Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään kammonaapurijuttu. Vähän omituisenhöpsähtänyt vain. Asutaan omakotitalossa ja muutama vuosi sitten naapuriin muuttivat uudet naapurit. Muutama vuosi on nyt ihmetelty sitä, että aina kun leikataan nurmikkoa, hoidetaan kasvimaata, kastellaan, leikataan puita tai pensaita, trimmataan pientareita yms. yms. naapurit tulevat viiden tai kymmenen minuutin sisällä tekemään perässä samaa hommaa. Kesällä rakentelin kukkapenkin reunuksia kivistä ja hetken päästä naapuri myös.
Keväällä ja kesällä tein etätöitä ja menin läppärin kanssa ulos aina kauniilla säällä. No niin tuli naapurin tytärkin hetken päästä. Jos vien maton tuulettumaan, kohta on naapurillakin matto ulkona.
En tiedä, pitäisikö olla huolissaan vai nauraa kitarisat leväällään. Muutoin vaikuttavat ihan normaaleilta ihmisiltä. Tervehtivät, kun tervehditään ja vaihdetaan muutama sana, jos jossakin nähdään.
Ovat varmaan näitä joilla ei oikein ole omia ideoita ja ajatuksia, vaan tehdään samaa kuin muutkin koska ajatellaan että niin ''kuuluu'' tehdä. Kun menet ulos tekemään hommia, huomatessaan sinut he havahtuvat tietoisesti tai alitajuisesti puuhailemaan myös samoja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kun talossa hiljaisuusaika alkaa, yhdessä asunnossa alkaa hirveä kantapäätä paukuttava ravaaminen ja tavaroitten paiskominen. Huomionkipeyttä?
Vähän sama meillä, ollut nyt sen vuoden kun ollaan tässä asuttu. Päivisin yläkerran naapurissa on hipihiljaista, ei kuulu kerta kaikkiaan mitään (tiedän tämän, koska teen töitä kotona).
Kun kello alkaa sitten illalla lähestyä hiljaisuutta, tuntuvat naapurit yhtäkkiä päättävän, että "jee jee, tanssitaan sambaa ympäri kämppää ja pistetään lapsetkin hyppimään ylös alas!" Lapset juoksevat ja kolistelevat huonekaluja lähes keskiyöhön, ja aikuisen kantapääravaus ympäri huoneita kuuluu vielä pitkälle yöhön.
Muutaman kerran olen käynyt rimputtamassa heidän ovikelloaan, kun en ole voinut nukkua. Eivät ikinä avaa ovea, mutta meteli kyllä hiljenee aina huomattavasti.
Naapurin koira saa ulkoilla irrallaan vapaana ja juosta pitkin toisten pihoja. Joskus omistajat huutelevat koiraa missä se on mutta ei haittaa kun näkevät sen tulevan naapuristaan.
Vierailija kirjoitti:
Johtaja Pekka Haavisto kirjoitti:
Meidän naapurit on sairaita. Ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Kuusitoistahenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa linja-auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta klo 23.45 kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Sairaita ihmisiä ovat.
No mikäs siinä jos on sukurakasta porukkaa?
Itse en juuri reissaa, mutten pidä sairaina sellaisia, ketkä niin tekevät. Voihan olla, että lapset nukkuvat autossa muutaman tunnin ja kotiin päästyään syövät/peseytyvät ja menevät jatkamaan unia?
Enemmän vieroksun sellaisia ihmisiä keiden pitää ehdottomasti mennä nukkumaan kahdeksalta illalla oli arki tai pyhä eikä poikkeuksia sallita ettei vaan rytmi kärsi.
SUOMALAISTEN OUDOT KYTTÄÄMISET, HULLUA JOS EI PAREMPAA TEKEMISTÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta kuuntelee aina aamuviideltä radiouutiset. Sen jälkeen ei kuulu mitään, esim. että laittaisivat kahvin tippumaan.
Eli jatkavat ilmeisesti unia tämän rituaalin jälkeen. Tätä ennen kuuluu herätyskello, joten varta vasten heräävät näihin uutisiin.
Ei häiritse mitenkään enkä edes herää, jos nukun. Kuitenkin, jos olen valveilla niin aina tämä.
Outo tapa?
Kuinka ohkaset seinät pitää olla että kuulee kahvin tippuvan? :O Mä puhelen niin paljon sekavia itekseni et siin olis kyl naapureilla ihmettelemistä..
Kyllä moni kahvinkeitin pitää melko voimakasta kurlaavaa ääntä siinä vaiheessa kun viimeiset vedet menee keittimen läpi.. 50-70-luvun elementti taloissa kuuluu em ääni kyllä naapuriin kun on muutoin hiljainen aika.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Laitan patterin kiinni yöksi, koska nukun ikkuna auki ja avaan aamulla. Paitsi jos on pakkasta, en avaa ikkunaa, mutta laitan patterin kiinni. +14° olisi hyvä. Tuuletusikkuna kuitenkin termostaatin yllä, niin lämmittäisi vaan turhaan tienoota. Säästö alkaa ässällä.669
Et sinä tässä kyllä mitään säästä. Eikö kannattaisi laittaa se patteri tasaiselle lämmölle?
Nyt kun suljet sen kokonaan yöksi ja pidät peräti ikkunaa auki, lämpö siis laskee huoneessa alas. Kun aamulla panet patterin päälle, se joutuu todella pitkään "hehkuttamaan", että se saa ympäristön lämpenemään niin, että termostaatti sammuttaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Näen joka aamu vastapäisen talon pienessä kapeassa ikkunassa nuoren miehen paljaan pyllyn jonkin aikaa ennen kuin saa vaatteet päälleen. Joskus se ilmeisesti nakuilee aamuisin pidempäänkin, kun voi vilahden koko aamun. Ilmeisesti se ikkuna on makuuhuoneeseen ja ulkoa tuleva valo tai huoneen valo valaisee sisään.
Vois melkein olla minä, mulla kapea ikkuna kerrostalo kämpässä keittiössä jossa ei ole kaihdinta,. Tosin aamuisin on bokserit jalassa ja vastapäiseen taloon näkee vain kiikareilla.
Asun hoas kämpässä ja asunnon seinät on ohuet. Naapurini ei varsinaisesti ole ärsyttävä mutta herättää huomioni välillä.
- Aina kun rupean siivoamaan niin yhtäkkiä hänkin aloittaa siivoamisen, esim olen siirtänyt jotain huonekalua ja hieman tämän jälkeen naapurista kuuluu myös raahaus ääniä ja kun olen imuroinut niin hänkin aloittaa imuroimisen!
-Tämä naapuri ei tunnu koskaan nukkuvan, äänekästä kävelyä kellon ympäri ja muita elämisen ääniä.
- Hän juoksee AINA rappuset. (Rappujen askel äänien perusteella päätellyt että sama yläkerran naapuri kyseessä ja häneen sattumalta törmännytkin)
- Hän polttaa ilmeisesti kukkaa öisin ( ikkunani on toisinaan öisin auki, olen usein itsekkin valveilla koska kärsin unettomuudesta)
En siis kritisoi naapuriani. Minä olen sattunut vaan huomaamaan näitä asioita, olen jumissa nyt kotona muutenkin.
Ihan varmasti itse kuulostan ärsyttävälle kun nauran niin äänekkäästi, kuuntelen päivisin paljon erilaista musiikkia ja kahvimyllystäni lähtee kova ääni.
Pahoittelut vielä jos tekstini on epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa on pariskunta joilla on ihan hullu ja villi koira (ei vihainen kuitenkaan), eivät ole saaneet sitä koulutettua useamman vuoden aikana, ei tottele mitään. Sunnilleen kerran viikossa koira karkaa ja pariskunta juoksee sen perässä ympäri naapurien pihoja saamatta koiraa kiinni, palaa sitten itse joskus kotiin kun sitä huvittaa. Kerran meidän ovelle eksyi joku koirankouluttaja, oli tullut väärälle ovelle kun oli naapuriin menossa... mutta ei näytä että olisi kouluttajasta ollut mitään apua. Parin muun naapurin kanssa on tullut vähän hymähdeltyä kun nähdään että jaahas, taas ne tuolla koiransa perässä juoksee...
Kuulostaa aivan meidän koiranvainaalta.Oli aivan kaheli.Karkaili jatkuvasti,juostiin aina ympäri kyliä sen perässä.Kaivautui aitojen ali,kusi ihmisten päälle ja nylkytti jokaista vastaantulijaa.
Löytyi milloin kenenkin terassilta ja ojanpohjalta.
Kun kastroitiin,muuttui normaaliksi ja eli loppuelämänsä sivistyneenä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kummasta kuuluu sellainen ääni kuin asunnossa vieriteltäisiin isoja kuulia pitkin lattiaa? Tällainen ääni kuuluu useasti yläkerrasta enkä ole keksinyt sille selitystä. Vai pelaako naapuri petankkia..
Asumme omakotitalossa ja tyttäremme huone on olohuoneen yläpuolella. Hän rullaa usein työtuolillaan edes takaisin koulupöydän äärestä kirjahyllylle ja siitä syntyy alakertaan juuri tuollainen ääni kuin kuulia vierittäisi. Voisikohan naapurisikin rullailla menemään työtuolilla tai pelituolilla?
Yksi naapurimme pysäköi oman autonsa heti puoliksi meidän ruutuun, mikäli meidän automme ei ole siinä. Näin ollen kun palaamme kotiin, ei meidän auto mahdu omaan ruutuun.
Toinen naapuri menee autolla 400m päähän lenkkipolun alkukohtaan, ja lähtee siitä lenkille. Miksei suosiolla lenkkeilisi myös sitä 400m matkaa.
Taloyhtiömme toinen kerrostalo on melko lähellä vastapäätä meidän rappua.. Siellä miesihminen joka ilta pimeään aikaan menee parvekkeelle, ja ensin sohii voimakkaalla lampulla seinännurkkiin ylhäälle ja alhaalle.
Tämän jälkeen alkaa samalla supervoimakkaalla lampulla katkoen osoittamaan meidän olohuoneeseen, eli jos telkkaa katsoo sohvalla, niin siellä se ukko tähtää silmiin.
Voisin kuvitella, että olis vaikka joku hyönteistutkija, ja katsoo parvekkeeltaan esim. yöperhosia. Mutta mitä tuo jälkimmäinen touhu on, morsettaako avaruuteen...
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä uusi nuori asukas aloitti huoneistoremontin Joulupäivänä ja jatkoi sitä reilun kuukauden ajan pyhät ja arki-illat. Talon rakenteesta johtuen kaikki remonttiäänet kuuluvat koko taloon kuin naapurin seinää porattaisi.
Voi taivas mikä älykääpiö...
Vierailija kirjoitti:
Vastapäisen talon asukas, alasti keittiössä jatkuvasti, oli sitten yö tai päivä kirkkaat valot päällä. Ei mitään verhoja ole. xD Suora näkyvyys minun parvekkeelle ja olohuoneeseen.
Mies vai nainen, hoikka vai pyylevä? Voisin olla vaikka minä. 😄 No en sentään jatkuvasti nakuna liiku, mutta joka päivä varmaan jossain välissä käyn alasti keittiössä jotain hakemassa tai juomassa lasin vettä. Keittiön kaihtimet on yleensä osittain käännettynä, jotta tulee vähän valoa sisään, mutta ei pahasti pitäis loistaa näkymät ulos.
Meilläkin on naapuritalossa automies. Olettaisin, että on eläkkeellä. Käy monta kertaa päivässä auton luona toimittamassa jotain epämääräistä asiaa, mutta ei lähde mihinkään. Talvella, jos on satanut lunta, hän on aamuyhdeksältä putsaamassa lumia autosta, vaikkei lähde mihinkään. Yleensä käy putsaamassa lumet toisenkin kerran päivän aikana. Syksyisin hän käy nyppimässä auton päälle pudonneet lehdet. Kerran näin hänen jopa haravoivan oman (hiekkapohjaisen) autopaikkansa irtolehdistä.
Joo olen päivät kotona niin mulla on aikaa kyylätä :D
Meidän naapurissa asuu yksinkertaisen oloinen työtön mies.
Omistaa moottoripyörän,jolla ei aja koskaan.
Joka päivä illansuussa työntää pyörän ulos tallista ja aloittaa kaasuttelun.
Enkä tarkoita mitään pikku kaasuttelua vaan vääntää kaasun ihan pohjaan,niin että pyörä huutaa ja ulisee,ja meteli on tajuton!
Tekee tätä n.5-10min.sen jälkeen työntää pyörän takaisin talliin.
Ja tätä jatkunut useampi vuosi ja päivittäin.
Aina 17-19 välillä.
Luulenpa että ryyppää kaiket illat tallissaan ja intoutuu kännipäissään kaasutteluun.
Haaveilen usein eritapoja,miten hajoittaisin sen paskan!
ja ei, en omista kiikareita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen joka aamu vastapäisen talon pienessä kapeassa ikkunassa nuoren miehen paljaan pyllyn jonkin aikaa ennen kuin saa vaatteet päälleen. Joskus se ilmeisesti nakuilee aamuisin pidempäänkin, kun voi vilahden koko aamun. Ilmeisesti se ikkuna on makuuhuoneeseen ja ulkoa tuleva valo tai huoneen valo valaisee sisään.
Vois melkein olla minä, mulla kapea ikkuna kerrostalo kämpässä keittiössä jossa ei ole kaihdinta,. Tosin aamuisin on bokserit jalassa ja vastapäiseen taloon näkee vain kiikareilla.
Bokserit päällä asunnossa puuhaa aamuisin varmaan iso osa miehistä. Tässä tapauksessa heiluu aivan kaikki näkyvillä. 😄
Kerrostalossa kun kaikki äänet kuuluu halusi tai ei... Yläpuolellamme asuu nainen, joka _aina_ koulusta (tai töistä, en tiedä) tullessaan menee samalla sekunnilla vessaan ja pissaa ihan käsittämättömän kauan. Tämä siis joka ikinen arkipäivä. Outoa mielestäni siksi, että ei varmaan käy ikinä muualla kuin kotona, luulisi olevan kivempi käydä muuallakin kuin pantata järkkyä pissamäärää rakossa aina kotiin.
Toivon sydämeni pohjasta, että olette tehneet tyypistä ilmoituksen viranomaisille. Jos ette, niin tehkää ihmeessä!