Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
mulla naapurin tyttö lähti kesällä juoksemaan hirveetä vauhtia karkuuun taloaan kohti ja sulki oven kun tulin puskasta kuselta ja housut oli jalassa silti
Meillä oli kivat naapurit ennen yhtä lukuunottamatta.Sitten tuli uusi naapuri.Meluaa millin minkäkin kanssa, joulu tai juhannus.No miksei sahaa puita tee halot pinoon.Nyt autotalli disco basso jympytti puoli2yökkäkin.Taajama.Meluhaitta ikävä,pihalla et voi olla.No me ei olla tehdään mitä pitää päivisin.Kuuluu meteli sisällekkin.Sunnuntainakin tunteja,ei siinnä järjestyssäännöt paljon paina.Vihreitä,autoja ees taa ajavat,aamun tyhjäkäynti pitkä.Kaikki kesken rakennukset ..olisko adhd .jos muuta meluu keksinyt veti rautalapioo asfaltilla.Niin ennen toi työnantajan koneet,jyrän,kuormaautot täristää..säilytykseen tontille koneita.No on hällä pikkutraktori ns. ,inhottava puputus.Kyllä hermo lepää kun ollaan pois..Naapuri rukka vieraita kesällä,eikun sahataan ,pidä siin pihajuhlia...istu kuule linnunlaulua,ei mitään järkee.Hekin matkustaa ulkomaille usein.Viihtyvyys nolla alueella.
Kerrostalossa asuessa neljän vuoden aikana autopaikkanaapuri ei voinut koskaan nousta autosta samaan aikaan itseni kanssa vaikka oltaisiin ajettu parkkiin samalla hetkellä. Muutamasti testasin tarkoituksella, että odotan ajan x omassa autossa, mutta aina se sitkeästi odotti, että olin poistunut parkkipaikalta ennen kuin tuli omasta autosta ulos.
Omakotitalossa naapuri pesee autoa 3-5 kertaa viikossa kesät talvet. Talojen välissä menevä katu on kuin luistinrata koko sen ajan, kun ulkona on pakkasta, koska naapurin tontti on tietä korkeammalla ja sinne valuu vesi.
Kuukkelukooo kirjoitti:
Meillä oli kivat naapurit ennen yhtä lukuunottamatta.Sitten tuli uusi naapuri.Meluaa millin minkäkin kanssa, joulu tai juhannus.No miksei sahaa puita tee halot pinoon.Nyt autotalli disco basso jympytti puoli2yökkäkin.Taajama.Meluhaitta ikävä,pihalla et voi olla.No me ei olla tehdään mitä pitää päivisin.Kuuluu meteli sisällekkin.Sunnuntainakin tunteja,ei siinnä järjestyssäännöt paljon paina.Vihreitä,autoja ees taa ajavat,aamun tyhjäkäynti pitkä.Kaikki kesken rakennukset ..olisko adhd .jos muuta meluu keksinyt veti rautalapioo asfaltilla.Niin ennen toi työnantajan koneet,jyrän,kuormaautot täristää..säilytykseen tontille koneita.No on hällä pikkutraktori ns. ,inhottava puputus.Kyllä hermo lepää kun ollaan pois..Naapuri rukka vieraita kesällä,eikun sahataan ,pidä siin pihajuhlia...istu kuule linnunlaulua,ei mitään järkee.Hekin matkustaa ulkomaille usein.Viihtyvyys nolla alueella.
Kirjoituksesi ja ulosantisi näyttää hienolta! Mitä lääkkeitä vedät? Ottaisin samoja sadalla eurolla. On niin sekavaa ja lukukelvotonta tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Rapussani asuu vähän alta kolmekymppinen nainen, joka ei käy juuri koskaan missään ja jolla ei ole käynyt vieraita *kertaakaan* koko täällä asumisensa aikana. Ei ilmeisesti ole töissäkään, sillä ei ole ainakaan kolmeen vuoteen omannut minkäänlaista rutiinia. (Paitsi n. klo 21:45 lähikaupassa käymisen.)
