Ärsyttää tämä noitavaino tupakoitsijoita kohtaan !
Poltan, joten olen alinta pohjasakkaa ja ihmishirviö. Onneksi asumme ok-talossa jossa saan käydä aamutupakalla rauhassa, mutta muuten tuntuu että roviolle joutaisin kun kehtaan julkisella paikoilla liikkua tupakka suussa . Työpaikasta poistui tupakkapaikka , joten kahvitauolla ei pääse enää hermosavuille. Junissa ei ole tupakkavaunua.
En ole mikään pubiruusu yh, vaan hoikka ja tyylikkäästi pukeutuva nainen . Naimisissa, vakituinen työ, kolme lasta. Jokaisella vain on joku pahe ja minulla se on polttaminen.
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
teflon skin kirjoitti:
Eipä hirveästi kiinnosta mitä tupakoimattomat ajattelevat tai sanovat tupakoinnista.
Toivottavasti ei hirveästi kiinnosta myötätuntokaan kun keuhkoahtaumatauti iskee.
Niin se onkin oma asiani ei sinun. Itse aiheutettu kyllä, senpä takia voin vain syyttää siitä itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsytti silloin kun tuo noitavaino otti ensiaskeleitaan v. 1995. Ärsytti siinä määrin, että päätin lopettaa. Ja niin myös tein, kertaheitolla, ilman mitään apukeinoja. Nyt 23 savutonta vuotta takana, ei ole kaduttanut. Kun tarpeeksi ketuttaa, lopettaminen on helppoa.
No monella sama ärsytys aiheuttaa vastareaktio, eli en ainakaan lopeta. Hyvä että sinulla meni näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Onhan se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.
Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille ja olen muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan ja olen oma iloinen itseni.
Oletko kokeillut lopettamista nikotiinituotteiden avulla? Puolisoni oli polttanut yli 30 vuotta (välillä aski päivässä, välillä vähemmän). Hän onnistui lopettamaan laastareiden ja purkan avulla eikä hermostumista ja kireyttä juurikaan esiintynyt, vaikka elämässä oli muutenkin paljon stressaavia asioita siihen aikaan.
Miehelläni ei ainakaan nuo nikotiinivalmisteet auttanut mitään. Enemmän vain sai nikotiinia elimistöönsä kun niitä söi.
Itse en polta, enkä ole ikinä polttanut. Olen silti aloittajan kanssa samaa mieltä.
Kannattaa kokeilla laastaria yhdessä muiden tuotteiden kanssa. Purkka/suihke/tabletti antaa tekemistä ja hetkellisen nikotiinipiikin. Laastari lisäksi tuo jatkuvan, tasaisen nikotiiniannoksen. Harva muutenkaan onnistuu lopettamaan ekalla kerralla.
Itse en alkanut tupakoimaan, koska haistelin koko lapsuuteni äitini karmeaa röökin hajua. Nykyään ällöttää, että se pitää mun vauvaa sylissä, kun tiedän, mitä se joutuu haistelemaan. Valitettavasti on myönnettävä, että arvostan äitiäni melko lailla vähemmän tupakoinnin takia. Sama pätee tietysti muihin ihmisiin myös, sinua arvostetaan heti (ansaitusti) vähemmän, koska olet tupakoitsija.
Ja helvandeerade kun ärsyttää nämä "on pahempiakin syntejä" "no entäs suklaa". Kyllä vaan maailmassa pitää pystyä keskustelemaan asioista vertailematta. Aina löytyy jotain pahempaa. Koskaan ei kenelläkään saisi olla paha olla, koska Afrikan nälkälapsella on pahempi. Ei se vaan toimi niin. Ei kai kukaan raiskaajalle sanoisi, että on sitä pahempiakin syntejä, ei sentään murhannut ja paloitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko että edelleenkään tupakoitsijat ei tiedä kuinka epäterveellistä tupakointi on?
Uskokaa pois että jokaikinen tietää, niistä jauhetaan ihan jatkuvasti ja joka paikassa. Ihan turha tänne on sivukaupalla tulla pätemään itsestäänselvyyksiä.Niiden tarkoitus on pelkästään osoittaa heidän oma sivytymättömyytensä ja muiden ihmisten halveksunta. Aivan varmasti tupakoivat ovat näiile vain yksi kohde lukuisista. He ilmaisevat pahaa oloaan, levittäen omaa sairasta suhtautumistaan muita kohtaan. Toivottavasti heidän lapset(jos muka ovat edes suhteessa) eivät ota oppia heistä ja pilaa muiden elämää omalla kuspäisyydellään tahallaan.
Ei kyse ole tuosta, vaan siitä, että se tupakointi yksinkertaisesti häiritsee niin paljon ja sen haluaa ilmaista. Helposti turhautuu, kun tupakoinnissa ei ole mitään järkeä, mutta silti ihmiset tekevät sitä ja vielä tämä järjetön toiminta häiritsee muita.
Koetko omassa käytöksessäsi olevan jotain järkeä? Jos he polttavat, juuri siksi koska turhautuvat sinun mihinkäänjohtamattomaan järjettömään blaastaukseen aiheesta, jonka he jo tuntevat. Tuo järjetön toimintasi häiritsee ja turhauttaa myös muita. Miten pystyt erittelemään turhan ajamisen tuomien pakokaasujen tai krääsän turhan tuottamisen tai ruoan tuottamisen, poisheitettäväksi haitat, tupakoinnin haitoista. Jos tupakka tuo jollekkin mielihyvää on se enemän, kuin että ruokaa tuotetaan täysin turhaan ja sitä kuskaillaan vielä pakokaasuja tuprutellen paikasta toiseen, vain siksi että se laitetaan roskiin.
Tupakka ei ole maailman isoin ongelma.
Norppana kirjoitti:
Tupakoini ei ole mikään "paha tapa", se on myrkyllistä niin sinulle kuin ympärillä olevillesi. Ihmiset jaksaa valittaa siitä, että suomessa tupakkalailla holhotaan aikuisia ihmisiä. Mutta jos aikuinen ihminen tarkoituksella vetää myrkkyä kehoonsa ja samalla myrkyttää muita ihmisiä, niin onhan se nyt niin heikkolahjainen, että tarvitseekin holhousta. On paljon nopeampiakin tapoja tappaa itsensä, jotka ei vahingoita muita millään tavalla. On vaikea ymmärtää, mikä tekee tupakoitsijasta niin itsekkään, että se kuvittelee voivansa viedä toisten ihmisten oikeuden hengittää puhdasta myrkytöntä ilmaa.
P.s. Tyylikäs pukeutuminen ei auta mitään siinä kohtaa, kun kaikki tyylikkäät vaateet löyhkää kuolemalle.
Samaa mieltä! Viedäänhän ihmisiä jotka ovat vaaraksi itselleen ja / tai muille psykiatriselle osastolle pakkohoitoon eli tahdosta riippumattomaan hoitoon M1-lähetteellä. Kyllä tupakointi on mielestäni hidas itsemurha, joka on samalla vaaraksi muillekin.
HS 16.2.2018
"Yllätystulos: Kuluttajien käyttämät kemikaalit saastuttavat ilmaa jo yhtä pahasti kuin autot
Puhdistusaineet, deodorantit, maalit ja muut haihtuvat kemikaalit lisäävät vaarallisia pienhiukkasia ja epäterveellistä alailmakehän otsonia.
Terveyttä vaarantaville ilmansaasteille on paljastunut yllättävä lähde: öljystä valmistetut kuluttajatuotteet saippuasta maaleihin. Niistä haihtuvat yhdisteet lisäävät ulkoilmaan päästessään pienhiukkasten ja alailmakehän otsonin muodostusta jo yhtä paljon kuin autojen päästöt, paljasti Science-lehdessä julkaistu tutkimus." ...
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005569123.html
Tällaista ilmansaastuttamista ihmiset harrastavat myös kaikenmaailman kemikaaleilla.
Miksi alkoholinkäyttäjät eivät lopeta juomista? Miksi juomista perustellaan sillä että se on tapa rentoutua ja pitää hauskaa? Sehän on vaarallista. Lopettakaa äkkiä tuollainen tapa.
En minä pahasti katso niitä jotka tupakoivat tupakoimisen sallivilla paikoilla. Katson pahasti heitä jotka tupakoivat toreilla, lasten lähellä, kauppojen edessä, bussipysäkeillä, koulujen lähellä jne. Useimmat tupakoitsijat ovat todella itsekkäitä, eivätkä osaa ottaa huomioon että passiivinenkin tupakointi on vaarallista. Itselläni on astma ja lisäksi herkkä taipumus napata keuhkokuume ainakin kerran pari vuodessa. Olen varma että voisin paljon paremmin jos saisin hengittää vapaasti raitista ilmaa enkä itsekkään kaksijalkaisen syöpäsavuja. Kaikista raivostuttavinta on kun ihmiset tupakoivat SAIRAALAN pääkäynnin edessä vaikka tupakointikoppi löytyisi parin metrin päästä nurkan takana.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko että edelleenkään tupakoitsijat ei tiedä kuinka epäterveellistä tupakointi on?
Uskokaa pois että jokaikinen tietää, niistä jauhetaan ihan jatkuvasti ja joka paikassa. Ihan turha tänne on sivukaupalla tulla pätemään itsestäänselvyyksiä.Niiden tarkoitus on pelkästään osoittaa heidän oma sivytymättömyytensä ja muiden ihmisten halveksunta. Aivan varmasti tupakoivat ovat näiile vain yksi kohde lukuisista. He ilmaisevat pahaa oloaan, levittäen omaa sairasta suhtautumistaan muita kohtaan. Toivottavasti heidän lapset(jos muka ovat edes suhteessa) eivät ota oppia heistä ja pilaa muiden elämää omalla kuspäisyydellään tahallaan.
Ei kyse ole tuosta, vaan siitä, että se tupakointi yksinkertaisesti häiritsee niin paljon ja sen haluaa ilmaista. Helposti turhautuu, kun tupakoinnissa ei ole mitään järkeä, mutta silti ihmiset tekevät sitä ja vielä tämä järjetön toiminta häiritsee muita.
Koetko omassa käytöksessäsi olevan jotain järkeä? Jos he polttavat, juuri siksi koska turhautuvat sinun mihinkäänjohtamattomaan järjettömään blaastaukseen aiheesta, jonka he jo tuntevat. Tuo järjetön toimintasi häiritsee ja turhauttaa myös muita. Miten pystyt erittelemään turhan ajamisen tuomien pakokaasujen tai krääsän turhan tuottamisen tai ruoan tuottamisen, poisheitettäväksi haitat, tupakoinnin haitoista. Jos tupakka tuo jollekkin mielihyvää on se enemän, kuin että ruokaa tuotetaan täysin turhaan ja sitä kuskaillaan vielä pakokaasuja tuprutellen paikasta toiseen, vain siksi että se laitetaan roskiin.
En ole tuon kommentin kirjoittaja. Ei kukaan täällä ole missään kohtaa väittänyt, että tupakointi on maailman suurin ongelma. Tämä ketju nyt vain saattuu käsittelemään juuri tupakointia (ja siihen liittyvää "noitavainoa" - mielestäni vahvasti liioiteltu ilmaisu). Tupakointi on kuitenkin kiistatta ongelma, josta on syytä keskustella ja miettiä ratkaisuja ongelman poistamiseksi. Mikset tee omia ketjuja noista muista sinänsä erittäin tärkeistä aiheista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tupakka ole maailman isoin ongelma, mutta se on iso ongelma kuitenkin. Nimenomaan tupakointiin puuttumalla sitä saadaan vähennettyä. Kuvitteletko, että ravintolat olisivat nykyään savuttomia jos siitä ei olisi ihmiset alkaneet valittamaan? Tupakoinnin täydellistä kieltämistä en kannata, mutta parveketupakointi pitäisi kieltää. Samoin kaupunkien keskustoissa tupakointi ja muutenkin paikoissa, joissa esimerkiksi jonotetaan ja siten on tavallaan pakko altistua tupakansavulle, kun ei voi poistua jos haluaa päästä sisään.
Käsittämätöntä, että jotkut työntelevät vauvaa vaunuissa ja polttavat samalla. Kyllä sitä savua kulkeutuu viattoman vauvan keuhkoihin, vaikkei ollakaan suljetussa sisätilassa. Jotkut jopa nukuttavat vauvaa parvekkeella samalla, kun itse tupakoivat alle metrin päässä! Vauva ei pysty itse valitsemaan, haluaako hän syöpäkemikaaleja keuhkoihinsa. Lisäksi hänen pieni elimistönsä on vasta kehityksensä alussa eli huomattavasti herkempi tupakan vaaroille kuin aikuisen keho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän se aiheeseen kuuluu, miltä sä näytät?
Koska moni kuvittelee, että tupakoiva aikuinen nainen on automaattisesti ylipainoinen hampaaton sossupummi, jonka lapsilla on eri isät. Että vuosikymmeniä polttanut nainen ei voi olla hyvännäköinen ja nuorekas .
Ap
Vuosikymmeniä polttanut nainen ei yksinkertaisesti ole hyvännäköinen eikä nuorekas, siitä tupakka pitää huolen. Te tupakoitsija ette ymmärrä mitä riippuvuutenne aiheuttaa muille. Minä en halua haista tuhkakupille, ja siksi en tahdo että yksikään "tuhkakuppi" käryää minun lähelläni. Teillä ei ole mitään oikeutta tartuttaa sitä katkua minun vaatteisiini. Lisäksi tupakansavu salpaa hengityksen ja saa minut yskimään. Se ei todellakaan ole mikään vapaus teillä saastuttaa ilmaa missä tahansa, vaan jos haluatte polttaa, teidän velvollisuus on tehdä se ketään häiritsemättä. Siinäkin on jo liikaa kestämistä kun tupakoitsija tulee esim. töissä sisälle tupakalta. Kamala haju oikein leijuu ympärillä ja muiden on sitä haisteltava.
Vai mitä mieltä olisit toimistotyössä jos joku ei kävisi pesulla ollenkaan. Kamala haju leijuisi koko toimistossa! Olisiko moinen toisten ilman saastuttamiseen puuttuminen mielestäsi noitavainoa? Juuri yhtä kamalalle te tupakoitsijatkin haisette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Onhan se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.
Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille ja olen muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan ja olen oma iloinen itseni.
Oletko kokeillut lopettamista nikotiinituotteiden avulla? Puolisoni oli polttanut yli 30 vuotta (välillä aski päivässä, välillä vähemmän). Hän onnistui lopettamaan laastareiden ja purkan avulla eikä hermostumista ja kireyttä juurikaan esiintynyt, vaikka elämässä oli muutenkin paljon stressaavia asioita siihen aikaan.
Miehelläni ei ainakaan nuo nikotiinivalmisteet auttanut mitään. Enemmän vain sai nikotiinia elimistöönsä kun niitä söi.
Itse en polta, enkä ole ikinä polttanut. Olen silti aloittajan kanssa samaa mieltä.
Nikotiinivalmisteista saa paljon vähemmän nikotiinia kuin savukkeista.
Miksi faktaa alapeukutetaan? Fakta on myös, että nikotiinituotteiden käyttäjät onnistuvat lopettamisessaan paljon todennäköisemmin kuin ”luomulopettajat”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tupakka ole maailman isoin ongelma, mutta se on iso ongelma kuitenkin. Nimenomaan tupakointiin puuttumalla sitä saadaan vähennettyä. Kuvitteletko, että ravintolat olisivat nykyään savuttomia jos siitä ei olisi ihmiset alkaneet valittamaan? Tupakoinnin täydellistä kieltämistä en kannata, mutta parveketupakointi pitäisi kieltää. Samoin kaupunkien keskustoissa tupakointi ja muutenkin paikoissa, joissa esimerkiksi jonotetaan ja siten on tavallaan pakko altistua tupakansavulle, kun ei voi poistua jos haluaa päästä sisään.
Kiellot eivät ratkaise mitään, jos ja kun niitä ei pystytä valvomaan. Vastustuksesi ja vouhkaamisesi saa aikaiseksi vain sinun vastustamista ei tupakoinnin. Perveketupakointia ei voi kieltää pääsääntöisesti koska sitä ei pystytä valvomaan. Jotain oikeuksiakin tulee olla ihmisillä. Tupakka ei todellakaan, kuten sanot ole kovin paha ongelma maailmassa, niin miksi se juuri poimitaan esiin, kun sen lopettaminen ei mutta oikeasti mitään. Miksi sinä vouhkaat muiden tupakoinnista, etkä jostain järkevämmästä, jostain jolla on jotain oikeaa merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Pieni juttu ne 2 - 3 viikkoa kestävät vieroitusoireet ovat verrattuna hyötyihin, joita savuton loppuelämä tarjoaa. Sun kannattaa selittää lapsillesi, miksi äiti on välillä hermostunut ja huutaa. Muista painottaa, ettei se ole heidän syytään ja on ohimenevä vaihe. Et ole oma iloinen itsesi enää keuhkosyövän loppuvaiheessa. Nähty on sekin vaihe läheltä ja voin sanoa, että on järkyttävää katseltavaa.
Ei kyse ole siitä, miltä näytät, miten pukeudut, millainen perhe sinulla on tai missä asut.
Kyse on tavasta, joka löyhkää kuolemalle ja vaarantaa muutkin ihmiset, kuin sinut.
Kyse on pelkästään siitä, kuinka paljon haluaa haukkua tupakoijia. Mikä on motiivinne levittää vihaanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikotiinivalmisteista saa paljon vähemmän nikotiinia kuin savukkeista.
Riippuu kyllä ihan siitä paljonko niitä kokee tarvitsevansa ja kuinka paljon on polttanut.
Mikä oli höpöhöpöä? Väitätkö, että luomu ei kuluta suurempaa pinta-alaa tuotantoonsa?
Luomuhan ei tarkoita sitä, etteikö myrkkyjä käytettäisi. Ja pelloillahan niitä ei hupiin käytetä, koska ne maksavat, joten trade-off olisi suurempi tuotantoon kuluva pinta-ala, joka on sademetsistäkin pois.
Maaperän kunnossa pysyminen ei liity mitenkään luomutuotantoon eikä ole sen yksinoikeus, koska tehotuotannolla ei ole ainuttakaan rajoitetta tuollaisen suhteen. Viljelistä se on kiinni, eikä luomuudesta.
Lannoitteita käytetään myös luomutuotannossa. Sekin on jälleen viljelistä kiinni, että kuinka paljon. Lannoitteiden käyttämättömyys on lähinnä rajoite ja haitta, eikä mikään plussapuoli.