Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni tyhjentää jääkaapin.

Vierailija
20.02.2018 |

Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.

Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.

Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.

Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.

Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.

Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.

Kommentit (1186)

Vierailija
301/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa näitä lukiessa eniten ihmetyttämään, miten ihmiset mahdollistavat ja sietävät tuota käytöstä. Yritetään nätisti asiasta puhua vaikka toinen tekee suoraa kiusantekoa (jopa lapsilleen, voi jumalauta oikeasti...) ja  toivotaan että asiat vain muuttuisi itsestään. Mitetitään lappuja ja lukittuja kaappeja?! Kuulostaapa terveeltä lähtökohdalta... Vedotaan ettei haluta riitaa eikä sekoittaa lapsia tähän. Ikävä sanoa, mutta lapset ovat jo iso osa tätä... niiden ruuat tässä viedään ja perusturvallisuus varmasti järkkyy. Vaikea kuvitella että tuollainen ahmiva ja itsekeskeinen aikuinen luo kovin tervettä esimerkkiä ja voin kuvitella, että lapsille syntyy melko epäterve suhde ruokaan jos tuota joutuvat sietämään pitkään. Alkavat vielä itsekin ahmia isin tapaan kun ovat oppineet elämään viidakon lakien alla (nopeat syö hitaat). 

Miksi ette ala oikeasti jo toimia? Ketjussa oli onneksi upeita tarinoita myös siitä, miten tuollainen itsekäs ahmatti on pistetty ruotuun. Ei tässä haukkumaan tai nälvimään tarvitse ryhtyä, mutta asiaan olisi kyllä korkea aika puuttua. Erittäin vakava keskustelu ja tunnetta peliin, se turhautuminen ja viha saisi oikeasti jo kuulua että mies ymmärtää, miten vakavista asioista on kyse. Rauhallisen ja rationaalisen keskustelun raja on ylitetty siinä kohtaa, kun viesti ei mene perille ja toinen vain ilkeyttään virnuilee. Yksi erittäin selkeä varoitus jolloin ahmatti ymmärtää, että vitsit on nyt virnuiltu. Jos viesti ei mene perille (niin kuin ei tunnu menneen tähän saakka) niin se on eri osoitteisiin - ja myös oikeasti tarkoittaa sitä. Ehkä asian vakavuus valkenee possulle kun saa olla pakkaamassa omia tavaroita pahvilaatikoihin. Kumppanille voidaan kertoa, että palataan asiaan sitten kun hän on valmis käyttäytymään taloudessa kuin täysivastuullinen aikuinen ja osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle.

Pyydän, tulkaa jo sieltä ovimattojen roolista pois... ihan jo niiden lasten tähden. 

Jos meillä IKINÄ loppuisi ruoka kotoa niin siinä vaiheessa katsoisin että olen epäonnistunut ihmisenä ja vanhempana.

Ruokaa pitää olla niin paljon että vaikka mies ja lapset ahmisi mahan täydeltä sitä niin sitä riittää. 

IKINÄ ei ruokaa pidä laskea. 

Vierailija
302/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei.

Eilen illalla yritettiin taas jutella. Kerroin miten tämä ei voi jatkua ja olen huolissani miten tämä tilanne vaikuttaa lapsiin.

No... sitä samaa vaan toisteli, ei hän nyt niin paljoa syö. Tarjouduin että mitä jos kirjoitan ylös ja katsotaan kuun lopuksi kuinka paljon tavaraa menee pelkkään naposteluun.

Syytti että mitäs ostan niitä. Sanoin että lapset tarvitsevat kotiruokaa hoidon jälkeen ja joskus vähän hyvääkin. Kysyin että mitä tuumisi jos ostaisin lukittavan laatikon kaappiin, että kun himo iskee niin ei niin helposti pääse käsiksi. Olin kuulemma naurettava.

Alkoi sitten murjottamaan, ei suostunut tulemaan sänkyyn nukkumaan, katsoo vielä yhden jutun telvisiosta. Yöllä sitten heräsin kun pirpana huusi kuumeen nousemisesta ja kun hain lääkettä, ei ollut miestä sohvalla tai edes kotona. Vastasi viesteihin vasta tänään aamulla ja haluu kuulemma olla yksin.

Ette uskokaan miten raivostuttavaa. Melkein onni että lapset sairastaa... ei tarvitse murehtia hoitoon viemisistä ja hakemisista.

Ap

Alan jo toivoa että tämä on trolli, niin samoja asioita hoettu täällä eikä mitään asian eteen tehdä. Valitettavasti ainakin tämän ketjun vastaukset ovat osoittaneet, että ongelma tuntuu olevan valitettavan yleinen useammassa taloudessa. Surullista.

Juttelu ei enää tuommoisen kanssa auta - johan sen hänen toiminta osoittaa. Ei kuule kauniita pyyntöjä, ei noudata käskyjä vaan syyllistää. Sinä yrität tehdä mukavia kompromisseja mutta ukko onnistuu pitämään narut käsissä teatterin, murjotuksen ja manipuloinnin avulla (syyttely, vähättely jne.) Miksi lähdet tuohon leikkiin mukaan? Joudut aikuiselle ihmiselle selittämään, että lapset tarvitsevat ruokaa hoidon jälkeen... ihan oikeasti?  

Tuo pelleily ei lopu niin kauan kuin sinä annat sen jatkua. Ei auta pyynnöt että tämän on loputtava, sinun on tuo lopetettava. Miehestä ei tässä aikuiseksi ole. Ukko murjottaa, mitä sitten? Jos ei ole kiinnostunut osallistumaan yhteisen talouden ylläpitoon tai keskustelemaan asioista niin voit ystävällisesti kertoa, missä se ovi on. Mitä oikein pelkäät kun annat tuommoisen jatkua?

AP:lle ei kuulu se mitä tai miten paljon mies syö. Omassa kodissaan saa tehdä mitä huvittaa.

IKINÄ en suostuisi elämään ihmisen kanssa joka rupeaa valittamaan minun syömisestäni.

Nämä jotka yrittävät kieltää miestä syömästä on samoja jotka estää lapsia syömästä nälkää pois.

Hei ahmattimies, KENELLEKÄÄN ei jää nälkä, jos vetää pellillisen pitsaa/kilon lasagnea ja juo puolitoista litraa maitoa palanpainikkeeksi. Lopeta jo se jankkaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihmetteli täällä, että miksi passata miehiä. Yksinkertaisesti siksi, että ne tykkää siitä. Se vie viikossa ehkä tunnin pari, minkä ajan voisi tietty käyttää vaikka telkun kattomiseen. Minä ainakin hellin miestäni ja näin varmistan pitkän liiton, kukin tyylillään. Hellin joka päivä ja haluan muutenkin olla arjessa muita naisia parempi. Yleensä olenkin ja mieheni on onnenpekka.

'

Hellisitkö oikeasti tuommoista itsekästä sikaa, jonka arjen kokokohta tuntuu olevan omien perheenjäsenien kiusaaminen? Niimpä... 

Kyllä ne kumppanit, jotka kohtelevat toisiaan hyvin, haluavat helliä toisiaan ja myös tekevät niin. Heidän arki perustuu toisen kunnioitukseen ja huomioonottamiseen. Hieman eri lähtökohta passata miehiä kuin sylkikupin roolista.

Mitä kiusaamista on syödä ruokaa? Kaikki mitä jääkaapissa on syötäväksi tarkoitettua. Sellaista ruokaa ei pidä ostaa mitä ei saa syödä.

Vierailija
304/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei.

Eilen illalla yritettiin taas jutella. Kerroin miten tämä ei voi jatkua ja olen huolissani miten tämä tilanne vaikuttaa lapsiin.

No... sitä samaa vaan toisteli, ei hän nyt niin paljoa syö. Tarjouduin että mitä jos kirjoitan ylös ja katsotaan kuun lopuksi kuinka paljon tavaraa menee pelkkään naposteluun.

