Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tämä noitavaino tupakoitsijoita kohtaan !

Vierailija
21.02.2018 |

Poltan, joten olen alinta pohjasakkaa ja ihmishirviö. Onneksi asumme ok-talossa jossa saan käydä aamutupakalla rauhassa, mutta muuten tuntuu että roviolle joutaisin kun kehtaan julkisella paikoilla liikkua tupakka suussa . Työpaikasta poistui tupakkapaikka , joten kahvitauolla ei pääse enää hermosavuille. Junissa ei ole tupakkavaunua.

En ole mikään pubiruusu yh, vaan hoikka ja tyylikkäästi pukeutuva nainen . Naimisissa, vakituinen työ, kolme lasta. Jokaisella vain on joku pahe ja minulla se on polttaminen.

Kommentit (527)

Vierailija
141/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.  Onhan  se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen i

tseni. 

Se EI nimenomaan ole oma asiasi, kun muut joutuvat hengittämään jumalattoman myrkyllisiä saasteitasi!!!😵

Mitäs mieltä olet tuossta (yksityis)-autoilusta ja niistä hurjista tieliikenteen päästöistä? Entä käytetyistä kemikaaleista? Olisipa ihmiset yhtä huolissaan muistakin ympäristöongelmista ja terveydelle haitallisesta toiminnasta samalla tavalla kuin nyt tupakoinnista ja tupakanviljelystä. Kiinnostaisipa oikeasti se sademetsien tuhoutuminen ja kotimaisten aarniometsien käyminen harvinaisiksi.

Jos tupakointi ei ole oma asia, niin sitten ei ole myöskään roskaruoan syönti, halpatyömaissa tehtyjen vaatteiden ostaminen, autoilu omalla pirssillä, lentomatkailu tai kemikaalien käyttö pesuaineissasi ja kosmetiikassasi. Nämäkään eivät ole jokaisen oma asia, vaan tuhoavat meidän kaikkien maailmaa. Eikö niin? Ei se yksityisen ihmisen syyllistäminne yhdestä asiasta ole mitenkään hedelmällistä, tarvitsemme isomman kaavan muutosta näissä tärkeissä asioissa. En muuten tupakoi.

Vierailija
142/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jonkinlainen  ihme, lääketieteellinen mahdottomuus eli  terve ,tupakoiva läski. Työterveyslääkäri koettaa kovasti saada minut kiinni jostain terveysongelmasta, mutta ainoa vaivani on laktoosi-intoleranssi. Pyöräilen töihin, 10km yhteen suuntaan, ja teen pitkiä kävelylenkkejä koiran kanssa, selkä on kunnossa ja polvet  . Verenpaine on hyvä. Ihoni on hyvä, olen babyface ja joudun usein vielä näin 32 vuotiaanakin kaivamaan henkkarit esiin. En tiedä, mikä  mutantti    olen :D

Kun tupakka on tosiaan kärynnyt kuudennesta luokasta asti, olin lähes  polttamatta  (eli tyyliin puolikas tupakka päivässä) vain  ensimmäisessä raskaudessani, pituutta minulla on 170cm ja painoa 98 kg.

Ja olen terve.

Niin, ehkä vielä 32-vuotiaana oletkin melko terve. Entä 20 - 30 vuoden kuluttua? Onko sinulle tehty muita tutkimuksia kuin ihan ne perustutkimukset, mitkä työterveystarkastuksissa yleensä tehdään? Hienoa, että harrastat liikuntaa, mutta törkeää altistaa vauva tupakalle (edes sille puolikkaalle). Toivottavasti et lenkeillä polta koiran aikaan. Tiesitkö, että koiralla on erittäin herkkä hajuaisti ja sekin voi sairastua esim. keuhkosyöpään. Oletko lukenut koko ketjun? Luepa myös kohdat lasten suuresta huolesta ja pelosta sekä suuremmasta vaarasta teini-iässä alkaa polttamaan, jos vanhempikin tupakoi. Oma äiti on suuri esikuva ja esimerkki. Itse en kehuskeli jo ala-asteella aloitetusta röökaamisesta... Oletko yrittänyt lopettaa tai haluatko lopettaa? Kaikkea hyvää sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalassa töissä, kyllä siellä tupakkikatoksessa käy nukkumatitkin, että se siitä alhaisesta koulutustasosta ja röökistä. Myös tuntemani eläinlääkäri polttaa.

Näin on, minäkin olin aikoinaan Ruotsissa sairaalassa töissä, siellä hoitsut ja lääkärit käärivät sätkiä kun tupakka oli niin kallista.

Vierailija
144/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalassa töissä, kyllä siellä tupakkikatoksessa käy nukkumatitkin, että se siitä alhaisesta koulutustasosta ja röökistä. Myös tuntemani eläinlääkäri polttaa.

Näin on, minäkin olin aikoinaan Ruotsissa sairaalassa töissä, siellä hoitsut ja lääkärit käärivät sätkiä kun tupakka oli niin kallista.

Isäni on lastenlääkäri ja ketjupolttaja, jippii. Miettivätköhän vanhemmat ikinä että "hitto toi lääkäri haisee röökiltä?"  Äiti on koettanut saada isää lopettamaan noin 20 vuotta, tuloksetta.

Vierailija
145/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voi lukea mitä se vainoaminen tarkoittaa:

https://vainoaminen.fi

Vierailija
146/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo tehnyt testamentin,kuitenkin pian kuolet.

Vierailija
147/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hyvät tupakoinnin puolustajat!

Kannattaa muistaa, että tätäkin palstaa lukevat alaikäiset lapset ja nuoret. Haluatteko todella laittaa vahingon kiertämään tupakkamyönteisillä mielipiteillänne?

Vähän vastuullisuutta aikuiset, kiitos!

Kyllä mutta pointti aloituksessa on kysyä motiivia noitavainolle? Unohditko tämän, hieman vastuullisuutta siihen viestittielyyn aikuisten oikeasti.

Niin tähänkään ei olla saatu vastausta, vaan pelkästään agressiivista uhoa vastustajien taholta.

AP ei kysy aloituksessa yhtään kysymystä.

Vierailija
148/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että edelleenkään tupakoitsijat ei tiedä kuinka epäterveellistä tupakointi on?

Uskokaa pois että jokaikinen tietää, niistä jauhetaan ihan jatkuvasti ja joka paikassa. Ihan turha tänne on sivukaupalla tulla pätemään itsestäänselvyyksiä.

Tuntuu, että tupakoitsijat eivät tajua, kuinka epäterveellistä heidän tupakointinsa on sivullisille. Ihan huvikseen vaan altistetaan omat perheenjäsenet, työkaverit, sivulliset ohikulkijatkin passiiviselle tupakoinnille.

Vierailija
149/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jonkinlainen  ihme, lääketieteellinen mahdottomuus eli  terve ,tupakoiva läski. Työterveyslääkäri koettaa kovasti saada minut kiinni jostain terveysongelmasta, mutta ainoa vaivani on laktoosi-intoleranssi. Pyöräilen töihin, 10km yhteen suuntaan, ja teen pitkiä kävelylenkkejä koiran kanssa, selkä on kunnossa ja polvet  . Verenpaine on hyvä. Ihoni on hyvä, olen babyface ja joudun usein vielä näin 32 vuotiaanakin kaivamaan henkkarit esiin. En tiedä, mikä  mutantti    olen :D

Kun tupakka on tosiaan kärynnyt kuudennesta luokasta asti, olin lähes  polttamatta  (eli tyyliin puolikas tupakka päivässä) vain  ensimmäisessä raskaudessani, pituutta minulla on 170cm ja painoa 98 kg.

Ja olen terve.

Vahvaa äkkikuolemasydänkohtausmateriaalia.

Vierailija
150/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyylikäs" äiti valitsi tupakan ja noin 20 vuoden kuluttua lapset itkevät äidin haudalla. Mahdatko ap edes nähdä mahdollisia lapsenlapsiasi elinaikanasi? Miettisin sinuna näitä asioita, kun seuraavan kerran sytytän sen syöpäsätkän. 

Vierailija
151/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi kertoo luonteen heikkoudesta.

Vierailija
152/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tupakoijat. Ai miksi? Koska monesti näistä aiheutuu suoraa haittaa minulle: naamalle pöllähtää pahanhajuista savua ja maa on täynnä tumpattuja natsoja. Mikä helvetti siinä esim. on, että monen tupakoijan mielestä bussipysäkillä polttelu on ihan ok, etenkin siinä pysäkin katoksen alla? Lisäksi varsinkin koti-ikkunasta sisään tuleva savu on ihan perseestä, miksi pitää polttaa jonkun ikkunan alla?

Jos polttelet jossain sellaisessa paikassa, jossa kukaan muu ei joudu nuuskimaan sitä inhottavanhajuista ja epäterveellistä savua ja hävität tumpit asianmukaisesti, niin juuri ketää ei polttamisesi haittaa. Tai no,  onhan sekin inhottavaa, jos joutuu olemaan läheisissä tekemisissä tupakalta tai muuten pahalta haisevan henkilön kanssa.

Vierailija
153/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että edelleenkään tupakoitsijat ei tiedä kuinka epäterveellistä tupakointi on?

Uskokaa pois että jokaikinen tietää, niistä jauhetaan ihan jatkuvasti ja joka paikassa. Ihan turha tänne on sivukaupalla tulla pätemään itsestäänselvyyksiä.

Niiden tarkoitus on pelkästään osoittaa heidän oma sivytymättömyytensä ja muiden ihmisten halveksunta. Aivan varmasti tupakoivat ovat näiile vain yksi kohde lukuisista. He ilmaisevat pahaa oloaan, levittäen omaa sairasta suhtautumistaan muita kohtaan. Toivottavasti heidän lapset(jos muka ovat edes suhteessa) eivät ota oppia heistä ja pilaa muiden elämää omalla kuspäisyydellään tahallaan.

Toivon todellakin ettei näitä nykypäivän huonoja tapoja vihata muuta maailmaa kopioida näiltä vastustajilta. 

Vierailija
154/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että sauhun röyhyttely toisten ihmisten naamalle olisi joku kansalaisoikeus tai peräti ihmisoikeus? Jokaisella ihmisellä on oikeus hengittää raikasta ulkoilmaa, ilman että joku vatipää pilaa sitä tupakansavulla.

Jos on niin idiootti että tupakoi, niin se pitää tehdä muida häiritsemättä.

"Miksi kuvittelet että pakokaasujen röyhyttely toisten ihmisten naamalle olisi joku kansalaisoikeus tai peräti ihmisoikeus? Jokaisella ihmisella on oikeus hengittää raikasta ulkoilmaa, ilman että joku pilaa sitä ohi ajaessaan pakokaasujen katkulla.

Jos on niin idiootti että autoilee, niin se pitää tehdä muita häiritsemättä."

Näin käännettynä kuulostaa ehkä vähän hassulta, mutta miksi nämä kaikista eniten hengitysilmaamme pilaavat myrkyt ovat enemmän hyväksyttäviä ja normaaleja, eli teollisuuden ja liikenteen päästöt?

Vierailija
155/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.  Onhan  se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen i

tseni. 

Se EI nimenomaan ole oma asiasi, kun muut joutuvat hengittämään jumalattoman myrkyllisiä saasteitasi!!!😵

Mitäs mieltä olet tuossta (yksityis)-autoilusta ja niistä hurjista tieliikenteen päästöistä? Entä käytetyistä kemikaaleista? Olisipa ihmiset yhtä huolissaan muistakin ympäristöongelmista ja terveydelle haitallisesta toiminnasta samalla tavalla kuin nyt tupakoinnista ja tupakanviljelystä. Kiinnostaisipa oikeasti se sademetsien tuhoutuminen ja kotimaisten aarniometsien käyminen harvinaisiksi.

Jos tupakointi ei ole oma asia, niin sitten ei ole myöskään roskaruoan syönti, halpatyömaissa tehtyjen vaatteiden ostaminen, autoilu omalla pirssillä, lentomatkailu tai kemikaalien käyttö pesuaineissasi ja kosmetiikassasi. Nämäkään eivät ole jokaisen oma asia, vaan tuhoavat meidän kaikkien maailmaa. Eikö niin? Ei se yksityisen ihmisen syyllistäminne yhdestä asiasta ole mitenkään hedelmällistä, tarvitsemme isomman kaavan muutosta näissä tärkeissä asioissa. En muuten tupakoi.

Vihjaatko sä jotenkin, että mainitsemasi asiat eivät kiinnosta ihmisiä? Tietenkin ne kiinnostavat. Ei homma niin toimi, että tehdään lista ikävistä asioista ja puhe saa olla vain siitä #1 paikalla olevasta.

Vierailija
156/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden tarkoitus on pelkästään osoittaa heidän oma sivytymättömyytensä ja muiden ihmisten halveksunta. Aivan varmasti tupakoivat ovat näiile vain yksi kohde lukuisista. He ilmaisevat pahaa oloaan, levittäen omaa sairasta suhtautumistaan muita kohtaan. Toivottavasti heidän lapset(jos muka ovat edes suhteessa) eivät ota oppia heistä ja pilaa muiden elämää omalla kuspäisyydellään tahallaan.

Suurimalle osalle näyttää olevan kovinkin tärkeää mollata muita tyhmiksi. Ei kyllä anna yhtään älykästä kuvaa näistä tupakoinnin vastustajista. Eikä varmasti johda minkään sortin lopettamisiin kun persjuntit meuhkaavat asiasta.

Huvittaa miten tämä vihaaminen tulkitaan kovinkin viisaaksi, omin päätelmin. Tuomitsen muita olen siis viisas. Hah.

Vierailija
157/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla tupakoitsijoilla on jäänyt jonkinlainen teini-iän kapinavaihe päälle. Säälittää heidän puolestaan. Jotain on mennyt ilmeisesti lapsuudessa pieleen. Tavallisilla ihmisillä se pahin kapinaikä kestää noin kaksi vuotta, ehkä korkeintaan kolme, toisilla toki vähemmän. Joillakin se vaikuttaa kestävän koko elämän. Aikuiset lapsiparat. Voimia heidän läheisilleen.

Vierailija
158/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan tupakoijat alkoivat vainota minua, kun pyysin pomoa tekemään jotain asialle, kun savu kulkeutui tupakkapaikalta työpisteelleni. Tupakkapaikka siirrettiin kauemmaksi ja työpaikan alueella kiellettiin tupakointi muualla kuin merkityllä tupakkapaikalla, myös ylimääräiset tupakkatauot kiellettiin. Pomo itsekin myönsi, että on ollut tupakoinnin suhteen leväperäinen. Tupakkajengi teki minusta syntipukin. Milläs te tämän noitavainon perustelette?

Vierailija
159/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että sauhun röyhyttely toisten ihmisten naamalle olisi joku kansalaisoikeus tai peräti ihmisoikeus? Jokaisella ihmisellä on oikeus hengittää raikasta ulkoilmaa, ilman että joku vatipää pilaa sitä tupakansavulla.

Jos on niin idiootti että tupakoi, niin se pitää tehdä muida häiritsemättä.

"Miksi kuvittelet että pakokaasujen röyhyttely toisten ihmisten naamalle olisi joku kansalaisoikeus tai peräti ihmisoikeus? Jokaisella ihmisella on oikeus hengittää raikasta ulkoilmaa, ilman että joku pilaa sitä ohi ajaessaan pakokaasujen katkulla.

Jos on niin idiootti että autoilee, niin se pitää tehdä muita häiritsemättä."

Näin käännettynä kuulostaa ehkä vähän hassulta, mutta miksi nämä kaikista eniten hengitysilmaamme pilaavat myrkyt ovat enemmän hyväksyttäviä ja normaaleja, eli teollisuuden ja liikenteen päästöt?

Passiivisen autoilun haitat huomaa siitä, kun laittaa auton käyntiin suljetussa tilassa. 

Vierailija
160/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelläni on nyt kolmas tupakoinninlopettamiskerta meneillään. Ensimmäinen tapahtui silloin, kun aloin odottaa lastani ja olinkin pari vuotta kokonaan tupakoimatta. Jostain typerästä syystä aloitin taas tupakoimisen. Seuraava kerta oli ennen viime joulua, jolloin olin tupakoimatta vaivaisen kuukauden. Nyt taas otin itseäni niskasta kiinni ja olen ollut pari päivää polttamatta. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo.

Mulle ei ite lopettaminen ole kovin vaikeaa. Aina olen mennyt kylmällä kalkkunalla, mut se on ongelma, että aloittaminen on liian helppoa. Tällä kertaa en tee sitä virhettä, että: "yksi tupakka ei haittaa"

Mieli alkaa leikkimään. Tiedän tunteen. Kun niin tapahtuu, syö vaikka ennemmin jotain hyvää ja yritä pysyä erossa myös alkoholista jolloin tunne on usein suurimmillaan.