Asunnostaan poistuessaan ja sinne palatessaan livahtaa "ovenraosta" niinkin sukkelasti ja ahtaasti, että pistää ihmettelemään miten ei ole vielä nahat jääneet ovenpieleen. Joskus meinaa kyllä jäädä kauppakassi oven väliin siinä touhussa.
Syyksi olen arvellut eteisen matolle kasaantuneet jopa viikkojenkin postit. Ei myöskään koskaan jätä asuntoon valon valoa päälle lähtiessään, ei varmaan halua naapureiden näkevän sinne muutenkaan.Käy tosiaan lähikaupassa aina vähän ennen sulkemisaikaa ja vaikuttaa elävän muutenkin pääasiassa yöaikaan, mutta joskus taas kolistelee Prismasta kotiin klo 6-8 maissa lauantaiaamuna, että mene ja tiedä. On kyllä pääosin hiljainen naapuri, ei asunnossaan liioin puhele tai taida edes TV:tä katsoa, mutta seinät ovat paperia joten vuorokausirytmin pystyy päättelemään ihan "elämisen äänistä"; vessanvedosta, ruoanlaitosta, ym. Ja tölkit asunnossa kolisee harva se päivä.
Käytävällä ja samaan aikaan hissiin osuessa tervehtii kyllä ihan normaalisti ja on ns. "normaalin" näköinen (mitä nyt vähän homssuinen/huolittelematon), mutta parikin metriä ulkona rapusta lopettaa tervehtimisen kuin seinään. Ei välttämättä jää edes pitämään ovea. Vähän vaikuttaa epäsosiaaliselta tai muuten vain ajattelemattomalta.
Vaikka istua kököttääkin neljän seinän sisällä lähes 24/7/365, saattaa joskus yllättää ja olla poissa kotoa viikonlopun, tai jopa kokonaisen viikon. Nuo "poissaolot" harvoin kuitenkaan osuvat yksiin minkään juhlapyhien kanssa, että vaikka jumalattomien kantamusten kanssa lähteekin, niin kukapa tietää missä käy... Tai no, tiedänhän minä, sillä kyseinen "naapuri" olen minä itse. :D
Varmaan jäi jotain outouksia pois, mutta eihän niitä voi kaikkia muistaa.
Etkö ymmärrä, hän onkin rutinoitunut noin. Pitkään työttömänä olleena, kävin kirjastossa lukemassa lehdet & etc. Siinä oli minun rutiinit päivälle. Kirjasto oli viiden kilometrin päässä ja kävellen tein matkan. Kävelyyni käytin kaksi tuntia päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Rapussani asuu vähän alta kolmekymppinen nainen, joka ei käy juuri koskaan missään ja jolla ei ole käynyt vieraita *kertaakaan* koko täällä asumisensa aikana. Ei ilmeisesti ole töissäkään, sillä ei ole ainakaan kolmeen vuoteen omannut minkäänlaista rutiinia. (Paitsi n. klo 21:45 lähikaupassa käymisen.)
Asunnostaan poistuessaan ja sinne palatessaan livahtaa "ovenraosta" niinkin sukkelasti ja ahtaasti, että pistää ihmettelemään miten ei ole vielä nahat jääneet ovenpieleen. Joskus meinaa kyllä jäädä kauppakassi oven väliin siinä touhussa.
Syyksi olen arvellut eteisen matolle kasaantuneet jopa viikkojenkin postit. Ei myöskään koskaan jätä asuntoon valon valoa päälle lähtiessään, ei varmaan halua naapureiden näkevän sinne muutenkaan.Käy tosiaan lähikaupassa aina vähän ennen sulkemisaikaa ja vaikuttaa elävän muutenkin pääasiassa yöaikaan, mutta joskus taas kolistelee Prismasta kotiin klo 6-8 maissa lauantaiaamuna, että mene ja tiedä. On kyllä pääosin hiljainen naapuri, ei asunnossaan liioin puhele tai taida edes TV:tä katsoa, mutta seinät ovat paperia joten vuorokausirytmin pystyy päättelemään ihan "elämisen äänistä"; vessanvedosta, ruoanlaitosta, ym. Ja tölkit asunnossa kolisee harva se päivä.
