Miten sinkku valmistautuu flunssaan?
Kommentit (11)
Särkylääkettä, kuumemittari, nenäliinoja, villasukat ja 1-2 viikon juoma- ja ruokavarasto.
Minulla on aina pakastimessa muutama valmisateria. Samoin huolehdin, että kotonani on aina särkylääkettä. Flunssassa juon kuumaa vettä, johon välillä sulatan eukalyptuspastilleja. Kiehautan kattilallisen vettä ja kaadan sen termospulloon, juon siitä pitkin päivää.
Kun huomaan flunssan esioireita, esim. nielussa tuntuvaa korvennusta, käyn yleensä varmuuden vuoksi ostamassa valmiita hedelmä- ja marjasmoothieta tms. kaupasta.
Minulla on uskomus, että raa'an valkosipulin syöminen estää flunssan tai lyhentää sen pituutta. Joskus opiskeluaikoina olin havaitsevinani sellaista... Kotonani on aina valkosipulia, ja jos tunnen flunssamaisia oireita, alan syödä raakaa valkosipulia viipaloituna leivän päällä tai ruoan seassa.
En valmistaudu mitenkään. Ei ole flunssa ikinä estänyt kaupassa käyntiä.
Valmistaudun pitämällä ruokaa pakastimessa ja kuivaruokaa kaapissa, särkylääkkeitäkin löytyy aina. Lähikauppa on kyllä ihan naapurissa, että sinne nyt jaksaa raahautua vähän pahemmassakin flunssassa.
En valmistaudu. Särkylääkettä, mehua ja teetä löytyy aina muutenkin. Samoin ruokavarastoja sen verran, etten ihan heti nälkään kuole.
Minulla on aina kotona perusvarasto ruokaa ja juotavaa, särkylääkettä, nenäliinoja, kaikenlaista perustarviketta, eli ei tarvitse lähteä hamstraamaan jos nenä on vähän tukossa. Samoilla varastoilla selviää flunssasta, vatsataudista, tilapäisestä rahapulasta, kaupan alan lakosta...
Mulla on aina kotivara, kuten muutamalla muullakin vastanneella eli ruokaa ja juotavaa löytyy kaapeista aina. (Huom: jokaisella pitäisi olla kotivara esim. poikkeustilanteiden takia.) Särkylääkkeet, nenäsumute, nenäliinat ja paljon teetä sekä hunajaa on myös aina kotona. Taitaa olla paketti Strepsilsiäkin, vaikka mulla ei kurkku kipeydykään.
Flunssaa tai muuta sairastumista ei voi ennustaa, joten mieluummin olen varautunut hyvin kuin lähden sitten puolikuntoisena kauppaan/apteekkiin.
Tämä sinkku on jemmannut sinkkiä. Ainakin jonkun tutkimuksen mukaan sinkkiasetaattitablettien imeskely lyhentää flunssaa.
Auttamalla ystäviä avuntarpeessa. Kehtaa sitten itsekin pyytää tarpeen tullen apua.