Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ikkunasta lukemattomia kertoja, miten tässä talossa asuva, mukava, siisti ja järkevänoloinen mies laittaa pyörätelineestä kaikkien pyörien vaihteet ykköselle. Ensin ihmettelin, että mitä hän oikein aina häärää pyörien luona, kunnes tajusin oman pyöräni vaihteen olevan lähtiessä aina ykkösellä, vaikka olisin ajanut pihaan pyörätelineille esim. kolmosvaihteella.
Osaako joku keksiä tälle jonkun syyn? :D en ole kehdannut kysyäkään. Mies käy vaimonsa kanssa usein ulkoilemassa, joten tätä tapahtui kesäisin joskus monesti päivässä. Vaimo seisoo säätelyn ajan vieressä ja odottaa ukkoaan.
- pakko-oireinen häiriö?
No meillä naapurin ukko on ,kun palvelija.Suorastaan asuu tallissa ,kun lapset tai akka on lähdössä johonkin menevät koputtamaan tallin oveen.Sieltä palvelija tulee .Ja kun tulevat takaisin niin avaa talon oven ja päästää sakin sisälle ja laittaa oven kiinni sen jälkeen menee talliin odottamaan seuraavaa tehtävää.
Mitään muuta se ei kotonaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurinani on pari jotain n. 6-kymppistä naista ja näistä toinen on ravannut viimeisen puoli vuotta joka päivä monta kertaa päivän aikana häkkikomerolla (joka asuinkerroksessa omat) tai sitten pohjakerroksessa josta palaa heti takaisin ylös :D Onkohan tuossa kyse jostain pakko-oireesta, välillä vaan alkaa ärsyttämään tuo jatkuva oven räminä.
Meidän naapuritalossa asui mies jolla oli sama harrastus. Äiti sanoi sitä varastoukoksi. Pian kaikki muutkin..
Vierailija kirjoitti:
Alakerrassa on yksi norsu. Hämmästelen sitä lähtöenergiaa, millä hän aina ottaa ne kolme askelta yksiössään mitkä siinä mahtuu ottamaan. Jokainen viiden metrin siirtymä on kuin sadan metrin pikajuoksu, kaasu pohjassa liikkeelle hirveällä reuhtomisella pam pam pam. Itse otan elämän sillai rennosti.
Tämä ihmetyttää myös! Paitsi että täällä se on 5 askelta. Asunut kahdessa eri kerrostalossa joissa molemmissa sama juttu, yläkerrassa asuva vetää viiden askeleen spurtteja kauhealla vauhdilla. Aina se sama askelmäärä ja vauhti. Onko tuo joku uusi laji vai mitä ihmettä?
Tästä on jo kauan eikä kyseessä ollut edes naapuri, mutta: lapsuudenpaikkakunnallani asui rivitalossa vanha eukko, jolla oli paha tupakkayskä. Hänellä oli tapana tulla asuntonsa ulko-ovelle yskimään monta kertaa päivässä. Tyynenä päivänä se kuului meille asti hyvin, vaikka välimatkaa oli monta sataa metriä. Äyk-äyk-äyk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ikkunasta lukemattomia kertoja, miten tässä talossa asuva, mukava, siisti ja järkevänoloinen mies laittaa pyörätelineestä kaikkien pyörien vaihteet ykköselle. Ensin ihmettelin, että mitä hän oikein aina häärää pyörien luona, kunnes tajusin oman pyöräni vaihteen olevan lähtiessä aina ykkösellä, vaikka olisin ajanut pihaan pyörätelineille esim. kolmosvaihteella.
Osaako joku keksiä tälle jonkun syyn? :D en ole kehdannut kysyäkään. Mies käy vaimonsa kanssa usein ulkoilemassa, joten tätä tapahtui kesäisin joskus monesti päivässä. Vaimo seisoo säätelyn ajan vieressä ja odottaa ukkoaan.
Ei saa mennä kiinni toisen omaan. Voi käydä niin, että joutuu korvaamaan rikkoontumisia, kun näkijä on tiedossa. Rikkinäisen esineen voi maksattaa sillä, joka räpeltää toisten vehkeitä.
"Räpeltää toisten vehkeitä"🤭😁😄😀😃😅😂
Naapurin rastatukkainen nainen tulee aamutupakalle, menee kyykkyyn ja piereskelee koko tupakan ajan. Asumme rivarissa ja enemmän se viemärimäinen löyhkä häiritsee kuin tupakansavu! Päälle vielä äänitehosteet, kuin joku ampuisi papatteja ampiaispesään.
Kerran huusi että "sori mulla on tämä sairaus!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poistu juuri koskaan kotoaan, vaikka kävelee aktiivisesti edestakaisin asunnossaan
Mulla oli myös tämmönen yläkerran naapuri! Jyskytti kantapäillä yksiönsä lattiaa edestakaisin 9-10 tuntia putkeen joka päivä ja joskus yölläkin. En liioittele. Varmaan joku vakava mielenterveys- tai päihdeongelma.
Sitä pidetään siellä vankina. Päästäkää ulos.
ehkä se soitti teknoviikinkiä ja tanssi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ei poistu juuri koskaan kotoaan, vaikka kävelee aktiivisesti edestakaisin asunnossaan
Haen lisää ruokaa keittiöstä tai mietin asioita. Kävellessä tulee hyvin mieleen asioita joita voi lisätä tarinoihin.
Narkkaripariskunta joutuu poliisin kanssa tekemisiin. Jätkä luulee jonkun naapurin hälyttäneen sen poliisin paikalle, voi olla että näin olikin, mut se jätkä vaan erehty henkilöstä. No, ei se mitään, sitte se jätkä harhoissaan menee ja potkii sen jonka se luulee hälyttäneen, niin sen varaston ovea sisään... Ja sitte kun siitä tehdään asiaa huoltoyhtiölle, nii sitte se jätkä kirjottelee jotain sekopäisiä lappuja rapun oveen, ja vielä englanninkielellä, vaikka talossa asuu suomalaista porukkaa, että burglars in the house... Just.
No, sitte se jätkä ja akka oli pois tästä talosta jonkin aikaa, hoidossa niin kuin se kaikki asiat hoitava äitins sano, hoidossa, juu, tosi pitkä hoitojakso jossaaan. Mut nyt ne on taas palanneet taloon, ja eikös mitä, jälleen ollaan ovia hakkaamassa, tällä kertaa vaan asunnon oven ovikelloa ja asialla sen jätkän kakara.
Että sillä lailla, outoja tapoja naapureilla. Eikä ole omena puusta pitkälle pudonnut tossa perheessä, ja tiedetään kyllä millasta pöytäpuhettakin siinä perheessä harrastetaan, kotoa ne tavat opitaan siinäkin sakissa, niin on lapsi kuin isänsä!
Ja tollasta umpikahjoa tässä pitää katella ja sietää! UMPIKAHJO! Olisko linnassa ollut pelkuriosastolla! Sellanen pelkuri se on, ettei se saa edes nimeään talon tauluihin!
Rutiininomaista kirjoitti:
Naapurin nuori nainen käy aina täsmälleen tiettyyn aikaan päivästä suihkussa ja sen jälkeen laittaa seiskan uutiset huutamaan tv:stä. Muuten ei sitten kuulukaan ääniä.
Uutiset täysille niin ei vibran pärinä ja voihke kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin rastatukkainen nainen tulee aamutupakalle, menee kyykkyyn ja piereskelee koko tupakan ajan. Asumme rivarissa ja enemmän se viemärimäinen löyhkä häiritsee kuin tupakansavu! Päälle vielä äänitehosteet, kuin joku ampuisi papatteja ampiaispesään.
Kerran huusi että "sori mulla on tämä sairaus!"
Tupakointi rauhoittaa ärtyvää suolta. Tosin vaikutus ei ala heti sillä sekunnilla kun savukkeen sytyttää.
T. toinen polttava piereskelijä
Vierailija kirjoitti:
Naapurin nuori nainen käy aina täsmälleen tiettyyn aikaan päivästä suihkussa ja sen jälkeen laittaa seiskan uutiset huutamaan tv:stä. Muuten ei sitten kuulukaan ääniä.
No, sinä se kyllä varsin outo naapuri oletkin, jos naapurisi vibratkin tiedät! Varsin sairaalta vaikutat!
Mutta niitä sairatahan tavan takaa kerrostaloissa asuvat joutuvat kohtaamaan. Kaikenlaista sekopäistä kahjoa ja möngertäjää. Yleensä ne kahjoimmat ovat niitä paskahousuisia jätkiä, joiden älynlahjat ja järjen juoksu on huomattu jo alakoulussa, joten ovat joutuneet tarkkailuluokalle toivottomina tapauksina, todennäköisesti ovat huostaanotettujakin olleet. Mut siis, joku niitä aina vaan paapoo, jos ei muu niin äiti.... ÄITI HOITAA!
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvitus laukkaa.... Ei kai ne vibrat sentään pärise....
Ai että saa nauraa tollasten kahjojen jutuille.
Ja toisaalta, pitiks mun tälle palstalle taas tulla, kahjojen juttuja lukeen!
Vierailija kirjoitti:
Kuule kundi, sä taidat itte runkata sitä peräsuoltas jollaan perunansurvimella joka pärisee ja pirisee, ja paskastas nautit niin ettei oo tosikaan. Paska haisee, kun sua katteleekin! Kyllä oot ruma jätkä!
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti yli 50 v, kotirouvana suurimman osan elämästään ollut nainen, sai vanhoilla päivillään uran alkuun. Eli pestin kauppiaan palvelukseen, töihin kutsuttavana apuvoimana.
Jestas, kun se on nyt olevinaan työnsä kanssa. Sen kuulkaa aina osaa aina arvata, että taas on kutsu käynyt, kun seinän takaa tai rappukäytävästä alkaa jotain omituista puhetta rouvalta kuulua työpaikkahakemuksista.
Tiedä vaikka toi työpaikka olis auennut sille ihan vaan sukulaisen avustuksella...
Omituinen. Kyllä omituista käytöstä, kun on noin olevinaan ja haluaa tiedottaa töitään, onhan tässä talossa sentään niitäkin kun käyvät töissä joka päivä ja tekevät vieläpä normaalin työpäivän mittaista päivää...
En tiedä mistä tollanen on siinnyt... Siis yli 50 v, ellei peräti yli 60 v. Ja ikänsä kotirouvana ollut...
Onko tämä sinulta pois jotenkin? Ehkä todellakin on hänelle iso juttu olla töissä, kun on kotirouvana ollut aiemmin. Sinä olet hapan ja ilkeä ihminen, huomaatko että katkeruutesi vaikuttaa hyvinvointiisi kielteisesti?
Itse olen korkeasti koulutettu, ollut töissä nuoresta pitäen mutta pidin useamman vuoden 'kotirouva'ajan lasten ollessa ihan pieniä. Kyllä olen minäkin kovin otettu työstäni, vaikka se on paljon paskempi kuin työni ennen lapsia. Onneksi sentään ei ole ketään köyhää naapuria kenelle pitäisi smalltalkia puhua ja joka ärsyyntyisi tällaisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyisköhän se jotenkin pyörän turvallisuus juttuihin? Jos lähtiessä on kolmosella, ja voi vaikka kaatua pahasti? En osaa sanoa. Joku syy siinä on.
Jos syynä on tämä, niin järkevämpää olisi kertoa asiasta naapureille ja kehottaa heitä laittamaan vaihteen ykköselle itse. Jos taas johtuu pakko-oireisesta häiriöstä, niin siitäkin olisi "reilua" kertoa toisille rehellisesti sen sijaan, että räplää ihmisten omaisuutta tuolla lailla salassa. Itse en tykkäisi, oli syy mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Tämä pieksämäen juntti jaksaa joka ketjussa kehui näillä valheillaan!
No mutta sehän on mukavaa! Voi kun meillä kaikilla olis työ, josta voisi olla noin iloinen.