Puolisoni tyhjentää jääkaapin.
Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.
Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.
Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.
Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.
Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.
Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.
Kommentit (1186)
Exäni oli tuollainen. Muistan, kun tein pellillisen riisipiirakoita. Ne oli työläitä tehdä kun ensin piti keittää puuro ja kaikki, minulla meni niiden tekoon koko iltapäivä, monta tuntia. Kun ne olivat valmiit, laitoin ne odottamaan jäähtymistä.
Tunnin päästä exä oli jo syönyt ne kaikki. Koko pellillisen, n. 15 reilun kokoista riisipiirakkaa. Minä tai kukaan muukaan ei saanut yhtään! Hän oli muka ihmeissään, että "etkö tosiaan syönyt yhtään " ja nauroi, että "hyviä olivat, enhän niitä muuten olisi syönyt ".
Kyllä harmitti. Kun tein mitä tahansa ruokaa, niin hän söi kaiken, ei väliä miten paljon tein. Ennen häntä luulin, että nämä "mies söi lapsen vanukkaat"- keissit oli liioittelua. En tosiaan kehtaisi toimia noin, se ei ole yhtään huomaavaista.
No eipä ihme että suurin osa aikuisista on ylipainoisia.
Laita mies kokkaamaan ja kauopareissuille. Hälle enemmän vastuuta. Nyt käyttäytyy kuin lapsi ja sinä mahdollistat sen. Miehelle kaikki vastuu keittiön ja ruokien toimivuudesta ja lasten ruokkimisesta. Leipien päälle hetken maks kurkkua. Ei vanukkaita tms. Eivät ole lapsillekaan terveellistä.
Voi paska kuka raahaa vanhaa ketjua tänne. Oikeasti. Aika syvältä.
Meilläkin mies usein tyhjentää jääkaapin, varsinkin silloin kun pesee sen.
Minä tykkään siitä, että miehellä on hyvä ruokahalu, eikä nirsoile. Meillä on tapana syödä ruoka-aikoina pöydän ääressä minun tekemää ruokaa, ja aina maistuu. Muina aikoina hän ei paljon jääkaapin ovea aukaise. Hän myös maksaa kaiken ruoan, ja käy useammin kaupassa, ja minun tehtäväni on vain valmistaa ruoka. Jos ei minua huvita tehdä ruokaa, niin sitten mennään ulos syömään tai haetaan noutoruokaa tai syödään mitä syödään.
Älä osta herkkuja. Osta kaalia ja muuta terveellistä, mies laihtuu tai lähtee pizzalle.
Olet hänellekin äiti, hän on vain perheenjäsenenä lapsen asteella. Ei siis tarvitse ottaa käytöksestään vastuuta.
Ehdotus; pakastin täyteen jäätelöä ja sieltä hän saa ottaa jos tulee hinku, mutta ei muualta.
Joko On riippulukko jää- ja ruokakaapissa?
Miksi ylipäänsä ostat karkkia, vanukkaita ja muita roskaruokia? Tee kunnon ruokaa ja käytä oikeata lihaa ja kasviksia.
Meillä sama paitsi että kyse on kahdesta teinipojasta. Kaikki katoaa.
siis miten te ette saa suutanne auki?? ei nyt jumalauta syödä lapsille tarkoitettuja ruokia. minä kyllä lopettaisin kohteliaisuudet siinä vaiheessa jos toistuvasti sikailee, ihan vaan mars mars kauppaan ja ostaa puuttuvat ruuat tilalle.
Vierailija kirjoitti:
esim enne lapsia ostin kaksi jäätelöpakettia meille pakkaseen. Toisen minun lempparia josta mieskin tykkää ja toisen miehen lempparia josta minä en tykkää. Hän syö kahdessa päivässä litran jäätelöä, minun lempparini ja hänen herkkunsa säästelee. Jos on pakko ahmia kaikkea, miten mahdollista että pystyy sääteleen sellaista mikä ei ole kaikille tarkoitettu?
Ap
Onko häntä kenties lapsena pidetty nälässä tai jotain? Jos ei mitään tällaista ole taustalla, tuo, että syö kiireesti pois kaikki muiden herkut, ja säästelee omiaan, on silkkaa kiusantekoa.
Sanoma lietsoo sinuun tänäänkin pelkoa ja vihaa turhan päiten.
Ja jotkut luulee asian hoituvan sillä että ostaa "tarpeeksi ruokaa"...
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut luulee asian hoituvan sillä että ostaa "tarpeeksi ruokaa"...
Tämähän se olisi. Ahmatti kyllä syö niin paljon kuin nokan eteen vain tungetaan aterioitavaa. Sama yleistyy myös lemmikeillä, jotka ovat niin ikään ruoalla lihotettuja syöttöporsaita: kaikki menee alas minkä tarjoaa ja isäntähän tarjoaa! Lisäksi monet saavat ihan tyydytystä ruokailemisesta ja kun kaikkea on koko ajan tarjolla julmetun helposti, ei tarvitse liiemmin ihmetellä tätä alati turpoavaa ihmiskuntaa... Se ei ole mikään vitsi, että lihavuudesta on tullut uusi normaali ja normaalipainoisten osuus väestöstä on jatkuvasti vähenemään päin. Jottain täytyis tehrä.
Feel u, dear AP. Itselläni oli tuollainen mies aviopuolisona, täysin rajaton tapaus kaikella muullakin tavalla. Kaikkitännehetinyt-tyyppi, joka ei omannut minkäänlaista kärsivällisyyttä eikä "hyvän odottaminen" ollut palkinto vaan rangaistus. Vaikea mieslapsi, jatkuvasti jollain epämukavuusalueella, kun maailmansa oli niin kovin pieni. Onni onnettomuudessa, että vaikka liitto oli lyhyt sekä uuvuttava, oli suuri helpotus päästä elämään taas omaa elämää. Ei maksanut vaivaa kyseinen diili!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim enne lapsia ostin kaksi jäätelöpakettia meille pakkaseen. Toisen minun lempparia josta mieskin tykkää ja toisen miehen lempparia josta minä en tykkää. Hän syö kahdessa päivässä litran jäätelöä, minun lempparini ja hänen herkkunsa säästelee. Jos on pakko ahmia kaikkea, miten mahdollista että pystyy sääteleen sellaista mikä ei ole kaikille tarkoitettu?
Ap
Onko häntä kenties lapsena pidetty nälässä tai jotain? Jos ei mitään tällaista ole taustalla, tuo, että syö kiireesti pois kaikki muiden herkut, ja säästelee omiaan, on silkkaa kiusantekoa.
Jotain tuollaista täytyy olla taustalla, että varastoi omia syömisiään, jotta eivät loppuisi kesken ja samalla oikeuttaa sillä tavalla muiden herkkujen syömiset, koska näin ne omat säästyvät. Itsekästä ja lyhytnäköistäkin toimintaa joka tapauksessa, kun puhutaan perheellisestä ihmisestä. Yksinään eläessä tuollainen käytös ei olisi mikään ongelma eikä siitä kukaan alkaisi avautuisi palstalla, joten sympatiani ovat vahvasti aloittajan puolella.
Pidä puolesi, mitä ikinä se vaatiikaan, ja pyri näyttämään lapsillesi esimerkillistä mallia!
Paukautat sen käsiraudoilla kiinni patteriin ni johan loppu.
Syömishäiriö, selkeästi. Ahmimishäiriö on miehillä yleinen.