Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tämä noitavaino tupakoitsijoita kohtaan !

Vierailija
21.02.2018 |

Poltan, joten olen alinta pohjasakkaa ja ihmishirviö. Onneksi asumme ok-talossa jossa saan käydä aamutupakalla rauhassa, mutta muuten tuntuu että roviolle joutaisin kun kehtaan julkisella paikoilla liikkua tupakka suussa . Työpaikasta poistui tupakkapaikka , joten kahvitauolla ei pääse enää hermosavuille. Junissa ei ole tupakkavaunua.

En ole mikään pubiruusu yh, vaan hoikka ja tyylikkäästi pukeutuva nainen . Naimisissa, vakituinen työ, kolme lasta. Jokaisella vain on joku pahe ja minulla se on polttaminen.

Kommentit (527)

Vierailija
301/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Kuinka monen teistä tupakoitsijoista toinen tai molemmat vanhemmat ovat polttaneet tai joku muu teidän läheisenne, kun olette olleet itse lapsia?

Vierailija
302/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan ja ei ole aikomustakaan lopettaa. 

En kuulu näihin "pitäisi lopettaa" -henkilöhin siis lainkaan. Kuolen mahdollisesti aiksemmin kuin muut. Tilastollisestihan se on fakta. 

Olen kuusikymppinen nyt ja perusterve. Otan vastaan tupakoinnin mahdollisesti tuomat terveysongelmat. 

Yhteiskunnan kulussa arvioiden olen kuitenkin tappiin asti nettomaksaja. 

Harvinaisen typerä asenne! Näköjään vanhuus ei tuo viisautta ainakaan tässä tapauksessa. Vai koetko olevasi hyvinkin nuorekas ja cool, kun vieläkin poltat?

Vierailija
304/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.aamulehti.fi/uutiset/mies-tuupertui-20-asteen-pakkaseen-avu…

Tupakka pelasti ihmisen

Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos: Tulipaloissa kuoli ennätysmäärä ihmisiä – tupakka yleisin syttymissyy

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lansi-uudenmaan-pelastusla…

Vierailija
305/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla tupakoitsijoilla on jäänyt jonkinlainen teini-iän kapinavaihe päälle. Säälittää heidän puolestaan. Jotain on mennyt ilmeisesti lapsuudessa pieleen. Tavallisilla ihmisillä se pahin kapinaikä kestää noin kaksi vuotta, ehkä korkeintaan kolme, toisilla toki vähemmän. Joillakin se vaikuttaa kestävän koko elämän. Aikuiset lapsiparat. Voimia heidän läheisilleen.

Ootkos milloinkaan kuullut tupakan riippuvuutta aiheuttavista ominaisuuksista? Aiheuttaa pahemmin riippuvuutta tutkimusten mukaan kuin heroiini. Minä olisin ennemmin huolissani kyllä kommentoijan ilkeänkuuloisesta luonteesta, tupakoitsijoiden suhteen taas fyysisestä terveydestä.

Vierailija
306/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan ja ei ole aikomustakaan lopettaa. 

En kuulu näihin "pitäisi lopettaa" -henkilöhin siis lainkaan. Kuolen mahdollisesti aiksemmin kuin muut. Tilastollisestihan se on fakta. 

Olen kuusikymppinen nyt ja perusterve. Otan vastaan tupakoinnin mahdollisesti tuomat terveysongelmat. 

Yhteiskunnan kulussa arvioiden olen kuitenkin tappiin asti nettomaksaja. 

Harvinaisen typerä asenne! Näköjään vanhuus ei tuo viisautta ainakaan tässä tapauksessa. Vai koetko olevasi hyvinkin nuorekas ja cool, kun vieläkin poltat?

En koe olevani nuorekas ja cool.

En vain jaksa tätä noitavainoa ja olen tehnyt tämän valinnan. Noitavaino sana tuli aloittajalta, itse en edes niin koe työympyröissäni. Olen se, joka polttaa ja on joku toinenkin. Akateemisista piireistä kyse. 

Vierailija
307/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passiivisen tupakoinnin haittoja nähtävästi liioitellaan huolella. Jokainen joka liikkuu tuolla ulkona huomaa kyllä, että liikenne on se joka syöksee ilmaan sellaiset määrät myrkkyjä ettei ohikulkijan tupakointia edes siinä huomaa. Raketit uutena vuonna aiheuttavat samaa. Tupakointi ei ole se tekijä joka sen muutoksen puhtaampaan suuntaan aiheuttaisi kun ei saada ensin kuriin näitä todellisia saastuttajia.

Taitaa olla niin, ettei se todellinen ongelma kiinnosta. Kyse on vain siitä, että halutaan vihata ihmisiä, jotka tupakoivat. Tämä tulee hyvin ketjusta selväksi. Ongelmat hengitysilmassamme ei ratkea tupakointia suitsimalla, vaan ongelmat ovat kemikaaleissa, liikenteessä ja erilaisissa tuotteissa, joista ilmaan pääsee paljon tupankansavua haitallisempia yhdisteitä. Jopa liian lämmin sisäilma voi saada materiaaleista irtoamaan katkuja ilmaan, jotka ovat haitallisia hengittäessä. Taitaa olla niin, ettei totuus kinnosta tai sille ollaan sokeita, koska ollaan uppouduttu niin syvälle tupakan vihaamisen ja syyttämisen maailmaan. 

Vierailija
308/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan kamalaa on asua tupakoitsijan naapurina kerros -tai rivitalossa. Lapset eivät voi valita naapureitaan ja aikuisillekaan ei kaikille onnistu muuttaa landelle omakotitaloon.

Vierailija
309/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on yksi suurimmista terveysongelmista maailmassa. Siitä aiheutuu valtavat rahalliset ja yhteiskunnalliset kulut. Niin kauan kuin tupakointi on yleistä ja helppoa, merkittävä määrä ihmisiä tulee aloittamaan.

Totta kai sosiaalisen paineen ja häpeän käyttö tupakointia vastaan on välttämätöntä. Sen aloittamiseenhan on käytetty valtava määrä rahaa valtioiden toimesta ja vuosikymmenien ajan. Tavoite on tupakan marginalisoiminen kokonaan.

Tupakka on sitä paitsi yksi paskimpia huumeita. Ei suunnilleen mitään iloa mutta paha kaksinkertainen riippuvuus, iljettävä haju, kammottavat terveysvaikutukset. Pureskelisitte vaikka khatia ennemmin, olisi kivempaa teille eikä aiheuttaisi likimainkaan yhtä pahoja haittoja itsellenne tai yhteiskunnalle.

Vierailija
310/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin kerrostalossa, niin todellakin otti päähän, kun yläkerran vanhemman herran tupakansavut leijailivat suoraan mun makuuhuoneen ikkunasta kesäisin sisään. Heräsin jopa monesti siihen tupakanhajuun vapaapäivinä kesällä ikkunan ollessa auki, kun ukko aloitti tupruttelun ennen kuutta. Mutta: En harrastanut mitään "noitavainoa" eli en koskaan maininnut neljän vuoden aikana asiasta. Olisi kyllä pitänyt kohteliaasti huomauttaa. Kyllä on mukavaa nykyään asua omakotitalossa.

Vierailija
311/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkuna auki voi herätä moneen häiritsevään asiaan. Ei tupakoinnin erikseen poimiminen ole se oikea tapa sälyttää vastuuta omasta asenteesta muille kaupunkilaisille. Kesällä kannattaa muutenkin laittaa ikkunat kiinni ennen kuin lokit alkavat kirkua, noin viiden aikaa.

Vierailija
312/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs koira muutti uuteen kotiin. Koira oli kuulemma ollut ihan terve aiemmin. Uusi omistaja (tunnen hänet), on oikein eläinrakas ja tiedän, että hän hoiti koiraa hyvin. Koiralle puhkesi astma ja sille tuli paljon hengitysvaikeuksia. Eläinlääkärikäyntejä oli usein. Noin kolmen vuoden kuluttua koira lopetettiin juuri näiden hengitysvaikeuksien takia.

Sain myöhemmin kuulla, että uusi omistaja oli polttanut usein kotonaan sisällä (vanha asunto maaseudulla). Kyseessä ei ollut niin sanottu lyttykuonoinen rotu, joilla hengityselinten sairaudet ovat yleisiä. Toivottavasti eläinlääkärit tajuaisivat ottaa puheeksi tupakoinnin vaikutukset eläimiin, ja tupakoivat lemmikkien omistajat eivät polttaisi eläinten läsnä ollessa.

Vierailija
313/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkuna auki voi herätä moneen häiritsevään asiaan. Ei tupakoinnin erikseen poimiminen ole se oikea tapa sälyttää vastuuta omasta asenteesta muille kaupunkilaisille. Kesällä kannattaa muutenkin laittaa ikkunat kiinni ennen kuin lokit alkavat kirkua, noin viiden aikaa.

Lokkien kirkumisessa ei ole terveyshaittaa mutta tupakansavussa on. Lisäksi se paha haju. Kirjaston kirjatkin haisevat välillä niin tupakalle että sellaisia ei halua edes lainata.

Vierailija
314/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnista yli puolet kuluista on veroja. Eli maksavat he ainakin enemmän hoidoistaan, kuin sellaiset jotka sairastuvat keuhkotauteihin, mutta eivät polta. Kannattaisi ennemmin olla kiitollinen, että joku maksaa puolestasi jos sinä sairastut.

Niin tupakoiva maksaa edes jotain kuluista, tämä on totta. Mistä sitä tietää, että jos vaikka tupakoiva kuolee, ilman että pääsisi nauttimaan panoksestaan verovaroihin. Muut sitten pääsevät nauttimaan siivellä tupakoijan tuomasta varallisuudesta, kun tarvitsevat hoitoa.

Kiitos tupakoiville muuten verot olisivat paljon korkeammat.

Verothan ovat korkeammat tupakoivien takia, koska tupakkavero ei lähimainkaan kata tupakoinnin aiheuttamia kustannuksia. Miten joku ei tätä muka tiedä?

Tupakoiva ei siis maksa "edes jotain kuluista", koska se aiheuttaa niitä kuluja todella paljon enemmän kuin korvaa niitä.

Vierailija
315/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa kommentissa ollut kyse pelkästä heräämisestä.

Vierailija
316/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.  Onhan  se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen itseni. 

Nuo on juuri niitä tupakoijan tekosyitä. Ei se huutaminen ja kireys ikuisesti jatku, muutaman viikon/kuukauden päästä on jo paljon helpompaa. Jossain vaiheessa huomaat olevasi taas oma iloinen itsesi;)

Vierailija
317/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.  Onhan  se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen i

tseni. 

Se EI nimenomaan ole oma asiasi, kun muut joutuvat hengittämään jumalattoman myrkyllisiä saasteitasi!!!😵

Mitäs mieltä olet tuossta (yksityis)-autoilusta ja niistä hurjista tieliikenteen päästöistä? Entä käytetyistä kemikaaleista? Olisipa ihmiset yhtä huolissaan muistakin ympäristöongelmista ja terveydelle haitallisesta toiminnasta samalla tavalla kuin nyt tupakoinnista ja tupakanviljelystä. Kiinnostaisipa oikeasti se sademetsien tuhoutuminen ja kotimaisten aarniometsien käyminen harvinaisiksi.

Jos tupakointi ei ole oma asia, niin sitten ei ole myöskään roskaruoan syönti, halpatyömaissa tehtyjen vaatteiden ostaminen, autoilu omalla pirssillä, lentomatkailu tai kemikaalien käyttö pesuaineissasi ja kosmetiikassasi. Nämäkään eivät ole jokaisen oma asia, vaan tuhoavat meidän kaikkien maailmaa. Eikö niin? Ei se yksityisen ihmisen syyllistäminne yhdestä asiasta ole mitenkään hedelmällistä, tarvitsemme isomman kaavan muutosta näissä tärkeissä asioissa. En muuten tupakoi.

Vihjaatko sä jotenkin, että mainitsemasi asiat eivät kiinnosta ihmisiä? Tietenkin ne kiinnostavat. Ei homma niin toimi, että tehdään lista ikävistä asioista ja puhe saa olla vain siitä #1 paikalla olevasta.

Kyllä itse asiassa vihjaan :D enkä vain vihjaa vaan haastan ihmisiä myös satunnaisten kauniiden ajatusten ja puheiden lisäksi myös konkreettisiin tekoihin muuttamaan asioita paremmalle tolalle luonnon, ympäristön ja meidän kaikkien hyväksi. Koitan itsekin kunnostautua tässä asiassa.

Kommenttisi loppuosaa en tosin ymmärtänyt että mitä tarkoitit tässä yhteydessä?

Vierailija
318/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti eläinlääkärit tajuaisivat ottaa puheeksi tupakoinnin vaikutukset eläimiin, ja tupakoivat lemmikkien omistajat eivät polttaisi eläinten läsnä ollessa.

Tämä!

Vierailija
319/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen itseni. 

Nuo on juuri niitä tupakoijan tekosyitä. Ei se huutaminen ja kireys ikuisesti jatku, muutaman viikon/kuukauden päästä on jo paljon helpompaa. Jossain vaiheessa huomaat olevasi taas oma iloinen itsesi;)

Lähde vaikka lomalle/pane lapset lomalle muutamaksi viikoksi niin pahin on ohi.

Ja todellakin niitä korvaustuotteita kannattaa käyttää ihan reilusti. Lopettamista vartenhan ne on olemassa.

Vierailija
320/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee tarve tupakan polttajilla puolustella tupakointia

itsepetosta