Voisin kesällä auttaa jonkun alakoululaisen perhettä
Olen tässä miettinyt, kun perheillä on vaikeuksia järjestää 1-2luokkalaisten lasten kesälomaa omien töiden takia. Itse olen kotona vielä 4 ja 2 vuotiaiden tyttöjen kanssa, ja mielellään ottaisin tähän palettIin kesällä mukaan yhden pienen alakoululaisen leikkimään ja mukaan rannalle jne.
Missä tälläistä voisi lähteä ihmisille tarjoamaan? Etenkään kun ei Facebookissa ole...
Varsinaista palkkaa en kaipaisi, joku kulukorvaus ruuasta ja jos kävisi vaikka eläintarhassa tms. Tietenkin hieman myös sen mukaan kuinka paljon lapsi meillä olisi, vietäisikö koko päivän vai kävisikö vain kääntymässä ja menisi omien kavereiden kanssa loppupäivän jne.. ja toki tutustua hyvissä ajoin etukäteen, eihän sitä vieraalle voi lastaan luottaa/ itsekin haluaisin tutustua mahdolliseen puolihoidokkiin etukäteen :)
Ja muutenkin mielipiteitä, onko ihan tuhoontuomittu idea vai voisitko sinä itse kuvitella oman lapsesi kanssa vastaavan järjestelyn?
Kommentit (5)
Onhan tuokin puoli totta, ja tuon syyn takia mietinkin uskaltaisiko kukaan tämäntyyppiseen apuun tarttua. Tälläisestä järjestelystä vain oli joskus naapureiden kanssa puhetta, mutta joutuivat sitten töiden perässä muuttamaan. Idea kuitenkin jäi elämään :D
Ap
Hieno ajatus, ehkä voisit MLL n tai seurakunnan kautta tarjota apuasi. Meilläpäin ainakin on aika aktiivista toimintaa.
Onnistuisikohan koulun kautta mainostaminen?
Selvittelenkin heti tuota mll ja seurakuntaa :)
Tuo koulujen kautta tuntuu hieman oudolta, rehtorion ehkä siis ilmeisesti yhteyttä? Tässä on ihan vieressä kuitenkin kaksi alakoulua niin voisi ehkä sitäkin harkita..
Mutta ei kukaan kertonut voisiko itse harkita vastaavan tyyppistä järjestelyä?
Ap
Nykyään sitä tulee herkästi leimatuksi ties miksi, jos vapaaehtoisesti yrittää hakeutua vieraan lapsen tai lasten seuraan. Itse en ainakaan uskaltaisi yrittää mitään tuon tyyppistä järjestelyä.