silti sama nainen on edelleen parvekkeella tuulettamassa vähintään jotain rättiä aina kun olen aamupalalla (klo 7-11). Siellä menee peitot, tyynyt, pyyhkeet, huovat ja kaikenlaiset rytkyt joka ikinen päivä. Enpä haluaisi asua siinä alapuolella.
Naapurissa asuu ok-talossa sellainen viisikymppinen pariskunta. Joulun alla laittoivat terassille pari pientä kuusta ja autokatokseen punaisella rusetilla koristellun havupallon. Ne ovat edelleen paikoillaan.
Aikoinaan opiskeluaikoina asuimme TOAS:n opiskelija-asunnossa, kerrostalossa. Meidän alakerrassa asui tuttu vastikään naimisiin mennyt pariskunta, molemmat lääkiksessä, aktiivisesti mukana kristillisessä opiskelijatoiminnoissa kuten mekin. Kerta toisensa jälkeen saimme todistaa miehen pahoinpitelevän vaimoaan: "Joni, älä lyö" yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurilla oli iltaisin tapana lonottaa vettä keittiön hanasta minuutteja kerrallaan useita kertoja illan aikana. Tiedä sitten mitä hän teki. Piti myös ihme mylvintää usein. Hän valitettavasti kuoli puolisen vuotta sitten ja asunto on edelleen tyhjillään. Oli oikein kohtelias vanha mies.
En taida olla tämä naapuri, koska olen yhä elossa, enkä ole tietääkseni koskaan ollut vanha mies (toivottavasti en myöskään mylvi!), mutta valutan talvisin joka ilta useamman kerran minuuttikaupalla vettä keittiössä. Yritän saada mahdollisimman kylmää kastellakseni rätin, jonka sitten kääräisen patterin termostaatin ympärille, ja tadaa! patteri luulee, että asunnossa on tosi kylmä ja lämmittää ihan hulluna. Pitää käyttää vippaskonsteja että tarkenee nukkua, kun taloyhtiöllä on hieman eri käsitys inhimillisestä lämpötilasta kuin minulla.
Mikset laita rättiä hetkeksi pakastelokeroon tai pakastimeen?
Koska pidän siellä ruokaa, en todellakaan laita sinne mitään likaisia rättejä.
Termostaatissa on säätö, mutta ei tuo rättimetodi vaikuta esisäätöön mitenkään :) Nukut placebo-vaikutuksen turvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä siivoan kissanvessaa niin, että kopistelen "vaipparoskista" johon paakut menevät ja lopuksi kopistelen lapiota. Joskus aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Olisikohan tästä kyse.
En jaksa etsiä viestiä nyt lainattavaksi, mutta ketjun alkupäässä joku ihmetteli naapurin oopperalauluhuutoja. Mulle tuli mieleen äänenavausharjotukset, jota itsekin teen ennen lauluharkkoja tai esiinymisiä tms. Sävelasteikkoa ylös ja alas jollain mi-mo-muulla tai la-la-laalla, ja siitä voi lähteä kovempikin ääni kuin itse laulaessa, kun voimistellaan ääniala ihan alhaalta korkeimpiin itsestä lähteviin nuotteihin saakka.
Seinän takana nuori nainen luukuttaa jotain teknopaskaa 24/7. "Musiikissa" ei ole mitään taukoja, jumputuksen rytmi vaan muuttuu välillä. Mistä tälläistä edes löytää? Voluumitaso vaihtelee minuutin viiva kymmenen minuutin välein. Milloin käyn hakkaamassa kaiuttimet paskaksi? Alkaa olla vkäyrä jo täysi.
Meillä oli rivitalossa naapuripariskunta, joka ajoi meidät hulluuden partaalle. Mies soitti haitaria lähes päivittäin, ja mikäs siinä, saahan sitä soittoharrastustaan ylläpitää. Mutta miehellä oli keikkatasoiset kaiuttimet, mistä tämä laittoi yleensä nauhoitetun bassokuvion soimaan sinne hanurinsoiton taustalle. Ja koska tämä toimitus oli jo aika kovaäänistä, miehellä oli päähän kiinnitettävä ns. poskimikki, johon sitten lauloi värisevällä äänellään soiton päälle tangoja ynnä muuta. Miehen bravuuri oli joskus kesäisin viedä soittokamat takapihan terassille ja musisoida näin keneltäkään kyselemättä siinä. Mielenkiintoista oli koittaa nukuttaa vauvaa päiväunille tuollaisen tahdissa. Ukko oli myös aggressiivinen, kun pari kertaa käytiin pyytämässä armoa. Teki muitakin ihan ikäviä juttuja, omavaltaisesti ravasi toisten takapihoilla jne. mutta se ei ehkä enää mene oudot tavat -kategoriaan... olen vieläkin, vuosien jälkeen, niiiin iloinen ettei tarvitse elää alati jännittäen, mitä naapurin ukko keksii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurilla oli iltaisin tapana lonottaa vettä keittiön hanasta minuutteja kerrallaan useita kertoja illan aikana. Tiedä sitten mitä hän teki. Piti myös ihme mylvintää usein. Hän valitettavasti kuoli puolisen vuotta sitten ja asunto on edelleen tyhjillään. Oli oikein kohtelias vanha mies.
En taida olla tämä naapuri, koska olen yhä elossa, enkä ole tietääkseni koskaan ollut vanha mies (toivottavasti en myöskään mylvi!), mutta valutan talvisin joka ilta useamman kerran minuuttikaupalla vettä keittiössä. Yritän saada mahdollisimman kylmää kastellakseni rätin, jonka sitten kääräisen patterin termostaatin ympärille, ja tadaa! patteri luulee, että asunnossa on tosi kylmä ja lämmittää ihan hulluna. Pitää käyttää vippaskonsteja että tarkenee nukkua, kun taloyhtiöllä on hieman eri käsitys inhimillisestä lämpötilasta kuin minulla.
Mikset laita rättiä hetkeksi pakastelokeroon tai pakastimeen?
Koska pidän siellä ruokaa, en todellakaan laita sinne mitään likaisia rättejä.
Miksi ihmeessä et sitten käytä puhdasta rättiä tuohon termostaatin säätämiseen, jonka voisi hyvillä mielin laittaa sinne pakastelokeroon? En tajua kyllä tuota vedenvalutus- enkä lämmönsäätölogiikkaasi muutenkaan...
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Naapurin vanha herttainen pappa menee pihalleen joka aamu klo 6.30 (tiedän tästä koska haen samaan aikaan laatikosta aamulehden) vislaa, ja paikalle lennähtää varis joka ottaa papan kädeltä ruokaa. Kerran ihmettelin ääneen että onpas kesy varis ja pappa sanoi, että hän on ystävä yli kymmenen vuoden takaa, löysi pesästä pudonneen loukkaantuneen poikasen ja piti siitä huolta kunnes se oli terve vapautettavaksi luontoon :,) Ja sen jälkeen se on käynyt päivittäin tervehtimässä.
Ihana!Tuollaisen naapurin haluan minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu ok-talossa sellainen viisikymppinen pariskunta. Joulun alla laittoivat terassille pari pientä kuusta ja autokatokseen punaisella rusetilla koristellun havupallon. Ne ovat edelleen paikoillaan.
No hei naapuri. Sori, mutta aion killuttaa havupalloani kevääseen asti. Sen tekemiseen meni 3h ja hermot muutamaan kertaan.
Haha: "On Iltav*tun aika!"