Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni tyhjentää jääkaapin.

Vierailija
20.02.2018 |

Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.

Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.

Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.

Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.

Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.

Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.

Kommentit (1186)

Vierailija
461/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla syömishäiriö, mutta sen lisäksi on kyllä joku luonnehäiriö. Ja ap on miehen toiminnan mahdollistaja, kun ei vaadi tätä käymään kaupassa ja ottamaan vastuuta.

Minä näen ristiriidan siinä, ettei ap halua lasten kuulevan vanhempien riitelyä, mutta kuitenkin antaa isän pölliä lasten namit ja ruoat. Hei haloo, kumpikohan on vahingollisempaa lapsille, riitelyn kuuleminen (jota on kaikissa perheissä) vai se, että oma isä on sekopää ahmatti, johon ei voi luottaa pätkän vertaa?!

Voisin suositella pariterapiaan menoa, mutta en tiedä onnistuuko se, kun mies noin vain häipyy kotoa pois ties kuinka pitkäksi aikaa aivan jo mitättömän asian vuoksi. Miehen sitoutuminen perheeseen vaikuttaa olevan hyvin heikkoa, ja ap:ta hän kohtelee lähinnä äitinään.

Tätä kommentoijaa kannattaa kuunnella, hänellä on logiikka ja neuvot eivät ole ristiriitaisia (sarkasmia).

"oma isä on sekopää ahmatti, johon ei voi luottaa pätkän vertaa?!"

"mies noin vain häipyy kotoa pois ties kuinka pitkäksi aikaa"

Niin oliko ap:n mies epäluotettava sekopää ahmatti ja perheessä valtava kriisi meneillään vai oliko kyseesssä joku mitätön asia ja mies noin vain häipyy? Koita nyt päättää.

Eräs mies kommentoi jossain toisessa ketjussa ettei oikein arvosta tapaa, jolla av-mammat hyökkäävät täyslaidallisen kärjistäen ja purkavat kaiken omakohtaisen kokemuksen aggressiivisesti jonkun toisen tilanteeseen, epäloogisesti vielä. Alan olla samaa mieltä tai ainakin ymmärrän mitä mies tarkoitti.

Sulla ei taida oikein logiikka pelata? Tai sitten luetun ymmärtämisessä häikkää?

Ap:n mies on sekopää ahmatti, kyllä. Ja häipyy mitättömän asian takia = sen, että ap kehtasi alkaa ehdottaa lukon laittamista kaappiin. Eihän tuossa ole mitään ristiriitaa.

Viimeinen kappaleesi on puhdasta v.ttuilua, koitahan jaksella siellä.

No ihan vähän ristiriitaa sun kommentissa, jos mies on sekopää ahmatti = niin perheessä on kriisi. Ja sitten yhtäkkiä mies häipyykin öööö mitättömän pikkuasian vuoksi. Että ihan seuraavassa lauseessa kriisi onkin mitätön? Mitä sä selität oikein? Kai sinä nyt ymmärrät ettei se mies häipynyt minkään jääkaapin lukon vuoksi vaan sen saamarin kriisin vuoksi.

Mä varmaan olisin myös yösyöppö jos olisin parisuhteessa älyvapaan naisen kanssa. Osa vaan ei ummarra syy- ja seuraussuhteita, ihmisten käyttäytymistä eikä edes logiikkaa.

Mies ei häipynyt kriisin vuoksi, vaan sen vuoksi, että loukkaantui siitä kun hänelle sanottiin asiasta. Minusta ehdotus lukosta ei tod. ole sellainen juttu että siitä pitäisi verisesti loukkaantua. Ja millainen tyyppi häipyy kun pitäisi keskustella, kesken sen kriisin?

Sä alat seota logiikassasi kun epätoivo kus.päämiesten puolesta on niin kova. Tunnistatko kenties jotain itsestäsi noissa miehissä?

Pitäiskö sun lakata ostamasta meikkejä kun ei ne tuossa naamassa auta enää mitään, menee hei ihan turhaan rahaa. Annetaan nää sun meikit lapsille leikkeihin niin pääsiäisenä saadaan kivat noidat. Eikä pidä verisesti loukkaantua, ethän sä edes osaa meikata niin kuka edes huomaa mitään. Oot vaan oma ittes ja reilusti ruma. Käytetään meikkirahat vaikka meidän lomamatkoihin mutta ei oteta kuvia kuin lapsista niin sua ei haittaa meikittömyys yhtään, aurinko ottaa kuvasti ethän sä edes onnistu koskaan kuvissa. Mitä sä sanoit siitä jääkaapin lukosta eilen? Mitäs muita pikkujuttuja meillä oli?

Vierailija
462/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, aikuisen miehen pitää itse ymmärtää säätää käytöstään. Erikoisherkut ja napostelut mitä haluaa ylimääräistä voi itse hakea kaupasta, ja syödä muuten kohtuullisesti muun perheen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miesvauvat pottunsa keittää, mutta mies ja nainen ei voi syödä samankokoisia annoksia.

1. Nainen lihoaa

Tai

2. Mies joutuu juoksemaan nälissään jääkaapilla pitkin iltaa.

Keskimäärin joo naiset syövät vähemmän. Mutta kai niiden keitettävien perunoiden määrän voi yhdessä sopia ja keittää sitten kuka keittää? Outo oletus oli, että naisen pitäisi huolehtia oikea määrä.

Tämä keskustelu on täynnä vastaavaa miesten paapomista ja naisen vastuullistamista. Olen vähän järkyttynyt siitä että tämä ajatusmalli on edelleen näin vallalla. Jos mies ahmii lasten ruoat, kyse on vain siiä ettei NAINEN laita riittävän ravitsevaa ruokaa, tai varaa kaappiin tarpeeksi välipalaa MIEHELLE. Olen ihan ihmeissäni tästä, miten avuttomien kundien kanssa osa oikein elää? Meidän perheessä ostoksia ja päätöksiä tekee kaksi täysvaltaista aikuista, joista molemmat osaavat ostaa kaappiin sisältöä, ja myös hyväksyä sen ettei sieltä popsita esim. seuraavan päivän lounastarpeita. Mieheni osaa avata suunsa epävarmoissa tilanteissa, kuten "Säästätkö tätä juustoa muuten johonkin? Ajattelin avata paketin." Hän kun on tottunut siihen että salaattijuustot menevät yleensä salaattiin ja halloumi paistetaan. Ja minä vastaavasti ohimennen mainitsen, että ajattelin muuten avata sipsipussin, ja joskus mies toteaa siihen että haluaisi syödä niitä vasta perjantaina kun katsoo leffaa tms. Silloin syön jotain muuta tai tuon perjantaiksi uuden. Samalla lailla molemmat tietävät että tietyt jugurtit ovat lapsen herkku.  

Ihan käsittämätöntä että niin monessa taloudessa naisen pitäisi paikkailla, ennakoida ja varmistaa, ja jos mies siitä huolimatta syö perheen ruokatarpeet ja lasten aamiaiset, epäonnistuja on se nainen. Kun ei pystynyt pysäyttämään nälkää kärsivää raukkamiestä. Ja jos nainen uskaltaa sanoa miehelle, että btw, söit taas lasten aamiaisen, mitä ajattelit tehdä, niin nainen on skitso nalkuttaja jonka pitäisi mennä hoitoon. Mitä tuollaisesta parisuhteesta saa?!

Sun miehes kuulostaa aralta, vähän tossulta, pelkääkö hän tekevänsä virheen kotonaan kun ottaa jääkaapista juustoa?

Vierailija
464/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa lukea joitakin vastauksia, niissä ollaan niin varmoja, että olen toiminut väärin. Oli kyseessä se että yhä olen naimisissa mieheni kanssa tai se että kehtaan kyseenalaistaa miestä, miksi en vaan anna hänen syödä.

Muutenkin kyseenalaistan tässä itseäni, olinko liian vaativa, vai pyysinkö liiankin vähän aikuisen miehen vastuullisuutta perheestään. Pelottaa ajatella että mahdollisesti tämäkin minun ja lasten syrjään heittäminen olisi hänen tapa yrittää saada vaan tahtonsa läpi. Vai onko tämä vain normaali miehen reaktio tilanteeseen jossa on kamala vaimo.

Miksi hän ajattelisi minun olevan kamala kun pyydän että kertoo minulle jos haluaa jotain kaupasta tuotavaksi itselleen? Onko muka absurdia närkästyä siitä että hän syö 17 tekemääni lihapullaa iltanaposteltavakseen vaikka ison päivällisen ja sanoin että älä syö näitä, ne menee huomiseen ruokaan....

En halua olla kamala vaimo, haluan olla yhdenvertainen kumppani jota kuunnellaan ja jonka kanssa asioista sovitaan.

Haluan vain takaisin nukkumaan, pienet torkut vei pahimman päänsäryn... ehkä huominen on jo parempi.

Ap

Vierailija
465/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa lukea joitakin vastauksia, niissä ollaan niin varmoja, että olen toiminut väärin. Oli kyseessä se että yhä olen naimisissa mieheni kanssa tai se että kehtaan kyseenalaistaa miestä, miksi en vaan anna hänen syödä.

Muutenkin kyseenalaistan tässä itseäni, olinko liian vaativa, vai pyysinkö liiankin vähän aikuisen miehen vastuullisuutta perheestään. Pelottaa ajatella että mahdollisesti tämäkin minun ja lasten syrjään heittäminen olisi hänen tapa yrittää saada vaan tahtonsa läpi. Vai onko tämä vain normaali miehen reaktio tilanteeseen jossa on kamala vaimo.

Miksi hän ajattelisi minun olevan kamala kun pyydän että kertoo minulle jos haluaa jotain kaupasta tuotavaksi itselleen? Onko muka absurdia närkästyä siitä että hän syö 17 tekemääni lihapullaa iltanaposteltavakseen vaikka ison päivällisen ja sanoin että älä syö näitä, ne menee huomiseen ruokaan....

En halua olla kamala vaimo, haluan olla yhdenvertainen kumppani jota kuunnellaan ja jonka kanssa asioista sovitaan.

Haluan vain takaisin nukkumaan, pienet torkut vei pahimman päänsäryn... ehkä huominen on jo parempi.

Ap

Päänsärkyyn auttaa myös särkylääke, eli siis jos niitä sulla ei oo niin mee hakee tai,mene lääkärille niin hän varmasti osaa auttaa. Mutta jos et tiiä mikäon särkylääke, ota härkää sarvista mene itse apteekkiin, kysy vastaanotolta, varanajauksesta tai netistä ihan mistä vain. Se auttaa jollet siis, sattunut ohi menne tietää!

Vierailija
466/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ap syötä miehelleen lounaaksi kasvissosekeittoa ja ihmettele sitten, kun juoksee pitkin iltaa jääkaapilla?

Esim. nakkikastike mainittu. Lisäksi moneen kertaan se, että mies ITSE on sanonut, että ei hän nälkäänsä edes syö vaan ihan siksi että on mukava laittaa jotain suuhun. Lisäksi hän tietää mitkä välipalat on varattu lapsille tai mitä on lapsille karkkipäiväksi. Hän syö nekin. Kun ap sanoo, että käy itsekin kaupassa, sanoo ettei halua koska se ei ole kivaa. 

Vierailija
467/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kontolle ruokalistojen suunnittelu ja kaupassa käynti. Katotaan sitten katoaako enää fetat suunnitellusta salaattiannoksesta.

Ap on kertonut jo muutaman kerran, että mies ei suostu lähtemään kauppaan, koska ei tykkää käydä ruokakaupassa. Perheessä on lapsia, joten ruokaa on pakko ostaa. Ei lapsiperheessä voi alkaa tahtojen taisteluun sillä, että pidetään kaapit tyhjinä, kunnes jompikumpi käy kaupassa. 

