Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni tyhjentää jääkaapin.

Vierailija
20.02.2018 |

Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.

Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.

Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.

Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.

Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.

Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.

Kommentit (1186)

Vierailija
941/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais suunnitella ne ruuat yhdessä niin tietäis ukkokin mihin tarkotukseen mikäkin on.

Vierailija
942/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet kaupasta vaan sen mitä aiot tehdä heti ruoaksi. Karkit ja keksit piilotat jonnekin mistä ei osaa etsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lukollinen laatikko, johon piilotat karkit, pähkinät ja muut huoneenlämmössä säilyvät tavarat.

Toinen idea olisi lukollinen minijääkaappi, mihin pistät nakit, juustot ja muut kylmätavarat, joita mies ei saa syödä. 

Sitten jääkaappi täyteen vihanneksia ja hedelmiä. Jos valittaa ettei ole mitään herkkua, sanot että mene kauppaan ja osta itse herkkusi. 

Vierailija
944/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki se läski pellolle. Ostelee itse herkkunsa sitten.

Vierailija
945/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että miehen suhde ruokaan on tosi epäterve. Ja tuosta voi tulla lapsillekin syömishäiriöitä ja muuta, jos heidän pitää koko ajan pelätä että isä syö kaiken. 

Ei kai siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin piilottaa ruoka ja jättää mies, jos ei puhuminen riitä. 

Vierailija
946/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on törkeä mies.Moro ja näkemiin välittömästi.

Vierailija
947/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa molemmille omat jääkaapit ja ruoat niihin. Eioo kummallakaan valittamista.

Vierailija
948/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan se ap on kolmessa vuodessa jättämään sen sian? Mutta onneksi täältä satelee vielä ajankohtaisia neuvoja ja jaxuhaleja.

Vierailija
949/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex on samanlainen. Syö kaikki mun pähkinät. Yritän välillä jopa piilottaa että ei löydä niitä. Ja kun mainitsen asiasta vastaus on: no luulin että niitä saa syödä. Ei kai ne nyt niiiiiin kalliita ole.

Just joo.

Sama juttu oli limpparin ja suklaan kanssa. Herra veteli ne naamaansa. Saattoi joskus ostaa tilalle. Mutta jotain halvempaa. En edes usein syö karkkeja. Tai juo limppaa. Ja silti pitää ahmia ne mun spesiaaliherkut :(

Mutta arvaatkaa mikä äläkkä kerran syntyi kun söin tyypin suklaat :DD ei jeesus

Vierailija
950/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa, joilla on aina se "herkkunälkä", mikä usein kohdistuu niihin hyviin ja kalliisiin tuotteisiin, eli tavallaan ovat myöskin laatutietoisia; leikkeleet kelpaavat parempana syötävänä, mutta itse leipä jää syömättä, tai maistuvat roskaruoat kelpaavat, kun taas kotiruokaa pidetään mauttomana ja kelpaamattomana. Sitten samaan aikaan on kuitenkin olematon oikein ruoan nälkä, jota yritetään tyydyttää sillä herkkujen lappamisella, mikä ei sitten pidemmän päälle viekään pois oikean ruoan tarvetta vaan nälän tunne jää ns. kytemään, vaikka kuinka ahtaisi sapuskaa kitusiinsa. Se on siis itseään toteuttava noidankehä, koska suolisto on totutettu muuhun kuin ravitsevaan ruokaan, jolloin keho vaatii epäterveellistä. Tuosta pääsee pois oikeastaan vain tekemällä ruokaremontin - samalla tavalla kuin lihavan laihduttajan kohdalla, joka haluaa pysyviä muutoksia ja onnistuneen lopputuloksen.

Vierailija
951/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on kotona oikea syöttösika. Ruokailutottumuksiltaan ja muutenkin käytökseltään. Jätä se läski laiska paska tyhmä ajattelematon porsas

Vierailija
952/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu hänelle kuin aikuiselle, eli rauhallisesti ja sovittelevasti. Kerro kuinka asia häiritsee ja aiheuttaa muille mielipahaa. Kysy pitäisikö tiedän ottaa sellainen hyllykäytäntö, josta ei saa ottaa ja toisille antaa, kuin ne jotka on sinne hyllylle ostaneet. Kuulostaa että miehelläsi on makeanhimo jota hän ei kehtaa myöntää. Hän ei myöskään osaa tai halua ajatella etteikö yhteisessä kaapissa olevat voisi olla myös hänen syötävissä.

Puhukaa kiihkoilematta ja pyydä miestäsi yhdessä miettimään teille molemmille sopivaa ratkaisua. Kysy myös onko hänellä vaikeuksia hillitä napostelua jos tietää kaapissa olevan herkkuja. Kuulostaa että hän tietää makean olevan pahasta, mutta se ei tarkoita etteikö makean himo iskisi. Itse en voi edes keksejä ostaa, kun tiedän ne olevan siellä ja aivot ajattelevat niitä kokoajan, kun iskee sokerin himo. Siksi kotonani ei ole makeaa ja ostan jos tiedän jonkun olevan tulossa kylään.

Vierailija
953/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon meillä se joka närppii kaiken hyvän, mutta mä asunkin lasten kanssa kaksin ja mun herkut ei lapsille kelpaa. Mut vi*uttaa itseäkin joskus kun tulee syötyä kaikki vähänkään hyvä jääkaapista, vaikka olisin siitä lähtökohtaisesti ajatellut jotain ruokaa laittaa. Oonkin päätynyt tekemään niin, etten osta valmiiksi mitään hyviä ruokatarpeita ( esim. fetajuusto, nakit, smetana yms.). Mut joo, itsepähän kärsin ja saan hakea uudet kaupasta. Lasten herkuista sentään pysyttelen erossa.

Vierailija
954/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se mies kauppaan ostoksille joka kerta kun jotain on syöty. Sillä samalla sekunnilla eikä vasta myöhemmin, ajakoot vaikka keskellä yötä johonkin 24/7 kauppaan satojen kilometrien päähän, mutta et todellakaan sivuuta asiaa ja anna olla kuin pippeli pimpissä.

Kai mies sentään maksaa aina kaupassa kaikki ostokset?

Ja muista sanoa lapsille että heillä on maailman paskin paskapää-isä.

Vierailija
955/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä kaiken syöviä vanukasmiehiä riittää?? Näen jo painajaisia luettuani AV:lta niin monta kertaa näistä ahmateista, jotka syövät sen jääkaapinkin ja seuraavaksi varmaan talon seinät.

Edellämainitun pariskunnan pitäisi käydä yhdessä kaupassa ja katsoa että se ahmattikin ostaa haluamaansa ruokaa siihen malliin että jääkaappi ei kotona mystisesti tyhjene.

Vierailija
956/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEK3456 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tehoa se, ettei tietylle hyllylle tai tiettyyn laatikkoon kosketa? Oletko kokeillut näpit irti - lappua?

Toimisiko paremmin lappu, jossa on mainittu ruuan käyttötarkoitus tyyliin "Lauantain ruokaan" "lasten lauantainamit" tai sitten kaappiin ja jääkaappiin "välipalahylly" eli yhdelle hyllylle kerättynä ne ruuat, joita ei korvamerkitty mihinkään tiettyyn ruokaan.

Siis ei v*##u jos mä alkaisin aikuiselle miehelle tehdä jotain lappuja, niin pitäisin itseäni HULLUNA.

Jos kyseessä olisi vaikka alaikäinen lapsi, jolla keskittymishäiriö tai älyllisesti kehitysvammainen ihminen, niin silloin laput ok, mutta aikuisen miehen kanssa, hahahaha ei huhhuh...

Absurdi keskustelu. Tuon miehen toimintaan ei oikein edes osaa itseään verrata, koska toi on paljon sen perustason alapuolella mitä normaalilta ihmiseltä voisi olettaa. 

Pakko kyllä ajatella että omat kumppanini ovat ihan liian hyvään tottuneet. 

Vierailija
957/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä lukea tätä kaikkea... Tätä olen itsekin nähnyt että vaimo piilottaa asioita mieheltä kun mies syö tai käyttää. Tosin samaan aikaan mies maksaa ne kaikki. Eli mitäs ihmettä. Jokin tökkii kun ei voida sopia asioista yhdessä? Olenko joku ihme idealisti kun ajattelen että parisuhde aloitetaan vain sellaisen kanssa jonka kanssa voi sopia? Palstalla joo toki on ihmisiä jotka aloitti jonkun ojasta löydetyn lauantaimakkaran kanssa suhteen ja sitten uhriutuu täällä ja kerjää myötätuntoa. En kyllä sitä anna.

Mut jokin tökkii jos ei voi kumppanin kanssa sopia asioista. Väärä kumppani? Vai itse on kuspää? Syy pitää selvittää ja sitten ratkaista.

Vierailija
958/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se mies kauppaan ostoksille joka kerta kun jotain on syöty. Sillä samalla sekunnilla eikä vasta myöhemmin, ajakoot vaikka keskellä yötä johonkin 24/7 kauppaan satojen kilometrien päähän, mutta et todellakaan sivuuta asiaa ja anna olla kuin pippeli pimpissä.

Kai mies sentään maksaa aina kaupassa kaikki ostokset?

Ja muista sanoa lapsille että heillä on maailman paskin paskapää-isä.

Muuten samaa mieltä, mutta haukkumisen toteuttaminen ei johda mihinkään. Pitäisi mieluummin yrittää keksiä keinoja tilanteen normalisoimiseen, koska selkeästi syömisen kanssa on ongelmia. Oirehdinta kumpuaa aina jostain ja syy-seuraussuhde olisi hyvä ottaa käsittelyyn sekä selvittää perin pohjin. Ei voi paraneminenkaan alkaa ennen kuin on tieto siitä, mikä oikeastaan on vikana. Lapsuudella varmaankin vaikutusta miehen käytökseen, joten lähtisin itse liikkeelle sitä kautta.

Vierailija
959/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa kyllä nyt paljon syvemmältä ongelmalta, kun pelkästään jääkaapin tyhjentämiseltä ja herkuttelulta. Sun miehes ei käyttäydy kuin aikuinen. Ongelma ei oo sun miehen ruokailutottumuksissa vaan siinä, että usean aiheesta käydyn keskustelun jälkeenkään hän ei ole ollut kyvykäs muuttamaan omaa käyttäytymistään. Kun luen sun kuvaustasi hänestä, niin kuulostaa kuin kuvaisit lasta. Samoin moni esitetyistä ratkaisuehdotuksista on kuin lapsille esitettyjä: "laita laput ruokiin", "herkkuhylly" yms. Hyvä jumala, ei vois paljoa surullisemmalta kuulostaa. Herkkuhylly aikuiselle miehelle!

Oletan, että arjenhallinta aina kotitöistä, lasten harrastusten organisoinnista ja kaupassakäynnistä lähtien on myös sinun vastuullasi? Ei muuta kun tsemppiä matkaan vaan ylimääräisen mieslapsen onnekkaalle huoltajalle. Siinä vaiheessa kun sun oikeat lapset on jo muuttanut omilleen, niin oot edelleen jumissa tuon vauva-ukkosi kanssa.

Vaikka tuo käytös teillä ehkä on normaalia, niin toi teidän parisuhdedynamiikka ei tee teille hyvää eikä myöskään kuulosta kahden tasa-arvoisen aikuisen parisuhteelta. Neuvoisin sua lopettamaan miehesi kohtelun lapsena ja suosittelisin kohtelemaan häntä kuin vastuullista aikuista. Vaikka miehessäsi varmasti onkin paljon vikaa, niin voit muuttaa vain omaa käytöstäsi. Kun käyttäydyt miestäsi kohtaan kuin äiti, niin hän alkaa käyttäytyä kuin lapsi. Laita ukkosi tekemään ruuat. Laita hänet käymään kaupassa. Kyllä hän siihen pystyy. Jos hän sanoo ettei pysty, niin suosittelen hakeutumaan lääkärin tai psykologin vastaanotolle pohtimaan miksi aikuinen mies on kehitystasoltaan lapsen tasolla.

Vierailija
960/1186 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syykin löytyy varmaan tuon oireen takaa. Onko syöminen lääke tylsyyteen ja tekemisen puutteeseen? pitäiskö käsille keksiä muuta tekemistä kun ruuan näpeltäminen? Onko uupumusta taustalla, ei jaksa mitään tehdä ja vähän paremmin jaksaa kun ottaa syötävää? Vieläkään ei jaksa mihinkään ryhtyä, otetaanpa lisää? Tunteitakin voi käsitellä syömällä, vartalolle se ei tee hyvää. Ja kaikenlaiseen työhön ryhtymistä voi lykätä kun ensin pitää syödä, onhan se jo nälkä taas. Ja siihen kun itsensä totuttaa, niin aivojen palkitsemisjärjestelmä jakaa palkinnon toisensa perään. Riippuvuus on syntynyt.