Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kehotetaan menemään terapiaan, jos on fyysisiä sairauksia ja/tai vaikea elämäntilanne?

Vierailija
20.02.2018 |

Eikö fyysisten sairauksien parempi hoito ja elämäntilanteen parantamisen yrittäminen olisi parempia ratkaisuja? Tietenkin jos ratkaisuja pystytään yhdessä etsimään tilanteeseen terapeutin kanssa, niin se voi auttaa asiakasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saa apua ja tukea terapeutilta.

Minut ohjattiin psykiatrille, kun olin jatkuvasti. En ollut psyykkisesti sairas, vaan minulla oli syöpä. Psykiatrin kanssa juttelusta oli apua, kun hän totesi, ettei ongelma ollut pääni sisällä.

Vierailija
2/4 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä kysymystä, mutta vastataan silti...

Jos pystytään terapeutin kanssa yhdessä löytämään ratkaisuja tilanteen selvittämiseen?

Sairaus. Jos sen hoito vaatii esim. elämäntapojen muuttamista ja muuttuneen tilanteen hyväksymistä?

Nyt esitin vastakysymyksiä. Mutta sitä kai keskustelu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jordan Petersonkin on sitä mieltä, että kaikki mielenterveyden häiriöt johtuu alunperin siitä, että on ollut ongelma/ongelmia joita ei ole pystynyt ratkaisemaan. Jos ongelmat siis pystyisi selvittämään ajoissa, mitään pitkäaikaista häiriötä ei muodostuisi. Ja silloin jos on jo muodostunut, niin ihmistä pitää auttaa ottamaan elämä takaisin haltuun ja tekemään se ymmärrettäväksi. Ap

Vierailija
4/4 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiamuotoja on useita, mutta kaikissa tarkoituksena on käsitellä jotakin ongelmakohtaa potilaan elämässä. Ei siis oleteta että vuodatat koko elämäntarinan kerralla, vaan voidaan keskustella esim. fyysisestä sairaudesta/vammasta. Terapeutin tehtävä ei ole myöskään antaa valmiita vastauksia vaan saada ihmiset itse ymmärtämään asioita ja/tai omaa käytöstään/suhtautumistaan niihin.

Lääkehoito on joissain sairauksissa pakollinen, mutta terapeutin kanssa keskustelu voi auttaa ymmärtämään paremmin sitä omaa sairautta ja siihen liittyviä ajatuksia ja pelkoja.