Vierailija
468/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puolustele miestä, mutta minulla tuollainen turha napostelu johtuu siitä, että lapsuudessa kaikki piti jakaa sisarusten kesken (olin nuorin ja en saanut melkein mitään herkkuja, kun muut söi minunkin osuudet..) niin nyt minulle ei ole mitään kontrollia asian suhteen. Ruuan jakaminen tuntuu nykyään miltein mahdottomalta. En tietenkään rohmua kaikkea, mutta kontrollia on vaikea pitää. 

Hienoa että tunnistat syyn ja seurauksen! Liiallinen tai liian vähäinen syöminen ei aina ole "vain syömistä" vaan se lähtee korvien välistä. 

T. Tunnesyöppö

Vierailija
469/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että täällä voi kirjoittaa anonyymisti. Tunnistan kuvion ap:n perheessä, mutta minä olin se ahmatti. Meillä kyse ei ollut ruuasta, mutta kuvio oli sama. Toimin toistuvasti eräässä asiassa niin, että puoliso pahoitti mielensä ja koki että kävelen hänen päältään. Vasta pitkän ajan kuluttua ja tuskallisen peiliin katsomisen jälkeen näin että puoliso oli tämän asian suhteen oikeassa. 

Ap:lle sanon, että mies ei muuta käytöstään vapaaehtoisesti. En minäkään muuttanut, vaikka miten keskusteltiin rakentavasti ja riideltiin. Voit ainoastaan muuttaa itse jotain. Joko alat ostaa (myös miehen rahoilla) ruokaa niin hlevetillisiä määriä, että se ei voi loppua kesken. Jos aikuinen ihminen ei osaa hillitä syömistään, syököön itsensä sairaaksi. Tai lakkaat ostamasta mitään ja annat lastenkin nähdä nälkää. Mieshän syö lastenkin ruuat, koska tietää että sinulle lasten nälkä ei ole vaihtoehto, joten päädyt vaihtoehtoon yksi. Tai muutat pois. 

Kerroit että riitatilanteissa mies alkaa huutaa, minkä jälkeen sinä peräännyt. Tunnistan kuvion omasta lapsuuskodistani. Mieti tätä kuviota. Jos se on sinusta tervettä, mies jatkakoon huutamista ja sinä jatkat perääntymistä huudon edessä. 

Vierailija
470/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen perheellinen mies ja häviää sanomatta päiväkausiksi. Ei taida jääkaapin tyhjentäminen ollakaan suurin ongelma.

On kokemusta, kumppani ei osannut tai halunnut jäädä selvittämään erimielisyyksiämme.

Ero tuli. 

Vierailija
471/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyökkipsykologi täällä kiinnittää huomiota siihen, että tilanne on muuttunut lasten syntymän myötä. Ymmärsin Ap:n kirjoituksista, että mies ei omasta mielestään ahmistele, joten asiasta on hankalaa puhua. Onko miehen kotona ollut syömisen suhteen mitään ns. erikoista? 

En tiedä varmasti miten on nuorena, pulleamman puoleinen veljensä kanssa. Anoppi on hyvin lämmin ihminen, huolehtii kun vieraillaan että olemmeko syöneet, jäikö nälkä, syökää nyt loputkit. Ja mies kyllä syö. Ja santsaa, mutta mielestäni aika normaalisti. Mutta tunnin päästä koluaa äitinsä suklaalevyjä ja karkkipusseja. Valittaa vierailun lopuksi että taas tuli syötyä liikaa, lihottaa vaan. Autossa en enää jaksanut vuosiin sanoa, että itsehän ne sinne laitoit.

Ap

Miehellä ei kyllä ole kaikki ihan kohdallaan jos toimii noin äitinsäkin luona eikä mikään riitä. Ilmeisesti lapsuudenkodissa ei ole hänelle opetettu mitään normaaleja syömistapoja?

Vierailija
472/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä se porsas mäelle syömästä koko ajan. Mulkvisti ei ymmärrä puhetta, josko ymmärtäisi sitten ulkoruokinnassa paremmin, mitä tehdään ja mitä ei.

Voin sanoa, että alkaa oleen lähellä. On niin turhauttavaa kun pyyntösi (älä syö lasten karkkeja) ohitetaan pienessä hetkessä (n. 20min) ja kohta kuuluu miten lapsi juoksee isänsä luo itkien, huutaen älä syö mun karkkia.

Ap

Pisteet miehelle! Parempi ne karkit on aikuisen suussa kuin lasten. Vai haluatko kasvattaa niistä samanlaisia kuin isänsä?

Tämä ei koske yksin karkin syöntiä vaan myös tuota muuta jatkuvaa ruuan mättäämistä.

Mitä pahaa siinä on?

Ostaa sitä ruokaa tarpeeksi. 

9/10 naisesta ei tajua miten paljon miehet syö. Mies voi syödä helposti päivässä enemmän kuin nainen viikossa. 

Höpönlöpön. Laskin huvikseni eron kahden esimerkkihenkilön kulutukselle. Henkilö A on 190 cm pitkä mies, joka painaa 90 kg (mies on aivan normaalipainon ylärajalla, mutta sovitaan, että hän on lihaksikas). Hänellä on fyysisesti raskas työ tai hän harrastaa joka päivä liikuntaa. Tunnin hikitreeni päivässä tai parin tunnin aerobinen päivässä. Hänen kulutuksensa on noin 4160 kcal/vrk.

Henkilö B on 155 cm pitkä nainen, joka painaa 45 kg. Hän on normaalipainon alarajalla. Hänellä on fyysisesti kevyt työ, eikä hän harrasta ollenkaan vapaa-ajan liikuntaa. Hänen kulutuksensa on noin 1370 kcal/vrk.

Esimerkin mies syö siis päivässä 2790 kcal enemmän kuin nainen. Siis todella paljon. Silti hänen päivän syömisensä eivät yllä lähellekään sitä, mitä pieni nainen syö viikossa. Kukaan mies ei tarvitse 9000 kcal päivässä. Äärimmäisen harva tarvitsee edes 4000 kcal.

Oikeasti sellainen hippasen ylipainoinen tai vähän lihaksikas jantteri, joka harrastaa säännöllistä liikuntaa ja jonka mitat ovat 170 cm/75 kg, kuluttaa 3070 kcal/vrk. Jos olisi taas tavanomainen nelikymppinen nainen, joka harrastaisi vähän vähemmän liikuntaa kuin tuo mies ja jonka mitat olisivat 165 cm/70 kg, olisi hänenkin kulutuksensa noin 2300 kcal/vrk, eli ehkä yhden runsaan päivällissantsauksen vähemmän kuin vastaavalla miehellä. Ero on vielä pienempi, jos miehenkin aktiivisuustaso olisi vain kohtalainen ja liikunta satunnaista.

Ihan paskapuhetta, että naiseen verrattuna mies voisi syödä jotenkin määrättömästi lihomatta. Ei voi. Harvoissa tapauksissa voi syödä edes kaksinkertaisen määrän.

Vierailija
473/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kannattaisi perehtyä erilaisiin manipulaatiotaktiikoihin. Mies käyttää siitä repertuaarista aika kattavan valikoiman! Kun itse tunnistaa toisen manipulointiyritykset, osaa paljon helpommin pysyä myös ulkona omista tunteistaan joita manipulaatiolla yritetään herättää - kuten juurikin tuo turha syyllisyys.

Vierailija
474/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sitä oileata ruokaa tehdä jo illalla eikä jättää siihen tarvittavia aineksia kaappeihin lojumaan? Elintarvikkeet päätyvät näin siihen ruokaan mihin oli tarkoitettu eikä miehenkään tarvii iltaisin nälkäisenä koluta kaappeja. Ja sitä ruokaa kannattaa tehdä kerralla enemmän, mies saa sitten syödä jämät, jos alkaa taas illalla nälättää. Jos ei syö, niin laitat annosrasiassa pakkaseen odottamaan sitä hetkeä, kun miehelle iskee nälkä. Kun näet, että alkaa taas jotain kaapeista etsiä, otat sen rasian, tuuppaat hänen käteensä ja sanot "lämmitä tuo". Miehen ei tarvii olla nälissään eikä sinunkaan tarvii ärsyyntyä siitä, että nakit on taas vedetry nassuun, vaikka tarkootus oli tehdä nakkikastiketta.

Vierailija
475/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko sitä oileata ruokaa tehdä jo illalla eikä jättää siihen tarvittavia aineksia kaappeihin lojumaan? Elintarvikkeet päätyvät näin siihen ruokaan mihin oli tarkoitettu eikä miehenkään tarvii iltaisin nälkäisenä koluta kaappeja. Ja sitä ruokaa kannattaa tehdä kerralla enemmän, mies saa sitten syödä jämät, jos alkaa taas illalla nälättää. Jos ei syö, niin laitat annosrasiassa pakkaseen odottamaan sitä hetkeä, kun miehelle iskee nälkä. Kun näet, että alkaa taas jotain kaapeista etsiä, otat sen rasian, tuuppaat hänen käteensä ja sanot "lämmitä tuo". Miehen ei tarvii olla nälissään eikä sinunkaan tarvii ärsyyntyä siitä, että nakit on taas vedetry nassuun, vaikka tarkootus oli tehdä nakkikastiketta.

Tuo ohje olisi ok jos kyseessä lapsi. Mutta miksi aikuista miestä pitää kohdella kuin lasta??? Ap ei ole miehensä äiti vaan puoliso. Kuka haluaisi rakastella miehen kanssa jota pitää holhota ruuan suhteen kuin pientä lasta...

Vierailija
476/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kommentoijista ei tajua ollenkaan mistä on kysymys! Mies ei todellakaan syö nälkäänsä vaan

ahmii kontrolloimattomasti kaiken minkä löytää. Tähän asti vaimoparka on yrittänyt parhaansa etteivät

lapset jäisi ilman tuon rohmun jäljiltä,nyt hän koettaa avata miehen silmiä tilanteelle. Normaali mies

huomioi perheensä tarpeet myös ruuan osalta, tämä sankari katsoo olevansa oikeutettu tyhjentämään

kaapit koska nyt sattuu tekemään mieli. Jos kantaisikin itse kaupasta kaiken mitä ahmii normaalisyömisen

lisäksi ja maksaisi sen myös, vaimo ei olisi tilanteeseen väsynyt. Toivon todella että ap keksii tilanteeseen

kestävän ratkaisun!  

Vierailija
477/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään normaali täydellä järjellä varustettu ihminen EI syö lapsille tarkoitettuja eväitä. Yksikään täydellä järjellä varustettu normaali ihminen ei myöskään katoa päiväkausiksi perheen luota vain siksi että hänen toimintaansa on moitittu. Sinulle on AP nyt moni ihminen jo sanonut , että ei ole normaalia millään mittarilla.  Valitettavasti näyttää siltä, että sinun puolisollasi on oma napa tärkein napa ja perheellisellä sen ei vaan niin voi olla joka asiassa. Sinun ei tule aloittaa mitään lukitussysteemejä, vaan ilmoitat ihan suoraan, että ellei käytös muutu niin sinä ja lapset lähdette. Tässä kuviossa, missä nyt elätte kärsii nimenomaan lapset. On nimenomaan lasten etu, että annat ne tasan kaksi vaihtoehtoa. Aikuinen täysjärkinen ihminen kykenee muuttamaan toimintaansa kyllä, jos niin haluaa. Miehelläsi ei ole edes ollut tarve toimintaansa muuttaa, koska sinä aina peräännyt. Pistä nyt hyvän sään aikana stoppi asialle ja oman ja lasten edun vuoksi annat kunnon vaihtoehdot : muuta käytöstä tai eroamme. Ja jos mies ei kykene muuttamaan käytöstä niin sitten myös lähdet. lapset ansaitsevat parempaa ja niin myös sinä.

Vierailija
478/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohje olisi ok jos kyseessä lapsi. Mutta miksi aikuista miestä pitää kohdella kuin lasta??? Ap ei ole miehensä äiti vaan puoliso. Kuka haluaisi rakastella miehen kanssa jota pitää holhota ruuan suhteen kuin pientä lasta...

Valintakysymyksiä. Itse opiskellut suurtalouskokiksi ja oppinut tekemään suuria määriä ruokaa kerralla samalla vaivalla kuin pienempiä määriä. Elämä on helpottunut kummasti: keittää vaikka sitä samaista nakkikastiketta viisinkertaisen määrän, yks osa syödään heti, loput pienissä rasioissa pakkaseen. Tai kinkkukiusausta yks tavallinen vuoka ja muutama foliovuoka samoilla tulilla pakkaseen. Säästää aikaa, rahaa ja hermoja - aina on kotona ruokaa mitä ei tarvii valmistaa, sen kun heittää uuniin lämpenemään. Kenenkään ei tarvii koskaan olla nälissään eikä minunkaan päivittäin stressata siitä, mitä tänään syödään, kun aina voi ottaa pakkasesta jotain, jos ei ruoanlaitto jonakin päivänä syystä tai toisesta kiinnosta. Nytkin arkkupakastimessaa ois edellisiltä kerroilta pakastettua jauhelihakastiketta, nakkikastiketta, kaalilaatikkoa, kinkkukiusausta, savusiikakiusausta, karjalanpaistia, burgundinpataa, hernesoppaa, jauhelihakeittoa, kinkkupastaa, saattaa olla muutakin mitä ei nyt tule mieleen. Tänään ois tarkoitus tehdä tonnikalapastaa, muttei oo pakko, teen jos jaksan, jos en, niin otan jotain pakkasesta. Eikä tarvii stressata siitä, jos äijä päättääkin vedellä tonnikalat leipiensä päällä - muun perheen ruokailut ei ole siitä kiinni, että katoaako jokin yks ainesosa kaapista. Valintakysymyksiä. Oon helpottanut tällä tavoin elämääni tuntuvasti. Jotkut taas tykkää tehdä elämästään vaikeeta.

Vierailija
479/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä se porsas mäelle syömästä koko ajan. Mulkvisti ei ymmärrä puhetta, josko ymmärtäisi sitten ulkoruokinnassa paremmin, mitä tehdään ja mitä ei.

Voin sanoa, että alkaa oleen lähellä. On niin turhauttavaa kun pyyntösi (älä syö lasten karkkeja) ohitetaan pienessä hetkessä (n. 20min) ja kohta kuuluu miten lapsi juoksee isänsä luo itkien, huutaen älä syö mun karkkia.

Ap

Pisteet miehelle! Parempi ne karkit on aikuisen suussa kuin lasten. Vai haluatko kasvattaa niistä samanlaisia kuin isänsä?

Tämä ei koske yksin karkin syöntiä vaan myös tuota muuta jatkuvaa ruuan mättäämistä.

Mitä pahaa siinä on?

Ostaa sitä ruokaa tarpeeksi. 

9/10 naisesta ei tajua miten paljon miehet syö. Mies voi syödä helposti päivässä enemmän kuin nainen viikossa. 

Höpönlöpön. Laskin huvikseni eron kahden esimerkkihenkilön kulutukselle. Henkilö A on 190 cm pitkä mies, joka painaa 90 kg (mies on aivan normaalipainon ylärajalla, mutta sovitaan, että hän on lihaksikas). Hänellä on fyysisesti raskas työ tai hän harrastaa joka päivä liikuntaa. Tunnin hikitreeni päivässä tai parin tunnin aerobinen päivässä. Hänen kulutuksensa on noin 4160 kcal/vrk.

Henkilö B on 155 cm pitkä nainen, joka painaa 45 kg. Hän on normaalipainon alarajalla. Hänellä on fyysisesti kevyt työ, eikä hän harrasta ollenkaan vapaa-ajan liikuntaa. Hänen kulutuksensa on noin 1370 kcal/vrk.