Syytti että mitäs ostan niitä. Sanoin että lapset tarvitsevat kotiruokaa hoidon jälkeen ja joskus vähän hyvääkin. Kysyin että mitä tuumisi jos ostaisin lukittavan laatikon kaappiin, että kun himo iskee niin ei niin helposti pääse käsiksi. Olin kuulemma naurettava.

Alkoi sitten murjottamaan, ei suostunut tulemaan sänkyyn nukkumaan, katsoo vielä yhden jutun telvisiosta. Yöllä sitten heräsin kun pirpana huusi kuumeen nousemisesta ja kun hain lääkettä, ei ollut miestä sohvalla tai edes kotona. Vastasi viesteihin vasta tänään aamulla ja haluu kuulemma olla yksin.

Ette uskokaan miten raivostuttavaa. Melkein onni että lapset sairastaa... ei tarvitse murehtia hoitoon viemisistä ja hakemisista.

Ap

Alan jo toivoa että tämä on trolli, niin samoja asioita hoettu täällä eikä mitään asian eteen tehdä. Valitettavasti ainakin tämän ketjun vastaukset ovat osoittaneet, että ongelma tuntuu olevan valitettavan yleinen useammassa taloudessa. Surullista.

Juttelu ei enää tuommoisen kanssa auta - johan sen hänen toiminta osoittaa. Ei kuule kauniita pyyntöjä, ei noudata käskyjä vaan syyllistää. Sinä yrität tehdä mukavia kompromisseja mutta ukko onnistuu pitämään narut käsissä teatterin, murjotuksen ja manipuloinnin avulla (syyttely, vähättely jne.) Miksi lähdet tuohon leikkiin mukaan? Joudut aikuiselle ihmiselle selittämään, että lapset tarvitsevat ruokaa hoidon jälkeen... ihan oikeasti?  

Tuo pelleily ei lopu niin kauan kuin sinä annat sen jatkua. Ei auta pyynnöt että tämän on loputtava, sinun on tuo lopetettava. Miehestä ei tässä aikuiseksi ole. Ukko murjottaa, mitä sitten? Jos ei ole kiinnostunut osallistumaan yhteisen talouden ylläpitoon tai keskustelemaan asioista niin voit ystävällisesti kertoa, missä se ovi on. Mitä oikein pelkäät kun annat tuommoisen jatkua?

AP:lle ei kuulu se mitä tai miten paljon mies syö. Omassa kodissaan saa tehdä mitä huvittaa.

IKINÄ en suostuisi elämään ihmisen kanssa joka rupeaa valittamaan minun syömisestäni.

Nämä jotka yrittävät kieltää miestä syömästä on samoja jotka estää lapsia syömästä nälkää pois.

Hei ahmattimies, KENELLEKÄÄN ei jää nälkä, jos vetää pellillisen pitsaa/kilon lasagnea ja juo puolitoista litraa maitoa palanpainikkeeksi. Lopeta jo se jankkaaminen.

Mistä hemmetistä sinä sen tiedät? Jokainen tietää itse onko hänellä nälkä.

Tuleeko joku sanomaan sinulle kuinka paljon saat juoda tai koska saat käydä kusella? Onko teillä joku sääntö kuinka usein saa käydä kusella ja miten pitkä väli viime kusemisesta on?

Vierailija
305/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei.

Ap

Niin kauan kun mies ei itse käy kaupassa (tai edes osallistu kauppalistan laatimiseen) kohtuuden ylittävät ruokamäärät todellakin kuuluvat AP:lle. Jos vatsa ja mieliteot ovat pohjattomat, silloin kannetaan ihan itse ne kuormat kaupasta. Ja samalla hoidetaan loppuperheen ostokset, kun kerta paikalla ollaan.

Koti voi olla oma, mutta se on sitä myös toisille perheenjäsenille. Yksi ei ota toisille tarkoitettua vain sillä verukkeella, että tää on mun koti ja teen mitä haluan...

