Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi, että terve suoliston bakteerikanta ei pieretä :)
Kyllä se ruisleipä pierettää, ja on terveellistä. Koita keksiä jotain muuta tekemistä työttömänä ollessasi, mene vaihteeksi vaikka töihin-:)
Suomessa tyypillinen varsin omituinen tapa kytätä mitä naapurit tekee.
Ei liene omaa elämää kun pitää kytätä naapureiden tekemisiä .
Varsin yksinkertaista touhua. Ei todella kiinnosta muiden puuhat
Sattuu itsellä olemaan oma elämä eikä kiinnosta sit vähääkään mitä joku muu tekee
eikä tuollainen kyttääminen ole mistään kotoisin
Yläkerran naapuri aloittaa aina suunnilleen samaan aikaan illasta kovan paukkeen ja kolauttelun. Tätä kestää noin puolesta tunnista tuntiin, ja homma alkaa todella syömään hermoja, sillä kyse ei ole mistään kevyestä tavaroiden tiputtelusta vaan jopa vastamelukuulokkeiden läpi selvästi kuuluvasta kolkkeesta. Liekö perustanut kuntosalin kotiinsa ja paukuttaa painoja laminaattiin, vai mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratalon jäteroska laatikolla käy viikoittain henkilö
Roskien kierrättämisestä agressiivisesti huolehtiminen ja saarnaaminen väärintekijöille on kylläkin asia, missä mielestäni milleniaalien ikäryhmä on johdossa. HE sanovat, valvovat ja marmattavat jos joku vahingossa laittaa purkan sekajätteeseen tai muuta vastaavaa. Kodin lisäksi he partioivat myös työpaikalla ja katsovat silmä kovana mihin kahvinpurut joutuvat ja käytätkö yhden paperin käsien kuivaamiseen vai jopa kaksi. He saavat raivohalvauksia väärin toimimesta, kutsuvat palavereita koolle, jupisevat selän takana pahaa silmää vilkuttaen. Syvästi huokaillen he liimaavat käskymuotoisia lippulappusia vessaan, käytäville ja kahvioon.
Pahimpia on nää, jotka heittelee roskat ihan mihin sattuu eikä aina osu edes isot esineet roskikseen vaan jää lattialle/maahan. Eli tällaiset kuin yo quotettava. Sattumalta ei samalle ihmiselle käy usein samalla tavalla vaan kyse on luetun ja yleensäkin asioiden ymmärtämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrassa asuu kolumbialainen mies, joka ilmeisesti soittaa kotimaahansa joka ikinen aamu klo. 7 ja puhuu varmaan 5-6 tuntia. Puhuu käytännössä huutamalla koko sen ajan ja käyttää omituisia äänenpainoja, mm. kiljahduksia. Kuulostaa huvittavalta, mutta näin parin vuoden jälkeen asia v***** suunnattomasti. Tämä kaveri ei vissiin ole missään töissäkään. Isännöitsijä ei halua puuttua asiaan koska ei tapahdu hiljaisuuden aikaan. Naapurit myöskään eivät uskalla valittaa leimaantumisen pelossa.
Suomenkieli on tyyliltään varsin monotonista muihin verrattuina, espanja ja portugali kuulostavat varsin "laulavilta" kun niihin vertaa. Puhumattakaan aasialaisten kielten sävyistä.
Veikkaisin, et mies ei "soita kotiin" vaan pelaa peliä yhdessä muiden kanssa. Se selittää kiljahtelutkin välillä. Ehkä hän striimaa siellä omaa peliään ja höpisee seuraajille.
Työpalaveriakin voisi ajatella, mutta siinä on yleensä taukoja.
Mulla on espanjankielinen ystävä ja hän ei voi ymmärtää tätä, miksi monet maannaiset ja -miehet puhuvat huutamalla. Arvostaa suomalaista, omaa ja myös toisten rauhaa kunnioittavaa kulttuuria.
Jokapäiväinen maaninen imurointi joka kestää yli tunnin (asunto on n. 30m2)
Tuosta lähtee sellainen todella kova, onton kuuloinen raapiva ääni mikä kuuluu jopa vastamelukuulokkeista läpi ja kissakin juoksee vessaan turvaan tuolta meteliltä 🤬
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri aloittaa aina suunnilleen samaan aikaan illasta kovan paukkeen ja kolauttelun. Tätä kestää noin puolesta tunnista tuntiin, ja homma alkaa todella syömään hermoja, sillä kyse ei ole mistään kevyestä tavaroiden tiputtelusta vaan jopa vastamelukuulokkeiden läpi selvästi kuuluvasta kolkkeesta. Liekö perustanut kuntosalin kotiinsa ja paukuttaa painoja laminaattiin, vai mistä on kyse.
Minun alakerran naapuri on valittanut minusta monta kertaa isännöitsijälle, että kolaan kotona. Joskus minulta tippuu Kaukosäädin käsistä tai puhelin, ei mitään painoja esim. Olen kyllä huomannut että minusta ylempi naapuri tiputtelee jotain raskaita esineitä lattialle, kuuluukohan se sinne ensimmäiseen kerrokseen asti?
No, erikoisin nyt tähän mennessä oli vanhassa asuinpaikassani.
Olin muuttanut vastikaan omilleni opiskelujen takia. Silloin olin asunut siinä kerrostalossa ehkä kuukauden tai kolme. Oli sateinen päivä. Olin tulossa koululta muistaakseni ja huomasin onkos tuo yksi naapurini kun olin joskus nähnyt hänet pihalla. Naapurilla oli kaksi isoa ostoskassia.
Naapuri läimi ovet nenäni edestä kiinni ja kirjaimellisesti oli kai JUOSSUT asuntoon ettei tarvitse nähdä minua tai olla edes samassa tilassa :D
Ei tämä olisi ollut niin ihmeellistä, ellei hän olisi jättänyt ostoskassejaan käytävälle. Kun siinä aloin avata oveani hän meinasi avata omansa mutta läimäytti sen taas äkkiä kiinni, kun tajusi että olen vielä ovellani.
Kun suljin oveni ja menin sisään asuntooni, kuulin kuinka hän avasi ovensa jälleen ja noukki ostoskassit käytävältä. Muistan hymähtäneeni epäuskoisena kun koko tilanne oli niin omituinen.
Oli siellä muutenkin aika erikoista porukkaa mutta tuolla oli varmaan joku ihmispelko yms en keksi oikein muuta selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrassa asuu kolumbialainen mies, joka ilmeisesti soittaa kotimaahansa joka ikinen aamu klo. 7 ja puhuu varmaan 5-6 tuntia. Puhuu käytännössä huutamalla koko sen ajan ja käyttää omituisia äänenpainoja, mm. kiljahduksia. Kuulostaa huvittavalta, mutta näin parin vuoden jälkeen asia v***** suunnattomasti. Tämä kaveri ei vissiin ole missään töissäkään. Isännöitsijä ei halua puuttua asiaan koska ei tapahdu hiljaisuuden aikaan. Naapurit myöskään eivät uskalla valittaa leimaantumisen pelossa.
Puhuu 5-6 tuntia, etpä sinäkään vaikuta työssäkäyvältä... Kehtaatkin valittaa pummi!
Huutamalla puhuminen
Kyseessä yksin asuva henkilö, joka huutaa puhelimessa n. 2h päivässä ja, jos sukulainen tulee käymään, niin huudetaan kävellään kantapäillä ympäri kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Olin muuttanut vastikaan omilleni opiskelujen takia. Silloin olin asunut siinä kerrostalossa ehkä kuukauden tai kolme. Oli sateinen päivä. Olin tulossa koululta muistaakseni ja huomasin onkos tuo yksi naapurini kun olin joskus nähnyt hänet pihalla. Naapurilla oli kaksi isoa ostoskassia.
Naapuri läimi ovet nenäni edestä kiinni ja kirjaimellisesti oli kai JUOSSUT asuntoon ettei tarvitse nähdä minua tai olla edes samassa tilassa :D
Ei tämä olisi ollut niin ihmeellistä, ellei hän olisi jättänyt ostoskassejaan käytävälle. Kun siinä aloin avata oveani hän meinasi avata omansa mutta läimäytti sen taas äkkiä kiinni, kun tajusi että olen vielä ovellani.
Kun suljin oveni ja menin sisään asuntooni, kuulin kuinka hän avasi ovensa jälleen ja noukki ostoskassit käytävältä. Muistan hymähtäneeni epäuskoisena kun koko tilanne oli niin omituinen.
Oli siellä muutenkin aika erikoista porukkaa mutta tuolla oli varmaan joku ihmispelko yms en keksi oikein muuta selitystä.
No erikoista kieltämättä joo. Mulle on tullut vaan sellainen rappunaapuri vastaan, joka pysähtyi portaiden taakse piiloon, etten saa katsekontaktia kun odotin hissiä. Hän siis tajusi, että odotin siinä kun meinasi tulla nurkan takaa mutta pysähtyikin siihen. Kun olin alhaalla, tilasi hissin itselleen.. noloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli siellä muutenkin aika erikoista porukkaa mutta tuolla oli varmaan joku ihmispelko yms en keksi oikein muuta selitystä.No erikoista kieltämättä joo. Mulle on tullut vaan sellainen rappunaapuri vastaan, joka pysähtyi portaiden taakse piiloon, etten saa katsekontaktia kun odotin hissiä. Hän siis tajusi, että odotin siinä kun meinasi tulla nurkan takaa mutta pysähtyikin siihen. Kun olin alhaalla, tilasi hissin itselleen.. noloa
Jos hän ei vaan halua tutustua naapureihinsa, suotakoon se hänelle. Ei minusta tuossa ole mitään ihmeellistä, jos ei halua samaan hissiin toisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on varmaan ollut joku muu ihan suhun liittymätön akuutti tilanne päällä, kun ne ostoskassitkin oli hylätty hetkeksi.
Olen varmaan se outo naapuri kun kyylään jatkuvasti parvekkeellani. Todellisuudessa siis rentoudun siellä (täältä kirjoitan nytkin) samalla kun kissani hengailee lasitetulla parvekkeella. Onneksi ei haittaa saada mainetta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli siellä muutenkin aika erikoista porukkaa mutta tuolla oli varmaan joku ihmispelko yms en keksi oikein muuta selitystä.No erikoista kieltämättä joo. Mulle on tullut vaan sellainen rappunaapuri vastaan, joka pysähtyi portaiden taakse piiloon, etten saa katsekontaktia kun odotin hissiä. Hän siis tajusi, että odotin siinä kun meinasi tulla nurkan takaa mutta pysähtyikin siihen. Kun olin alhaalla, tilasi hissin itselleen.. noloa
Jos hän ei vaan halua tutustua naapureihinsa, suotakoon se hänelle. Ei minusta tuossa ole mitään ihmeellistä, jos ei halua samaan hissiin toisten kanssa.
Monet taitaa kuvitella olevansa maailman napa. Kyllä peruuttaisin nurkan taakse jos olisi vaikka pieru just tulossa enkä haluais vahingossa päästää sitä naapurin naamaan hississä. Muutenkin juoksentelen kiireessä edestakaisin ovellani, kun jotain unohtuu. Naapurit tän ketjun mukaan luulee, että pakenen heitä kauhuissani...
Ai niin ja sit yks hyvä syy naapurin välttelyyn on kyl se, että naapuri ite haisee pahalle eikä sen kans voi mennä hissiin yrjöömättä.
Naapurin teinillä on tapana polkea lattiaa jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuu 5-6 tuntia, etpä sinäkään vaikuta työssäkäyvältä... Kehtaatkin valittaa pummi!
Nyt on semmonen jutska kuin korona, ja aika monet on kotona päivät pitkät, mutta etätyötä tulee silti tehtyä. News flash.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on semmonen jutska kuin korona, ja aika monet on kotona päivät pitkät, mutta etätyötä tulee silti tehtyä. News flash.
Naarurisiko ei voisi tehdä puhelimessa etätöitä? Itse teen Italiasta käsin Suomeen puhelimessa töitä ja puhun Suomea.
Roskien kierrättämisestä agressiivisesti huolehtiminen ja saarnaaminen väärintekijöille on kylläkin asia, missä mielestäni milleniaalien ikäryhmä on johdossa. HE sanovat, valvovat ja marmattavat jos joku vahingossa laittaa purkan sekajätteeseen tai muuta vastaavaa. Kodin lisäksi he partioivat myös työpaikalla ja katsovat silmä kovana mihin kahvinpurut joutuvat ja käytätkö yhden paperin käsien kuivaamiseen vai jopa kaksi. He saavat raivohalvauksia väärin toimimesta, kutsuvat palavereita koolle, jupisevat selän takana pahaa silmää vilkuttaen. Syvästi huokaillen he liimaavat käskymuotoisia lippulappusia vessaan, käytäville ja kahvioon.