Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tämä noitavaino tupakoitsijoita kohtaan !

Vierailija
21.02.2018 |

Poltan, joten olen alinta pohjasakkaa ja ihmishirviö. Onneksi asumme ok-talossa jossa saan käydä aamutupakalla rauhassa, mutta muuten tuntuu että roviolle joutaisin kun kehtaan julkisella paikoilla liikkua tupakka suussa . Työpaikasta poistui tupakkapaikka , joten kahvitauolla ei pääse enää hermosavuille. Junissa ei ole tupakkavaunua.

En ole mikään pubiruusu yh, vaan hoikka ja tyylikkäästi pukeutuva nainen . Naimisissa, vakituinen työ, kolme lasta. Jokaisella vain on joku pahe ja minulla se on polttaminen.

Kommentit (527)

Vierailija
161/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä tuskin on kokemusta todellisesta vainoamisesta. Mietipä esimerkiksi natsi-Saksan juutalais- ja romanivainoja. 

Vierailija
162/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoille tulee kamala rypistynyttä paperia muistuttava iho 40+ ikäisenä. Toki tuleva alkavat näkyä jo kolmekymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien pitokin kaupungissa ärsyttää. Mitä, jos luopuisitte koiristanne?

Vierailija
164/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jonkinlainen  ihme, lääketieteellinen mahdottomuus eli  terve ,tupakoiva läski. Työterveyslääkäri koettaa kovasti saada minut kiinni jostain terveysongelmasta, mutta ainoa vaivani on laktoosi-intoleranssi. Pyöräilen töihin, 10km yhteen suuntaan, ja teen pitkiä kävelylenkkejä koiran kanssa, selkä on kunnossa ja polvet  . Verenpaine on hyvä. Ihoni on hyvä, olen babyface ja joudun usein vielä näin 32 vuotiaanakin kaivamaan henkkarit esiin. En tiedä, mikä  mutantti    olen :D

Kun tupakka on tosiaan kärynnyt kuudennesta luokasta asti, olin lähes  polttamatta  (eli tyyliin puolikas tupakka päivässä) vain  ensimmäisessä raskaudessani, pituutta minulla on 170cm ja painoa 98 kg.

Ja olen terve.

. Raskaana tupakoivat ovat alhaisimmista alhaisimpia. Kiva että itse olet terve!

Vierailija
165/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tupakointi ole vain oma asia. Tupakan viljely ja kuivaus tuhoaa sademetsiä ja niissä asuvia eläinlajeja. Sinun paheellasi on merkittäviä negatiivisia ympäristövaikutuksia.

Tupakkaa polttava ihminen vaikuttaa automaattisesti juntilta ääliöltä.

Ja suklaako ei tuhoa? H&M.n vaatteita ei valmisteta lapsityövoimalla?

On olemassa Reilun Kaupan suklaata, joka on yleensä myös luomusuklaata.

On olemassa vaatteita, jotka on valmistettu Reilun Kaupan puuvillasta, joka on yleensä myös luomupuuvillaa.

En ole ikinä kuullut Reilun Kaupan luomutupakasta tai -nuuskasta.

P.S. En usko sokeasti Reiluun Kauppaan ja luomutuotantoon, mutta ainakin ne ovat parempi vaihtoehto kuin tuotteet, joiden tuotantoketjun ainakin jossakin vaiheessa on todennäköisesti tapahtunut lapsityövoiman käyttöä ja luonnon tuhoamista. 

Joo on olemassa, ja todella hyvä että onkin, mutta kuinka moni näistä tekopyhistä hauhistelijoista ja lynkkaajista itse ostaa vain näitä? ja lisäksi luomu- ja reilunkaipan kahvia, kodinkoneita vain kierrätettyinä, eivät yksityisaitoile, eivät lentomatkaile, eivät käytä haitallisia kemikaaleja jnejne. Eli ei nähdä rikkaa omassa silmässä ja silti ollaan valmiina tuomistemaan toisia.

Vierailija
166/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijoille tulee kamala rypistynyttä paperia muistuttava iho 40+ ikäisenä. Toki tuleva alkavat näkyä jo kolmekymppisenä.

Itseasiassa nuorimman näköiset babyfacenaiset ovat 40v tupakoitsijoita. Voi johtua hyvistä geeneistäkin tai savukkeen relaksoivasta vaikutuksesta.

Vierailija
167/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla tupakoitsijoilla on jäänyt jonkinlainen teini-iän kapinavaihe päälle. Säälittää heidän puolestaan. Jotain on mennyt ilmeisesti lapsuudessa pieleen. Tavallisilla ihmisillä se pahin kapinaikä kestää noin kaksi vuotta, ehkä korkeintaan kolme, toisilla toki vähemmän. Joillakin se vaikuttaa kestävän koko elämän. Aikuiset lapsiparat. Voimia heidän läheisilleen.

Tupakointi alkaa usein kapinasta, mutta jatkuu addiktiona. Omanlaisensa sairaus jolla ei ole enää kapinan kanssa mitään tekemistä. Ennemmin säälin tupakoitsijoita.

Vierailija
168/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa nuorimman näköiset babyfacenaiset ovat 40v tupakoitsijoita. Voi johtua hyvistä geeneistäkin tai savukkeen relaksoivasta vaikutuksesta.

Taidat nyt hieman huijata itseäsi...

Vierailija
169/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieno, laadukkaan savukkeen tuoksu miehessä on paljon miehekkäämpää kuin huuhteluaineen ja orvaskeden sekoitus.

T. Viihdetupakoitsija pari kertaa/kk, nainen

Vierailija
170/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ratkaisu: Lopeta tupakointi, kaikki siihen liittyvä "vainoaminen" loppuu kohdallasi kuin seinään ja saat vielä onnitteluja kaupan päälle! 

Vierailija
171/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat nyt hieman huijata itseäsi...

En huijaa, tämä kokemus vain omalta työpaikalta. Itse en ole varsinainen ketjupolttaja, kuten nämä sileäkasvokorsteenit.

Vierailija
172/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tupakointi ole vain oma asia. Tupakan viljely ja kuivaus tuhoaa sademetsiä ja niissä asuvia eläinlajeja. Sinun paheellasi on merkittäviä negatiivisia ympäristövaikutuksia.

Miksi ei silti voi lopettaa tupakointia ja vähentää siten omalta osaltaan luonnon turmelemista ja lapsityövoiman käyttämistä?

Miksi kaikki ei voisi myös lopettaa vaatteiden ostamista HenkkaMaukasta ja kaikista tavallisista vaatekaupoista ja marketeista (tuontivaattaita halpatyömasta)? Vähentäisi luonnon turmelemista ja lapsityövoiman käyttöä.

Vierailija
173/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka liikkuu pyörällä voi verrata tupakan savun haittaa autoilun ja liikenteen tuomien päästöjen haittoihin. Puolessa tunnissa saat varmasti moninkertaisesti sen määrän katkua keuhkoihisi, kun että polttaisit tupakkaa. On se hienoa, kun oikeasti sen autoilun katku kirveltää silmiä, eikä oikeasti pysty hengittämään. Tupakoivan ohittaminen ei tunnu verattaen missään. Naurettavaa kuvitella että juuri tupakointi olisi se joka erikseen heikentää terveyden kun asumme lisääntyvien saasteiden ympäröiminä. Myös raskaana olevia näkee kävelemässä pakokaasujen täytteisten teiden varsissa.

Vierailija
174/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun alkoi tehdä nyt mieli hyvää tupakkaa. Olen nautiskelijapolttaja. Tekee gutaa pari krtaa/viikko.

Vierailija
175/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin tärkeää panostaa lasten ja nuorten tupakkavalistukseen ennaltaehkäisevästi ja riittävän ajoissa. Näin yhden tutun lapsen 6. luokan oppikirjassa tietoa tupakan haitallisuudesta parin sivun verran. En tiedä, annetaanko tupakkavalistusta jo aiemmin. Tämä tutun lapsi oli aloittanut tupakkakokeilut jo 11-vuotiaana ja tietääkseni polttaa nyt 13-vuotiaana päivittäin, vaikka siihen on kovasti yritetty puuttua monin eri keinoin.

Vierailija
176/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako kukaan enää H&M:stä?

Vierailija
177/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Minä poltan. Olen tavallinen ihminen, käyn töissä ja olen kuten kuka tahansa muukin. Liikun, urheilen ja ulkoilen. Silti olen wt, alinta pohjasakkaa, iljettävä, pubiruusu, haiseva, itsekäs ja iljettävä. Ilmeisesti ihmisarvoa ei ole. Teen stressaavaa työtä, pitkää päivää ja haluan vain rentoutua tupakalla ja saada hetken omaa rauhaa. Pitää kai pyydellä anteeksi kaikilta.

Vierailija
178/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee nuorena, että mä vaan vähän kokeilen, ei tästä kokeilusta mitään haittaa ole. Sitten kokeilee toisen ja kolmannen kerran ja kohta onkin jo koukussa. Sitten moni ajattelee, että mä voin lopettaa milloin vaan haluan, mutta ensimmäisen lopettamisyrityksen kohdalla huomaakin yllättäen, että se lopettaminen on yleensä älyttömän vaikeaa. Eli ei kannata edes kokeilla.

Vierailija
179/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tyylikäs" äiti valitsi tupakan ja noin 20 vuoden kuluttua lapset itkevät äidin haudalla. Mahdatko ap edes nähdä mahdollisia lapsenlapsiasi elinaikanasi? Miettisin sinuna näitä asioita, kun seuraavan kerran sytytän sen syöpäsätkän. 

Ei se nyt ihan aina noinkaan mene. Sitä voi kuolla vaikkapa liikenneonnettomuudessa. Oma työkaverini sairastui hiljattain syöpään, hän ei ole ikinä polttanut tupakkaa ei edes altistunut passiiviselle tupakoinnille. Hän on myös elänyt tosi terveellisesti. Tuttavapiirissäni on vanhaksi eläneitä ihmisiä, joilla ei ikinä ole ollut mitään syöpää. Tällä kirjoituksella en kuitenkaan kannusta tupakan polttoon. Hyvä olisi, jos kaikki tupakoitsijat pystyisivät lopettamaan. Oma puolisoni on polttanut 15-vuotiaasta asti. Välillä on yrittänyt lopettaa. Vielä ei ole onnistunut. Tuntuu, että työstressi lisää tupakointia, koska vapaalla polttaa vähemmän. Onneksi kumpikaan lapsistamme ei tupakoi, toinen on jo aikuinen, toinen melkein aikuinen. Syyllistäminen ei ainakaan auta lopettamaan eikä vihamielinen ilmapiiri. Se vaan ärsyttää. Kukapa meistä tapojaan muuttaa, jos joku nalkuttaa? Joillekin ehkä tepsii nuo laastarit ja purkat. Meillä ei ainakaan vielä ole tepsinyt.

Vierailija
180/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa Reilun Kaupan suklaata, joka on yleensä myös luomusuklaata.

On olemassa vaatteita, jotka on valmistettu Reilun Kaupan puuvillasta, joka on yleensä myös luomupuuvillaa.

En ole ikinä kuullut Reilun Kaupan luomutupakasta tai -nuuskasta.

P.S. En usko sokeasti Reiluun Kauppaan ja luomutuotantoon, mutta ainakin ne ovat parempi vaihtoehto kuin tuotteet, joiden tuotantoketjun ainakin jossakin vaiheessa on todennäköisesti tapahtunut lapsityövoiman käyttöä ja luonnon tuhoamista. 

Kyllä muuten on luomu-tupakkiakin. mm. American Spirit

Muutenkin ekologisia arvoja kannattavat ihmiset suosii usein näitä, jos polttavat.