Käytävällä ja samaan aikaan hissiin osuessa tervehtii kyllä ihan normaalisti ja on ns. "normaalin" näköinen (mitä nyt vähän homssuinen/huolittelematon), mutta parikin metriä ulkona rapusta lopettaa tervehtimisen kuin seinään. Ei välttämättä jää edes pitämään ovea. Vähän vaikuttaa epäsosiaaliselta tai muuten vain ajattelemattomalta.
Vaikka istua kököttääkin neljän seinän sisällä lähes 24/7/365, saattaa joskus yllättää ja olla poissa kotoa viikonlopun, tai jopa kokonaisen viikon. Nuo "poissaolot" harvoin kuitenkaan osuvat yksiin minkään juhlapyhien kanssa, että vaikka jumalattomien kantamusten kanssa lähteekin, niin kukapa tietää missä käy... Tai no, tiedänhän minä, sillä kyseinen "naapuri" olen minä itse. :D
No terve kohtalotoveri! Olen samanlainen, mutta perheellinen. Haluan pitää naapurini mielellään kahden käsivarren mitan päässä, joten tervehdin rapussa, jossa vahingossa törmätään (välttelen törmäämistä) mutta rapun ulkopuolella naapurit ovat minulle ilmaa. Täällä asuu ihan mukavia tyyppejä, mutta armottomia juoruajia ja paskanpuhujia.
Kesäskootteristi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta kuuntelee aina aamuviideltä radiouutiset. Sen jälkeen ei kuulu mitään, esim. että laittaisivat kahvin tippumaan.
Eli jatkavat ilmeisesti unia tämän rituaalin jälkeen. Tätä ennen kuuluu herätyskello, joten varta vasten heräävät näihin uutisiin.
Ei häiritse mitenkään enkä edes herää, jos nukun. Kuitenkin, jos olen valveilla niin aina tämä.
Outo tapa?
Kuinka ohkaset seinät pitää olla että kuulee kahvin tippuvan? :O Mä puhelen niin paljon sekavia itekseni et siin olis kyl naapureilla ihmettelemistä..
Kyllä moni kahvinkeitin pitää melko voimakasta kurlaavaa ääntä siinä vaiheessa kun viimeiset vedet menee keittimen läpi.. 50-70-luvun elementti taloissa kuuluu em ääni kyllä naapuriin kun on muutoin hiljainen aika.
Kymmenen vuotta minulla oli kahvinkeitin, joka ei pitänyt keittämisen loputtuakaan tosahtelua. Nyt uusi keitin pitää kurlutusta ja tosahtelua alusta - loppuun. Kyllästyin ääntelyyn ja ostin uuden. Sekin pitää samanlaista ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on kauhu naapurit, joille pelkkä tervehtiminen ei riitä. Jos vain tervehtii annetaan ymmärtää, että hädän tullen on turha apua tulla pyytämään, ellei juttuseura kelpaa 🙁
60-luvulla oppilas sanoi. Jos koulukyytiä odotellessa nosti kättä ohi ajaville autoille ja autoista ei vastattu käden heilautuksella, autoilia ajautui metsikköön / onnettomuus. Senköhän vuoksi moottoripyörillä ajavat tervehtivät aina toisiaan, etteivät ajautuisi metsikköön / onnettomuuteen. Moottoripyörällä ajava on huonosti suojattu, jos kolari yllättää. Kypärä on vain päässä ja muu keho kohteena kiville, puille ja oksille.
Siis minä en nyt lainkaan ymmärrä lukemaani, voisiko joku avata tätä käden heilautuksen ja metsään ajamisen yhteyttä
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuukkelukooo kirjoitti:
Kirjoituksesi ja ulosantisi näyttää hienolta! Mitä lääkkeitä vedät? Ottaisin samoja sadalla eurolla. On niin sekavaa ja lukukelvotonta tekstiä.
Haluatko sinäkin kirjoittaa sekavaa ja lukukelvotonta tekstiä?
Ihme jankkaajat 🙄.
Ei outo, mutta ärsyttävä tapa. Koiran kanssa ei päästä pidemmälle, kuin lähi polku, jota pitkin on kiva kulkea kun ulostetta kengänpohjat täynnä. Toinen naapuri ei itse pääse omaa takapihaansa pidemmälle koiransa kanssa, mutta päästä pikku piskinsä vapaasti kirmaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun talossa hiljaisuusaika alkaa, yhdessä asunnossa alkaa hirveä kantapäätä paukuttava ravaaminen ja tavaroitten paiskominen. Huomionkipeyttä?
Vähän sama meillä, ollut nyt sen vuoden kun ollaan tässä asuttu. Päivisin yläkerran naapurissa on hipihiljaista, ei kuulu kerta kaikkiaan mitään (tiedän tämän, koska teen töitä kotona).
Kun kello alkaa sitten illalla lähestyä hiljaisuutta, tuntuvat naapurit yhtäkkiä päättävän, että "jee jee, tanssitaan sambaa ympäri kämppää ja pistetään lapsetkin hyppimään ylös alas!" Lapset juoksevat ja kolistelevat huonekaluja lähes keskiyöhön, ja aikuisen kantapääravaus ympäri huoneita kuuluu vielä pitkälle yöhön.
Muutaman kerran olen käynyt rimputtamassa heidän ovikelloaan, kun en ole voinut nukkua. Eivät ikinä avaa ovea, mutta meteli kyllä hiljenee aina huomattavasti.
Meillä ihan sama homma, päivisin on kuolemanhiljaista, mutta sitten kun kello lyö yhdeksän ja meidän lapsi menee nukkumaan, ei helvetti sitä meteliä..! Koiraa riehutetaan, se haukkuu hulluna ja juoksentelee. Ihmiset puhuvat huutamalla ja kolistelevat. Lapset huutavat ja juoksevat huoneesta toiseen kuin sekopäiset.
En usko että kyseessä on mikään kosto meidänkään lapsesta, koska hän on hyvin hiljaista tyyppiä ja naapurit tuntuvat pitävän hänestä noin muuten. Mutta mikä tämä ilta/yövillitys oikein on?? Perheessään on kuitenkin kouluikäisiä lapsiakin, ja silti kaikki vaan riehuvat siellä yötä vasten. :D
Naapurissani asuu mies, jolla lienee jonkinasteinen pakko-oireinen häiriö. Hän lähtee aikaisin aamulla töihin, mutta jumittuu aina noin 10-15 minuutiksi avaamaan ja sulkemaan ovea. Ja sulkee sen siis ihan pamauttamalla, ei painamalla hiljaa kiinni. Tämä alkaa olemaan mielestäni siinä rajoilla, onko kotirauhan häiritsemistä. :/ Sama homma toistuu kotiintullessa, joka ikinen kerta.
Itselläni on pakko-oireinen häiriö, ja tiedän kokemuksesta, että jos noille ajatuksille antaa yhtään valtaa, niiden mukaan tekeminen ei lopu koskaan. Siksi kai ärsyttääkin niin paljon, ja tekisi mieli mennä sanomaan, että jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa kun kaikki äänet kuuluu halusi tai ei... Yläpuolellamme asuu nainen, joka _aina_ koulusta (tai töistä, en tiedä) tullessaan menee samalla sekunnilla vessaan ja pissaa ihan käsittämättömän kauan. Tämä siis joka ikinen arkipäivä. Outoa mielestäni siksi, että ei varmaan käy ikinä muualla kuin kotona, luulisi olevan kivempi käydä muuallakin kuin pantata järkkyä pissamäärää rakossa aina kotiin.
No ehkä tekee sellaista työtä jossa ei pääse vessaan kovin hyvin! Itsellä ainakin on hyvin usein monen tunnin välejä ilman vessataukoja. Kuten arvata saattaa, kotiin tullessa pissattaa usein aivan sikana. Eipä ole tullut mieleen että joku kiinnittää siihenkin huomiota.
Naapurin eläkeläispariskuntaa alkaa aina klo 16 piha ym hommia ja hilluvat koko illan pihalla.
Päivällä ei näy vilaustakaa.
Tiedän, koska olen itsekin eläkkeellä ja teen niitä pihahommia päivällä.
Ilm haluavat näyttää töistä tuleville olevansa
Ahkeria kaiken päivää😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurin mies peruuttaa autonsa ulos autokatoksesta, 8kun alkaa sataa vettä.
Järkevää! Auto puhdistuu helposti.
Me ruisikitaan vielä pesuainetta päälle, siis auton päälle😅
olet väärässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Laitan patterin kiinni yöksi, koska nukun ikkuna auki ja avaan aamulla. Paitsi jos on pakkasta, en avaa ikkunaa, mutta laitan patterin kiinni. +14° olisi hyvä. Tuuletusikkuna kuitenkin termostaatin yllä, niin lämmittäisi vaan turhaan tienoota. Säästö alkaa ässällä.669
Et sinä tässä kyllä mitään säästä. Eikö kannattaisi laittaa se patteri tasaiselle lämmölle?
Nyt kun suljet sen kokonaan yöksi ja pidät peräti ikkunaa auki, lämpö siis laskee huoneessa alas. Kun aamulla panet patterin päälle, se joutuu todella pitkään "hehkuttamaan", että se saa ympäristön lämpenemään niin, että termostaatti sammuttaa sen.
Tämä on totta. Nyt saa sähköyhtiöltä tuntikohtaisen seurannan netistä ja olemme alkaneet karsia tyhmiä juttuja, kun huomattiin, milloin sitä sähköä oikeasti kuluu
Näitä lukiessa olen miettinyt, että miten jaksatte asua talossa, jossa kuuluu puhe, kahvinkeitto, lasten leikin äänet jne.? Minä tulisin hulluksi viikossa.
Asun rivarin päätyasunnossa, minun ainoasta naapurista kuuluu joskus myöhään kun naapurin ylivilkas lapsenlapsi hyppii jostain lattialle, sen juuri ja juuri kuulee. Muutoin ei ikinä yhtään mitään. Olen ajatellut, että teen tuosta penskasta lasun kun jopa klo 24 on vielä vierailulla tuossa mummolassa. Näen joskus kaupassa sitä lasta, se on ihan sekopää, huutaa ja meuskaa vaikka on kohta kouluikäinen. Yh on äitinsä, näyttää sosiaalitapaukselta se äitikin.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin eläkeläispariskuntaa alkaa aina klo 16 piha ym hommia ja hilluvat koko illan pihalla.
Päivällä ei näy vilaustakaa.
Tiedän, koska olen itsekin eläkkeellä ja teen niitä pihahommia päivällä.
Ilm haluavat näyttää töistä tuleville olevansa
Ahkeria kaiken päivää😀
Tuo on sinun ajatusmaailma, että haluavat näyttää. Miksi noin toimivat, ei ole todellisuudessa sinulla tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No terve kohtalotoveri! Olen samanlainen, mutta perheellinen. Haluan pitää naapurini mielellään kahden käsivarren mitan päässä, joten tervehdin rapussa, jossa vahingossa törmätään (välttelen törmäämistä) mutta rapun ulkopuolella naapurit ovat minulle ilmaa. Täällä asuu ihan mukavia tyyppejä, mutta armottomia juoruajia ja paskanpuhujia.
En edes tervehdi, kun puutuvat jonnijoutavan juoruamisen lisäksi tekemisiini. Yksikin vanha ja r**a akka sanoi minulle. Ruostettako etsit, kun olin lumiharjalla poistamassa syksyn lehtiä autoni päältä.
meillä naapurien mielestä lenkkisauna pitäs kuivata ja pestä viimeisen käyttäjän poistuttua esim klo 1930 vaikka lenkkisauna-aikaa olisi vielä 2 tuntia ja viimeinen tulee sinne vasta 2030 maissa. miksi? sehän läträä taas vettä lattialle itsekin ja sauna ehtii kuivua itsekseen taas viikon