Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat. Onko työnjäljestänne valitettu?

Vierailija
20.02.2018 |

Minulla meinasi päästä itku tänään. Sain pomoltani soiton että asiakkaat ovat valittaneet.. Itse olen siivonnut niin hyvin kuin vain pystyn. Mutta silti tulee valituksia milloin mistäkin. Tuntuu että ei yhtään arvosteta.

Onko teidän työstä valitettu?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkynyt arki tarvitsee järjestäjän kirjoitti:

Kerran sain työnpuolesta siivoojan kotiini. En ollut keränny leluja, tai mitään pyykkejä tms. Kun tulin kotiin.... Lattiat olivat puhtaat, lelut pois näkyvistä, ikkunaverhotkin niin kauniisti. Elämäni raskaimman vaiheen hetkellä toimiston siivooja tiesi, mitä tarvitten. Seisoin vain eteisessä mykistyneenä. Joku näki ja teki. Ja oikiasti raakaa raivaustyötä ja pesua! Sen jälkeen työmaalla oon nähny jokaisen työvaiheen ja helpottanut tavallani. Terapian sijaan annos ihmisyyttä.

Jep moni toimistotyöntekijä koittaa siivota työpöydän ennen siivoojan tuloa jotta siivooja saisi siivottua sen kauttaaltaan. Monessa paikassa kun siivooja ei tosiaankaan saa nostella papereita sun muita pois pöydältä koska työntekijällä voi olla oma järjestys ja menee aikaa jos joutuu etsimään kaikki paperit pinkasta uudelleen.

Vierailija
102/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kaikki kemikaalit sairastuta ihmiset?

No mä siivoan enimmäkseen pelkällä vedellä. Mopit kostutan pelkällä vedellä ja pöydät pyyhin vedellä nihkeytetyillä liinoilla. Ainoastaan vessan pesuissa käytän pesuaineita.

Tämä on sitä siistimistä, ei siivoamista. Eli ei tapa bakteereja, on vain näennäisesti siistiä. En ymmärrä miksi kukaan maksaisi tuollaisesta siivouksesta. Sama meininkihän on hotelleissakin, yök.

Tämä ei ollut hyökkäys yksittäistä siivoojaa kohtaan, vaan yleinen kannanotto siivoustasoon.

No meille on sanottu ohjeeksi että meille maksetaan siitä että näyttää siistiltä eikä siitä että on siistiä.

Ja kuulemma lattiat on likaisemmat kun käyttää pesuainetta, se pesuaine kerrostuu niihin lattioiden pinnoille. Pelkällä vedellä sellaisia kerrostumia ei tule.

Kyllähän se korostuu jos niitä ei osaa käyttää oikein. Monesti näkee kun siivoojat "lorauttaa" ainetta sankoon eikä annostele pullon kyljessä olevan ohjeen mukaan jolloin pesuainetta jää hyvin vähän lattiaan. Lisäksi pyyhkeiden kostutus vaikuttaa myös tähän.

Luultavasti siihen tulee niin sanottu näppituntuma. Minä pystyn arvioimaan sormituntumalla puolenmillin tarkkudella paksuudet. Joudun työssäni käsittelemään 2,5-5,5 millin kappaleita. Jokaisen pystyn tunnistamaan tuntoaistilla. Tarkoitan, että pystyn tekemään sitä muissa asioissa työn ulkopuolellakin. Siihen nähden pesuaineen loraus on helppo juttu. Jokainen nestemäisellä pyykiä pesevä osaa suurin piirtein annostella silmämääräisesti oikein.

Siivousaineessa loraus on helppo tapa yliannostella ilman ennakkoon mittaamista. Kukaan ei pysty ilman mittausta annostelemaan tarkasti vaikka niin yleensä voi päässään luulla. Tämä kostautuu myöhemmin lattia ja tasopinnoille..

Lorauttamista tehdään yleensä siksi koska ei ole aikaa mittailla vaikka pitäisi olla. Sama homma pyyhkeiden kostuttamisessa. Siinäkin pitää olla tarkkana etenkin nihkeän, kostean ja märän välillä. 

Ja näissä kun alle millin heitotkin voivat olla kohtalokkaita pidemmällä aikavälillä jos sama toistuu. Aineiden valmistajat kun ovat tarkkaan mitanneet ja testanneet oikeat määrät pesuainetta/litra jotta puhdasta tulee muttei kuitenkaan pesuainepinttymiä. Jos nämä ylittää niin lopulta käy niin että lika jää lattiaan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tullut valituksia siitä kun ei ole pyyhitty pölyjä. Mun ohjeiden mukaan minun kuuluu pyyhkiä vapaat tasot, en saa koskea tavaroihin pöydillä enkä ala siirtelemään tavaroita pois ties mistä kaappien päältä. Monessa paikassa pölyjä ei pysty pyyhkimään kun on tavaraa ja roinaa joka paikassa.

Olisit sanonut että siivoojan kuuluu siivota hyllyt vain vapailta osin. Valittivat turhasta, kun eivät tienneet tuota.

Kerrottu onkin useammassa paikassa. Sitten tavaroita onkin järjestelty paikoilleen ja hetken on ollut helpompaa siivota, kunnes muutaman kuukauden kuluttua roinaa on kertynyt taas joka paikkaan...

Vierailija
104/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmaallani ns vaihtosiivouksen, vai mikä se oikealta nimeltään onkaan - teimme me hoitajat.  Marinan jälkeen (yksityissektorilla siis) ymmärrettiin, että hoitsujen pirtu ja taito ei riitä. Hygieniataso tiloissa nousi huomattavasti, kun ammattilaiset palkattiin.

Vierailija
105/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdytykset on usein niin nopeita että ei ihme jos jotain unohtuu. Palveluohjaaja sanoo vaan että no kato sieltä siivousohjeest, se on siivouskaapis. Ole siinä sitten itselle ihan vieraassa rakennuksessa ja koita lukea sitä lippulappusta ja miettiä missähän mahtaa olla "alakerran pukkarit" tai "nämä ja nuo toimistot mutta EI noita paitsi keskiviikkoisin". Kerran sain perehdytyksen toiselta työntekijältä joka oli saanut sen edelliseltä työntekijältä eikä kukaan enää tiennyt mistään mitään

Vierailija
106/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perehdytykset on usein niin nopeita että ei ihme jos jotain unohtuu. Palveluohjaaja sanoo vaan että no kato sieltä siivousohjeest, se on siivouskaapis. Ole siinä sitten itselle ihan vieraassa rakennuksessa ja koita lukea sitä lippulappusta ja miettiä missähän mahtaa olla "alakerran pukkarit" tai "nämä ja nuo toimistot mutta EI noita paitsi keskiviikkoisin". Kerran sain perehdytyksen toiselta työntekijältä joka oli saanut sen edelliseltä työntekijältä eikä kukaan enää tiennyt mistään mitään

Jep ja yleensä se on max viikon pituinen. Pitää olla nopea oppimiskyky tai muuten on sormi suussa ja koeajalla persus kipeä kun potkaistu ovelta pihalle.

Vierailija
107/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin opiskeluaikaan kuutisen vuotta siivoojana toimistoissa, kaupoissa ja kouluissa ja kyllähän jotakin palautetta silloin tällöin tuli. Siivoojia nyt ylipäätään tunnutaan joissakin paikoissa pidettävän idiootteina ja vähä-älyisinä ja itseäni ainakin valitusten sijaan enemmän ärsytti arvostuksen puute.

Pahimmalta tuntunut valitus koski yläkoulun kotitalousluokkia, joita eräs supertarkka opettaja piti epäsiisteinä siivouksesta huolimatta.

Tuossa kohteessa alueeni oli todella rankka: 4 isoa köksänluokkaa (joissa jokaisessa 4 keittiötä), kymmenkunta isoa normaalia luokkahuonetta, kolme pitkää käytävää, vessoja ja 3 opettajainhuonetta ja aikaa tähän kaikkeen 5 tuntia. Esim. kotitalousluokat olivat oppilaiden jäljiltä usein järkyttävässä kunnossa, vaikka oppilaat ne näennäisesti siivosivatkin. Silti oli esim. kuivunutta taikinaa hanoissa ja altaissa, rasvaa ympäriinsä, kuivunutta ruokamoskaa tasoilla, lattiassa, joka paikassa. Työpäivä oli yhtä juoksemista ja raatamista ja olin todellakin tehnyt hommani niin hyvin kuin tuossa ajassa pystyin. Alue tarkastettiin esimieheni kanssa, joka totesi kaiken olevan ok.

Kummasti tuo raataminen kasvatti opiskeluhaluja, nyttemmin olen jo siirtynyt koulutustani vastaaviin hommiin. Arvostan todella paljon siivoojia ja nostan hattua, että joku jaksaa tehdä tuota raskasta työtä suoraan sanottuna täysin paskalla palkalla.

Vierailija
108/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavalle siivoojalle löytyy aina töitä. Paska kun ei maailmasta lopu koskaan ja ne mahdolliset robottisiivouskoneetkin vaativat huoltajansa eli nekään eivät korvaa oikeita ihmisiä.

Palkka on aika hyvä. Itse pärjäisin sillä heittämällä ja jäisi mukavasti ylikin. Tosin halpa vuokra ja hyvät elämäntavat vaikuttaa asiaan eikä kaikilla ole näitä.

Vierailija
109/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin opiskeluaikaan kuutisen vuotta siivoojana toimistoissa, kaupoissa ja kouluissa ja kyllähän jotakin palautetta silloin tällöin tuli. Siivoojia nyt ylipäätään tunnutaan joissakin paikoissa pidettävän idiootteina ja vähä-älyisinä ja itseäni ainakin valitusten sijaan enemmän ärsytti arvostuksen puute.

Pahimmalta tuntunut valitus koski yläkoulun kotitalousluokkia, joita eräs supertarkka opettaja piti epäsiisteinä siivouksesta huolimatta.

Tuossa kohteessa alueeni oli todella rankka: 4 isoa köksänluokkaa (joissa jokaisessa 4 keittiötä), kymmenkunta isoa normaalia luokkahuonetta, kolme pitkää käytävää, vessoja ja 3 opettajainhuonetta ja aikaa tähän kaikkeen 5 tuntia. Esim. kotitalousluokat olivat oppilaiden jäljiltä usein järkyttävässä kunnossa, vaikka oppilaat ne näennäisesti siivosivatkin. Silti oli esim. kuivunutta taikinaa hanoissa ja altaissa, rasvaa ympäriinsä, kuivunutta ruokamoskaa tasoilla, lattiassa, joka paikassa. Työpäivä oli yhtä juoksemista ja raatamista ja olin todellakin tehnyt hommani niin hyvin kuin tuossa ajassa pystyin. Alue tarkastettiin esimieheni kanssa, joka totesi kaiken olevan ok.

Kummasti tuo raataminen kasvatti opiskeluhaluja, nyttemmin olen jo siirtynyt koulutustani vastaaviin hommiin. Arvostan todella paljon siivoojia ja nostan hattua, että joku jaksaa tehdä tuota raskasta työtä suoraan sanottuna täysin paskalla palkalla.

Täällä se yliopistoon painellut alanvaihtaja, jolla oli (tai on) varsin hyvä työpaikka (jep, vapailla edelleen). Olen nyt valmistumassa, ja kiitän onneani, että olen säilyttänyt vanhan duunin, nimittäin äsken läjähti sähköpostilistan kautta pätkätyöpaikkoja hakuun uudella alalla. Brutto 1600 euroa/kk, vaatimuksena mm.

korkeakouluopinnot ja neljän kielen taito. Stressiä, tiukkoja deadlineja, palkattomia ylitöitä ja veristä kilpailua perhe-elämän, vapaa-ajan ja yöunien kustannuksella? Houkuttelevaa...

Saan vanhassa, kuitenkin inhimillisessä työssäni - siivotessa - yli 500 euroa tuota enemmän, päivätyöstä. Ja kvtes:in edut, kulttuurisetelit ja työnantajan tarjoamat kahvit ja maidot. Täytyy siis vielä miettiä lopullisen leipääntymisen astetta...Olen siis joutunut ihan uuteen kannustinloukkuun opiskeluvuosina; muulle maailmalle on sillä aikaa tapahtunut jotain kummallista. No, puolikas työaika ehkä menettelee, jos tuhlaajatytön on palattava lähtöruutuun. Silti, olisitteko kuvitelleet, että siivoojan (tai No, laitoshuoltajan) ei oikeastaan kannata vaihtaa alaa? En minäkään. :) -tilanne olisi varmaan eri, jos olisi kunnianhimoinen, nuori uraohjus, kohta nelikymppisenä ei oikein enää tahdo taipua.

Tuo siivoojien pitäminen vähä-älyisinä on peruja ysäreiltä ja kieltämättä jotain huvittavan ja ärsyttävän väliltä. Välillä voi pitää hauskaa ja kuvaannollisesti työntää sormen nenäänsä ylenkatsojan kohdatessaan, ei sen parane antaa lannistaa. Työ kuin työ, jos kutsumusta ei löydy, ja harva taitaa silkasta työnilosta askarrella. Minulla ensimmäinen ala maksoi asuntolainan ja elätti perhettä vuosikaudet. Maailma muuttuu: viimeksi töissä ollessa perehdytin kaksi alanvaihtajaopiskelijaa, joista toinen oli insinööri ja toinen teoreettista filosofiaa pääaineenaan lukenut.

Vierailija
110/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa vaikka minua pidettäisiin siivoojana vähä-älyseinä kunhan siitä ei tule fyysistä elikkä ei aleta kiusaamaan esimerkiksi kaatamalla energiajuomaa lattialle ja sanoen nauraen "tuleppa siivoamaan tämä". Ei minua sanallinen touhu haittaa yhtään.

Vierailija
111/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavalle siivoojalle löytyy aina töitä. Paska kun ei maailmasta lopu koskaan ja ne mahdolliset robottisiivouskoneetkin vaativat huoltajansa eli nekään eivät korvaa oikeita ihmisiä.

Palkka on aika hyvä. Itse pärjäisin sillä heittämällä ja jäisi mukavasti ylikin. Tosin halpa vuokra ja hyvät elämäntavat vaikuttaa asiaan eikä kaikilla ole näitä.

Siivoojalle kyllä löytyy työtä, mutta valitettavasti ala on juuri niitä pilalle kilpailutettuja. Toisin sanoen tarvetta on ja paljon, mutta siitä ei olla valmiita maksamaan. Ja miten se näkyy siivoojan arjessa? Siinä, että työkohteen ajat on nipistetty aivan minimiin, eikä toivottua siisteystasoa yksinkertaisesti vain saavuta, vaikka olisi harjaantunutkin siivooja - ja se taas tietää alituisia valituksia, heippalappuja ja nyrpeitä asiakkaita, jotka eivät kiinnitä huomiota laadittuihin sopimuksiin, vaan vain odottavat, että siivooja siivoaa. Ja tämän lisäksi työtä ei tyypillisimmillään edes tarjota kokoaikatyönä, vaan osa-aikaisina työtunteina pahimmillaan ripoteltuna hajanaisesti pitkin päivää. 

... Eli sanoisin, että siivousalalla ei välttämättä pärjää "hyvä" siivooja, vaan mahdollisimman ripeä, joka osaa myös fuskata oikeissa paikoissa... tai vaihtoehtoisesti siivooja, joka ottaa vastaan kylmän rauhallisesti moitteet, tiedostaa oman rajallisuutensa eikä anna moitteiden tulla ihon läpi. Minusta ei siihen ollut, ja vaihdoin alaa enemmän kuin mielelläni. 

Vierailija
112/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun olin siivoamassa rappukäytäviä, sanomista tuli. Työhön mut opetti henkilö joka itse oli ollut 2vkoa töissä ja hänet oli opettanut henkilö joka oli ollut myös 2vkoa töissä.

Meni kai 3kk ku sain oikean siivoojan näyttämään mitä piti tehdä ja missä.

Muutamassa talossa oli kiva siivota, asukkaat tiesi että ei niistä taloista siistejä saa kuin räjäyttämällä.

Vierailija
113/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran yhdessä uudessa työkohteessa palveluvastaava ohjeisti mua siistin vessan ”pesussa” pyyhkäisemällä sormellaan vain sormenjäljet hanasta pois ja sanomalla: ” näin ei oikeesti sais ohjeistaa mutta kyllä näin tulee itsekin välillä kiireessä tehtyä. Turha sitä on siistiä siivota”.

Yääääk, eli on periaatteessa yhtä likaista tai likaisempaa kun ennen siivousta, vaikka siistiltä ja siivotulta näyttää.

Ja tuollainen ihminen saa perehdyttää uusia, huh huh.

Alapeukuista päätellen ihmisille on siis ihan ok, ettei vessan hanoja pestä/pyyhitä, vaikka niissähän on just vaikka mitä, ulostebakteereita, norovirusta jne jne, mut pääasia että näyttää siistiltä!!

Ja tällainen perehdytyskö on siis ok??

(Onneksi tässä perehdytettävä heti huomasi asian järjettömyyden)

Vierailija
114/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee siivoustyötä itse, mutta valitan kyllä siivousjäljestä aika hanakasti ja olen temperamenttinen persoona. Koen että siivoojilla on tapana oikoa ja testata, että mitä asiakas oikeastaan huomaa. Jos ei kukaan valita, sitten harventavat oma-aloitteisesti tiettyjen juttujen siivousväliä. APn sinunkin kannattaa ottaa palaute rakentavasti vastaan, ehkä sinun siisteysstandardit eivät vastaa asiakkaan odotuksia?

Turha tästä on henkilökohtausesti loukkaantua, työ on työtä.

Olet varmaan sitten myös huolehtinut siitä, että siivoojalla on kylliksi työaikaa, lakisääteiset tauot jne., etkä vain ottanut vastaan jonkun ison riistofirman halvinta tarjousta?

Vierailija
115/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee siivoustyötä itse, mutta valitan kyllä siivousjäljestä aika hanakasti ja olen temperamenttinen persoona. Koen että siivoojilla on tapana oikoa ja testata, että mitä asiakas oikeastaan huomaa. Jos ei kukaan valita, sitten harventavat oma-aloitteisesti tiettyjen juttujen siivousväliä. APn sinunkin kannattaa ottaa palaute rakentavasti vastaan, ehkä sinun siisteysstandardit eivät vastaa asiakkaan odotuksia?

Turha tästä on henkilökohtausesti loukkaantua, työ on työtä.

Mullakin oli kerran tollanen "temperamenttinen persoona" asiakkaana. Kiukuttelua on muuten paljon mukavampi kuunnella, kun tietää pyyhkineensä kaikki kyseisen henkilön toimiston kosketuspinnat samalla rätillä kuin vessanpytyt.

Vierailija
116/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omasta työstä, mutta edellisen siivoojan jäljiltä jääneet sotkut hotellin pöytään olivat asiakkaan mielestä minun syyni. 18-vuotias ensimmäistä työpäivää tekemässä. Jäi kyllä heti paskanmaku suuhun.

Asiakkaat eivät aina ymmärrä sitä, että mahdolliseen huonon siivouksen syy ei ole tahallinen vaan puhtaasti esim. kiire. Pakko tehdä niin nopealla tahdilla ettei kaikkea vaan huomaa. Tottakai se on varmasti inhottavaa tulla huoneeseen jossa huomaa tahran pöydällä, mutta siivoojakin on ihminen. Meillä on ainakin kiire sitä luokkaa että varmasti jää jotain johonkin. Tahallisesti en jätä siivoamatta mitään. Tänäänkin oli asiakkaat niskassa hengittämässä että koska on huone valmis. En vain kerennyt 20 huonetta ja 7 päiväsiivousta tekemään parini kanssa 3 tunnissa. Anteeksi siitä. Syy ei ole meidän. Lisäksi sitten valitukset perään milloin on vahingossa tullut liian pieni kylpytakki tai lasi jäänyt laittamatta ja se raivon määrä mikä siitä syntyy ettemme hoida asioita kunnolla. Haukutaan pystyyn kun ollaan "vaan" siivoojia. Kyllä siinä itku meinaa päästä. Nyt 19 vuotiaana olen ottamassa lopputilin ks. paikasta ja vaihdan alaa. Terveisiä erityisesti muuten teille miehille jotka ilmeisesti ette kalujenne kanssa osaa tähdätä. Kuset aina pitkin seiniä ja lattioita. Niin kuin aikanaan perhetuttu oli työpaikallaan laittanut ilmoituksen miesten vessoihin: mies astu askel eteenpäin vessanpönttö kohti, sinulla ei ole niin iso kuin luulet.

Hotellisiivous on sitä vihonviimeistä hommaa. Ei kukaan sitä selväjärkisenä jaksakkaan.

Vierailija
117/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kaikki kemikaalit sairastuta ihmiset?

No mä siivoan enimmäkseen pelkällä vedellä. Mopit kostutan pelkällä vedellä ja pöydät pyyhin vedellä nihkeytetyillä liinoilla. Ainoastaan vessan pesuissa käytän pesuaineita.

Tämä on sitä siistimistä, ei siivoamista. Eli ei tapa bakteereja, on vain näennäisesti siistiä. En ymmärrä miksi kukaan maksaisi tuollaisesta siivouksesta. Sama meininkihän on hotelleissakin, yök.

Tämä ei ollut hyökkäys yksittäistä siivoojaa kohtaan, vaan yleinen kannanotto siivoustasoon.

No meille on sanottu ohjeeksi että meille maksetaan siitä että näyttää siistiltä eikä siitä että on siistiä.

Ja kuulemma lattiat on likaisemmat kun käyttää pesuainetta, se pesuaine kerrostuu niihin lattioiden pinnoille. Pelkällä vedellä sellaisia kerrostumia ei tule.

Ja eikös siivoojien ammattinimike nykyään ookin siistijä eikä siivoaja.

Sitä se teettää kun työaikoja nipistetään joka suunnasta.

Minä olen siivooja, en siistijä.

Ammatillinen koulutukseni on sairaalahuoltaja. Ei kukaan enää puhu siistijöistä.

En käytä välttämättä pesuainetta, koska mikrokuituliinat eivät tarvitse sitä. Riippuu myös kohteesta ja likaisuuden asteesta.

Joissakin liinoissa ja pöytämopeissa on hopeaa, joka myös desinfioi

Eikös sairaalassa just pitäs olla todella korkea hygieniataso? Mä en sinne menis koskaan siivoojaksi.

Mulle riitti ruokakaupan siivous, lihatiskin ja lihakoneiden pesu oli jotain kamalaa. Lihatiskin lasit aina rasvaroiskeita täynnä, mitkä ei meinannu millään lähteä vaikka kuinka pesuaineellakin yritti niitä hinkkailla.

Kerran sain valituksen lihamestarilta, että oli huonosti siivottu lihatiski kun sieltä oli löytynyt 5cm hiuspätkä. Oli ottanut kännykällään jopa kuvan todisteeksi.

Kerran kuulin miten yksi uusi siivooja oli saanut potkut kun iso lihanleikkuulauta oli kuulemma ollut huonosti pesty. Ei ollut tarpeeksi puhdasta jälkeä tullut.

Vierailija
118/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen estänyt valituksen siirtymistä siivoojalle asti... Työpaikkani pukuhuone on vanha ja siellä on pinttynyttä likaa. Olemme ulkotöissä joten siellä riittää siivottavaa joka päivä ja siivooja on hoitanut asiansa aina hyvin. Pari naista alkoi kuitenkin yhdessä vaiheessa marmattamaan siivousjäljestä - pinttyneestä liasta muovilattiassa, kalkkijäljistä hanoissa ja roskiskin oli kerran tyhjentämättä (joo, siellä oli pari käsipaperia. Pieniä roskakoreja on pukuhuoneessa 3 kpl ja ne seilaavat joka päivä eri paikkoihin, ihme että vain yhden kerran on yksi mennyt ohi). Kirjoittivat sitten yhdessä mielestäni tökerön heippalapun seinälle jossa käskettiin pesemään hanat ja lattiat paremmin. Nappasin lapun mukaani kotiin lähtiessäni. Saa miinustaa jos siltä tuntuu :)

Mäkin siivoan kohdetta jossa on pukuhuoneissa muovilattiat jotka ovat pinttyneet mustasta liasta. Oon joskus yrittänyt hinkkailla niitä mutta ovat niin pinttyneet ettei mun aika millään riittäis niiden kunnolliseen puhdistukseen joten oon antanut niiden olla pinttyneenä. Otan vaan irtoliat lattialta. Ei oo tullu kertaakaan valitusta asiasta.

Vierailija
119/136 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siivooja, mutta olen valittanut kuntosalin siivoojan työstä. Lattioilla samat tahrat viikkokausia, lika vain lisääntyy. Varmaankin syy on oikeasti firmassa, joka laittaa siivoojaraukan tekemään työn liian lyhyessä ajassa. Millä sen viestin saisi oikeaan osoitteeseen? Ei varmaan millään niin kauan kuin kukaan ei halua maksaa työstä.

Vierailija
120/136 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kesätöissä siivoamassa toimistorakennuksia.

Jäljestä ei valitettu, mutta muutamalla osastolla tuli aina palautetta, että vessapaperi on loppu. Vähän kyllä epäilen, että nämä valittajat veivät paperit kotiinsa, koska laitoin niitä reilusti ja aina olivat lopussa paljon nopeammin kuin muilla osastoilla, joissa oli sama määrä väkeä.

Mitä enemmän sitä laittaa, sitä enemmän sitä menee. Kohtuus kunniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän