Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2341/3685 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rapussani asuu vähän alta kolmekymppinen nainen, joka ei käy juuri koskaan missään ja jolla ei ole käynyt vieraita *kertaakaan* koko täällä asumisensa aikana. Ei ilmeisesti ole töissäkään, sillä ei ole ainakaan kolmeen vuoteen omannut minkäänlaista rutiinia. (Paitsi n. klo 21:45 lähikaupassa käymisen.)

Asunnostaan poistuessaan ja sinne palatessaan livahtaa "ovenraosta" niinkin sukkelasti ja ahtaasti, että pistää ihmettelemään miten ei ole vielä nahat jääneet ovenpieleen. Joskus meinaa kyllä jäädä kauppakassi oven väliin siinä touhussa.

Syyksi olen arvellut eteisen matolle kasaantuneet jopa viikkojenkin postit. Ei myöskään koskaan jätä asuntoon valon valoa päälle lähtiessään, ei varmaan halua naapureiden näkevän sinne muutenkaan.

Käy tosiaan lähikaupassa aina vähän ennen sulkemisaikaa ja vaikuttaa elävän muutenkin pääasiassa yöaikaan, mutta joskus taas kolistelee Prismasta kotiin klo 6-8 maissa lauantaiaamuna, että mene ja tiedä. On kyllä pääosin hiljainen naapuri, ei asunnossaan liioin puhele tai taida edes TV:tä katsoa, mutta seinät ovat paperia joten vuorokausirytmin pystyy päättelemään ihan "elämisen äänistä"; vessanvedosta, ruoanlaitosta, ym. Ja tölkit asunnossa kolisee harva se päivä.

Käytävällä ja samaan aikaan hissiin osuessa tervehtii kyllä ihan normaalisti ja on ns. "normaalin" näköinen (mitä nyt vähän homssuinen/huolittelematon), mutta parikin metriä ulkona rapusta lopettaa tervehtimisen kuin seinään. Ei välttämättä jää edes pitämään ovea. Vähän vaikuttaa epäsosiaaliselta tai muuten vain ajattelemattomalta.

Vaikka istua kököttääkin neljän seinän sisällä lähes 24/7/365, saattaa joskus yllättää ja olla poissa kotoa viikonlopun, tai jopa kokonaisen viikon. Nuo "poissaolot" harvoin kuitenkaan osuvat yksiin minkään juhlapyhien kanssa, että vaikka jumalattomien kantamusten kanssa lähteekin, niin kukapa tietää missä käy... Tai no, tiedänhän minä, sillä kyseinen "naapuri" olen minä itse. :D

Varmaan jäi jotain outouksia pois, mutta eihän niitä voi kaikkia muistaa.

Ojennan AV-palstan vuoden 2020 Finlandia-kirjallisuuspalkinnon sinulle. Ole hy.. no, laitan sen tähän ovesi eteen niin ota se sitten myöhemmin.

Vierailija
2342/3685 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu 70v-mamma yli 40v-. pojan kanssa, pienessä kolmiossa. Taustalla varmaan pojan rahahuolet yms mutta silti! Ei tuolla menolla ainakaan naisia saa, se on saletti. Lisäksi heillä on tapana tapella huutaen kovaan ääneen, etenkin myöhään illalla. Hirveä tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/3685 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertää lähiöitä kirjoitti:

Jossain lähiöissä huumehörhöt kulkee ovista ja varastelee niin parvekkeilta sisään joko pyörän päältä tai auton kuorma auton . Tavarat sinne ja asunto tyhjä . Jakomäki jengiä kuulemma on . NS.piritorilta .

Jakomäkijengiä piritorilta? Siis jakomäkeläisiä jotka hengaa piritorilla, vai mitä tarkoitat? Piritori on Kalliossa.

Vierailija
2344/3685 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on kauhu naapurit, joille pelkkä tervehtiminen ei riitä. Jos vain tervehtii annetaan ymmärtää, että hädän tullen on turha apua tulla pyytämään, ellei juttuseura kelpaa 🙁

60-luvulla oppilas sanoi. Jos koulukyytiä odotellessa nosti kättä ohi ajaville autoille ja autoista ei vastattu käden heilautuksella, autoilia ajautui metsikköön / onnettomuus. Senköhän vuoksi moottoripyörillä ajavat tervehtivät aina toisiaan, etteivät ajautuisi metsikköön / onnettomuuteen. Moottoripyörällä ajava on huonosti suojattu, jos kolari yllättää. Kypärä on vain päässä ja muu keho kohteena kiville, puille ja oksille.

Siis minä en nyt lainkaan ymmärrä lukemaani, voisiko joku avata tätä käden heilautuksen ja metsään ajamisen yhteyttä

Se on uskomus. Vähän sillee, kun näet mustan kissan menossa tien yli. Tien yli mennyt kissa tiesi huonoa onnea näkijälle. Samanlainen, että kierrät tikapuut kauempaa, vaikka tikapuiden alitse kävellen olisi hyvin tilaa. Maalisanko putoaa päähäsi, jos kävellen menet alitse.

Vierailija
2345/3685 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan rivitalossa ja laitettii viime talvena takapihalle katon reunaan jouluvalot roikkuun. Parin päivän päästä vierus naapurit laittoi katon reunaan jouluvalot täysin samalla tavalla, tietyin väliajoin kiinni ja sit taas roikkuu (jos ymmärrätte) ja se loppu valoketju oli vieläpä kääritty samalla tavalla rullalle ja laitettu seinän viereen kiinni, ihan kuin meidänkin!

Kesällä ostettiin aurinkovarjo terassille. Seuraavana päivänä naapureilla oli aurinkovarjo terassilla. Oli siis samat naapurit.

Sehän olisikin ihan esteettinen näky, jos rivi- ja paritaloissa asuvat voisivat yhteisesti asettaa jouluvalot/kukkaistutukset/päivänvarjot siten, että näyttäisivät kadullepäin samanlaiselta.

Nyt monilla riippuu ja roikkuu vaikka minkälaista sirkusvaloa, mikä näyttää ihan kaamealle. Ärsyttävintä on se, että jouluvaloketju on heitetty epäsymmetrisesti jonkun pihapuskan päälle vähän sinnepäin, ihan kuin olisi mopolla ajettu ohi ja heitetty sähköjohto riippumaan pusikkoon.

Miksi edes vaivautuu laittamaan niitä jouluvaloja, jos ne on pantu huonosti?

Vierailija
2346/3685 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapussani asuu vähän alta kolmekymppinen nainen, joka ei käy juuri koskaan missään ja jolla ei ole käynyt vieraita *kertaakaan* koko täällä asumisensa aikana. Ei ilmeisesti ole töissäkään, sillä ei ole ainakaan kolmeen vuoteen omannut minkäänlaista rutiinia. (Paitsi n. klo 21:45 lähikaupassa käymisen.)

Asunnostaan poistuessaan ja sinne palatessaan livahtaa "ovenraosta" niinkin sukkelasti ja ahtaasti, että pistää ihmettelemään miten ei ole vielä nahat jääneet ovenpieleen. Joskus meinaa kyllä jäädä kauppakassi oven väliin siinä touhussa.

Syyksi olen arvellut eteisen matolle kasaantuneet jopa viikkojenkin postit. Ei myöskään koskaan jätä asuntoon valon valoa päälle lähtiessään, ei varmaan halua naapureiden näkevän sinne muutenkaan.

Käy tosiaan lähikaupassa aina vähän ennen sulkemisaikaa ja vaikuttaa elävän muutenkin pääasiassa yöaikaan, mutta joskus taas kolistelee Prismasta kotiin klo 6-8 maissa lauantaiaamuna, että mene ja tiedä. On kyllä pääosin hiljainen naapuri, ei asunnossaan liioin puhele tai taida edes TV:tä katsoa, mutta seinät ovat paperia joten vuorokausirytmin pystyy päättelemään ihan "elämisen äänistä"; vessanvedosta, ruoanlaitosta, ym. Ja tölkit asunnossa kolisee harva se päivä.

Käytävällä ja samaan aikaan hissiin osuessa tervehtii kyllä ihan normaalisti ja on ns. "normaalin" näköinen (mitä nyt vähän homssuinen/huolittelematon), mutta parikin metriä ulkona rapusta lopettaa tervehtimisen kuin seinään. Ei välttämättä jää edes pitämään ovea. Vähän vaikuttaa epäsosiaaliselta tai muuten vain ajattelemattomalta.

Vaikka istua kököttääkin neljän seinän sisällä lähes 24/7/365, saattaa joskus yllättää ja olla poissa kotoa viikonlopun, tai jopa kokonaisen viikon. Nuo "poissaolot" harvoin kuitenkaan osuvat yksiin minkään juhlapyhien kanssa, että vaikka jumalattomien kantamusten kanssa lähteekin, niin kukapa tietää missä käy... Tai no, tiedänhän minä, sillä kyseinen "naapuri" olen minä itse. :D

Varmaan jäi jotain outouksia pois, mutta eihän niitä voi kaikkia muistaa.

Ojennan AV-palstan vuoden 2020 Finlandia-kirjallisuuspalkinnon sinulle. Ole hy.. no, laitan sen tähän ovesi eteen niin ota se sitten myöhemmin.

Hah, kirjoitan kieltämättä hieman polveillen, mutta kun on nopea sekä lukemaan että kirjoittamaan, niin minkäpä sille voi. :D Näin jälkeenpäinkään silmäiltynä enpä olisi tuota osannut kuin ehkä parista kohdasta tiivistää.

Puhelimella teksti (kuin teksti) toki näyttää paljon pidemmältä, koneella ei ole kuin muutama hassu rivi.

Vierailija
2347/3685 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutaan rivitalossa ja laitettii viime talvena takapihalle katon reunaan jouluvalot roikkuun. Parin päivän päästä vierus naapurit laittoi katon reunaan jouluvalot täysin samalla tavalla, tietyin väliajoin kiinni ja sit taas roikkuu (jos ymmärrätte) ja se loppu valoketju oli vieläpä kääritty samalla tavalla rullalle ja laitettu seinän viereen kiinni, ihan kuin meidänkin!

Kesällä ostettiin aurinkovarjo terassille. Seuraavana päivänä naapureilla oli aurinkovarjo terassilla. Oli siis samat naapurit.

Sehän olisikin ihan esteettinen näky, jos rivi- ja paritaloissa asuvat voisivat yhteisesti asettaa jouluvalot/kukkaistutukset/päivänvarjot siten, että näyttäisivät kadullepäin samanlaiselta.

Nyt monilla riippuu ja roikkuu vaikka minkälaista sirkusvaloa, mikä näyttää ihan kaamealle. Ärsyttävintä on se, että jouluvaloketju on heitetty epäsymmetrisesti jonkun pihapuskan päälle vähän sinnepäin, ihan kuin olisi mopolla ajettu ohi ja heitetty sähköjohto riippumaan pusikkoon.

Miksi edes vaivautuu laittamaan niitä jouluvaloja, jos ne on pantu huonosti?

Laittaisivat polkupyöriin valon, eteen kirkas ja taakse punainen valo. Eikä mitään vilkkuvia. Lakikin on nyt sellainen, että polkupyörässä on valot pakollisia. Tiet on sulia ja tummissa vaatteissa polkupyörällä liikkuva on vaaraksi itselleen ja muille.

Vierailija
2348/3685 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin eläkeläispariskuntaa alkaa aina klo 16 piha ym hommia ja hilluvat koko illan pihalla.

Päivällä ei näy vilaustakaa.

Tiedän, koska olen itsekin eläkkeellä ja teen niitä pihahommia päivällä.

Ilm haluavat näyttää töistä tuleville olevansa

Ahkeria kaiken päivää😀

Enpä tiennyt, että tällaiseenkin voi huomio jollain kiinnittyä. Itse teen omat pihatyöni myös iltaisin. En kestä aurinkoa yhtään - ei jää vaihtoehtoja.

Vierailija
2349/3685 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun naapuri pitää välilä kaihtimet auki yötäpäivää..joskus yötäpäivää kiini..joskus aamula auki ja illaal kii...ja illal auki aamul kii.

- vuorotyö?

- välillä muuten vaan jossain muualla?

- sairastaa migreeniä, tai muusta syystä ei siedä/ pidä suorasta auringonpaisteesta?

Vähän niinkun me, asutaan tien vieressä ja ohikulkijat näkee suoraan meidän olohuoneeseen. Yleensä se ei haittaa koska asutaan landella ja ohikulkijat vain vilahtaa tuosta ohi. Mutta jos katsotaan leffaa, pitää kaihtimet olla kiinni, muuten ei näe mitään ilta auringon takia. Välillä ovat akvaarion takia alhaalla monta viikkoa, jos ei tule oltua kotona niitä veivaamassa eestaas. Tai jos halutaan kuljeksia vähissä vaatteissa aamusta iltaan useampi päivä, niin sitten ovat alhaalla. Tai jos meillä on koiravahti, niin sitten on kans kaihtimet alhaalla 24/7. Syitä on ihan mahdottoman monia ja ei mitään logiikkaa ulkopuolelta katsojan kannalta😂

Vierailija
2350/3685 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit jättävät aina kotoa pois lähtiessään kaikki valot päälle. Eivät siis mitään pientä pihatuikkua, vaan todellakin _kaikki_valot_päälle joka huoneessa. Omakotitaloalueella asutaan. Juuri yhtenä iltana tulivat minua koko perhe kävellen vastaan, olivat uimahalliin menossa. Kun kävelin heidän talonsa ohi, siellä oli jokaisessa huoneessa täysi juhlavalaistus. Olen monta kertaa miettinyt, että onko tähän jokin järkevä selitys vai onko se vain heidän tapansa. Itse sammuttelen aina valot kotoa lähtiessä, kissalle jätän eteiseen valon päälle. Outo juttu.

Vierailija
2351/3685 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit jättävät aina kotoa pois lähtiessään kaikki valot päälle. Eivät siis mitään pientä pihatuikkua, vaan todellakin _kaikki_valot_päälle joka huoneessa. Omakotitaloalueella asutaan. Juuri yhtenä iltana tulivat minua koko perhe kävellen vastaan, olivat uimahalliin menossa. Kun kävelin heidän talonsa ohi, siellä oli jokaisessa huoneessa täysi juhlavalaistus. Olen monta kertaa miettinyt, että onko tähän jokin järkevä selitys vai onko se vain heidän tapansa. Itse sammuttelen aina valot kotoa lähtiessä, kissalle jätän eteiseen valon päälle. Outo juttu.

Valojen ollessa kytkettynä, ni sehän on varoitus/huomio.

Pahoissa aikeissa oleva voi aavistaa-tiedostaa, että ollaan kotosalla.

Vierailija
2352/3685 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa näkee pimeässä hyvin. Melkein samanlainen näkökyky, kuin minun Pöllöllä. Lepakko lentää kaikuluotaintaan käyttäen.

Vierailija
2353/3685 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä ennenkin maininnut mutta taas naapuri seisoo pitkiä aikoja meidän yhteisessä eteisessä, tälläkin hetkellä on siellä. 2-kerroksinen talo missä päällekkäin olevilla asunnoilla nelimöterin kokoinen yhteinen eteinen ennen ulko-ovea. Siinä tilassa ei siis ole mitään eikä siellä säilytetä mitään. Normaalisti siinä ollaan 5 sekunttia kun suljetaan toinen ovi ja avataan toinen.

Naapuri ollut pitkään poissa, ehkä epidemian takia muualla, mutta nyt tullut takaisin ja heti alkoi tuo outo oveni takan seisominen pitkiä aikoja. Nyt on jo 3-4min seisonut siellä sen jälkeen kun tuli ulos asunnostaan. Kohta varmaan kuulee kun avaa ulko-oven ja lähtee.

Aika outoa kun tuota tapahtuu jatkuvasti, lähes päivittäin. Sen ymmärtäisi jos satunnaisesti jää siihen hetkeksi seisomaan mutta kun melkein joka päivä...

Vierailija
2354/3685 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun yksin rivarissa, kun sytytän valot (päällä vain pöytä- ja jalkalamppuja, en tykkää kattovaloista) sammutan ne vasta mennessäni nukkumaan. Minulla on valot molemmissa makkareissa, keittiössä ja olkkarissa aina päällä pimeään aikaan. Kun lähden lenkille, kylään, harrastuksiin, ihan mitä vaan, en sammuta valoja, olen eläkeläinen. Poikkeuksena, kun lähdin aamulla töihin sammutin valot. On kiva tulla iltaisin menoistaan kotiin, kun koti ei ole pimeänä.

Joku on suutahtanut kun en ole avannut ovea, olen kertonut syy, etten ollut kotona, valot vain oli päällä.

Vierailija
2355/3685 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ...

En mä seuraa naapureitani. En tiedä niistä mitään.

En minäkään. En tervehdi, en edes haluu puhuu kellekään. Haluan asua omissa oloissani. Tulen ja menen, niinkuin Hektorin biisissä.

Vierailija
2356/3685 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa takaisin Ypäjälle!

Stadissa on Stadin äänet!

Maalaiset takaisin maalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
2357/3685 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset on hiiriä!

Vierailija
2358/3685 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiret pitää tappaa!

Vierailija
2359/3685 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Karpolle!

Vierailija
2360/3685 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tiputtelee täällä jotain helvetin marmorikuulia?? lattialle, kun joka päivä ihan ihme aikoihin alkaa kuulua sellasta kovaa kopinaa, joka ei voi kuulua mistään muusta kuin just että jotain kovia palloja tiputetaan korkealta. Usein tuo tiputtelu kuuluu yksi-kolme kertaa peräkkäin. Joskus kuuluu useamman kerran päivässä noita sarjoja. En ymmärrä. Kiva oli tänä aamunakin siihen herätä. Sitä on kuulunut jo monen vuoden ajan, tosin tossa kerkes olemaan ehkä jopa yli vuoden tauko että sitä ei kuulunut, mutta nyt taas nähtävästi valitettavasti jatkunut. Luonnollisinta olis, jos se kuuluis suoraan ylhäältä, mutta oon tajunnut, että täällä kuuluu tosi hyvin äänet monenkin kerroksen päästä, ja jopa alhaalta. Mutt mitään perusmarmorikuulia ne ei ole, kun ääni on niin saamarin kova, kuulostaa siltä ku ne ois väihntään kilon painosia jokanen. Tiedän että tää ei ole mikään maailman pahin, mutta hermot vaan menee kun en kuitenkaan täysin ymmärrä, miksi tuollainen ääni kuuluu ja varsinkin jos kuuluu silloin kun nukun, herään siihen aina hätkähtäen :(

Aivan kuin naapurissani. Plus sähköjohtojen ja kaappien kolistelu. Pitäisi saada lakiin huopapalat tai vaimentimet kalusteisiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi