Puolisoni tyhjentää jääkaapin.
Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.
Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.
Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.
Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.
Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.
Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.
Kommentit (1186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa lukea joitakin vastauksia, niissä ollaan niin varmoja, että olen toiminut väärin. Oli kyseessä se että yhä olen naimisissa mieheni kanssa tai se että kehtaan kyseenalaistaa miestä, miksi en vaan anna hänen syödä.
Muutenkin kyseenalaistan tässä itseäni, olinko liian vaativa, vai pyysinkö liiankin vähän aikuisen miehen vastuullisuutta perheestään. Pelottaa ajatella että mahdollisesti tämäkin minun ja lasten syrjään heittäminen olisi hänen tapa yrittää saada vaan tahtonsa läpi. Vai onko tämä vain normaali miehen reaktio tilanteeseen jossa on kamala vaimo.
Miksi hän ajattelisi minun olevan kamala kun pyydän että kertoo minulle jos haluaa jotain kaupasta tuotavaksi itselleen? Onko muka absurdia närkästyä siitä että hän syö 17 tekemääni lihapullaa iltanaposteltavakseen vaikka ison päivällisen ja sanoin että älä syö näitä, ne menee huomiseen ruokaan....
En halua olla kamala vaimo, haluan olla yhdenvertainen kumppani jota kuunnellaan ja jonka kanssa asioista sovitaan.
Haluan vain takaisin nukkumaan, pienet torkut vei pahimman päänsäryn... ehkä huominen on jo parempi.
Ap
Ap, tämä viesti kertoo minulle paljon.
Olen jo kaksi kertaa kirjoittanut henkisen väkivallan kuviosta. Kirjoitin pitkään, mistä tiedät, onko kyse siitä vai ei. Itse siis olen ollut sellaisessa parisuhteessa. Syyllistyt syyllistävistä kommenteista. Et halua olla kamala ihminen.
Ja tämä kirjoistus osuus sieluuni. Tunnistan sinussa minun vääristyneen ajatusmallini. Tunnistan, että imet itseesi syyllisyyttä, väärää syyllisyyttä. Eksäni pystyi hallitsemaan minua juuri sillä: herättämällä syyllisyyden. Taivuin vaikka solmuun, että en ollut kamala vaimo.
Lisäksi se virnistys... se oli halveksuntaa.Sinulla ei ole seuraavalla kerralla muuta mahdollisuutta, kun olla perääntymättä. Mies alkaa huutamaan, niin unohda lapset. Selitä heille asia jälkeenpäin, mutta älä peräänny. Sinun on pakko katsoa loppuun asti, mitä tapahtuu. (Sen kierteen selitin taaempana, kuinka otteet kovenevat syyllistämisestä uhkailuun). Koska vasta sitten tiedät, onko kyse syömishäiriöstä, tyhmyydestä vai henkisestä väkivallasta.
Tämä. Ap hän puhuu asiaa. Älä välitä siitä yhdestä naisvihaajamiehestä, joka on kirjoittanut yli puolet kommenteista ja yrittää syyllistää sinua.
Muuten osaatko englantia? Englanniksi olisi oikea termi miehen käytökselle abuse. Eli teillä on avbusive relationship. Suomennettuna parisuhdeväkivaltaa, mutta sanatarkasti abuse tarkoittaa väärinkäyttöä. Eli toinen osapuoli käyttää valta-asemaansa hankkiakseen sillä etuja itselleen, väärinkäyttää asemaansa. Mieti hetki, millaisia etuja miehesi parhaillaan väärinkäyttää ja miten?
Syö muiden ruuat, ei korvaa niitä, ei vaivaudu kauppaan, ei tee itse ruokaa, ei vastaa lasten ruokahuollosta, ei kunnioita sinua eikä lapsia, mutta vaatii kunnioitusta itselleen, huutaa, mykkäkouluilee, ei myönnä tekojaan, ei ota vastuuta teoistaan, syyllistää sinua, osoittaa halveksuntaa parhaillaan katoamalla omille teilleen.
Olette olleet yhdessä teinistä asti. Olet kasvanut tuohon suhteeseen, etkä ilmeisesti tiedä paremmasta. Siksi ilmeisesti et tajua, miten epänormaalia ja sairasta tuo miehen käytös on.Miten tää on nykyään niin helppoa leimata kaikki miehet narsisteiksi ja abusereiksi. Oletteko ottaneet huomioon että ap:n mies on luultavasti masentunut ja samalla syömishäiriöinen jota sitten yritetään peitellä ja vähätellä, koska sitä ei pystytä itsellekään myöntämään. Mitään ongelmia ei ratkaista sillä että mies leimataan pahaksi, kun vihamielisyys ihan hyvin voi tulla siitä kun ei saa ymmärrystä. Mielen ongelmat on niin helppo Suomessa jättää ilman empatiaa, mutta oikeasti niihin pitäisi uskaltaa hakea apua eikä leimata.
Kotikonsteiksi ap:lle suosittelisin miehen tsemppaamista ja kaapin täyttämistä terveelisillä ruuilla. Piilota lasten karkkipäiväkarkit omaan piiloon. Ostakaa asioita jotka eivät ole niin miehen mieleen. Ehdottomasti käykää ravitsemusterapeutilla.
Mies saisi siis henkisestä väkivallastaan vielä senkin palkkioksi, että häntä tsempataan ja päältään vieläkin enemmän.
Ap on ollut tähän asti jo yliymmärtävä ja yliempaattinen. Miten voit olla niin oikea, ettet näe, että mies on tuossa kuviossa se epäempaattinen osapuoli, joka ei huomioi ja arvosta ja ymmärrä muita.No jos vähän avaa syömishäiriöisen ajatusmaailmaa.
1. Kurkkaat taas jääkaappiin refleksinomaisesti 2. Näät vieraille tarkoitetun tortun 3. Tiedät ettei saisi ottaa, mutta houkutus suuri 4. Vaimo kyllä suuttuu tiedät sen mutta sillä hetkellä ajattelet vain maukasta torttua suussasi 5. Heti syötyäsi tortun tulee paha mieli 6. Nyt kun olen jo tällainen ihmispaska niin menet taas jääkaapille sillä vahinko jo tapahtunut ja ahdistaa 7. Syöt pikkuhiljaa nakit, jogurtit, leikkeleet ja lopuksi vielä lasten vanukkaat 8. Itseinho pahimillaan 9. Vaimo huomaa tuhot 10. Esität välinpitämätöntä saarnaan, mutta mielessäsi itket koska teit sen taas ja vihaat omaa itsehillinnän puutetta 11. Vaimo suuttuu entisestään luullessaan ettet välitä. 12. Suutut itsekin, turhaudut, et osaa reakoida oikein koska et itsekään tiedä mitä sanoa etkä halua näyttää heikkoutta 13. Lopputulos voi olla entistä masentuneempi, itseinhoisempi, holtittomampi aviomies jota ei kiinnosta elämässä asiat ja ainoa lohtu ruoka.
Ap ei ole syyllinen, mutta tuollainen tuhoisa kierre tarvitsee ammattiapua ja se, että leimataan aviomies pahaksi vain satuttaa tilannetta entisestään.
Höpöhöpö.
Yrität puolustella miestä epätoivoisesti.
Todellisuudesta mies ei edes yritä korjata tekemäänsä vahinkoa. Hän ei suostu menemään kauppaan ruokaostoksille tai tee korvaavaa ruokaa syömänsä tilalle. Teot ratkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Lapset, menkääs pois palstalta ja vaikka ulos kävelemään. Hiihtoloma kannattaa käyttää ulkoiluun. Teillä ei ole mitään hajua aikuisteen asioista.
Mene kuule sä ite ulos kävelee, on hiihtoloma kannattaa sinun itte mennä sieltä sohvan alta, mennä lenkkeilee ajankuluksi. Sitä paitsi mulla on liikaa hajua aikuisten asioista ja vaikka ei olisi. Niin kyllä saa, silti sanoo asioist. Draamakuningatar!
Sitä paitsi et sää voi sanoo et menkää pois palstalta, koska et sää omista tätä palstaa!
Kallistun henkisen väkivallan puolelle. Sen myöskin tuntee kun on sen kohteena ja uskon ap:n tunteiden olevan oikeita. Normaali ihminen pahoittelisi ja lähtisi kauppaan. Jostakin miehen lapsuudesta koko homma silti kumpuaa ja niitä lukkoja olisi hyvä ihan ammattilaisen kanssa kyllä availla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa lukea joitakin vastauksia, niissä ollaan niin varmoja, että olen toiminut väärin. Oli kyseessä se että yhä olen naimisissa mieheni kanssa tai se että kehtaan kyseenalaistaa miestä, miksi en vaan anna hänen syödä.
Muutenkin kyseenalaistan tässä itseäni, olinko liian vaativa, vai pyysinkö liiankin vähän aikuisen miehen vastuullisuutta perheestään. Pelottaa ajatella että mahdollisesti tämäkin minun ja lasten syrjään heittäminen olisi hänen tapa yrittää saada vaan tahtonsa läpi. Vai onko tämä vain normaali miehen reaktio tilanteeseen jossa on kamala vaimo.
Miksi hän ajattelisi minun olevan kamala kun pyydän että kertoo minulle jos haluaa jotain kaupasta tuotavaksi itselleen? Onko muka absurdia närkästyä siitä että hän syö 17 tekemääni lihapullaa iltanaposteltavakseen vaikka ison päivällisen ja sanoin että älä syö näitä, ne menee huomiseen ruokaan....
En halua olla kamala vaimo, haluan olla yhdenvertainen kumppani jota kuunnellaan ja jonka kanssa asioista sovitaan.
Haluan vain takaisin nukkumaan, pienet torkut vei pahimman päänsäryn... ehkä huominen on jo parempi.
Ap
Olen jo kaksi kertaa kirjoittanut henkisen väkivallan kuviosta. Kirjoitin pitkään, mistä tiedät, onko kyse siitä vai ei. Itse siis olen ollut sellaisessa parisuhteessa. Syyllistyt syyllistävistä kommenteista. Et halua olla kamala ihminen.
Ja tämä kirjoistus osuus sieluuni. Tunnistan sinussa minun vääristyneen ajatusmallini. Tunnistan, että imet itseesi syyllisyyttä, väärää syyllisyyttä. Eksäni pystyi hallitsemaan minua juuri sillä: herättämällä syyllisyyden. Taivuin vaikka solmuun, että en ollut kamala vaimo.
Lisäksi se virnistys... se oli halveksuntaa.Sinulla ei ole seuraavalla kerralla muuta mahdollisuutta, kun olla perääntymättä. Mies alkaa huutamaan, niin unohda lapset. Selitä heille asia jälkeenpäin, mutta älä peräänny. Sinun on pakko katsoa loppuun asti, mitä tapahtuu. (Sen kierteen selitin taaempana, kuinka otteet kovenevat syyllistämisestä uhkailuun). Koska vasta sitten tiedät, onko kyse syömishäiriöstä, tyhmyydestä vai henkisestä väkivallasta.
Tämä. Ap hän puhuu asiaa. Älä välitä siitä yhdestä naisvihaajamiehestä, joka on kirjoittanut yli puolet kommenteista ja yrittää syyllistää sinua.
Muuten osaatko englantia? Englanniksi olisi oikea termi miehen käytökselle abuse. Eli teillä on avbusive relationship. Suomennettuna parisuhdeväkivaltaa, mutta sanatarkasti abuse tarkoittaa väärinkäyttöä. Eli toinen osapuoli käyttää valta-asemaansa hankkiakseen sillä etuja itselleen, väärinkäyttää asemaansa. Mieti hetki, millaisia etuja miehesi parhaillaan väärinkäyttää ja miten?
Syö muiden ruuat, ei korvaa niitä, ei vaivaudu kauppaan, ei tee itse ruokaa, ei vastaa lasten ruokahuollosta, ei kunnioita sinua eikä lapsia, mutta vaatii kunnioitusta itselleen, huutaa, mykkäkouluilee, ei myönnä tekojaan, ei ota vastuuta teoistaan, syyllistää sinua, osoittaa halveksuntaa parhaillaan katoamalla omille teilleen.
Olette olleet yhdessä teinistä asti. Olet kasvanut tuohon suhteeseen, etkä ilmeisesti tiedä paremmasta. Siksi ilmeisesti et tajua, miten epänormaalia ja sairasta tuo miehen käytös on.Miten tää on nykyään niin helppoa leimata kaikki miehet narsisteiksi ja abusereiksi. Oletteko ottaneet huomioon että ap:n mies on luultavasti masentunut ja samalla syömishäiriöinen jota sitten yritetään peitellä ja vähätellä, koska sitä ei pystytä itsellekään myöntämään. Mitään ongelmia ei ratkaista sillä että mies leimataan pahaksi, kun vihamielisyys ihan hyvin voi tulla siitä kun ei saa ymmärrystä. Mielen ongelmat on niin helppo Suomessa jättää ilman empatiaa, mutta oikeasti niihin pitäisi uskaltaa hakea apua eikä leimata.
Kotikonsteiksi ap:lle suosittelisin miehen tsemppaamista ja kaapin täyttämistä terveelisillä ruuilla. Piilota lasten karkkipäiväkarkit omaan piiloon. Ostakaa asioita jotka eivät ole niin miehen mieleen. Ehdottomasti käykää ravitsemusterapeutilla.
Mies saisi siis henkisestä väkivallastaan vielä senkin palkkioksi, että häntä tsempataan ja päältään vieläkin enemmän.
Ap on ollut tähän asti jo yliymmärtävä ja yliempaattinen. Miten voit olla niin oikea, ettet näe, että mies on tuossa kuviossa se epäempaattinen osapuoli, joka ei huomioi ja arvosta ja ymmärrä muita.No jos vähän avaa syömishäiriöisen ajatusmaailmaa.
1. Kurkkaat taas jääkaappiin refleksinomaisesti 2. Näät vieraille tarkoitetun tortun 3. Tiedät ettei saisi ottaa, mutta houkutus suuri 4. Vaimo kyllä suuttuu tiedät sen mutta sillä hetkellä ajattelet vain maukasta torttua suussasi 5. Heti syötyäsi tortun tulee paha mieli 6. Nyt kun olen jo tällainen ihmispaska niin menet taas jääkaapille sillä vahinko jo tapahtunut ja ahdistaa 7. Syöt pikkuhiljaa nakit, jogurtit, leikkeleet ja lopuksi vielä lasten vanukkaat 8. Itseinho pahimillaan 9. Vaimo huomaa tuhot 10. Esität välinpitämätöntä saarnaan, mutta mielessäsi itket koska teit sen taas ja vihaat omaa itsehillinnän puutetta 11. Vaimo suuttuu entisestään luullessaan ettet välitä. 12. Suutut itsekin, turhaudut, et osaa reakoida oikein koska et itsekään tiedä mitä sanoa etkä halua näyttää heikkoutta 13. Lopputulos voi olla entistä masentuneempi, itseinhoisempi, holtittomampi aviomies jota ei kiinnosta elämässä asiat ja ainoa lohtu ruoka.
Ap ei ole syyllinen, mutta tuollainen tuhoisa kierre tarvitsee ammattiapua ja se, että leimataan aviomies pahaksi vain satuttaa tilannetta entisestään.
Kerrotko vielä miten tällainen ihminen pystyy jättämään oman lempijäätelönsä myöhemmäksi ja syömää sieltä pakastimesta ainoastaan vaimon jäätelön?
näin ahmimishäiriöisenä pitää kertoa, että lukollinen kaappi olisi myös hirveää. tietäisin, että sielä on herkkuja mutta että en saa niitä. en saisi tuota ajatusta päästäni. saattaisin hakea ruuvarin tai sahan tai jotain ja avata kaapin väkisin. toki hävettäisi ja ahdistaisi ja kaduttaisi, mutta en voisi sille mitään.
No niin päävikaisen ei sopisi asua toisen kanssa saman katon alla kiusaamassa tätä ongelmallaan eikä lapsia sovi pitää niin sekon ihmisen kanssa saati sellaisen kasvatettavana ja kärsimässä tämän tekemisistä. Tässä olisi lasun paikka jos jossain.
Huh. Vihdoin lapset nukkuu ja ehdin tänne välillä. Kaipa päivittelen sen tiedon, että mies on löytynyt ystäväpariskunnan luota majoittumasta. En saanut tätä tietoa mieheltä, vaan ystävältäni joka asiasta viestitti että olenko tietoinen.
Olen NIIN vihainen! Sain vihdoin nukuttua kun sain tietää ettei toista tarvitse ruuumishuoneelta tunnistaa ja heräsin niin mielettömän vihaisena.
Kaikkien näiden vuosien jälkeen lennän sivuun kuin vanha rätti ja mikä pahempaa, edes lapsille ei voi itsestään mitään ilmoittaa. Onneksi tauti alkaa tässä taloudessa jo hellittää ja päästiin kauppaan ja hieman leikkiin lumessa.
En halunnut sotkea lapsia tähän, mutta eihän he tyhmiä ole, jos olen vessassa itkenyt niin on kysytty että miksi itken... ja enhän voi sanoa että koska isänne käyttäytyy idioottimaisesti.
Tämä liitto taisi olla sitten tässä. En halua sitä ihmistä joka ongelmasta keskustelun sijaan katoaa ja jättää perheensä murehtimaan perään onko hengissä edes.
Haluaisin paiskoa joka ikisen miehen tavaran laatikkoon ja paiskata parvekkeelta alas, sen sijaan yritin lasten kanssa tehdä lumikakkuja höttöisestä lumesta.
Lapseni ansaitsevat paremman isän. Minä ansaitsen paremman puolison.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No niin päävikaisen ei sopisi asua toisen kanssa saman katon alla kiusaamassa tätä ongelmallaan eikä lapsia sovi pitää niin sekon ihmisen kanssa saati sellaisen kasvatettavana ja kärsimässä tämän tekemisistä. Tässä olisi lasun paikka jos jossain.
Aha, kiva. No ehkäpä tämän perusteella saan yksinhuoltajuuden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerrotko vielä miten tällainen ihminen pystyy jättämään oman lempijäätelönsä myöhemmäksi ja syömää sieltä pakastimesta ainoastaan vaimon jäätelön?
Mietin itsekin tätä monesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap on ollut tähän asti jo yliymmärtävä ja yliempaattinen. Miten voit olla niin oikea, ettet näe, että mies on tuossa kuviossa se epäempaattinen osapuoli, joka ei huomioi ja arvosta ja ymmärrä muita.Sinulle, joka alapeukutit tätä:
Osoita sp:n miehen toiminnasta edes yhdet esimerkit tavoista, joilla mies
- kunnioittaa ja arvostaa vaimoaan ja lapsiaan
- osoittaa empatiaa vaimolleen ja lapsilleen ja osoittaa ymmärtävänsä heidän tunteitaan ja näkökulmaansa
- osoittaa katumusta teoistaan ja pyrkimystä korjata tekemänsä vahingot
- osoittaa halua kommunikoida ja selvittää tätä ongelmaa perheensä kanssaNiin. Niitä ei ole. Koska ainoa empaattinen ymmärtäjiä ja henkilö, joka pohtii, miten voisi muuttaa käytöstään kuviossa on vaimo.
Tekee niin mieli kirkua tyynyyn! Tunnen itseni niin tyhmäksi kun yritin ymmärtää ja auttaa ja jaksaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:na esiintyy edellinen oman elämän abuse tapaus. Älkää välittäkö sen kirjoituksista ei ole tervettä kirjoitella yksin koko ketjuun tukeakseen omaa mielenvikaansa ja syyttää muita keskustelijoita yhdeksi vihaajaksi. Ei ole terve ketju tämä, vaan perustuu epäterveeseen vihaan ja syyttelyyn muita kohtaan.
Jokainen voi kysyä itseltä mihin perustuu tämä ketju. Vihaamiseen sekä syyttelyyn on ainoa vastaus, mitään rakentavaa ei ko keskutelussa näy pelkästään leimaamista. ja HUOM kun olet eri mieltä sinua aletaan haukkumaan henkilökohtaisin solvauksin. Ketju on trolli.
Ai on trolli. Kiva sinulle.
Ap
Toivottavasti nyt pystyt pitämään tämän nykyisen järkesi ja näkemyksesi, kun se mies taas ryömii kolostaan esiin ja on kivaa iskää.
Mites sinun ja lasten erossa käy taloudellisesti, ootko ehtinyt miettiä?
Kysy tuttavaltanne, oliko aamulla jääkaappi tyhjä!
Oikea päätös ap! Tästä alkaa uusi parempi luku, vaikka se voi jonkin aikaa tuntua uudelta, pelottavalta ja raskaalta. Nyt vaan pysyt vahvana, onnea matkaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nyt pystyt pitämään tämän nykyisen järkesi ja näkemyksesi, kun se mies taas ryömii kolostaan esiin ja on kivaa iskää.
Varmasti helvetin hyvin kun jo pelkästään ruokarahoja säästyy satasia kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:na esiintyy edellinen oman elämän abuse tapaus. Älkää välittäkö sen kirjoituksista ei ole tervettä kirjoitella yksin koko ketjuun tukeakseen omaa mielenvikaansa ja syyttää muita keskustelijoita yhdeksi vihaajaksi. Ei ole terve ketju tämä, vaan perustuu epäterveeseen vihaan ja syyttelyyn muita kohtaan.
Jokainen voi kysyä itseltä mihin perustuu tämä ketju. Vihaamiseen sekä syyttelyyn on ainoa vastaus, mitään rakentavaa ei ko keskutelussa näy pelkästään leimaamista. ja HUOM kun olet eri mieltä sinua aletaan haukkumaan henkilökohtaisin solvauksin. Ketju on trolli.
Jos sinä olet ap, ja siksi tiedät olevasi trolli, niin ok. Mutta vaikka paljastaisitkin olevasi trolli, niin tämä ketju on osoittanut tarpeellisuutensa. Moni on samassa tilanteessa.
Hän ei ole minä.
Ja olen omalla tavallaan kiitollinen sekä kauhuissani miten paljon muiltakin tulee vastauksia että heilläkin kaapintyhjentäjiä... ajattelin aina että tuskin tämä niin yleistä on.
Kiitoksia kaikille jotka olette jakaneet tarinanne, olen varmaan monen viestin menettänytkin, yritän myöhemmin tänään selata ketjun tarkemmin.
Ihan hävettää miten vähän olen ehtinyt täällä olla, mutta tuntui kuin olisin repäisty myrskyn silmään ja joudun kokoajan korjaamaan jotain ettei lapsiin kohdistu paljoa vahinkoa. Nytkin pitäisi siivota, mutta tuntuu että pää hajoaa jollen hetken saa istua alas ja hengittää rauhassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen hieman miettinyt. Ilman mieheni tuloja en enää täällä voi asua, menisi kokonaisuudessa rahat liian tiukille. Onneksi lapset ovat vielä niin pieni ja tulevat toistensa kanssa niin hyvin toimeen että kaksio riittää meille. Muutan lähemmäksi sukulaisiani, työmatka pitenee, mutta luulen että vanhempani auttaa hetken hoitoon viemisissä ja hakemisissa kunnes saan töitä lähempää. Auto pitää hankkia. Mutta kyllä se tästä.
Aluksi ajattelin että haluaisin jäädä tänne lasten kanssa, kun tutut hoitajat ja kaverit on, mutta tulee sellainen olo että mies ei varmaankaan halua pahemmin tukea täällä asumistamme.
Ap
Lapset, menkääs pois palstalta ja vaikka ulos kävelemään. Hiihtoloma kannattaa käyttää ulkoiluun. Teillä ei ole mitään hajua aikuisteen asioista.