Esimerkin mies syö siis päivässä 2790 kcal enemmän kuin nainen. Siis todella paljon. Silti hänen päivän syömisensä eivät yllä lähellekään sitä, mitä pieni nainen syö viikossa. Kukaan mies ei tarvitse 9000 kcal päivässä. Äärimmäisen harva tarvitsee edes 4000 kcal.

Oikeasti sellainen hippasen ylipainoinen tai vähän lihaksikas jantteri, joka harrastaa säännöllistä liikuntaa ja jonka mitat ovat 170 cm/75 kg, kuluttaa 3070 kcal/vrk. Jos olisi taas tavanomainen nelikymppinen nainen, joka harrastaisi vähän vähemmän liikuntaa kuin tuo mies ja jonka mitat olisivat 165 cm/70 kg, olisi hänenkin kulutuksensa noin 2300 kcal/vrk, eli ehkä yhden runsaan päivällissantsauksen vähemmän kuin vastaavalla miehellä. Ero on vielä pienempi, jos miehenkin aktiivisuustaso olisi vain kohtalainen ja liikunta satunnaista.

Ihan paskapuhetta, että naiseen verrattuna mies voisi syödä jotenkin määrättömästi lihomatta. Ei voi. Harvoissa tapauksissa voi syödä edes kaksinkertaisen määrän.

Tää on muuten ihan totta. Esimerkiksi itseni ja mieheni syömingeissä ei ole mainittavaa eroa, vaikka itse olen alle 60-kiloinen ja hän on noin 90-kiloinen.

Vierailija
480/1186 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihmetteli täällä, että miksi passata miehiä. Yksinkertaisesti siksi, että ne tykkää siitä. Se vie viikossa ehkä tunnin pari, minkä ajan voisi tietty käyttää vaikka telkun kattomiseen. Minä ainakin hellin miestäni ja näin varmistan pitkän liiton, kukin tyylillään. Hellin joka päivä ja haluan muutenkin olla arjessa muita naisia parempi. Yleensä olenkin ja mieheni on onnenpekka.

'

Hellisitkö oikeasti tuommoista itsekästä sikaa, jonka arjen kokokohta tuntuu olevan omien perheenjäsenien kiusaaminen? Niimpä... 

Kyllä ne kumppanit, jotka kohtelevat toisiaan hyvin, haluavat helliä toisiaan ja myös tekevät niin. Heidän arki perustuu toisen kunnioitukseen ja huomioonottamiseen. Hieman eri lähtökohta passata miehiä kuin sylkikupin roolista.

Mitä kiusaamista on syödä ruokaa? Kaikki mitä jääkaapissa on syötäväksi tarkoitettua. Sellaista ruokaa ei pidä ostaa mitä ei saa syödä.

Kiusaamista on se, että väittää, ettei tarvitse mitään kaupasta ja että valittelee ja syyllistää ylimääräisen ostamisesta ”kun taas lihoo” mutta SILTI syö myös muidenkin ruuat - seuraavan päivän ateria-ainekset ja lasten karkit. Olisi ihan eri asia, jos mies pyytäisi, että ”tuo minulle kaupasta kunnon satsi makkaraa, Fazerin sinistä, rahkaa ja banaaneita, että voin ne sitten itse syödä”. Ap:n mies ei pyydä, vaan valittaa, jos Ap tuo jotain ylimääräistä miehen varuiksi. Ja silti mies kuitenkin syö.

Tuo on sairaalloista addiktiokäytöstä. Juuri tuollainen, että sen sijaan, että keittäisi itselleen tuhdin lautasellisen puuroa hedelmien ja maidon kera tai tekisi isot kinkku-munavoileivät, kiertääkin levottomana aukomassa kaappeja ja etsimässä jotain kivaa naposteltavaa. Ei siis edes halua tehdä itselleen kunnon välipalaa niistä aineksista, joita on käytettävissä.