Vierailija
306/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuommoinen AHMATTIMIES painaa jos on 180cm pitkä

Itse syön kuin lintu 170cm/68 kg..(ei välipaloja, en santsaa, en omista suomen suurinta lautasta)silti paino tuntuu nousevan koko ajan..

Meillä ei ole vaakaa..sillä mies söisi senkin.Ap

Vierailija
307/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun mussutat mitä haluat ja ihan miten paljon huvittaa - kunhan itse maksat ruokasi, sen kaupasta itse raahaat ja valmistat. Hyvä ettet meidän kanssa haluaisi asua. Ei meistä muistakaan semmoinen ole houkutteleva asuintoveri, joka mussuttaa  mielinmäärin muiden kustannuksella ja varastaa lasten ruuat heidän nenän edestä koska "saan tehdä omassa kodissa mitä huvittaa". 

Vierailija
308/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei.

Ap

Mistä hemmetistä sinä sen tiedät? Jokainen tietää itse onko hänellä nälkä.

Tuleeko joku sanomaan sinulle kuinka paljon saat juoda tai koska saat käydä kusella? Onko teillä joku sääntö kuinka usein saa käydä kusella ja miten pitkä väli viime kusemisesta on?

No jos sinulle jää nälkä tuollaisen aterian jälkeen niin mene nyt herranjumala lääkäriin.

Vierailija
309/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamit tekee tälläkin palstalla jatkuvasti kehuttuja "joo tästähän jauhelihapaketista tekee viikon ruuat kahdelle" tason kalorialijäämäruokia ja sitten ihmettelee miksi mies syöpöttelee. 

Mä tekisin mielelläni vaikka saavillisen ruokaa meidän perheelle, jos mies osallistuisi kustannuksiin tasapuolisesti, ostaisi yhtä laadukkaita raaka-aineita saman määrän kun minäkin ja jättäisi siitä saavillisesta sitten lapsillekin jotakin.

Ostat selvästi ylihintaista roskaa. Eli sinä ensiksi määräät mitä teillä saa syödä. Sitten kun ei rahat riitä siihen että ihmiset saa nälkäänsä pois niin sitten haukut heitä.

Jos minä IKINÄ näkisin että joku kieltää samalla lailla alaikäistä syömästä mahaansa täyteen niin tekisin lastensuojeluilmoituksen hänestä. EI pidä ostaa niin kallista ruokaa että ei ole varaa ostaa sitä tarpeeksi jotta kaikki perheen jäsenet saa syötyä mahansa täyteen.

Vierailija
310/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta enää mitään naposteluruokaa kotiin. Leivänpäällisiäkään ei ole pakko ostaa vaan voi laittaa leivän päällee pelkkiä vihanneksia jos sitä leipää on pakko syödä. Tai sitten kokeilet pari viikkoa että aamu/välipaloiksi syödään pelkkää kaurapuuroa ja vaikka koko viikon ruokasatsit viikonloppuna pakkaseen ja sieltä sitten sulatat ruoka-aikoihin. Katsot miten mies suhtautuu, alkaako itse käymään kaupassa.

Toinen vaihtoehto jos talous antaa periksi, alat syödä lasten kanssa ulkona, etkä osta kotiin mitään ruokaa, niin ehkä mieskin tajuaa että jonkun ne ruuat on kotiin kannettava.

Jos on yhteinen talous, tällaiset neuvot kaatuvat pian omaan niskaan. Ahmattimies on yleensä myös laiska, hän ei ala itselleen aamulla puuroa keittämään tai sulattamaan ruokia pakkasesta. Hän ostaa sitten itselleen joka päivä lähikaupasta aamupalaa ja evästä, mikä käy kalliiksi koko perheelle. Jos naposteltavat katoavat, ahmattimies saattaa kantaa kotiin itselleen herkkuja, joihin muut eivät saa koskea.

Tällainen ahmattimies on kaikkein suurin rasite, jos on sellainen taloustilanne, ettei ruokaan ole mahdollista satsata satoja euroja ylimääräistä. Ahmatti syö huvikseen kilon jogurttia illassa tai 1,1 kiloa juustoa kolmessa päivässä. Hänen mahaansa ei täytä vihannekset, puuro, leipä (ilman päällisiä) tai kotiruoka. Tai sitten kotiruokaa syödään vaikka kerralla koko vuoka, jos on lempiruokaa.

Tähän tarjotaan yleensä ratkaisuksi jaettua jääkaappia, eli kumpikin olisi vastuussa vain omasta syömisestään. Se ei vain ole fiksu ratkaisu, jos mies sitten tuhlaakin rahansa pikaruokiin ja herkkuihin. Ainut oikea ratkaisu olisi saada jotenkin miehen silmät aukeamaan, mutta miten...?

Leipä ei ole mitään ruokaa. 

Ensiksi valitat että mies ei syö oikeata ruokaa ja sitten valitat että se syö sitä liikaa.  Eli valitat ainoastaan että saisit valittaa miehestä.

Jos ruoka loppuu kesken niin sitä on ollut liian vähän. 

Edelleen, miehen pitää ottaa perheen ruokahuolto kontolleen, niin ruokaa riittää koko perheelle. Itsehän mies tietää, kuinka paljon ruokaa pitää olla, että jokainen on kylläinen. Ei se tuon kummempaa ole.

Vierailija
311/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain halpaa mättöä miehelle, taloussuklaata tai vastaavaa. Voit myös opettaa häntä tekemään kaurahyveen. Tai osta tarjouskääretorttuja, sellaisia jotka ei ikinä vanhene koska säilötty ikuisiksi ajoiksi, torttupohjia tai sitruunamuffineja, määrää että jos jotain pitää mättää niin mättää sitten niitä. Jos mies pikkuhiljaa vaikka oppisi itse jotenkin hallitsemaan syömistään kun maha kasvaa niin ettei enää mahdu tuoliinsa.

En ymmärrä, miksi sen vaimon pitäisi niskalimassa raahata sille miehelle niitä herkkuja? Ja ei ne koskaan riitä, silti syödään aina kaikki mitä löytyy. Kukaan ei jaksa kaupasta niin paljoa kantaa, eikä varsinkaan rahat riitä tuollaisen roskaruuan kassikaupalla kotiin kantamiseen. Meillä lähtee rusinoita myöten kaapeista kaikki.  Eikä auta, vaikka ostaisin 10 laatikkoa niitä rusinoita. Sitten kun niitä tarvitsee, ei niitä kuitenkaan ole. Muutenkin kun käy kaupassa joutuu sitä ruokaa kantamaan monta kassillista, niin sitten vielä miehelle siihen päälle yksi "herkkukassi". Ei kiitos. (Meillä on 6 henkinen perhe, joten jo pelkkaa maitoa saa tuoda mielettömän määrän. Turha lie kertoa, kuka sitä maitoa litratolkulla päivässä/illassa juo.) Mutta jos käy itse kaupassa, tuo sitä purkillisen ;) Näitten kanssa on vaan opittava elämään.

Reillä ei selvästikkään ole tarpeeksi sitä ruokaa.

Ruokaa pitää AINA olla niin paljon kuin sitä tarvitaan. Jos tekee mieli syödä niin sitten syödään.

Juu, mutta a) miksi mies ei pidä itse huolta siitä, että hänellä on itselleen sopiva määrä ruokaa, ettei tarvitse lapsille varattuja ruokia/herkkuja syödä ja b) ap:han kysyy mieheltä ennen kauppaan menoa, haluaako hän jotain ja kuinka paljon, ja mies sanoo aina, että ei...ja sitten syö kaiken.

Vierailija
312/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkun mussutat mitä haluat ja ihan miten paljon huvittaa - kunhan itse maksat ruokasi, sen kaupasta itse raahaat ja valmistat. Hyvä ettet meidän kanssa haluaisi asua. Ei meistä muistakaan semmoinen ole houkutteleva asuintoveri, joka mussuttaa  mielinmäärin muiden kustannuksella ja varastaa lasten ruuat heidän nenän edestä koska "saan tehdä omassa kodissa mitä huvittaa". 

ÄLÄ IKINÄ seurustele kenenkään kanssa. Nainen joka ei tajua sitä että mies syö monta kertaa naista enemmän ei ole ihminen jonka pitäisi koskaan seurustella.

Vierailija
313/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihmetteli täällä, että miksi passata miehiä. Yksinkertaisesti siksi, että ne tykkää siitä. Se vie viikossa ehkä tunnin pari, minkä ajan voisi tietty käyttää vaikka telkun kattomiseen. Minä ainakin hellin miestäni ja näin varmistan pitkän liiton, kukin tyylillään. Hellin joka päivä ja haluan muutenkin olla arjessa muita naisia parempi. Yleensä olenkin ja mieheni on onnenpekka.

'

Hellisitkö oikeasti tuommoista itsekästä sikaa, jonka arjen kokokohta tuntuu olevan omien perheenjäsenien kiusaaminen? Niimpä... 

Kyllä ne kumppanit, jotka kohtelevat toisiaan hyvin, haluavat helliä toisiaan ja myös tekevät niin. Heidän arki perustuu toisen kunnioitukseen ja huomioonottamiseen. Hieman eri lähtökohta passata miehiä kuin sylkikupin roolista.

Mitä kiusaamista on syödä ruokaa? Kaikki mitä jääkaapissa on syötäväksi tarkoitettua. Sellaista ruokaa ei pidä ostaa mitä ei saa syödä.

Käytätkö samaa selitystä kertoessasi itkeville lapsille, miksi heillä ei ole tänään päivällistä koska isi söi kaikki ruokatavarat jääkaapista kun "nehän on tarkoitettu syötäväksi"?

Vierailija
314/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se jääkaappi!

Vierailija
315/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamit tekee tälläkin palstalla jatkuvasti kehuttuja "joo tästähän jauhelihapaketista tekee viikon ruuat kahdelle" tason kalorialijäämäruokia ja sitten ihmettelee miksi mies syöpöttelee. 

Mä tekisin mielelläni vaikka saavillisen ruokaa meidän perheelle, jos mies osallistuisi kustannuksiin tasapuolisesti, ostaisi yhtä laadukkaita raaka-aineita saman määrän kun minäkin ja jättäisi siitä saavillisesta sitten lapsillekin jotakin.

Ostat selvästi ylihintaista roskaa. Eli sinä ensiksi määräät mitä teillä saa syödä. Sitten kun ei rahat riitä siihen että ihmiset saa nälkäänsä pois niin sitten haukut heitä.

Jos minä IKINÄ näkisin että joku kieltää samalla lailla alaikäistä syömästä mahaansa täyteen niin tekisin lastensuojeluilmoituksen hänestä. EI pidä ostaa niin kallista ruokaa että ei ole varaa ostaa sitä tarpeeksi jotta kaikki perheen jäsenet saa syötyä mahansa täyteen.

Mies saa sitten maksaa kaiken ruuan ja mies myös valmistaa sen, niin kenelläkään ei ole valittamista. Ruoka on kallista vaikkei sisäfilettä ja tuoretta kuhaa ostaisikaan.

Vierailija
316/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain halpaa mättöä miehelle, taloussuklaata tai vastaavaa. Voit myös opettaa häntä tekemään kaurahyveen. Tai osta tarjouskääretorttuja, sellaisia jotka ei ikinä vanhene koska säilötty ikuisiksi ajoiksi, torttupohjia tai sitruunamuffineja, määrää että jos jotain pitää mättää niin mättää sitten niitä. Jos mies pikkuhiljaa vaikka oppisi itse jotenkin hallitsemaan syömistään kun maha kasvaa niin ettei enää mahdu tuoliinsa.

En ymmärrä, miksi sen vaimon pitäisi niskalimassa raahata sille miehelle niitä herkkuja? Ja ei ne koskaan riitä, silti syödään aina kaikki mitä löytyy. Kukaan ei jaksa kaupasta niin paljoa kantaa, eikä varsinkaan rahat riitä tuollaisen roskaruuan kassikaupalla kotiin kantamiseen. Meillä lähtee rusinoita myöten kaapeista kaikki.  Eikä auta, vaikka ostaisin 10 laatikkoa niitä rusinoita. Sitten kun niitä tarvitsee, ei niitä kuitenkaan ole. Muutenkin kun käy kaupassa joutuu sitä ruokaa kantamaan monta kassillista, niin sitten vielä miehelle siihen päälle yksi "herkkukassi". Ei kiitos. (Meillä on 6 henkinen perhe, joten jo pelkkaa maitoa saa tuoda mielettömän määrän. Turha lie kertoa, kuka sitä maitoa litratolkulla päivässä/illassa juo.) Mutta jos käy itse kaupassa, tuo sitä purkillisen ;) Näitten kanssa on vaan opittava elämään.

Ruokaa pitää AINA olla niin paljon kuin sitä tarvitaan. Jos tekee mieli syödä niin sitten syödään.

Juu, mutta a) miksi mies ei pidä itse huolta siitä, että hänellä on itselleen sopiva määrä ruokaa, ettei tarvitse lapsille varattuja ruokia/herkkuja syödä ja b) ap:han kysyy mieheltä ennen kauppaan menoa, haluaako hän jotain ja kuinka paljon, ja mies sanoo aina, että ei...ja sitten syö kaiken.

Perheen ruoat ostaa se joka sinne kauppaan menee.

En usko hetkeäkään että AP kysyy yhtään mitään mieheltä. Jo pelkästä hänen tekstistä näkee sen että hän vihaa miestänsä.

Vierailija
317/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Meinaatko, että ennen jokaista ruoanlaittoa ja välipalaa käydään erikseen kaupassa? Useimmat käyvät ostoksilla korkeintaan kerran päivässä, jolloin ostetaan tarpeet päivälliseen, iltapalaan ja aamupalaan, eli vähintään seuraavaan kauppakäyntiin asti pitäisi ostoksilla pärjätä. Jos se perheenisä napostelee lasten ja vaimon ilta- ja aamupalat alkupaloina ennen päivällistä, niin sun mielestä ei ole mitään ongelmaa miehen käytöksessä? Musta se on kiusaamista ja vallankäyttöä. Ruoka on tarkoitettu syötäväksi tiettynä ajankohtana ja siten, että kaikille riittää. Ei heti ja yhdelle.

Vierailija
318/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ IKINÄ seurustele kenenkään kanssa. Nainen joka ei tajua sitä että mies syö monta kertaa naista enemmän ei ole ihminen jonka pitäisi koskaan seurustella.

Ja semmoinen mies, joka syö ilkeästi virnuillen lapsensa ja vaimonsa ruuat ja kiitokseksi murjottaa päälle on sitten seurustelukumppaneiden aatelia vai?

Vierailija
319/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Käytätkö samaa selitystä kertoessasi itkeville lapsille, miksi heillä ei ole tänään päivällistä koska isi söi kaikki ruokatavarat jääkaapista kun "nehän on tarkoitettu syötäväksi"?

Meillä on ruokaa nin paljon että ei sitä kukaan edes jaksa syödä loppuun. 

Vierailija
320/1186 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen ruoat ostaa se joka sinne kauppaan menee.

En usko hetkeäkään että AP kysyy yhtään mitään mieheltä. Jo pelkästä hänen tekstistä näkee sen että hän vihaa miestänsä.

Siispä miehenkin pitää tehdä oma osuutensa kauppareissuista. Noin hyvin syövä mies jaksaakin kantaa enemmän ruokaa mitä vaimonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä