Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tämä noitavaino tupakoitsijoita kohtaan !

Vierailija
21.02.2018 |

Poltan, joten olen alinta pohjasakkaa ja ihmishirviö. Onneksi asumme ok-talossa jossa saan käydä aamutupakalla rauhassa, mutta muuten tuntuu että roviolle joutaisin kun kehtaan julkisella paikoilla liikkua tupakka suussa . Työpaikasta poistui tupakkapaikka , joten kahvitauolla ei pääse enää hermosavuille. Junissa ei ole tupakkavaunua.

En ole mikään pubiruusu yh, vaan hoikka ja tyylikkäästi pukeutuva nainen . Naimisissa, vakituinen työ, kolme lasta. Jokaisella vain on joku pahe ja minulla se on polttaminen.

Kommentit (527)

Vierailija
261/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat ovat yksinkertaisesti tyhmiä. Monesti olen eri porukoita seuratessani huomannut, että ne vähän vajaammat ovat ne polttajat niissä porukoissa. Jokaisen polttajan pitäisi nähdä, miten kivaksi keuhkoahtauma tekee elämän. Surullista seurata vierestä.

Aivan kuten lihavat, jotka eivät ymmärrä laihduttaa. Laihduttaminen sentään on lasten leikkiä tupakoinnin lopettamiseen verrattuna, koska siinä ei tarvitse lopettaa mitään vaan ainoastaan vähentää.

Kaikkien on pakko syödä. 

Kenenkään ei ole pakko aloittaa tupakointia. 

Kumpikohan oikeasti on vaikeampi asia? Niinpä.

Kenenkään ei ole pakko syödä liikaa. Laihduttaja saa syödä aivan riittävästi.

Olen sekä lopettanut tupakoinnin että laihduttanut. Oletko sinä? Laihduttaminen oli paljon helpompaa. Niinpä.

Vierailija
262/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka liikkuu pyörällä voi verrata tupakan savun haittaa autoilun ja liikenteen tuomien päästöjen haittoihin. Puolessa tunnissa saat varmasti moninkertaisesti sen määrän katkua keuhkoihisi, kun että polttaisit tupakkaa. On se hienoa, kun oikeasti sen autoilun katku kirveltää silmiä, eikä oikeasti pysty hengittämään. Tupakoivan ohittaminen ei tunnu verattaen missään. Naurettavaa kuvitella että juuri tupakointi olisi se joka erikseen heikentää terveyden kun asumme lisääntyvien saasteiden ympäröiminä. Myös raskaana olevia näkee kävelemässä pakokaasujen täytteisten teiden varsissa.

Koomista että itseään älykkäinä pitävät pystyvät eriyttämään, juuri tupakan haitan kaiken huomattavasti myrkyllisemmän keskeltä syyksi huonoon ihoon yskimiseen tai keuhkotauteihin.  

Tähän vastauksia kiitos. Jos kerran ympäristöä saastutetaan monin vaarallisimmin keinoin, niin miksi se tupakka ainoastaan nostetaan esiin ainoana pahana asiana. Sitten vielä loukkaannutaan siitä että kyseenalaistetaan todellinen ongelma, jota tupakointi ei nykyään enää ole. Passiiviset myrkytykset ympäristöstämme, tulee ihan muista asioista, kuin jonkun ohikulkijan tupakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ei ärsyttäisi minua lainkaan, ellei se karmea läpitunkeva haju olisi niin tungetteleva. En voisi ikinä seurustella tupakoivan miehen kanssa ihan vaan siksi, koska en kestä sitä hajua, joka siitä tulee. Siitäkin huolimatta minulla on tupakoivia ystäviä ja kieltämättä aina tapaamisemme jälkeen huokaisen helpotuksesta, kun sitä tupakan hajua ei tarvitse enää haistella, vaikka muuten ihania ihmisiä ovatkin. Erityisesti tämä tulee esille jos ollaan pidempään yhdessä, esim. lomamatkan ajan. Sen jälkeen tosissaan arvostaa sitä tupakka-vapaata-seuraa ja ilmaa. Olen tosissani. En tosin ikinä sanoisi näitä noille tupakoiville ystävilleni, koska eihän heidän polttamisensa sikäli kuulu minulle. Me vaan asumme vielä maassa, jossa jokainen saa itse valita polttaako vai ei.

Vierailija
264/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitatte tupakan ympäristölle haitallisuudesta, mutta samaan aikaan tilaatte lentoja Thaimaahan.

Lento Thaimaahan ei aiheuta sademetsien hakkuita kuin aivan minimaalisesti.

Lento Thaimaahan tuhoaa sademetsiä huomattavasti enemmän. Lentokoneet saastuttaa paljon enemmän kuin maailman kaikki autot. 

Millähän tavalla lento Thaimaahan tuhoaa sademetsiä? Lentokoneet toimivat kerosiinilla, joka tehdään öljystä, joka pumpataan pääasiallisesti maan alta.

Lentokoneet eivät todellakaan saastuta lähimainkaan yhtä paljon kuin autot. Esimerkiksi Yhdysvalloissa kerosiinin kulutus vuonna 2016 oli 1,6 miljoonaa barrelia päivässä siinä missä bensan ja dieselin yhteiskulutus oli 13 miljoonaa barrelia päivässä.

Lentoliikenteen päästöt ovat yksi suurin yksittäinen tekijä ilmastonmuutoksen edistäjänä. Näin ollen sillä on vielä laajemmat ja suuremmat ympäristövaikutukset kuin vain sademetsien vaarantaminen. Ilmaston muutos on toki myös uhka sademetsille ja lisää mm aavikoitumista, mutta myös edistää muiden laajojen ympäristökatastrofien syntyä ja etenemistä kuten hyvin tiedämme.

Vierailija
265/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.  Onhan  se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen i

tseni. 

Se EI nimenomaan ole oma asiasi, kun muut joutuvat hengittämään jumalattoman myrkyllisiä saasteitasi!!!😵

Eenemmän ne autot saastuttaa. Koska ne kielletään?

Autoja tarvitsemme kaikki oikeastaan melkoin koko ajan, joko välillisesti tai välittömästi.

Sen sijaan tupakkaa ei tarvitse kukaan.

Vierailija
266/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkoholinkäyttäjät eivät lopeta juomista? Miksi juomista perustellaan sillä että se on tapa rentoutua ja pitää hauskaa? Sehän on vaarallista. Lopettakaa äkkiä tuollainen tapa.

Niiiin kulunut vertaus. Alkoholinkäyttäjä ei kaada viinaa vieressä olevan kurkkuun. Alkoholinkäyttäjä ei haise metrien päähän yhden annoksen jälkeen. Alkoholin haju ei tartu vaatteisiin tai hiuksiin. Alkoholi ei pilaa muiden hengitysilmaa.

Totta. Toisaalta tupakoitsija ei tupakkapäissään puukottele ketään tai aja perhettään lumihankeen. Harvoin kuulee myöskään, että joku olisi menettänyt työnsä, perheensä ja kotinsa tupakoinnin myötä.

Jos asia A on tyhmää, niin se ei todellakaan vähennä sitä, etteikö myös asia B olisi tyhmää. Ja itse asiassa muuten moni on menettänyt kotinsakin tupakan takia. Osa tulipaloista aiheutuu tupakasta, esim. on nukahdettu tupakan kanssa. Ja moni olisi taas voinut ostaa oman kodin sen sijasta, ett olisi polttanut rahat tupakkaan.

Moni on myös menettänyt henkensä näin.

Vierailija
267/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla paikoilla yms kun häiritään sillä tupakoinnilla muitakin. Mene polttamaan paikkoihin, jossa et ole häiriöksi. 

Vierailija
268/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkoholinkäyttäjät eivät lopeta juomista? Miksi juomista perustellaan sillä että se on tapa rentoutua ja pitää hauskaa? Sehän on vaarallista. Lopettakaa äkkiä tuollainen tapa.

Niiiin kulunut vertaus. Alkoholinkäyttäjä ei kaada viinaa vieressä olevan kurkkuun. Alkoholinkäyttäjä ei haise metrien päähän yhden annoksen jälkeen. Alkoholin haju ei tartu vaatteisiin tai hiuksiin. Alkoholi ei pilaa muiden hengitysilmaa.

Totta. Toisaalta tupakoitsija ei tupakkapäissään puukottele ketään tai aja perhettään lumihankeen. Harvoin kuulee myöskään, että joku olisi menettänyt työnsä, perheensä ja kotinsa tupakoinnin myötä.

Jos asia A on tyhmää, niin se ei todellakaan vähennä sitä, etteikö myös asia B olisi tyhmää. Ja itse asiassa muuten moni on menettänyt kotinsakin tupakan takia. Osa tulipaloista aiheutuu tupakasta, esim. on nukahdettu tupakan kanssa. Ja moni olisi taas voinut ostaa oman kodin sen sijasta, ett olisi polttanut rahat tupakkaan.

Moni on myös menettänyt henkensä näin.

Alkoholinkäytöstä joutuneiden onnettomuuksien määrä on varmasti satakertainen tupakoinnin aiheuttamiin onnettomuuksien nähden.

Vierailija
269/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat, eikö kukaan läheisenne ole kuollut keuhkosyöpään? Minun tupakoiva äitini kuoli keuhkosyöpään ja taudin etenemistä oli hirveätä seurata.

Ensin vuosikausia köhimistä joka paheni asteittain keuhoahtaumaksi. Sitten diagnosoitiin syöpä. Jossain vaiheessa syöpä oli pesiytynyt keuhkoista muualle kehoon. Loppuajan hän oli hoidettavana saattohoitokodissa ja ne ajat olivat erittäin raskaita meille lapsille. Ulkoisesti hän ei enää muistuttanut yhtään sitä äitiä, joka minulla vielä on muistoissani. Todella hirveä loppu.

Vierailija
270/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitatte tupakan ympäristölle haitallisuudesta, mutta samaan aikaan tilaatte lentoja Thaimaahan.

Lento Thaimaahan ei aiheuta sademetsien hakkuita kuin aivan minimaalisesti.

Lento Thaimaahan tuhoaa sademetsiä huomattavasti enemmän. Lentokoneet saastuttaa paljon enemmän kuin maailman kaikki autot. 

Millähän tavalla lento Thaimaahan tuhoaa sademetsiä? Lentokoneet toimivat kerosiinilla, joka tehdään öljystä, joka pumpataan pääasiallisesti maan alta.

Lentokoneet eivät todellakaan saastuta lähimainkaan yhtä paljon kuin autot. Esimerkiksi Yhdysvalloissa kerosiinin kulutus vuonna 2016 oli 1,6 miljoonaa barrelia päivässä siinä missä bensan ja dieselin yhteiskulutus oli 13 miljoonaa barrelia päivässä.

Lentoliikenteen päästöt ovat yksi suurin yksittäinen tekijä ilmastonmuutoksen edistäjänä. Näin ollen sillä on vielä laajemmat ja suuremmat ympäristövaikutukset kuin vain sademetsien vaarantaminen. Ilmaston muutos on toki myös uhka sademetsille ja lisää mm aavikoitumista, mutta myös edistää muiden laajojen ympäristökatastrofien syntyä ja etenemistä kuten hyvin tiedämme.

Lentoliikenteen päästöt ovat 2-4 % globaaleista päästöistä. Se ei millään mittarilla ole "yksi suurin" eikä paljoa muutenkaan merkityksellinen asia. Vertaa sitä vaikka hiilivoimaan, joka tuottaa 42 % CO2-päästöistä.

Vierailija
271/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijat, eikö kukaan läheisenne ole kuollut keuhkosyöpään? Minun tupakoiva äitini kuoli keuhkosyöpään ja taudin etenemistä oli hirveätä seurata.

Ensin vuosikausia köhimistä joka paheni asteittain keuhoahtaumaksi. Sitten diagnosoitiin syöpä. Jossain vaiheessa syöpä oli pesiytynyt keuhkoista muualle kehoon. Loppuajan hän oli hoidettavana saattohoitokodissa ja ne ajat olivat erittäin raskaita meille lapsille. Ulkoisesti hän ei enää muistuttanut yhtään sitä äitiä, joka minulla vielä on muistoissani. Todella hirveä loppu.

Minun tupakoimaton äitini köhii ja yskii. Tiedän monia muitakin tupakoimattomia vanhempia ihmisiä, jotka köhivät, räkivät ja yskivät, joten syy voi olla tupakassa tai ympäristömme saasteissa ja pienhiukkasissa. Minusta itse tupakasta tehdään isompi mörkö, kuin mitä se ympäristömme huomioon ottaen onkaan. On toki ensimmäinen askel puhua tupakasta, mutta todelliset ympäristön saastuttajat eivät saa vastaavaa huomiota vaikka heidän osuutensa iman oikeasta pilaamisesta on suurempi. Kohta alkaa katupölykausi.

Vierailija
272/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä sairaalassa ja nään tupakan vaikutukset. Tupakka oikeesti tappaa.

Vierailija
273/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.  Onhan  se huono tapa ja epäterveellistä joo, mutta eiköhän se ole oma asiani.

Olen 42v ja polttanut 15-vuotiaasta, kaikki tupakkalakot ovat päättyneet siihen että huudan lapsille  ja olen  muutenkin hirmuisen kireä. Mielummin poltan  ja olen oma iloinen itseni. 

Oletko kokeillut lopettamista nikotiinituotteiden avulla? Puolisoni oli polttanut yli 30 vuotta (välillä aski päivässä, välillä vähemmän). Hän onnistui lopettamaan laastareiden ja purkan avulla eikä hermostumista ja kireyttä juurikaan esiintynyt, vaikka elämässä oli muutenkin paljon stressaavia asioita siihen aikaan. 

Miehelläni ei ainakaan nuo nikotiinivalmisteet auttanut mitään. Enemmän vain sai nikotiinia elimistöönsä kun niitä söi.

Itse en polta, enkä ole ikinä polttanut. Olen silti aloittajan kanssa samaa mieltä.

Nikotiinivalmisteista saa paljon vähemmän nikotiinia kuin savukkeista.

Miksi faktaa alapeukutetaan? Fakta on myös, että nikotiinituotteiden käyttäjät onnistuvat lopettamisessaan paljon todennäköisemmin kuin ”luomulopettajat”.

Ja tupakassa on satoja myrkkyjä, toisin kuin nikotiinituotteissa. Nikotiini ei aiheuta syöpää. Hyvä, jos joku pystyy lopettamaan ilman, mutta tolloa, jos tupakoija ei edes yritä ilman kunnon vahvaa kuuria.

Ja muitakin lääkkeitä on olemassa reseptillä.

Vierailija
274/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myöskään aja autoa romuksi tai muita ihmisiä hengiltä.

Vierailija
275/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut 52v. En ole hompsuinen yms. Alkossa en käy,kaljaa en juo,tupakka on minun paheeni.

Yrittänyt lopettaa jo vuosikausia mm.hypnoosin,laastarin ,inhalaattorin,purkan,sähkötupakan,lääkärin määräämillä lääkkeillä.....ei ole onnistunut. Max 4kk olen ilman ollut ja sitten ratkennut, sen ns. lakon aikana olen ärtynyt,tiuskin,yms ,jopa työkaverit ovat sitä mieltä että parempi kun poltan. Kukapa valtiota paremmin rahoittaa kuin tupakoitsijat ja tietty auton omistajat. Olenkin sanonut mollaajilleni että niin kauan kun itse tupakkani maksan enkä julkisissa paikoissa polta missä on muitakin ihmisiä vaikka olisi  mahdollista.

Olen vaan niin selkärangaton etten pysty lopettamaan,vähentämään kylläkin , n.25 tupakasta 12, saavutus sekin.

Vierailija
276/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon rahaa säästää lopettamalla tupakoinnin?

"Tupakointi on todella kallista, ja sen hinta tulee vielä lähivuosina nousemaan.

Tupakkaveroa korotetaan jälleen ensi vuonna reilusti, ja askin hintaan tulee noin 1,2€ lisää. 10 vuotta sitten tupakka-aski maksoi noin neljä euroa, mutta tupakoinnin yhteiskunnalle kalliiden haittojen takia veroa on nostettu jatkuvasti. Tällä hetkellä 20 savukkeen askin hinnat ovat 6-8€ paikkeilla.

Kuinka paljon tupakointiin sitten menee rahaa, ja mitä saisit, jos käyttäisit nämä rahat järkevämmin?

Keskimäärin tupakoitsijat polttavat askin päivässä, eli rahaa menee noin 7€/päivä. Tämä on kuukaudessa 210€, ja vuodessa 2520€. Aika merkittävä summa mielestäni. Kymmeneen vuoteen rahaa palaa siis yli 25000€. Hintojen jatkuvien korotusten takia rahaa tulee jatkossa menemään vielä tätäkin enemmän.

Mitä jos laittaisitkin vastaavan summan säästöön vaikkapa osakerahastoon? Silloin saisit säästetyn summan lisäksi vielä merkittävää tuottoa. Osakemarkkinan tuotto-odotus pitkällä tähtäimellä on noin 8%/vuosi. Korkoa korolle -vaikutuksen takia pitkän aikavälin tuotot nousevat yllättävän suuriksi.

Jos säästät 210€/kk 10v ajan, ja tuottoa tulee keskimäärin 8%/v, on sinulla kymmenen vuoden päästä lähes 40.000€.

15v ajan jälkeen rahaa on kertynyt jo yli 70.000€. 20v saldo olisi 125.000€. 30v kuluttua summa on jo massiiviset 315.000€. Vain sijoittamalla tupakka-askin verran päivässä.

Jos aloitat säästämisen jo nuorena, niin voit saada vaikkapa muhkean kassan eläkepäivien viettoa varten. Parikymppisenä aloittava kerkeää saada eläkepäiviin mennessä miljoonan kasaan vain parin sadan kuukausisäästöllä.

Ei se ole sen vaikeampaa. Lopetat vain turhat rahanmenot, ja laitat vähän fyrkkaa sivuun kasvamaan korkoa tulevaisuuden varalle.

Itse tupakoinnin lopettaminen ei ole kovin ihmeellinen toimenpide. Lakkaat vaan ostamasta tupakkaa, ja kun tekee mieli polttaa, niin koitat keksiä muuta ajateltavaa. Kannattaa pitää mielessä, että vain alku on vaikeaa, ja se muuttuu koko ajan entistä helpommaksi. Kokemusta on, lopetin itse 10v jälkeen. Nyt on rahaa osakesalkussa."

https://osakekeisari.wordpress.com/2017/11/25/kuinka-paljon-rahaa-saast…

Vierailija
277/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeli kirjoitti:

Olen polttanut 52v. En ole hompsuinen yms. Alkossa en käy,kaljaa en juo,tupakka on minun paheeni.

Yrittänyt lopettaa jo vuosikausia mm.hypnoosin,laastarin ,inhalaattorin,purkan,sähkötupakan,lääkärin määräämillä lääkkeillä.....ei ole onnistunut. Max 4kk olen ilman ollut ja sitten ratkennut, sen ns. lakon aikana olen ärtynyt,tiuskin,yms ,jopa työkaverit ovat sitä mieltä että parempi kun poltan. Kukapa valtiota paremmin rahoittaa kuin tupakoitsijat ja tietty auton omistajat. Olenkin sanonut mollaajilleni että niin kauan kun itse tupakkani maksan enkä julkisissa paikoissa polta missä on muitakin ihmisiä vaikka olisi  mahdollista.

Olen vaan niin selkärangaton etten pysty lopettamaan,vähentämään kylläkin , n.25 tupakasta 12, saavutus sekin.

Maksatko tulevat sairaalakulusikin itse?

Uusia lopettamistapoja: rakastu urheilulliseen mieheen, aloita jooga-elämäntapa, mene katkaisuhoitoon (miksei näitä muuten ole tupakoijille?).

Vierailija
278/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä stressiä ottaa mitä mieltä joku sinulle tuntematon kansalainen on tupakinpoltostasi. Tokihan he sitä paheksuvat mutta laitonta se ei kumminkaan (vielä) ole. Rajoituksia toki on, perusteltujakin ja niitä olisi meidän kessuttelijoiden hyvä noudattaa mutta herran tähden ei kai ihminen noin voi murtua tuntemattomien ihmisten mielipiteistä. Itse poltan hautaan asti ellei sitä tehdä laittomaksi sitä ennen. Epäilenpä kuitenkin ettei tehdä niin pitkään kuin tupakkayhtiöillä on varaa tehdä lobbausta. 

Tupakanpolton vastustajille sanoisin taas että parempia tuloksia saisitte aikaan kohdistamalla kritiikkinne ja paheksuntanne voimakkaammin valmistajiin kuin käyttäjiin. Sama koskee myös muita päihteitä.

Vierailija
279/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummeli kirjoitti:

Maksatko tulevat sairaalakulusikin itse?

Uusia lopettamistapoja: rakastu urheilulliseen mieheen, aloita jooga-elämäntapa, mene katkaisuhoitoon (miksei näitä muuten ole tupakoijille?).

Minä puolestani vaadin sekä tätä tupaikoitsijoiden omavastuuta, että maksaisivat omat lääkärinsä, mutta lisäksi vaadin myös että urheilusta syntyneet vammat maksettaisiin myös itse. Samaten liikunnasta aiheutuneet sairaslomat palkattomiksi.

Vierailija
280/527 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnista yli puolet kuluista on veroja. Eli maksavat he ainakin enemmän hoidoistaan, kuin sellaiset jotka sairastuvat keuhkotauteihin, mutta eivät polta. Kannattaisi ennemmin olla kiitollinen, että joku maksaa puolestasi jos sinä sairastut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän