Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remontti kestänyt 11 vuotta.
Miten on mahdollista?
Ovat rivakampia remppaajia kuin minä. Tai sitten hyödyntäneet ammattilaista.
Outoa on kaiken roinan haaliminen ja varastoiminen takapihalle rivitalossa. Rikkinäisiä kukkaruukkuja, runkopatjoissa, katkenneita harjanvarsia, rikkinäisiä mattoja jne. Ei todellakaan komista toistenkaan pihoja törkynäkymät heidän pihastaan. Yleisen viihtyisyyden nimissä olisi hyvä ettei kenenkään takapiha näytä kaatopaikalta.
Milloin ne tajuaa ton ite? kirjoitti:
Outoa on kaiken roinan haaliminen ja varastoiminen takapihalle rivitalossa. Rikkinäisiä kukkaruukkuja, runkopatjoissa, katkenneita harjanvarsia, rikkinäisiä mattoja jne. Ei todellakaan komista toistenkaan pihoja törkynäkymät heidän pihastaan. Yleisen viihtyisyyden nimissä olisi hyvä ettei kenenkään takapiha näytä kaatopaikalta.
Miltähän heillä näyttää asunnon sisällä?! Jos piha-alueet on tuota tasoa...
Auton latauksessa puhutaan sellaisista tehoista, että se on ihan syystä kielletty ja siitä ei ole kahta sanaa, joten ilmoitus kiinteistölle ainakin.!
tammelan kunnan kerros talossa mennään kirveellä tapaamaan sammunutta ryyppy toveria tervehtimään tuokin ovi jo 3kk ehti olla edellisen ja sitä edellisenkin hajoittivat. 15 asunnon vuokraajaa on muuttamassa muualle koska kunta vaan hyssyttelee. ÄLÄ MUUTA TAMMELAAN.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkoile muuta kuin kaupassakäynnin ajan. Koulutettu ihminen.
Mistä tiedät ellet itse ole paikalla koko aikaa kyyläämässä?
Joka kevät joku pihafirma laittaa naapurin pihan fiiniksi. Terasseja ym. uusitaan säännöllisesti. Mutta koskaan, en kertakaan n. 10v aikana olet nähnyt naapureiden viettävän yhtään aikaa pihallaan tai terassillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.
Mistä sinä noin tarkkaan tiedät naapureiden ammatit? 😀Itse en edes tiedä kuka asuu viereisessä asunnossa, onko mies vai nainen ym.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikea vaihe elämässä? Mäkin olen koulutettu mutta todella masentunut.
Rivitalossa eläkeukko on rakastunut pihavaloihin. On itse asennellut terassipihalleen sähkövaloja. Aurinkokennovalojakin on, mutta sähköviritykset on itse asentanut. Viritykset näyttävät epämääräisiltä eikä niitä ole maadotettu. Ikävää käräyttää isännöitsijälle, mutta paitsi että viritykset ovat vaarallisia eläkepariskunnalle itselleen, ne voivat olla vakava tulipaloriski koko talolle. Ei tuollaisia saa itse asentaa.
Meidän talossa joku vetää 24/7 lukossa olevan alaoven aina levälleen. Aina kun lähtee kotoa ja kun tulee kotiin niin tuo ovi on laitettu säppiin, ja sitä ovea saa sulkea monta kertaa päivässä 😕 Seurauksena on ollut puiden lehtiä täynnä oleva pohjakerros ja välillä rapussa lentelee pikkulinnut. Isännöitsijää ei kiinnosta 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.
Mistä sinä noin tarkkaan tiedät naapureiden ammatit? 😀Itse en edes tiedä kuka asuu viereisessä asunnossa, onko mies vai nainen ym.
muakin ihmetyttää kun yks naapuri joka oli asunu vasta 2 vuotta kerrostalossa, tiesi yläkerran naapureidensa ammatit..
Naapurissa on nainen jolla on ihan hullu ja villi mies (ei vihainen kuitenkaan), ei ole saanut sitä koulutettua useamman vuoden aikana, ei tottele mitään. Sunnilleen kerran viikossa mies karkaa ja nainen juoksee sen perässä ympäri naapurien pihoja saamatta miestä kiinni, palaa sitten itse joskus kotiin kun sitä huvittaa. Kerran meidän ovelle eksyi joku miestenkouluttaja, oli tullut väärälle ovelle kun oli naapuriin menossa... mutta ei näytä että olisi kouluttajasta ollut mitään apua. Parin muun naapurin kanssa on tullut vähän hymähdeltyä kun nähdään että jaahas, taas hän tuolla miehensä perässä juoksee...
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu nyt vuosi paritalossa, ja täällä on ollut taivaallisen hiljaista aiempaan mölykämppäämme verrattuna. Ainoa ääni, mitä seinänaapurista kuuluu, on ilta- ja yöaikaan vesihanan käyttäminen. Tässä talossa on vanhat putket, joten hanan sulkemisesta kuuluu kova pamaus, vaikka sen laittaisi kiinni ihan hiljaa.
Eikä siinä muuten mitään, mutta naapuri rämplää hanan kanssa kerran illassa, aina noin 23 aikoihin. Siis avaa, valuttaa nopeasti ja sulkee hanan, niin että kuuluu hirveä PAM PAM PAM vähintään viisi kertaa. Olen miettinyt, onko hänellä joku OCD vai mistä voisi johtua.
Tuo pauke ei ole vain äänihaitta, vaan se myös rikkoo putkistoa (ns. vesivasara). Taloon kannattaisi asentaa vesivasaravaimentimet ("vesi-iskun vaimennin", noin 10cm mittainen pötkylä, joka asennetaan rinnan putkistoon, useimmiten pesukoneelle). Tämä absorboi vesivasaran (paineaallon, joka syntyy hanan tai venttiilin sulkemisesta), ja samalla hiljentää äänenkin. Yksi vaimennin per putkisto riittää, ja hinnankin pitäisi olla vain 50€-100€ luokkaa, vähän vaimentimesta riippuen. Kysy asiaa tutulta putkimieheltä, ja ehdota asiaa naapurille: on hyvinkin mahdollista, että hänkin kärsii samasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikea vaihe elämässä? Mäkin olen koulutettu mutta todella masentunut.
Voi olla vaikka selkä jumissa tai jalat kipeet.
Naapuri juoksee, hyppii ja nostaa/tiputtaa jotain raskasta usein päivittäin. Välillä myös kuuluu sekoittimen ääni. Enkä edes ole koko ajan kotona kuuntelemassa.
Loputon uteliaisuus ja halu saada tietää, mitä mikin asia maksaa.
Pihaamme tulee vaikka
-uusi grilli > naapuri naapuri tulee kuikuilemaan pensasaidan yli: ”mistä löysit, paljon maksoi.”
-Postiauto > naapuri tulee kurkkimaan pensasaidan yli: ”mitäs tilasit, paljon maksoi?”
-klapikuorma > naapuri tulee kyselemään pensasaidan yli: ”mistä tilasit, paljon maksoi?”
-uusi auto > naapuri tulee utelemaan: ”mistä ostit, paljon maksoi?”
Varmasti googlettaa kaiken ostamani ja tarkistaa hinnat, jos ja kun en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
Jospa syövät ulkona päivittäin
Meillä ei ole lapsia, mutta meillä on auto ja nuoruusvuosista lähtien olemme käyneet "ajelemassa". Siis just sillä tavalla kuin nuoriso lähtee ajamaan, ilman syytä, "kylille", katselemaan. Se on meidän harrastus ja ei, emme tunne siitä syyllisyyttä. Meillä ei ole mitään varsinaista tarvetta autolle, töihinkin menemme kävellen tai pyörällä.
Omituiset kolinat saattavat selittyä sillä, että koronan takia moni on hommannut kotiinsa kaikenlaisia kuntoiluvälineitä juoksumatoista lähtien.
Asunut taloyhtiössä vasta hetken. Viime viikonloppuna naapurin ukkelit ajelivat yhdessä nurmikkoa piha-alueelta. Yllätys oli aikamoinen kun yhtäkkiä huomasin heidän leikkaavan nurmikkoa meidän takapihallamme. Onko tämä ihan normaalia ja teidän mielestänne ok?